Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2008, 08:55
Sherco
Sherco is offline
Jemig wat een gedoe weer... Ik snap niet waarom mensen ineens en masse op TopDrop gingen stemmen, want volgens mij stemde Krynn random en Coolkast zei alleen dat hij verdacht bezig was, en niet dat hij erop ging stemmen, en toch was er een enorme schapengang richting TD.
Anyway, lijkt mij dat er een lading wolven/verraders tussen de Pippeloenstemmers zitten, helemaal als ze de vorige ronde hebben geprobeerd haar op te eten en dat werkte niet. Zij staan vanaf nu hoog op mijn verdachtenlijstje
Oud 06-02-2008, 10:09
Verwijderd
Nou dat gaat niet echt goed so far Er moeten dus wel één of meer slechteriken in het Pip-lijstje zitten...Mijn verdenkingen gaan op dit moment vooral uit naar de twee uitersten, namelijk Zoemzoem, die zich wel erg op de achtergrond houdt, en Fantome omdat ze overfanatiek is (compensatiegedrag of zo?). Ik weet niet goed wat ik van de rest moet denken. Eerst maar eens zien wat er vanavond gebeurt. Het zou tof zijn als de wolven de heks of verrader te grazen nemen, we kunnen wel een inhaalslag gebruiken...
Oud 06-02-2008, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Volgens het lijstje hebben

2) Martino87
4) ***ailá*** ?
10) LL
11) Flowtje
17) Kazet Nagorra

niet gezegd op wie ze hebben gestemd.
Ben voor Uice gegaan, zoals ik al suggereerde in mijn post.
Oud 06-02-2008, 11:29
Verwijderd
Maar goed, de Pip-stemmers lijken het meest verdacht nu, maar we zien het wel na de eetronde.
Oud 06-02-2008, 14:20
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
lol ik ben een onfortuinlijke Fortuynist
En die foto

Kut dat de wolfsbane dood is, maar goed liever de bane dan de ziener zullen we maar zeggen. Hoewel we dan wel zeker wisten dat Uice een badguy was...
Ik ga uiteraard op één van de pipstemmers stemmen, maar wie?
Eerst de wolfjes maar eens afwachten. Hopen dat ze hun eigen verrader opeten..
Oud 06-02-2008, 14:24
Verwijderd
Ik ben morgen en overmorgen trouwens naar mijn vader, ik zal proberen te stemmen morgen maar ik weet niet of dat nog gaat lukken.
Oud 06-02-2008, 14:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kut dat de wolfsbane dood is, maar goed liever de bane dan de ziener zullen we maar zeggen. Hoewel we dan wel zeker wisten dat Uice een badguy was...
De verdenking van mij is nog steeds alleen maar gebaseerd op het voorgevoel van de wolfsbane?
Oud 06-02-2008, 14:48
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
De verdenking van mij is nog steeds alleen maar gebaseerd op het voorgevoel van de wolfsbane?
neenee, je leest het verkeerd. Als pip echt ziener was dan wisten we zeker dat jij badguy was.
Oud 06-02-2008, 14:51
Uice
Uice is offline
Citaat:
neenee, je leest het verkeerd. Als pip echt ziener was dan wisten we zeker dat jij badguy was.
Oh, op die manier. Nu ja, er sprak nog aardig wat vermoeden uit je post.
Oud 06-02-2008, 15:18
Lethe
Lethe is offline
Ik ben benieuwd wat er vanavond gaat gebeuren! Als de heks of de verrader niet wordt opgegeten, wordt het zorgwekkend.
Oud 06-02-2008, 15:45
Verwijderd
zorgwekkend? het is eetronde twee ofzo, stel je niet aan.
Oud 06-02-2008, 15:51
Fantôme
Fantôme is offline
idd. In het vorige spel stonden de dorpelingen ook heel erg op verlies en dat is gelukkig helemaal goed gekomen, dus heb nog hoop

@ Katje, ik kan je bedenkingen naar mij toe voorstellen, omdat ik 1) bij de pipstemmers zit en 2) wel veel post. Maar ik post veel, denk, omdat het mn eerste spel is en het toch nog een wonder was dat ik mee mocht doen (omdat Vlindertje haar plaats afstond). anyway, ik ga nu wel wat minder posten, en meer dingen in één post zetten omdat het topic anders zo vol raakt.

En je moet nagaan dat ik eigenlijk Pippeloen in eerste instantie niet verdacht. Ik had zelf drie andere verdachten (moet je maar even teruglezen) maar ik vond mijn argumenten minder sterk dan die van diegene die met Pippeloen aankwam, vandaar. Ik had miss. wat meer op mijn eigen ideeen af moeten gaan.

Verder hadden er ook een aantal mensen niet aangegeven op wie ze hadden gestemd. Het hoeft dus niet zo te zijn dat er wolven onder de pipstemmers zitten, kan ook dat bijv. verrader en/of heks niet hebben gezegd op wie ze stemden en die vervolgens op iemand anders hebben gestemd dan pip, zodat het gelijkspel werd (kan toch??) of zoek ik het nou heel ver? naja, hou gewoon alle opties open. en idd, wacht eetronde even af

ik ga zo werken en ben pas laat terug dus dan weet ik pas heel laat wie er is opgevroten

en ik klets teveel

Laatst gewijzigd op 06-02-2008 om 16:22. Reden: spelfout ;)
Oud 06-02-2008, 16:00
Martiño
Martiño is offline
Dan ga je eens een paar dagen weg, en gelijk weer drama hier.

Ik heb het geprobeerd bij te lezen, ik wacht in spanning op de eetronde vanavond.
Oud 06-02-2008, 18:40
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Oh, op die manier. Nu ja, er sprak nog aardig wat vermoeden uit je post.
Maar denk niet dat je off the hook bent, je zit immers in het lijstje van de Pippeloenstemmers en die zijn voor mij allemaal verdacht
Oud 06-02-2008, 18:48
TopDrop
TopDrop is offline
Valt wel mee heur. De geliefden zijn er al uit, en de wolfsbane, die haar bescherming misschien al kwijt was doordat er een ronde niemand werd opgegeten.
Oud 06-02-2008, 19:19
Flowtje
Flowtje is offline
Ben benieuwd wat de wolven gaan doen, ik ga voorlopig in elk geval de pip-stemmers in de gaten houden.
Oud 06-02-2008, 20:45
Spelleider
Spelleider is offline
Aila, Krynn en Sherco waren ernstig geschokt door wat ze aantroffen in hun huis. Hun bloedeigen moeder dood op de grond en de man die zei dat hij hun vader was, stond voor hun neus! Krynn was zo geschrokken dat ze Juice een knal voor zijn kop verkocht, hoe “vredelievend” ze ook mocht zijn. Aila wilde de politie bellen, maar EoS zei dat ze dat niet mochten doen. Ze zouden niemand vertellen over de dood van Mama Pippeloen en haar stiekem in de tuin begraven.
Hierna was de drieling zo getraumatiseerd dat ze zo mogelijk nóg fanatieker geworden waren met hun voor dierengeweld-acties, want thuis blijven bij papa Terror Juice leek ze maar niks. Terror was leuk, maar je kon het overdrijven.

Elders deze dag werd er actie gevoerd voor de deur van een lokale winkel. Deze stoffenwinkel stond erom bekend dat hij ook bont verkocht. De anti-bont-bond vond dat helemaal niet tof, en stond met hun bekende grote borden buiten. Ze hadden ook wat potten verf bij zich, voor het geval er iemand naar buiten zou komen met een bontjas of een lap bont.

De anonieme crimineel liep naar huis met haar zakken met geld. Ze was van plan om eens flink te gaan winkelen! Geld heb je immers niet voor niks. Het eerst ging ze naar een motorzaak om een motor en een pak te kopen.
In deze winkel leerde ze een hele charmante man kennen, genaamd Top’2-sik’Drop. Deze man was ontzettend goed in mensen dingen aansmeren die ze niet nodig hadden, dus onze AC ging met ladingen spullen en een afspraakje de winkel weer uit. Dit alles gaf haar een supergoed gevoel! Tevreden besloot ze nog even verder te kijken in de winkelstraat.

Even verderop zag de AC een opstootje, en ze ging kijken. Omdat ze wel eens wilde weten wat er aan de hand was in de winkel waar de 3 anti-bont-bond-leden voor stonden, ging ze naar binnen. Katje, Zoemzoem en Flowtje schreeuwden haar na om niet naar binnen te gaan, maar dat stimuleerde de AC alleen maar. Eenmaal binnen viel het nogal tegen en was het nogal saai, vond ze, tot ze bij de muur kwam met het bont! Ze liet zich flink bedienen want ze vond dat ze wel een gave nieuwe jas nodig had voor haar afspraakje met 2-sik. De verkoopster verstond haar vak, en smeerde de AC voor duizenden euro’s een vreselijk lelijke jas aan.
De AC besloot om nu maar gauw naar huis te gaan, want ze kon het lot natuurlijk niet blijven tarten. Buiten had de de anti-bont-bond ondertussen ruzie had gekregen met de olijke drieling die dagenlang over straat zwierf en die het helemaal niet met hun standpunt eens waren met het standpunt van de Bond.

Toen ook de AC buiten kwam, begon Katje te gillen en de anti-bont-bond gooide met potten verf op de crimineel. De AC dacht dat de politie haar had gevonden en ze sloeg van zich af en om zich heen. De hele straat was in paniek! Er was een groot gevecht gaande tussen Katje, Zoemzoem, Flowtje, Sherco, Krynn en Aila, en de Anonieme Crimineel probeerde intussen weg te komen. De politie moest eraan te pas komen om iedereen uit elkaar te halen.
Toen de lucht wat geklaard was, bleek er iemand op de grond te liggen die niet meer bewoog. Geraakt door een onbekend projectiel, waarschijnlijk een schoen, lag Sherco onbeweeglijk op de grond en de AC was spoorloos.

1) sterrenmeisje
2) Martino87
3) Katje
4) ***ailá***
5) Fantôme
6) zoemzoem
7) Neko*
8) Lisaaah
9) AllureV
10) LL
11) Flowtje
12) Eye of Sauron
13) x-spekkie-x (dorpeling/geliefde)
14) Topdrop
15) Uice
16) Pippeloen (wolfsbane)
17) Kazet Nagorra
18) Stefenootje (dorpeling/geliefde)
19) Sherco (dorpeling)
20) Daboman
21) Coolkast
22) Krynn

Blauw = opgehangen
Paars = gestorven door liefdesverdriet
Rood = opgegeten

Beste spelers, vandaag is een dorpeling gedood. Weten de dorpelingen morgen wraak te nemen? Lees morgen weer!
Oud 06-02-2008, 20:47
Verwijderd
Hm Kon slechter, kon beter. Komt erop neer dat we weinig extra weten Hm.
Oud 06-02-2008, 20:54
Daboman
Daboman is offline
Waarom nou weer sherco? Ik kan er ook weinig van maken.
Oud 06-02-2008, 20:54
Verwijderd
waarom nou weer sherco? omdat zij het had over stille spelers ophangen? zouden we stille wolven hebben? dan verdenk ik flowtje nog meer. en zoemzoem. en ... alle andere stillen (te lui om te zoeken)
Oud 06-02-2008, 20:58
Verwijderd
de wolven haden waarschijnlijk geen verdachten en kozen gwoon iemand.
Oud 06-02-2008, 21:00
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
waarom nou weer sherco? omdat zij het had over stille spelers ophangen? zouden we stille wolven hebben? dan verdenk ik flowtje nog meer. en zoemzoem. en ... alle andere stillen (te lui om te zoeken)

Eens kijken naar het lijstje:

~~Fantôme~~ 37
Uice 31
AllureV 24
***ailá*** 24
TopDrop 23
Spelleider 20
Daboman 20
Dark Phoenix 20
Krynn 17
Pippeloen 16
MadameMinke 14
x-spekkie-x 13
Eye of Sauron 12
Sherco 12
Stefenootje 12
twinkebel 12
Vlindertje 10
Kazet Nagorra 10
sterrenmeisje 10
Flowtje 9
Lisaaah 9
Neko* 9
coolkast 9
Katje 8
Lucky Luciano 8
Martino87 7
zoemzoem 6

rood=doet niet mee
blauw=inmiddels opgegeten of opgehangen

EDIT: Ik wilde het tevens eens leggen naast de pippeloen-stemmers:

neko*
Fantome
Uice
TopDrop
AllureV
zoemzoem

Laatst gewijzigd op 06-02-2008 om 21:11.
Oud 06-02-2008, 21:01
Verwijderd
Vreemde keuze inderdaad... maar nu is de vraag wie we moeten ophangen.
Oud 06-02-2008, 21:07
TopDrop
TopDrop is offline
Misschien hebben ze voor een persoon gekozen die tot nu toe op de achtergrond stond, zodat er weinig uit te concluderen valt..
Oud 06-02-2008, 21:08
Daboman
Daboman is offline
Nu ik die 2 lijstjes zo naast elkaar zie valt het me ineens op dat neko* een stuk stiller is dan normaal. Maar goed misschien heeft ze daar een verklaring voor. Er kan natuurlijk ook gewoon geen reden achter zitten.
Oud 06-02-2008, 21:09
Lethe
Lethe is offline
Ik heb al zo goed als besloten naar wie mijn stem deze hangronde uitgaat.
Oud 06-02-2008, 21:09
zoemzoem
zoemzoem is offline
Zal ik dan maar snel gaan posten om mijn postaantal omhoog te krijgen
Volgens mij zit er echt niet overal een theorie achter. Bovendien, als er stille wolven zijn en Sherco heeft het daar als eerste over, dan is het toch als wolven zijnde niet echt handig om haar te vermoorden.
Oud 06-02-2008, 21:11
Verwijderd
ik denk trouwens eigenlijk, dat het gewoon sherco was omdat die heel vaak nog heel lang blijft leven en gewoon altijd goed speelt...
Oud 06-02-2008, 21:13
Flowtje
Flowtje is offline
Het enige wat ik eruit heb gehaald (na alleen heel vluchtig wat posts doorgenomen te hebben), is dat ze vorige ronde op sterrenmeisje heeft gestemd en heeft gezegd alle pop-stemmers verdacht te vinden. Maar hieruit valt vrij weinig te concluderen.
Oud 06-02-2008, 21:13
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
ik denk trouwens eigenlijk, dat het gewoon sherco was omdat die heel vaak nog heel lang blijft leven en gewoon altijd goed speelt...
Ik vind lang overleven niet hetzelfde als goed spelen. Het doel is om de wolven op te hangen. Overleven is een doel van de geliefden En van de wolven trouwens...
Oud 06-02-2008, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Ik vind lang overleven niet hetzelfde als goed spelen. Het doel is om de wolven op te hangen. Overleven is een doel van de geliefden
de geliefden zijn dood. en ik noem beide dingen apart, dus waar slaat deze post op?
Oud 06-02-2008, 21:19
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
de geliefden zijn dood. en ik noem beide dingen apart, dus waar slaat deze post op?
Rustig maar

Ik bedoel het precies zoals ik het zeg. Als je als dorpeling meer bezig bent met overleven dan met wolven ophangen ben je niet goed bezig. En het was ook eigenlijk meer een algemene opmerking.

En ik bedacht me pas later dat overleven ook een doel is van de wolven dus niet alleen van de geliefden.

Waarom begrijp je me nou altijd verkeerd
Oud 06-02-2008, 21:21
Verwijderd
ik ben chagrijnig sorry. ik zag mijn opening voor weerwolf-rel III
maar sherco blijft niet enkel lang leven, ze wint dan meestal ook. omdat ze dus stil is, maar wel heel goed oplet. blah... ik probeer enkel te theoretiseren (?) ofzo
Oud 06-02-2008, 21:23
Uice
Uice is offline
Ik ga denk ik voor neko*, omdat gezegd is dat ze stiller is dan normaal en omdat ze zei op Pippeloen te stemmen, dus grotere kans dat ze niet kon stemmen.
Oud 06-02-2008, 21:25
Verwijderd
ik vind uice schaperig
Oud 06-02-2008, 21:27
Daboman
Daboman is offline
Oud 06-02-2008, 21:42
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ik heb al zo goed als besloten naar wie mijn stem deze hangronde uitgaat.
naar mij?
want jij verdacht mij toch?

Ik verdenk jou inmiddels nog enigzins, maar ben meer geneigd naar Coolkastje eigenlijk, na zijn laatste opmerking, enigzins ter verdediging van de wolven...

en uit Sherco valt idd niet zoveel af te leiden nee...
Mss. nog even goed doorlezen of zij nog dingen heeft gezegd waar de wolven 'bang' voor zouden zijn ofzo
Oud 06-02-2008, 21:55
Verwijderd
Ik ga voor Fantome deze ronde. Ze zat bij de pipstemmers en naar mijn mening probeert ze door een soort onderhandeling AllureV over te halen om niet op haar te stemmen. Die indruk krijg ik iig.
Oud 06-02-2008, 22:07
***ailá***
***ailá*** is offline
ik ben de draad kwijtgeraakt sinds Pippeloen dood is. Die hele Pippeloen-stemmer theorie snap ik niet, want ik heb me niet kunnen verdiepen in het spel, sorry. Ook omdat ik die middag al vroeg op Allure V had gestemd en toen was Pippeloen nog niet heel erg in the picture (om opgehangen te worden dus) Druk druk druk. Maar ik ga vanavond (of anders morgenochtend) alles grondig doornemen en kijken op wie ik ga stemmen.
Oud 06-02-2008, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Mijn verdenkingen gaan op dit moment vooral uit naar de twee uitersten, namelijk Zoemzoem, die zich wel erg op de achtergrond houdt, en Fantome omdat ze overfanatiek is (compensatiegedrag of zo?).
Door deze redenering twijfel ik tussen neko en fantome.
Oud 06-02-2008, 22:09
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik vind het verdacht dat niemand voor de andere( n) van het gelijkspel gaat. Ik denk dat ik op TopDrop ga stemmen, met de hoop dat er een reden was dat de weerwolven voor Pippeloen hebben gekozen ipv hem.

Laatst gewijzigd op 06-02-2008 om 22:56. Reden: (n) terug verandert naar ( n )
Oud 06-02-2008, 22:10
Lethe
Lethe is offline
@ Fantome: Ja, dat klopt. Ik verdacht je eerder al om dezelfde reden als Katje hierboven noemt (overenthousiast postgedrag). Daarbij heb je op Pippeloen gestemd. Ik stem dus op jou deze ronde.
Oud 06-02-2008, 22:13
Verwijderd
Ik denk dat ik meega voor Fantôme. Ik vind haar niet superverdacht, maar ik weet ook niet op wie ik anders moet stemmen.
Oud 06-02-2008, 22:13
zoemzoem
zoemzoem is offline
Lijstje

TopDrop
+ zoemzoem

Fantome
+ AllureV
+ Lisaaah?
+ Lucky Luciano
+ Kazet Nagorra

Neko
+ Lisaaah?
+ Uice?

Coolkast
+ Fantome

Laatst gewijzigd op 06-02-2008 om 22:15. Reden: KN toegevoegd
Oud 06-02-2008, 22:16
Verwijderd
ik denk eigenlijk niet dat fantome wolf is. het is haar eerste spel ofzo, toch? dus enthousiasme is wel redelijk logisch, maar ik denk dat ze als wolf wel wat voorzichtiger zou zijn. ik ga denk ik voor uice, die heel blij inhaakte op het idee om op neko te stemmen, terwijl hij zelf net zo hard in het pip lijstje voorkomt.

en ook idd topdrop en flowtje blijven voor mij verdacht, om de redenen die zoemzoem geeft.
Oud 06-02-2008, 22:18
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Ik vind lang overleven niet hetzelfde als goed spelen. Het doel is om de wolven op te hangen. Overleven is een doel van de geliefden En van de wolven trouwens...
Eens. Ik kan mezelf kapot ergeren aan spelers die overleven belangrijker vinden als overwinnen. Soms is het nou eenmaal nodig om jezelf op te offeren. Toen ik verrader was heb ik mezelf opgeofferd om de wolven minder verdacht te maken en ze uiteindelijk de overwinning te bezorgen. En als dorpeling moet je natuurlijk ten aller tijde bereid zijn jezelf te offeren om de ziener of de tovenaar te redden.
Ik irriteerde me vorige hangronde een beetje aan Topdrop toen ie liever zijn eigen hachie redde ipv Pippeloen te laten overleven, maargoed Pip bleek achteraf toch geen ziener te zijn.

Maargoed, ontopic weer.
Ik neig naar Neko* omdat ze idd redelijk stil is en in het rijtje van de pipstemmers zit.
Maar Uice vind ik ook nog verdacht omdat ie zich wel heel hard zit te verdedigen.
En Topdrop vind ik ook verdacht. Hij was bereid de ziener te offeren ipv zichzelf, dat riekt naar verradersgedrag. Maar misschien is hij gewoon een domme dorpeling of het kan natuurlijk ook zijn dat hij helemaal niet geloofde dat Pip de ziener was. Wat natuurlijk ook terecht was, maar dat terzijde...
Maar ik ga waarschijnlijk voor één van deze drie.
Oud 06-02-2008, 22:18
Uice
Uice is offline
Citaat:
ik denk eigenlijk niet dat fantome wolf is. het is haar eerste spel ofzo, toch? dus enthousiasme is wel redelijk logisch, maar ik denk dat ze als wolf wel wat voorzichtiger zou zijn. ik ga denk ik voor uice, die heel blij inhaakte op het idee om op neko te stemmen, terwijl hij zelf net zo hard in het pip lijstje voorkomt.
Wat heeft het feit dat ik erin sta ermee te maken? Het is gewoon waarschijnlijk dat er wolven tussenzitten.

Het idee dat ik een wolf ben is nogal onwaarschijnlijk, want dan zou ik natuurlijk nooit de te obvious keuze hebben gemaakt Pippeloen uit de weg te ruimen bij de wolvenstemronde.

Citaat:
Maar Uice vind ik ook nog verdacht omdat ie zich wel heel hard zit te verdedigen.
Is in het spel willen blijven voorgehouden aan wolven? Jij zou je ook verdedigen als je beschuldigd werd, terecht of onterecht.
Oud 06-02-2008, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Lijstje

TopDrop
+ zoemzoem

Fantome
+ AllureV
+ Lisaaah?
+ Lucky Luciano
+ Kazet Nagorra

Neko
+ Lisaaah?
+ Uice?

Coolkast
+ Fantome
ja goed als het er zo uitziet, kan ik op zich wel voor Fantome gaan, al is het maar omdat ze ook irritant is door haar vele posten.

TopDrop
+ zoemzoem

Fantome
+ AllureV
+ Lisaaah
+ Lucky Luciano
+ Kazet Nagorra

Neko
+ Uice?

Coolkast
+ Fantome
Oud 06-02-2008, 22:22
Daboman
Daboman is offline
Ik twijfel ook nog. Ik denk dat ik toch maar voor neko* ga. Ik vind haar het meest verdacht atm.
Oud 06-02-2008, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Wat heeft het feit dat ik erin sta ermee te maken? Het is gewoon waarschijnlijk dat er wolven tussenzitten.

Het idee dat ik een wolf ben is nogal onwaarschijnlijk, want dan zou ik natuurlijk nooit de te obvious keuze hebben gemaakt Pippeloen uit de weg te ruimen bij de wolvenstemronde.
maar pip was niet evil, dus ze hoefde helemaal niet uit de weg geruimd te worden. en als er wolven tussen kunnen zitten, kan jij dat ook zijn.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten