Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2006, 18:32
Verwijderd
Zoef dan maar.
Advertentie
Oud 20-07-2006, 18:37
Faerie
Faerie is offline
heb ook op zoef de haas gestemd.
Oud 20-07-2006, 19:05
Spoonie
Spoonie is offline
Cytherea was de vorige ronde ook al een WW....lijkt me sterk dat ze er nu weer één is
Oud 20-07-2006, 19:38
Spelleider
Spelleider is offline
Gelijkspel, wolven krijgen een PM.
Oud 20-07-2006, 19:44
twinkebel
twinkebel is offline
dat zou dus gelijkspel tussen cytherea en zoef de haas betekenen als iedereen heeft gestemd zoals die heeft gezegd, spannend
Oud 20-07-2006, 20:12
Spelleider
Spelleider is offline
Twinkebel en de anderen liepen Tink*’s winkel binnen. ‘Tink*!!’ riep Twinkebel. ‘Waar ben je??’ Er kwam geen antwoord. Toen zag Misti Tink* achter de toonbank liggen. Of beter gezegd, wat ervan over was… Twinkebel viel huilend op zijn knieën. ‘TINK*!! NEE!!!! Waarom!? Waarom jij!? Waarom nou uitgerekend jij!???’ Toen stond hij op. ‘Tink*, ik zal je wreken.’ Hij liep resoluut naar buiten en ging midden op het plein staan. ‘Toen sprak hij met luide stem. ‘Mededorpelingen!! Zoals jullie weten is een paar dagen geleden onze Prinses vermoord. Maar er zijn nog veel meer doden gevallen. En er zullen er nog veel meer doodgaan als wij niks doen. We moeten het recht in eigen hand nemen en op zoek gaan naar de moordenaars!!’ Iemand in de menigte riep: ‘De moordenaar is een vreemdeling, afkomstig van Koholint. En hij is zwaargewapend. Ik zeg: Laat het maar aan de soldaten over!’ De andere dorpelingen knikten instemmend. ‘Wij betalen belasting om hun soldij te betalen. Laat het maar aan de soldaten over!!!’ Maar toen sprak Twinkebel: ‘Maar de soldaten zitten achter de verkeerde aan. TRA is onschuldig!’ Maar het had geen zin, niemand had behoefte om zijn nek uit te steken.
Net toen Twinkebel het op gaf kwam er een meisje naar hem toelopen. ‘Ik geloof je’ zei ze. ‘Mijn naam is Flowtje. Ik was dienstmaagd van de Prinses, ik heb haar gediend vanaf haar geboorte. En ik heb die TRA gezien. Sterker nog, ik heb hem het zwaard Wolvevloek gegeven. Ik weet dat hij het niet gedaan heeft, want hij heeft een alibi. Hij was bij me toen de Prinses vermoord werd. Ik leidde hem het kasteel uit!’ Twinkebel’s gezicht klaarde op. ‘Vertel dat aan de dorpelingen!’ zei hij. Flowtje schudde haar hoofd. ‘Dat heb ik al gedaan. Maar die lafaards willen niet luisteren.’ ‘Dan doen we het met zijn vieren’ zei Yerli. ‘Vier is beter dan helemaal niemand!’ ‘Met zijn vijven!’ klonk een stem achter hen. Iedereen draaide zich om. Het was Cytherea de herbergier en tevens de ex van Twinkebel. ‘Twink, jij ouwe boef! Je bent nog steeds geen spat veranderd. Je was toch niet van plan om zonder mij op avontuur te gaan? Je weet dat ik al jaren weg wil uit deze saaie stad!’ ‘Met zijn vijven!’ juichte Yerli. Laat die weerwolven maar oppassen!!’
Een kwartiertje later zaten ze alle vijf in de herberg van Cytherea. ‘We hebben een plan nodig’ zei Flowtje. ‘Waar zoeken we het eerste? Waar zou een schurk als Spoonie naartoe gaan?’ Even was het stil toen iedereen zich achter het oor krabte. Toen knipte Cytherea in haar vingers. ‘Ik weet het! Spoonie heeft me weleens verteld dat ie een tweede huis heeft in Koholint, het dorp waar ook TRA vandaan komt!’ ‘En dat heeft ie aan jou verteld?’ zei Yerli ongelovig. Cytherea grijnste. ‘Drank maakt alle tongen los, en herbergiers kunnen heel goed luisteren…’ ‘Koholint dus’ zei Misti. ‘Dat is vrij ver reizen, maar als we dadelijk teruggaan naar de ranch heb ik wel paarden voor ons allemaal.’ Toen zei Yerli: ‘Goed idee. Maar voordat we dat doen kunnen we beter wat wapens aanschaffen. Spoonie is gevaarlijk, dus… Ik weet zeker dat Elpida geen bezwaar heeft als we haar winkel even plunderen. En anders heeft ze pech, vuile weerwolf die ze was…’
Zo gezegd zo gedaan. Twinkebel tikte een ruitje in van Elpida’s winkel toen hij zeker wist dat er niemand keek, en toen begonnen ze de schappen te doorzoeken. Misti vond een hemd van fijne maliën dat ze meteen aantrok. Toen vloekte ze. ‘Ik weet zeker dat de uitvinder van die dingen geen vrouw was.’ ‘Hoezo?’ vroeg Flowtje. ‘Er is verdomme geen rekening gehouden met een C-cup’ zei Misti terwijl ze het hemd boos in een hoek smeet. Twinkebel vond een zwaard dat zo groot was dat je het met twee handen moest vasthouden. ‘Ah, dat is echt een wapen voor mij! Een groot zwaard voor een grote man!’ ‘Kijk maar uit dat je je niet bezeerd’ zei Yerli. Ook hij had een zwaard gevonden, maar moest het laten staan. Het zwaard was veel te zwaar voor de bejaarde man. Uiteindelijk moest hij genoegen nemen met een kleine stalen dolk. Hij trok ook een stevig leren pantser aan en hij nam een klein model boog mee, compleet met een koker pijlen. ‘In mijn jeugd won ik altijd teddyberen voor Misti in de schiettent. ‘ns kijken of ik nog steeds zo vaardig ben met de boog.’
Ondanks het feit dat haar borsten niet zo groot waren als die van Misti kreeg ook Flowtje het maliënhemd niet aan. Zij moest genoegen nemen met leren beenkappen en polsbeschermers. Ook nam ze een stalen schild mee van hetzelfde model als dat van TRA. Als wapen koos ze een kort zwaard met een dubbelsnijdende kling. Misti had ondertussen een helm gevonden met een pluim van paardehaar. Ze zette het ding op en bewonderde zichzelf in de spiegel. ‘Ziet er goed uit’ zei ze tegen zichzelf. Ook zij gespte een zwaard om en pakte daarna een lange speer. Misti was de beste ruiter in de groep, en vanaf een paardenrug had je nu eenmaal meer aan een speer dan aan een zwaard… Tot slot had Cytherea twee lange messen achter haar riem gestoken en een schild op haar rug gehangen. Toen ze allemaal bewapend waren liepen ze de winkel uit. Maar hun inbraak was niet onopgemerkt gebleven…
Heel het plein stond vol met soldaten. ‘Geef jullie over, dieven!’ schreeuwde kapitein Zoef de Haas. Ze vluchtten de winkel weer in. ‘Shit!’ zei Yerli. ‘Ik dacht dat die allemaal op pad waren om TRA te arresteren!’ ‘Niet dus’ zei Cytherea. ‘Neem de achterdeur. Ik zal ze wel een tijdje bezighouden!’ Voordat iemand wat kon doen of zeggen stormde Cytherea met haar messen getrokken de winkel uit. Ze zwaaide met haar messen en wist één soldaat om te leggen. Maar de soldaten waren zwaar in de meerderheid en Cytherea werd genadeloos neergemaaid. De anderen konden niks anders doen dan vluchten door de achterdeur zodat Cytherea’s offer niet tevergeefs zou zijn…

Deelnemers:
1) twinkebel
2) Tink* (leerling-ziener)
3) ook hallo (dorpeling)
4) Cytherea (dorpeling)
5) Cobalt (dorpeling)
6) Flowtje
7) Maxwell (dorpeling)
8) Elpida (weerwolf)
9) Faerie
10) Mr Soija (verrader)
11) Hanneke
12) TRA
13) Neiu (heks)
14) Spoonie
15) Yerli
16) Saarah
17) duivelaartje (tovenaar)
18) Misti
19) Lisaaah (ziener)
20) Zoef de haas

blauw = gedood
rood = opgegeten

En dankzij Cytherea's heldhaftige offer is TRA niet de enige meer die de wereld aan het redden is...
Maar zou het genoeg zijn? De wolven zijn er immers ook nog. En morgenavond 20:30 gaan ze weer op pad...
Oud 20-07-2006, 20:16
Verwijderd
Sukkels!
Oud 20-07-2006, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 20-07-2006 @ 21:16 :
Sukkels!
chill
Oud 20-07-2006, 20:19
Verwijderd
Vooral niet luisteren naar mij.
Oud 20-07-2006, 20:21
Verwijderd
Internet ....

Spelletjes .....
Oud 20-07-2006, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 20-07-2006 @ 21:21 :
Internet ....

Spelletjes .....
I hate to say 'I told you so', but.. I told you so!

maar goed, ik rust in vrede, ik heb gedaan wat ik kon.
Oud 20-07-2006, 20:35
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 20-07-2006 @ 21:26 :
I hate to say 'I told you so', but.. I told you so!

maar goed, ik rust in vrede, ik heb gedaan wat ik kon.
Gelukkig zou je als je wolf was niet ook ontkend hebben dat je wolf was. :roloog:

Ofzoiets

Laatst gewijzigd op 20-07-2006 om 20:43.
Oud 20-07-2006, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 20-07-2006 @ 21:35 :
Gelukkig zou je als je wolf was niet ook ontkend hebben dat je wolf was. :roloog:

Ofzoiets
zocht je deze: " "
Oud 21-07-2006, 17:00
Saarah
Saarah is offline
Oud 21-07-2006, 19:24
Spelleider
Spelleider is offline
‘TRA? Er staat hier iets op de muur geschreven. Licht eens effe bij.’ TRA hield de lantaarn bij de muur en las voor. ‘Hij die de weerwolf zoekt moet tol betalen aan de wachter.’ ‘Tol?’ zei Faerie. ‘Wat wordt daar nou weer mee bedoeld?? En waar is die wachter?’ TRA haalde zijn schouders op. ‘Geen idee.’ Vrijwel meteen toen TRA en Faerie de kerker ingingen waren ze hopeloos verdwaald. Zo af en toe kwamen ze een reuzenspin of een ander beest tegen die TRA vervolgens netjes aan zijn zwaard reeg. Maar al die gangen leken op elkaar. Ze waren alle gevoel voor richting kwijt…
Toen zei Faerie ineens. ‘He TRA, kijk daar eens! Er staat een harnas daar. Zou dat die wachter zijn??’ ‘Ik denk het niet’ zei TRA. ‘Wat moet een leeg harnas nou bewaken? Maar goed, veel anders is hier niet. Wat zou ik dat ding moeten geven als tol?’ Faerie vloog rond het harnas heen. ‘Kweenie. Een goudstuk misschien?’ TRA pakte een goudstuk uit zijn beurs en hield dat voor het harnas. Er gebeurde echter niks. Toen kreeg hij een idee: hij duwde het goudstuk door de helmspleet naar binnen! Het harnas reageerde hierop: het begon te schudden en te beven, en toen stapte het van zijn voetstuk af! Ook begon het te zwaaien met een grote bijl die er héél scherp uitzag!! ‘Dat ding valt me aan!!!’ riep TRA geschrokken. Hij kon nog net de bijlslag afweren met zijn schild. TRA begon op het harnas in te timmeren met zijn zwaard Wolvevloek. Dat leek effect te hebben: eerst viel de arm met de bijl er vanaf en toen stortte het hele harnas als een kaartenhuis in elkaar. Het was écht leeg. ‘Hoe kon het dan bewogen hebben?’ dacht TRA verbaast. Maar daar kwam hij nooit achter. Toen het harnas in elkaar donderde zwaaide er namelijk een deur open. ‘De schuilplaats!’ zei Faerie enthousiast. TRA pakte zijn goudstuk uit de stapel harnasonderdelen en ging de zojuist geopende ruimte binnen…..

Misti en de anderen waren ondertussen teruggegaan naar de ranch en hadden daar paarden gepakt. Opgelucht bemerkten ze dat ze niet gevolgd werden: kennelijk dachten de soldaten dat Cytherea in haar eentje had ingebroken. Ze hadden de hele dag doorgereden en nu begon het te schemeren. Iedereen wist wat dat betekende: weldra zouden de skeletten tevoorschijn komen. Iedereen in de groep was vaker ’s nachts in het veld geweest. Ze wisten dat de skeletten niet al te gevaarlijk waren maar dat de paarden er doodsbang voor waren. Als ze zouden afstappen dan zouden ze hun paarden kwijt zijn omdat die dan meteen ervandoor zouden gaan. Ze waren dus verplicht om door te rijden…
Toen het helemaal donker was begonnen de skeletten tevoorschijn te komen. De paarden steigerden onrustig en de grootste moeite moest gedaan worden om te voorkomen dat de beesten op hol sloegen. Misti klopte haar paard op de flank terwijl ze het beest lieve woordjes toefluisterde. Daar leek het dier van te kalmeren en Misti stuurde het in volle galop in de goede richting. Omdat zij de beste ruiter was ging zij voorop: haar paard reed verschillende skeletten omver en de beenderen vlogen alle kanten op. De andere paarden volgde Misti’s paard: Misti zat op de kuddeleider. Na Misti kwam Yerli, toen Flowtje en Twinkebel sloot de rij. Zo reden ze de hele nacht door. Toen begon het weer langzaam licht worden en Misti zag in de verte Koholint al liggen. Haar paard zweette en dampte, zowel van angst als van inspanning. Ze stapte af en begon het dier te kalmeren. Ze gaf het een suikerklontje en zei op vriendelijke toon. ‘Kom op meid, nog een klein stukje maar. Daarna mag je rusten. En die enge skeletten zijn we kwijt!’ Toen keek Misti om zich heen. ‘Die skeletten is niet het enige wat we kwijt zijn. Waar is de rest???’ Toen begon ze te schreeuwen: ‘PAP!!! FLOWTJE!!! TWINKEBEL!!! Waar zijn jullie ergens!?’ Pas na 10 minuten zag Misti een ruiter haar kant op komen. Het was haar vader, Yerli. ‘Sorry, mijn paard is een beetje uit de koers geraakt. Vervloekte skeletten ook. Heb jij Flowtje en Twinkebel gezien?’ Misti schudde haar hoofd. Nog eens vijf minuten later kwam ook Flowtje aanrijden. ‘Ok, dat is echt de laatste keer dat ik ’s nachts het veld op ga. Dat paard flipte gewoon helemaal.’
Toen zagen ze in de verte het paard van Twinkebel. Maar het deed vreemd. Het was in totale paniek op hol geslagen en het leek iets mee te slepen. Bovendien zagen ze dat het paard zijn ruiter miste… Misti stapte op haar paard en ging het dolle paard achterna. Toen ze het had ingehaald pakte ze de teugel beet en dwong ze het dier tot stoppen. Toen pas zag ze wat het paard met zich meesleepte: zijn ruiter Twinkebel. De dikke winkelier zat nog net één voet in de stijgbeugel vast, maar het was duidelijk dat de man niet meer in leven was. En het was nog duidelijker dat het het werk van een weerwolf was…..

Deelnemers:
1) twinkebel (dorpeling)
3) ook hallo (dorpeling)
4) Cytherea (dorpeling)
5) Cobalt (dorpeling)
6) Flowtje
7) Maxwell (dorpeling)
8) Elpida (weerwolf)
9) Faerie
10) Mr Soija (verrader)
11) Hanneke
12) TRA
13) Neiu (heks)
14) Spoonie
15) Yerli
16) Saarah
18) Misti
19) Lisaaah (ziener)
20) Zoef de haas

blauw = gedood
rood = opgegeten

En weer een dorpeling minder...
De dorpelingen mogen weer stemmen, dit kan tot morgenavond 20:30.
Oud 21-07-2006, 19:34
Verwijderd
bovenste rijtje ruimt op

rest in peace, my twinkebel
Oud 21-07-2006, 21:23
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Zoef de Haas is een weerwolf.
Oud 21-07-2006, 21:53
Faerie
Faerie is offline
Ik ga (zeer waarschijnlijk) op Zoef de haas stemmen.
Oud 21-07-2006, 22:15
Severus
Severus is offline
Slimme keuze, zou ik ook doen.
Oud 21-07-2006, 22:27
zoef de haas
zoef de haas is offline
waarom ben ik een weerwolf??
als ik een weerwolf was had ik spoonie gegeten omdat ze me verdacht
Mja ik ga voor TRA ik wil wel eens een mooie verhaalwending
Oud 21-07-2006, 22:29
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 21-07-2006 @ 23:27 :
waarom ben ik een weerwolf??
als ik een weerwolf was had ik spoonie gegeten omdat ze me verdacht
Mja ik ga voor TRA ik wil wel eens een mooie verhaalwending
Omdat ik wat discussie wilde en jij was geband, maar toch zo fanatiek om nog te stemmen via email. Dat viel gewoon op. Mensen met een 'gewone' functie hebben dan snel iets van, ach laat ook maar...
Oud 21-07-2006, 22:30
zoef de haas
zoef de haas is offline
Hmmm daar heb je wel een punt
Maar ik had zoiets ben eraan begonnen en als ik terug ben en nog niet gegeten/gehangen is t nog leuk om mee te doen
Oud 21-07-2006, 22:42
Tink*
Tink* is offline
En natuurlijk omdat wij ook allemaal meededen.
Oud 22-07-2006, 02:33
zoef de haas
zoef de haas is offline
ja ik kan jullie niet in de steek laten
Oud 22-07-2006, 14:34
Saarah
Saarah is offline
Ik ga de groep achterna en ga ook op Zoef stemmen.
Oud 22-07-2006, 16:48
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 20-07-2006 @ 22:17 :
zocht je deze: " "
Ik vind het een kutsmilie en roloog vind ik wel leuk klinken, dus nee.
Oud 22-07-2006, 16:53
Hanneke
Hanneke is offline
Ik wiilde vorige keer al voor zoef gaan en toen was ik het vergeten, dus dan nu maar alsnog.
Oud 22-07-2006, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 22-07-2006 @ 17:48 :
Ik vind het een kutsmilie en roloog vind ik wel leuk klinken, dus nee.
weet ik, daarom plaatste ik hem ook
Oud 22-07-2006, 19:54
Spelleider
Spelleider is offline
Nadat ze Twinkebel begraven hadden gingen de anderen het dorp binnen. ‘Welk huis woont ie?’ vroeg Yerli aan Misti. ‘Hoe moet ik dat weten!?’ antwoordde Misti geïrriteerd. ‘Ik wist niet eens dat ie hier een huis had. Dat zei Cytherea, voor hetzelfde geld is het helemaal niet waar!’ ‘Ik zal het wel eens aan iemand vragen’ zei Flowtje. Ze hield een willekeurige voorbijgangster aan. ‘Pardon juffrouw. Weet u misschien waar het huis van Spoonie is?’ Het meisje keek hen wantrouwend aan. ‘Wie wil dat weten?’ ‘Wij zijn vrienden van TRA’ zei Misti. Meteen sloeg haar stemming om. ‘Echt?!’ zei ze opgelucht. ‘Jullie kennen TRA!? Hoe gaat het met hem? Ik ben zo ongerust! Hij is al dagen weg, en toen kwamen de soldaten met berichten dat hij de Prinses vermoord zou hebben… Hij heeft het niet gedaan, horen jullie me? Hij is een lieve jongen… Och, waar zijn mijn manieren? Ik ben Saarah. Ik ben TRA’s verloofde.’ Misti schrok ´Hij is verloofd!´ dacht ze bij zichzelf. Ze voelde haar wereld instorten…
Yerli en Flowtje hadden niks in de gaten en praatten gewoon door. ‘Hij is inderdaad bij ons langsgeweest. We hebben hem zelf ook al een paar dagen niet gezien, maar we weten dat hij op weerwolfjacht is.’ Saarah schrok toen ze dat hoorde. ‘Weerwolfjacht?? Maar dat is toch hartstikke gevaarlijk!!’ Flowtje probeerde het meisje gerust te stellen: ‘Geen zorgen. TRA is een groot krijger, en hij draagt het legendarische zwaard Wolvevloek. Hij heeft al een weerwolf gedood!’ ‘Echt waar?’ zei Saarah. ‘Ik wist wel dat mijn TRA in staat was tot grootse daden.’ Toen vervolgde Yerli: ‘Maar nu is de Prinses vermoord en TRA heeft de schuld gekregen. Daarom zijn we hier, om zijn onschuld te bewijzen. We denken dat Spoonie de echte dader is.’ Saarah keek op toen ze die naam hoorde. ‘Spoonie!! Daar zal je best eens gelijk in kunnen hebben. Hij kwam hier een paar dagen geleden aan, helemaal onder het stof en vol met schrammen. Het leek wel of hij dagenlang achter een paard had gehangen. Sindsdien hangt hij hier rond en valt hij iedereen lastig. Hij dwing iedereen om voor hem te werken en hij probeert de meisjes aan te randen! Ik kon gister nog maar nét ontsnappen… En de mensen die niet doen wat hij zegt vermoordt hij. Zo heeft ie een paar dagen geleden Cobalt de smid vermoord. Niemand durft wat te doen. Oh, ik wou dat TRA hier was..’ Het meisje begon te huilen. Flowtje liep naar haar toe en troostte haar. ‘Aanstelster’ zei Misti zacht. Flowtje negeerde de opmerking en vroeg aan het huilende meisje. ‘Vertel ons nou maar waar hij woont, dan zullen wij er eens een eind aan maken.’ Saarah wees snikkend naar een groot en duur uitziend huis. ‘Daar woont ie.’

TRA hield de lamp voor zich uit. ‘Bah, het is hier zo mogelijk nog donkerder als die gang waar we net waren.’ zei hij tegen Faerie. Hij hield de lamp voor zich uit. Ze waren in een vierkante kamer. Faerie vloog de kamer in. ‘Gatsiederrie, wat ruikt het hier vreemd.’ ‘Inderdaad, het ruikt hier naar natte hond’ zei TRA. Hij had deze woorden nog niet gezegd of hij werd besprongen door een reusachtige weerwolf!! Het beest was minstens anderhalf keer zo groot als diegene waartegen hij had gevochten op de ranch! Faerie slaakte een kreet. ‘Aaah!! TRA, gaat het? Verkoop hem een linkse!’ De wolf haalde uit met zijn klauw en mepte het piepkleine feetje tegen de grond. ‘BRUUT!!!’ krijste Faerie. ‘Heeft je moeder je nooit geleerd dat je geen meisjes mag slaan!!!!’ TRA probeerde ondertussen uit alle macht zijn gezicht te beschermen tegen de scherpe klauwen. Zijn hele arm werd opengehaald. Hij schreeuwde het uit van de pijn. Zijn zwaard. Hij moest zijn zwaard hebben! Hij zag het wapen echter buiten zijn bereik liggen: het was uit zijn hand gevallen toen de wolf hem besprong. ‘Faerie!! Ik heb mijn zwaard nodig!’ riep hij terwijl er nog een diepe kras op zijn arm werd gezet. Faerie vloog naar het zwaard toe. Ze probeerde het op te tillen. ‘Ben jij gek of zo? Waar zie je me voor aan?? Dat zwaard weegt minstens twee kilo! Ik ben geen bodybuilder!!!’ TRA, die ondertussen hevig bloedde, riep: ‘Probeer het nogmaals, anders zijn we zo dadelijk beide dood! Het feetje begon nogmaals aan het zwaard te trekken terwijl TRA met zijn blote handen de bek van de weerwolf probeerde weg te duwen. Het zwaard bewoog een klein beetje. ‘Goed zo Faerie! Nog een halve meter, dan krijg je straks een kus van me!’ Faerie keek op. ‘Op mijn mond?’ TRA rolde met zijn ogen ‘Op je mond ja! En schiet nou op, anders heb ik dadelijk geen mond meer om je mee te kussen!’ Het zwaard verschoof weer en paar centimeter terwijl de wolf TRA’s hele gezicht openscheurde. Het beest leek er plezier in te hebben, het maakte in ieder geval geen aanstalten om hem af te maken. Het zwaard was nu bijna in zijn bereik… Toen besloot de wolf dat het mooi geweest was: Hij opende zijn bek en maakte zich klaar om TRA’s halsslagader door te bijten. Maar de beet kwam niet: TRA had Wolvevloek eindelijk terug en stak het zwaard diep in de keel van de weerwolf. Deze keek vol ongeloof naar de hevig bloedende TRA en viel toen dood neer.
TRA rolde het karkas van zich af en stond wankelend op. Hij bekeek zijn handen: deze zaten onder het bloed. Hij had overal pijn en voelde zich vreselijk.‘ Hij keek naar de weerwolf. ‘Da’s twee!’ maar toen zag hij dat het beest begon te veranderen. Het bleek kapitein Zoef de Haas te zijn!! ‘Daarom zitten al die soldaten achter me aan!’ dacht TRA ‘Ze werden geleid door een weerwolf!’ TRA zag bloed op de grond druppelen. Hij greep naar zijn gezicht en voelde iets nats. ‘Hoe zie ik eruit?’ vroeg hij aan Faerie. Het feetje zei niks maar de geschrokken blik op haar gezicht zei genoeg. ‘Ik ben aan het doodgaan hé?’ zei hij wankelend. ‘Dan kan ik je beter nu die kus geven, voordat het te laat is.’ Faerie schudde haar hoofd. ‘Je gaat niet dood. Ik ga hulp halen. Koholint is hier niet zo heel ver vandaan, over een paar uur ben ik terug met hulp! En waag het niet om dood te gaan voordat ik mijn kus gehad heb!!!’ Toen vloog ze weg.

Deelnemers:
1) twinkebel (dorpeling)
3) ook hallo (dorpeling)
4) Cytherea (dorpeling)
5) Cobalt (dorpeling)
6) Flowtje
7) Maxwell (dorpeling)
8) Elpida (weerwolf)
9) Faerie
10) Mr Soija (verrader)
11) Hanneke
12) TRA
13) Neiu (heks)
14) Spoonie
15) Yerli
16) Saarah
18) Misti
19) Lisaaah (ziener)
20) Zoef de haas (weerwolf)

blauw = gedood
rood = opgegeten

En toen was er nog maar één...
De laaste weerwolf mag weer stemmen. Wie o wie gaat de nacht niet overleven???
Oud 22-07-2006, 20:09
Saarah
Saarah is offline
Oud 22-07-2006, 20:14
Verwijderd
Jammer Zoef , we hebben iig nog de derde van de drieling
Oud 22-07-2006, 20:35
Hanneke
Hanneke is offline
Ik wist het. Nog eentje te gaan.
Oud 22-07-2006, 22:23
zoef de haas
zoef de haas is offline
zure zooi nouja het was misschien iets te overtuigend maarja
in iedergeval t was me een waar genoegen
Oud 22-07-2006, 22:45
Verwijderd
Aju!
Oud 23-07-2006, 01:28
zoef de haas
zoef de haas is offline
Met een du!
Oud 23-07-2006, 14:58
Saarah
Saarah is offline
Ik was al lang van plan in de zomervakantie naar Parijs te gaan, maar ik wist nog niet juist wanneer (ik ga dan logeren bij familie van mij). Vorige week is besloten om morgen te vertrekken, maar ik ben helemaal vergeten dat hier te melden! Kan iemand anders in mijn plaats meespelen ofzo?

Sorry voor het late melden
Oud 23-07-2006, 15:17
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 22-07-2006 @ 21:14 :
Jammer Zoef , we hebben iig nog de derde van de drieling
Ja, maar das niet zoveel Het is al 7-1, maar de wolf weet iig wel wie de wolfsbane is
Oud 23-07-2006, 15:21
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Saarah schreef op 23-07-2006 @ 15:58 :
Ik was al lang van plan in de zomervakantie naar Parijs te gaan, maar ik wist nog niet juist wanneer (ik ga dan logeren bij familie van mij). Vorige week is besloten om morgen te vertrekken, maar ik ben helemaal vergeten dat hier te melden! Kan iemand anders in mijn plaats meespelen ofzo?

Sorry voor het late melden
ik wil wel
ik ben alleen een weerwolfspeln00b
Oud 23-07-2006, 15:25
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Over enkele uren vertrekt mijn trein naar een tropische stad ergens in Europa, ik had niet verwacht dat ik het zo lang vol zou houden.

Ik heb gevraagd of Cytherea mijn belangen wil behartigen.
Oud 23-07-2006, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 23-07-2006 @ 16:17 :
Ja, maar das niet zoveel Het is al 7-1, maar de wolf weet iig wel wie de wolfsbane is
het de maakt de kans, dat een weerwolf gepakt wordt, wel kleiner voorlopig
Oud 23-07-2006, 20:13
Spelleider
Spelleider is offline
TRA lag tegen een muur aan. Het was nu ongeveer een uur geleden sinds Faerie was weggegaan. Hij voelde zich steeds slapper worden terwijl de bloedplas op de vloer alleen maar groter werd… Naast hem lag een ondergrondse rivier, zo ging de weerwolf dus waarschijnlijk de schuilplaats in en uit. En daarom rook het daar zo naar natte hond. Maar nu was het water helemaal rood geworden. Uiteraard had hij de ergste wonden verbonden, maar hij was zo zwaargewond dat hij geen verband meer over had. Hij had zelfs de kleren van Zoef de Haas gebruikt.
Toen hoorde TRA een geluid. Hij keek op. ‘Fearie? Ben jij dat?’ Maar het was het feetje niet. Door de deuropening kwam een gigantische weerwolf binnen!! Zelfs Zoef de Haas leek een schoothondje vergeleken met dit beest! TRA wist dat hij verloren was; hij kon nauwelijks meer lopen, laat staan zich verdedigen. Maar de Wolvevloek mocht niet in handen van dat beest vallen! TRA begon te kruipen. De weerwolf zag wat hij probeerde te doen en sprong bovenop hem. Toen sprak het beest: ‘Ik had je nog gewaarschuwd. Blijf bij het kasteel weg of het zal je berouwen. Maar jij koos ervoor om de waarschuwing in de wind te slaan! Daar betaal je nu de ultieme prijs voor. En ik verzeker je, ik zal niet missen. Je hebt mijn broer en zus gedood, maar zij waren slap en dom. En ik ben geen van beide!!!’ Toen brulde de weerwolf en haalde uit. TRA’s borst werd opgerukt. Door de kracht van de slag sloeg de jonge held naar achter, het water in. Meteen werd zijn lichaam door de stroming meegesleurd.
Hij hoorde de weerwolf nog huilen van onmacht; hij was ontsnapt! Het koude water bracht hem vrijwel meteen bij zijn positieven. Hij begon te zwemmen. ‘Ik ben net aan een weerwolf ontsnapt. Ik ga nu niet sterven aan de verdrinkingsdood! Het zwaard moet in veiligheid worden gebracht!!’ dacht TRA bij zichzelf. Toen werd het licht; de stroming had hem bovengronds gebracht. Hij spoelde aan op een oever en verloor opnieuw het bewustzijn.

‘TRA? TRA, hoor je me? Wordt wakker!!’ TRA opende zijn ogen. Hij zag wit licht. Droomde hij nou? Was hij dood? In het witte licht werd het gezicht van een jong meisje zichbaar. ‘Dat moet een engel zijn’ dacht TRA bij zichzelf. ‘Dan ben ik dus dood.’ Het meisje kuste hem op zijn mond. Pas toen herkende TRA haar: het was zijn buurmeisje, Saarah! ‘Saarah!’ zei hij ‘Dan ben ik dus nog niet dood!’ Hij probeerde op te staan, maar zijn lichaam reageerde niet. Toen zag hij andere mensen op hem afkomen: hij herkende Misti, Yerli en Flowtje. En zijn moeder, Hanneke. En ook Faerie was bij hen. Ze huilden allemaal: het was duidelijk dat hij er niet mooi uit zag. ‘Ik ga dood hé?’ vroeg hij aan niemand in het bijzonder. Misti knikte. ‘die wonden zijn niet meer te genezen.’
Toen namen ze één voor één afscheid van hem. Yerli bedankte hem voor alles wat hij gedaan had. Flowtje zwoer aan hem dat ze zijn naam zou zuiveren zodat hij de geschiedenis in zou gaan als held, wat hij verdiende. Hanneke huilde alleen, en TRA wist dat ze trots was. ‘Je bent net je vader’ zei ze tenslotte. Misti keek om zich heen, en toen ze zag dat Saarah niet keek zoende ze hem lang en hartstochtelijk op zijn mond. ‘Het heeft niet zo mogen zijn, stuk’ fluisterde ze in zijn oor. Toen nam Saarah nogmaals afscheid van hem. Ze zoende hem ook en barstte toen in snikken uit op zijn borst. En als laatste kwam Faerie. Het feetje zou nu voorgoed gescheiden worden van haar partner. TRA glimlachte. ‘Ik geloof dat je nog een kus tegoed had.’ Het feetje vloog naar hem toe en raakte eventjes zijn mond aan. Het feeënkusje voelde aan als een veertje dat zijn huid raakte. Toen zei TRA tegen Faerie. ‘Ik heb de laatste weerwolf gezien. Mijn werk moet afgemaakt worden. Faerie, kies een opvolger voor me. Iemand die waardig genoeg is om het zwaard Wolvevloek te hanteren…’ Faerie knikte. ‘Laat dat maar aan mij over. Toen vielen TRA’s ogen dicht. De held was niet meer…….

Saarah schikte het lichaam en kamde TRA’s haren. Ondertussen groeven Yerli en Flowtje een graf voor de overledene. TRA werd in het graf gelegd met zijn schild aan zijn voeten en zijn oude zwaard dat hij van Cobalt de smid had gekregen in zijn hand en terwijl de kuil werd dichtgegooit zong Misti een lied. Op de steen werd geschreven: Hier ligt TheRedArrow, Held van Avatar, drager van Wolvevloek, doder van weerwolven.
Naast het graf lag echter nog steeds het zwaard Wolvevloek, terwijl Faerie er peinzend rondjes omheen vloog. Wie o wie is er een geschikte opvolger????

Deelnemers:
1) twinkebel (dorpeling)
3) ook hallo (dorpeling)
4) Cytherea (dorpeling)
5) Cobalt (dorpeling)
6) Flowtje
7) Maxwell (dorpeling)
8) Elpida (weerwolf)
9) Faerie
10) Mr Soija (verrader)
11) Hanneke
12) TRA (wolfsbane)
13) Neiu (heks)
14) Spoonie
15) Yerli
16) Saarah
18) Misti
19) Lisaaah (ziener)
20) Zoef de haas (weerwolf)

blauw = gedood
rood = opgegeten

Ok, eerst even een huishoudelijke mededeling.
Ik (Eye of Sauron) ga morgen voor twee weken op vakantie, dus helaas is dit de laatste keer dat ik het verhaal kan schrijven.
De weerwolf heeft mij in ieder geval nog ff de eer gegunt om mijn held een heldedood te laten sterven...
Maar ik heb Mr. Soija bereid gevonden om het spel in mijn plaats af te maken. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat helemaal goed komt.
Succes, Soija.

Verder begreep ik dat er meer mensen zijn die op vakantie gaan. TRA's probleem is meteen opgelost. De rest kan zelf wel een vervanger zoeken onder de doden of iemand anders denk ik. En anders neem maar even contact op met Soija.

Verder ben ik erg benieuwd wat jullie allemaal vonden van de nieuwe functies. Daarom zou ik iedereen willen vragen om feedback naar mij toe te PMen zodat ik over zes weken weet wat goed was en wat weg kan/nog verbeterd moet worden. Misschien is het alleen wel handig om de PM's naar Eye of Sauron te sturen en niet naar Spelleider, omdat Spelleider nu dus beheerd wordt door Mr. Soija. Suggesties voor het volgende verhaal zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Over het verhaal vandaag wil ik nog even kwijt dat ik in de ruwe versie geplant had dat TRA alleen zijn zwaard in de ondergrondse rivier zijn gooien, vlak voordat ie opgegeten zou worden. Maar dat heb ik veranderd omdat een Held een eervolle begrafenis verdiend met al zijn vrienden en familieleden (en meerdere dames die niets liever willen dan zichzelf aan hem geven )
De laatste rustplaats van een Held kan niet een vochtige kerker zijn waar zijn botten gebruikt worden als tandestoker van een weerwolf, toch?

Ok dat was het wel zo'n beetje.
Prettige vakantie allemaal en tot over zes weken!
Oud 23-07-2006, 20:15
Verwijderd
Haha, dood aan TRA!
Oud 23-07-2006, 20:17
Verwijderd
Doei, veel plezier en een fijne vakantie!
Oud 23-07-2006, 22:33
Faerie
Faerie is offline
Fijne vakantie Eye of Sauron!

Nou mede-dorpelingen, op wie gaan we nu stemmen? ik weet het echt niet...
Oud 23-07-2006, 22:35
Hanneke
Hanneke is offline
Fijne vakantie.
Oud 23-07-2006, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Faerie schreef op 23-07-2006 @ 23:33 :
Fijne vakantie Eye of Sauron!

Nou mede-dorpelingen, op wie gaan we nu stemmen? ik weet het echt niet...
ik vind je ava echt verschrikkelijk irritant
Oud 24-07-2006, 09:03
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik wil ook meedoen!!

Op kamp ook dit spel gedaan, maar dan met kaarten...is echt superleuk!
Oud 24-07-2006, 09:44
Spoonie
Spoonie is offline
Yerli zit ongeveer qua positie tussen de andere twee weerwolven, dus ik stem maar op hem
Oud 24-07-2006, 11:55
ook hallo
ook hallo is offline
Yerli is een zij
Oud 24-07-2006, 12:27
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 24-07-2006 @ 00:15 :
ik vind je ava echt verschrikkelijk irritant
waarom, dat is toch een leuke kerel
Advertentie