Spoonie kwam in volle vaart op TRA afgereden. TRA bleef staan waar hij stond met het schild geheven. Net op het laatste moment sprong hij opzij. Spoonie haalde uit met zijn zwaard maar raakte alleen TRA’s schild. Door de kracht van de slag verloor de schurk zijn evenwicht en hij viel met een smak uit het zadel. Nu waren de kansen gelijk! Spoonie kwam brullend op TRA afrennen en er werden enkele slagen uitgedeeld. TRA pareerde elke slag met zijn schild. Toen stak Spoonie zijn zwaard naar voren, maar TRA blokkeerde de uithaal met zijn eigen zwaard. TRA haalde uit een ramde Spoonie tegen zijn kop aan met zijn schild. Spoonie was even verdoofd en TRA ramde zijn zwaard op Spoonies zwaardhand. Spoonies zwaard viel uit zijn bloedende hand en TRA zette zijn zwaard op Spoonies keel. ‘Geef je over!’ beval hij. Spoonie deed zijn handen in de lucht en keek vol ongeloof naar zijn tegenstander. Hoe had zo’n melkmuil hem, de kampioen van de Zwarte Heerser, kunnen verslaan?! Spoonie viel op zijn knieën en smeekte huilend om genade. De bullebak liet zijn ware gedaante zien…
TRA keek vol afkeer naar de man die Misti had mishandeld en verkracht, die hier nu voor zijn voeten om genade smeekte. Maar hij was er de man niet naar om een ongewapende tegenstander te vermoorden. In plaats daarvan pakte hij een touw en bond daarmee Spoonies handen vast. Het andere einde maakte hij aan de zadelknop van de zwarte hengst vast. Toen sloeg hij het beest hard op zijn achterste. Meteen sloeg het op hol en stormde de ranch uit, Spoonie met zich meeslepend. ‘Prettige reis, klootzak!’ riep TRA hem na.
TRA draaide zich om en liep naar Misti, die nog steeds als een hoopje ellende op de grond lag. TRA pakte haar op en droeg haar naar binnen. Misti deed haar ogen open. ‘Is ie weg?’ zei ze snikkend. TRA knikte. ‘Hij kan je nooit meer kwaad doen.’ TRA wees naar het roodbruine paard. ‘Is het goed als ik dat paard een tijdje leen? Ik heb nog wat zaakjes af te handelen…’ Misti klampte zich vast aan TRA. ‘Blijf bij me vannacht. Alsjeblieft. Ik wil niet alleen zijn, dadelijk komt ie terug!’ TRA knikte en richtte zich tot Faerie. ‘Zou jij terug willen vliegen naar de stad en haar vader willen gaan halen?’ Faerie schudde haar hoofd. ‘En jou met haar alleen laten?? Ik dacht het niet!’ TRA rolde met zijn ogen. ‘Faerie! Dit is geen tijd voor jaloers gedrag, je ziet toch dat ze het moeilijk heeft! Ze heeft haar vader nu nodig!’ Het feetje mompelde nog wat maar ging toen toch op weg. Toen ze alleen waren zei Misti tegen TRA: ‘Bedankt. Voor alles. Ik wil het paard aan jou geven. Haar naam is Neiu. Beloof je me dat je goed voor haar zult zorgen?’ TRA antwoordde: ‘Dat beloof ik.’ Misti glimlachte en toen viel ze in slaap, overmand door pijn en vermoeidheid. TRA legde haar op bed en ging bij de deur zitten.
Ondertussen was Faerie in de stad aangekomen. Ze wilde Yerli zo snel mogelijk vinden, want ze vond het maar niks dat die twee daar zo alleen waren! Maar in de stad was kennelijk iets aan de gang. De hele stad was vol met soldaten! Op een podium stond een oudere soldaat met een cape. Kapitein Zoef de Haas! Hij was een aankondiging aan het voorlezen. Faerie vloog de menigte in zodat zij ook mee kon luisteren… ‘Geachte mensen van Holodrum-stad!’ begon de aankondiging. ‘Vannacht heeft er een vreselijk misdrijf plaatsgevonden! Onze alom geliefde Prinses, Prinses Duivelaartje, is vermoord!!’ Er ging een schok door de menigte. De Prinses was immers zeer geliefd. Verschillende mensen begonnen te huilen. Er stonden zelfs enkele soldaten met rode ogen… Iemand schreeuwde: ‘Wie heeft het gedaan?’ ‘Hang hem op!!’ riep een ander. ‘Nee, hij moet het meer in, met een steen aan zijn voeten!!’ opperde een derde.. Zoef de Haas gebaarde om stilte. ‘De hoofdverdachte is momenteel een vreemdeling genaamd TheRedArrow.’ Faerie schrok op. Dit kon toch niet waar zijn?! Zoef de Haas vervolgde: ‘Hij is gisteren gezien door één van de schildwachten terwijl hij het paleis binnensloop. We hebben een compositietekening gemaakt.’ Kapitein Zoef hield een poster omhoog. ‘Deze komen vandaag nog in heel het land te hangen. Bekijk de tekening goed en als je hem herkent meld het dan meteen! Mocht je deze verachtelijke moordenaar tegenkomen waarschuw dan meteen een soldaat! Hij is gewapend en extreem gevaarlijk!! Onze goede Koning heeft een beloning van 5000 goudstukken uitgeloofd voor degene die de moordenaar van zijn dochter oppakt.’ Faerie verliet geschokt het plein. Ze moest TRA waarschuwen voordat de soldaten naar de ranch toe zouden komen!!!
TRA had ondertussen wat te eten voor zichzelf en voor Misti klaargemaakt. Toen ging hij naar boven en schudde hij Misti voorzichtig wakker. ‘Heb je honger?’ Misti knikte. ‘Ik heb eieren voor je gebakken.’ Misti begon het eten met smaak naar binnen te werken. Toen hoorden ze buiten de paarden paniekerig hinniken. Misti schoot tegen de muur aan. ‘Hij is teruggekomen!!!’ zei ze doodsbang. ‘Heeft die kerel zijn lesje nou nog niet geleerd?’ gromde TRA. ‘Blijf hier en doe de deur op slot!’ TRA pakte zijn wapens en liep naar buiten. ‘SPOONIE!!! Hier ben ik!!’ Maar het was Spoonie niet: er stond een enorme weerwolf op het erf!!! Het beest kroop langzaam naar Neiu het paard toe. En het arme paard kon niet weg: het zat vastgebonden aan het hek!! Het dier steigerde en hinnikte van angst. TRA rende op de weerwolf af. ‘Laat mijn paard met rust, monster!!!’ De wolf gromde en stormde nu op TRA af!! Maar TRA was niet meer de varkenshoeder die hij eerst was: dapper wachtte hij de aanval van de wolf af. De weerwolf beet naar hem maar TRA ontweek de beet. Toen haalde hij uit met Wolvevloek. Het zwaard sneed door de weerwolf als een mes door boter. De wolf rolde om en viel dood neer. Toen begon het beest te veranderen. TRA schrok toen hij het gezicht zag: hij kende die persoon! Het was de wapenhandelaar waar hij zijn schild en maliënkolder had gekocht: Elpida!
Deelnemers:
1) twinkebel
2) Tink*
3) ook hallo (dorpeling)
4) Cytherea
5) Cobalt (dorpeling)
6) Flowtje
7) Maxwell (dorpeling)
8) Elpida (weerwolf)
9) Faerie
10) Mr Soija (verrader)
11) Hanneke
12) TRA
13) Neiu
14) Spoonie
15) Yerli
16) Saarah
17) duivelaartje (tovenaar)
18) Misti
19) Lisaaah (ziener)
20) Zoef de haas
blauw = gedood
rood = opgegeten
1 down, 2 to go...
En dan hebben we de heks nog natuurlijk.
Maar eerst mogen de overgebleven weerwolven wraak nemen. Eten kan tot morgenavond 20:30
Laatst gewijzigd op 16-07-2006 om 23:31.
|