Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2008, 09:24
Flowtje
Flowtje is offline
Eye of Sauron
Krynn

Martino87
zoemzoem

Flowtje
Martino87
Daboman
x-spekkie-x
Sherco

Neko*
Coolkast

***aila***
Neko*

x-spekkie-x
Stefenootje
***aila***
Eye of Sauron
Flowtje

Lisaah
Kazet Nagorra

Sherco
Katje

Kazet Nagorra
Lucky Luciano

Fantome
Uice

Uice
Pippeloen

sterrenmeisje
Fantome

Ik heb mijn stem veranderd van Sherco naar Spekkie.
Oud 03-02-2008, 09:37
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ja zeg, ga gelijkspel in de hand spelen
Oud 03-02-2008, 10:34
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Ja zeg, ga gelijkspel in de hand spelen
Met gelijkspel is er in elk geval nog de kans dat ik er niet uit lig.
Oud 03-02-2008, 11:29
Verwijderd
Pff, ja wie moet ik nou stemmen? Ik ga dan maar voor Kazet want hij stemt op mij en de eerste stemronde is toch met een kutreden.
Oud 03-02-2008, 11:34
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Lisaaah is voor mij verdacht, gezien ze niet op mij of op flowtje stemt, terwijl we 4-4 liggen
Oud 03-02-2008, 11:50
Krynn
Krynn is offline
lolz, gelijkspel in de eerste ronde al, no way!

...aangezien ik nu een spekkie aan het eten ben en dat m'n favoriete snoep is verander ik m'n stem naar Flowtje. Doh. Hoezo kutreden.
Oud 03-02-2008, 12:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
Lisaaah is voor mij verdacht, gezien ze niet op mij of op flowtje stemt, terwijl we 4-4 liggen
Waarom zou een wolf voor gelijkspel zijn?
Oud 03-02-2008, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou een wolf voor gelijkspel zijn?
Als het gelijkspel is, mogen de wolven kiezen wie eruitgaat (van de spelers tussen wie het gaat, dan). En die zullen dus altijd in hun voordeel kiezen.
Oud 03-02-2008, 12:19
Uice
Uice is offline
Ja, ik kwam er net achter. Even niet goed gelezen. Hm.
Oud 03-02-2008, 12:31
Verwijderd
Citaat:
De kans is erg groot dat er mensen tussen zitten die niet eens mogen stemmen Bijvoorbeeld weerwolven. Die 4-4 hoeft dus niet ergens op te slaan, daar kun je echt niet vanuit gaan. Als ik tussen een van jullie twee kies verkleint dat de kans echt niet op gelijkspel.

Opvallend wel dat je me aanvalt op zoiets onbenulligs.
Oud 03-02-2008, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Als het gelijkspel is, mogen de wolven kiezen wie eruitgaat (van de spelers tussen wie het gaat, dan). En die zullen dus altijd in hun voordeel kiezen.
maar dat maakt nu nog niet veel uit omdat je toch nog helemaal niks weet.

[edit] Oh Minke is spelleider
Oud 03-02-2008, 12:50
Verwijderd
Citaat:
maar dat maakt nu nog niet veel uit omdat je toch nog helemaal niks weet.
Ik legde alleen even de gelijkspelregel uit aan Juice, verder bemoei ik me niet met het spel aangezien ik spelleider ben.
Oud 03-02-2008, 13:00
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
De kans is erg groot dat er mensen tussen zitten die niet eens mogen stemmen Bijvoorbeeld weerwolven. Die 4-4 hoeft dus niet ergens op te slaan, daar kun je echt niet vanuit gaan. Als ik tussen een van jullie twee kies verkleint dat de kans echt niet op gelijkspel.
Wat je dus eigenlijk zegt is, er moet minimaal een gat van 4 stemmers zitten tussen de twee spelers wil je er echt zeker van kunnen zijn wie er uit vliegt?

Edit: lama ook. Dan kunnen mensen alsnog iets roepen wat niet waar is. En. Eerste ronde maakt niet uit, idd.
Oud 03-02-2008, 13:23
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:

Opvallend wel dat je me aanvalt op zoiets onbenulligs.
Je maakt de kans op gelijkspel kleiner, door op Flowtje of op mij te stemmen. Je snapt zelf ook wel, dat er dan weer een extra weerwolf/verrader/etc in het rijtje moet staan om diegene er niet uit te laten vliegen. Kortom, 5-4 is altijd beter dan 4-4.
Oud 03-02-2008, 14:09
TopDrop
TopDrop is offline
Ik vind het wel stom om Lisaaah daarop aan te vallen. Alleen omdat zij later stemt dan anderen zou zij moreel verplicht zijn om op een van de twee gelijkspel kandidaten te stemmen.
Oud 03-02-2008, 14:18
***ailá***
***ailá*** is offline
misschien is het iets om in gedachten te houden. Maar meer ook niet voor nu.
Oud 03-02-2008, 14:35
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik ga mijn stem veranderen naar Spekkie, ik vind het niet lief van haar om Sherco over te halen met z'n tweeën op Flowtje te stemmen, zodat zij eruit gaat.
Oud 03-02-2008, 14:47
TopDrop
TopDrop is offline
Daarbij is het nog maar de vraag of gelijkspel in de eerste ronde met 4 vs 4 echt zo slecht is voor de dorpelingen. Je kunt er meteen conclusies uit trekken waar potentiele wolven kunnen zitten.

Als je massaal 1 iemand eruit stemt heb je er nog minder aan. Ik denk niet dat de kans van 4/22e om een wolf eruit te stemmen daar tegenop weegt.
Oud 03-02-2008, 15:01
Krynn
Krynn is offline
Dus dan hebben we nu...5-5.

Flowtje
Martino87
Daboman
x-spekkie-x
Sherco
Krynn

Neko*
Coolkast

***aila***
Neko*

x-spekkie-x
Stefenootje
***aila***
Eye of Sauron
Flowtje
zoemzoem

Lisaah
Kazet Nagorra

Sherco
Katje

Kazet Nagorra
Lucky Luciano
Lisaah

Fantome
Uice

Uice
Pippeloen

sterrenmeisje
Fantome

Eye of Sauron
Topdrop

Nog niet gezegd:
AllureV
Sterrenmeisje

Laatst gewijzigd op 03-02-2008 om 15:08.
Oud 03-02-2008, 15:06
TopDrop
TopDrop is offline
Ik stem maar op iemand op wie nog niet gestemd is.

*kijkt*

Ik stem op EoS Niks persoonlijks hoor
Oud 03-02-2008, 15:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vind het wel stom om Lisaaah daarop aan te vallen. Alleen omdat zij later stemt dan anderen zou zij moreel verplicht zijn om op een van de twee gelijkspel kandidaten te stemmen.
Het gaat niet om morele verplichtingen, het gaat er gewoon om tactische beslissingen te nemen.
Oud 03-02-2008, 15:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
Het gaat niet om morele verplichtingen, het gaat er gewoon om tactische beslissingen te nemen. Ik vind dat Spekkie wel een punt heeft. Daarom wijzig ik voor de zekerheid ook maar mijn stem naar haar. Better safe than sorry. Sorry Spekkie.

Flowtje
Martino87
Daboman
x-spekkie-x
Sherco
Krynn

Neko*
Coolkast

***aila***
Neko*

x-spekkie-x
Stefenootje
***aila***
Eye of Sauron
Flowtje
zoemzoem
Uice

Lisaah
Kazet Nagorra

Sherco
Katje

Kazet Nagorra
Lucky Luciano
Lisaah

Uice
Pippeloen

sterrenmeisje
Fantome

Eye of Sauron
Topdrop

Nog niet gezegd:
AllureV
Sterrenmeisje
Oud 03-02-2008, 16:07
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Haha, ik heb een punt en dan ga je op mij stemmen?

TopDrop stemt ook op een loze persoon, dus die vind ik bij deze ook verdacht (zelfde reden als bij Lisaah).
Oud 03-02-2008, 16:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
Haha, ik heb een punt en dan ga je op mij stemmen?
Ik stem niet op jou omdat je een punt hebt, ik stem op jou omdat we inderdaad gelijkspel moeten voorkomen. Als je maar twee stemmen had gehad had ik op iemand anders met meer stemmen gestemd, natuurlijk.
Oud 03-02-2008, 16:17
twinkebel
twinkebel is offline
uuh ik wil niet vervelend doen, maar ik heb mijn functie niet ontvangen.
Oud 03-02-2008, 16:28
Verwijderd
Citaat:
uuh ik wil niet vervelend doen, maar ik heb mijn functie niet ontvangen.
Je staat ook niet op de lijst.
Oud 03-02-2008, 16:32
Flowtje
Flowtje is offline
Hij heeft zich na mij en voor Spekkie ingeschreven, volgens mij is daar ergens iets fout gegaan..

Maar dit is pas de eerste ronde en het is nu al spannend!
Oud 03-02-2008, 17:18
twinkebel
twinkebel is offline
OMG WAT, ik had me ingeschreven wat is dit nu weer voor bullshit!!!!!!!!!!!
Oud 03-02-2008, 17:19
twinkebel
twinkebel is offline
wie heeft mijn plek gejat? Ik eis mijn plek op.
Oud 03-02-2008, 17:21
twinkebel
twinkebel is offline
Citaat:
Spelers:
1) sterrenmeisje
2) Martino87
3) Katje
4) ***ailá***
5) Vlindertje
6) zoemzoem
7) Neko*
8) Lisaaah
9) AllureV
10) LL
11) Flowtje
12) Eye of Sauron
13)
14) Topdrop
15) Uice
16) Twinkebel
17) Kazet Nagorra
18) Stefenootje
19) Evilblue
20)
21)
22)

Spelleiders:
1) Minke
2) Drukknoopje
3) Dark Phoenix

i'm in.

hier had ik mij ingeschreven, VOOR Pippeloen.
Oud 03-02-2008, 17:25
Spelleider
Spelleider is offline
Twinkebel, er is blijkbaar iets fout gegaan bij het inschrijven. Iemand heeft de lijst gekopierd waarop jij niet stond. Hoewel dat heel lullig is voor jou, betreft het een fout en valt je plek niet 'op te eisen'. We zijn al bezig in het spel en de functies zijn verdeeld, dus Sorry.

Verder zou ik je willen vragen wat te minderen met posten.
Oud 03-02-2008, 17:26
twinkebel
twinkebel is offline
Okej, nu een beetje bekomen van de verbazing, ben ik benieuwd hoe dit is gekomen.. Er zit 3 minuten tussen onze post. En wat nu?
twinkebel
twinkebel is offline
hier ben ik het niet meee eens!
twinkebel
twinkebel is offline
ik stel voor dat je 23 spelers doet en een nieuwe loting, ik had me immers ingeschreven.
Oud 03-02-2008, 17:28
Spelleider
Spelleider is offline
Ik stel voor van niet. Het spijt me.
Oud 03-02-2008, 17:29
twinkebel
twinkebel is offline
Hier neem ik geen genoegen mee. Het spijt me, dit is toch niet echt eerlijk. Het is waarschijnlijk door een misverstand gekomen. Maar ik had me op tijd ingeschreven, allemaal leuk en aardig.. maar de eerste hangronde is nog geeneens geweest. Een dagje meer of minder maakt niet uit. En dit is wel zo eerlijk tegenover mij lijkt me...
Oud 03-02-2008, 17:30
Spelleider
Spelleider is offline
Dan moet ik alle functies opnieuw gaan verdelen. Dus nee.

En nu wil ik je HEEL vriendelijk verzoeken te stoppen met spammen, je kent de regels.
Oud 03-02-2008, 17:30
Daboman
Daboman is offline
Dat is natuurlijk wel erg lullig als je je normaal inschrijft en toch vanwege deze reden niet mee kan doen. Maar het is ook lullig om op dit punt anderen die er eenmaal inzitten eruit te gooien. Daarom stel ik voor twinkebel alsnog mee te laten doen, opnieuw te loten voor de functies en gewoon bij wijze van uitzondering te spelen met 23 spelers.
Oud 03-02-2008, 17:31
twinkebel
twinkebel is offline
lijkt me wel zo eerlijk idd.
Oud 03-02-2008, 17:57
Lethe
Lethe is offline
Ik stem op Sherco.
Oud 03-02-2008, 18:06
Krynn
Krynn is offline
Het eerlijkste/minst vervelende voor iedereen (verhalenschrijvende spelleiders incluis) zou zijn als

of Twinkebel de schouders ophaalt en een volgend spel meedoet (SharkyJ schreef zich ook op tijd in, en volgens de toen geldende regels. Tussentijds regels aanpassen voor een 'soepeler' spelverloop kan dus blijkbaar)

of één van de vijf mensen die er na hem ingekomen zijn zijn/haar plek af staat En sorry twinkebel, maar de manier waarop je post...ik heb er weinig zin in, eerlijk gezegd.
Oud 03-02-2008, 18:08
twinkebel
twinkebel is offline
Sorry maar ik doe bijna altijd mee, vind dit een geweldig spel. En dan lig ik er ineens uit door iets wat geeneens mijn fout is.
Oud 03-02-2008, 18:17
***ailá***
***ailá*** is offline
maar je komt er ook erg laat mee. Als je het wat eerder had gezegd kon er misschien nog wat aan gedaan worden. Misschien zelfs een 23e speler. En nouja, Sharky en evilblue konden ook niet meedoen vanwege een regel die is bedacht NADAT ze zich hadden ingeschreven. Een spel loopt gwn niet vlekkeloos. Ik heb ook geen zin om opnieuw te beginnen.

bovendien wil ik dat als we opnieuw beginnen dat Evilblue ook zijn kans krijgt
Oud 03-02-2008, 18:18
twinkebel
twinkebel is offline
ik was al blij dat ik me op tijd had kunnen inschrijven, want was de rest van de dag en vandaag weg...
Oud 03-02-2008, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Sorry maar ik doe bijna altijd mee, vind dit een geweldig spel. En dan lig ik er ineens uit door iets wat geeneens mijn fout is.
Dat je bijna altijd meedoet is natuurlijk geen argument. Het is inderdaad niet jouw fout, maarer is nu niks meer aan te doen. Je kan je er bij neerleggen, of nog even doorzeuren tot niemand meer wil dat je nog meedoet aan een volgend spel.
Oud 03-02-2008, 18:24
Daboman
Daboman is offline
Twinkebel, je vergooit op deze manier je kans op een compromis. Er zijn genoeg andere oplossingen te bedenken.

EDIT: ik weet dat jij en DP elkaar niet mogen maar dit is niet persoonlijk, er spelen meer dingen mee dan alleen dat.
Oud 03-02-2008, 18:25
Krynn
Krynn is offline
...of je in de eerste ronde van het spel met 23 man ophangt.

Waarom kiezen mensen trouwens nummers...als iedereen die mee wil doen nou gewoon ja! roept en op volgorde van ja-roepen z'n nummer krijgt dan heb je dit gemier niet...iets voor volgende keer?

Oh.

We krijgen toch wel 3 topics nou he?

Edit: gegarandeerde plek in volgend spel als compensatie voor de lulligheid...ik ging het net posten. Geen zorgen hoeven maken of je op tijd bent of niet is een groot goed, als je druk bent...heh.

Laatst gewijzigd op 03-02-2008 om 18:37.
Oud 03-02-2008, 18:29
Spelleider
Spelleider is offline
Twinkebel kan niet meer meedoen met dit spel, helaas, dat is nu eenmaal zo besloten.
Natuurlijk is het lullig dat het zo gegaan is, maar goed, het is ook lullig als je bijvoorbeeld als eerste ongehangen of opgegeten wordt. Die dingen gebeuren nu eenmaal.
Met dank aan coolkast, misschien een idee om het volgende spel Twinkebel sowieso mee te laten doen, dus als eerste invullen op de lijst.
Daar moet ie het mee doen, meer kan ie ook niet verwachten, hij is er gewoon erg laat mee en het spel is al in volle gang.
Tot zover.

Overigens ben ik niet DP, maar Minke, dan weten jullie ook hoe ík erover denk.

Edit: En ik zal inderdaad vragen of we 3 topics mogen, mocht dat nodig zijn...
En nu is het afgelopen met discussiëren en spammen en wat niet al; het spel moet gespeeld worden! (en verhalen moeten geschreven worden... Ajuus!)
Oud 03-02-2008, 18:35
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Met dank aan coolkast, misschien een idee om het volgende spel Twinkebel sowieso mee te laten doen, dus als eerste invullen op de lijst.
Daar moet ie het mee doen, meer kan ie ook niet verwachten, hij is er gewoon erg laat mee en het spel is al in volle gang.

Krijgen Evilblue en Sharky dan ook dezelfde behandeling? Anders zou ik het toch wel oneerlijk vinden, alleen omdat Twinkebel langer meespeelt.
Oud 03-02-2008, 18:49
Sharky-J
Sharky-J is offline
Oh, ik mag dus niet meedoen.
Maar als ik volgend potje zoiezo mee doe, kunnen RD en CK niet.
Ik ben dus tegen:
Citaat:
Krijgen Evilblue en Sharky dan ook dezelfde behandeling? Anders zou ik het toch wel oneerlijk vinden, alleen omdat Twinkebel langer meespeelt.

Want ik vind dat de eerste die zich meld gewoon mee mag doen. Ik stem dus tegen.

Regels voor berichten