Advertentie | |
|
![]() |
|
he hallo
![]() ![]() link naar de echte stemlijst: http://forum.scholieren.com/showthre...5#post33081535
|
Ik doe niks alsof m'n neus bloed Martiño, hjb
![]() Ik begin wel een beetje te twijfelen over het met z'n allen op één persoon staan. Feit blijft dat we uit gelijkspel meer info halen, en voor de dorpelingen is het momenteel niet zo gevaarlijk om de weerwolven een keus te laten maken omdat die ook de geliefden er keihard uit willen hebben natuurlijk. Of zie ik dat verkeerd?
||
Citaat:
![]() maar ik vind het ook geen slecht idee, je haalt er meer info uit! (buerp's post negeer ik even vanwege on-afheid). ik ga op buerp dus wie gaat met me mee?
|
Martino en buerp zeggen dat we gelijkspel moeten vermijden, drukknoopje gaat hierin mee terwijl ze eerst juist met tuttebel meeging in het twee lijstjes maken. (schapengedrag van een wolf?)
Martino en Buerp, leg eens uit waarom gelijkspel een domme keus zou zijn? Ik ben er vooralsnog niet over uit maar pas m'n stem dus ook nog even niet aan. Ik wacht ook Buerps monsterpost even af, tabellen ![]() ![]()
||
Citaat:
We zijn nog met 9 spelers, waarvan er 7 mogen stemmen. Twee van die stemmen staan niet aan de kant van de dorpelingen, namelijk die van de verrader en de cupido, die niet in het belang van de dorpelingen redeneren. Sterker nog, de cupido zal er alles aan doen om de geliefden in het spel te houden. De geliefden zitten er ook nog in, en afhankelijk van hun functie zullen die ook alles doen om de stemming te manipuleren. We hebben dus 2 tot 4 onzekere stemmen in deze ronde, van de 7 (dat is dus mogelijkerwijs meer dan de helft!), plus nog twee wolven die er alles aan zullen doen om ons te manipuleren. Gelijkspel uitlokken is dus heel gevaarlijk omdat een verrader, cupido en evt. nog twee geliefden dan heel makkelijk de lijst en de stemming kunnen manipuleren. Daarnaast geven we dan de wolven ook nog eens de kans om de uitkomst van de ronde te beslissen, en we weten niet wat daar allemaal speelt. Ik vind het nu ook heel gevaarlijk dat we op het laatste moment opeens teruggaan naar een onzekere situatie. Onzekerheid en verdeeldheid zijn wapens van de wolven en geliefden, die genieten van zo'n situatie, want één stem kan dan de doorslag betekenen, zeker nu we nog maar met 7 stemmende spelers zijn.
Laatst gewijzigd op 27-03-2013 om 15:23. |
![]() |
||
Citaat:
Te veel macht voor de wolven. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
belang. ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vermoedde dat Buerp en Tut elkaars geliefden waren met Tut als wolf. Maar, nu de vete richting Tut is geopend twijfel ik of dat wel zo is en Buerp geen geliefde is met de andere wolf. Dan zit ie nu als een malle in z'n vuistje te lachen natuurlijk, want als we er tut uitstemmen en zij inderdaad geen geliefde is maar wel wolf, zijn we de sjaak.
Ik denk niet dat ik iedereen meekrijg op Buerp (want dat lukt al die rondes al niet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben het absoluut eens met de manipuleerkansen, maar het is nu iedereen tegen de geliefden. Maar kak, cupido, vergeten, dat is echt heel zuur ja, die gaat dan dienst doen als de 'verrader' natuurlijk. MEH. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je bent of verrader voor de wolven, of cupido voor de geliefden. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is zo enorm makkelijk voor die 2 tot 4 valse stemmers om dat te manipuleren (om gelijkspel te krijgen moeten we 3-3-1 stemmen, maar het is een eitje om daar 4-3 of 2-2-2-1 uit te laten komen, dan kunnen de wolven uit maar liefst drie personen kiezen). Plus de wolven die nog gewoon in het spel zitten en dus de stemlijsten kunnen vervalsen en sturen. Het is een enorm risico.
||
Citaat:
En dan is er inderdaad nog steeds de cupido, die zal ook alles doen om het spel naar zijn hand te zetten. Als je een gelijkspel hebt dat uitgaat van 3-3-1 is het (zelfs als de verrader eerlijk is) kinderlijk eenvoudig voor de cupido om dit te manipuleren naar 3-2-2-1 of 4-3.
|
.Sann, jouw oproep leidt enkel tot gelijkspel als er inderdaad mensen zijn die daarop ingaan. Iedereen zul je sowieso niet (op tijd) meekrijgen, plus een deel zal zitten twijfelen en voilá: het is gelijkspel. Als jij werkelijk waar niet voor de geliefden bent en de situatie objectiveert, dan weet je dat 1) de beste situatie is iedereen op 1 persoon, 2) daar die situatie nu al bestaat, je de kans op gelijkspel zeer verhoogt door je oproep, dus is de beste situatie als jij zelf ook op tuttebel zou stemmen.
Als je objectief en oprecht bent, dan is dit gewoon de beste kans. ![]() |
![]() |
|
Oke, dan is dit dus de voorlopig definitieve stemlijst die op dit moment bekend is zoals het is doorgegeven volgens jullie informatie aldus:
Voor zover bekende voorlopig definitieve stemlijst hangronde 4 Chronologisch: 1. .sann --> ßuerp 2. ßuerp --> Maaike. 3. ßuerp --> tuttebel 4. Maaike. --> Quintiano 5. tuttebel --> ßuerp 6. Martiño --> tuttebel 7. Lusi --> tuttebel 8. MMollie --> tuttebel 9. Maaike. --> tuttebel 10. drukknoopje --> tuttebel 11. Quintiano --> tuttebel Totalen: ßuerp 1. .sann 5. tuttebel tuttebel 3. ßuerp 6. Martiño 7. Lusi 8. MMollie 9. Maaike. 10. drukknoopje 11. Quintiano
Laatst gewijzigd op 27-03-2013 om 16:10. Reden: kleurtjesss |
![]() |
|
Ik weet niet of het gelijkspel is geworden, of dat ik eruit vlieg. Goede kans, dankzij .sann, want wolf- en geliefdestemmen vallen (wrs) weg onder mij. Geliefden en cupido kunnen natuurlijk net zo goed gebruikmaken van de Gelijkspel- en de Tabeltheorie.
Mocht het gelijkspel zijn, wolven, kies voor tuttebel!! Vooral als .sann (of stiekem ook maaike) je medewolf is. Kans op geliefden namelijk! Mocht ik eruit vliegen, wolven, eet de volgende ronde .sann en anders tuttebel op. Mocht ik eruit vliegen, dorpelingen, hang de hangronde .sann op en als dat niet meer kan, dan tuttebel. Dit alvast. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hou toch op zeg. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |