Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2003, 10:53
Verwijderd
Waarom is het zo moeilijk om andere dingen te respecteren. Als christenen willen geloven dat de aarde is gecreert door god, natuurkundigen vertellen dat de aarde is ontstaan uit de oerknal, natuurfilosofen weer een andere theorie hebben, enz, kan je best vertellen wat jij vindt, maar waarom moet iedereen altijd overtuigd zijn van jouw mening. respecteer de mening van anderen eens. voor de verandering.
Advertentie
Oud 04-03-2003, 10:58
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Ik ben de grootste atheïst die er op deze aardbol rondloopt. Ik geloof helemaal nergens in. Maar ik weet er wel wat vanaf, juist omdat je als ''heiden'' steeds moet verdedigen dat je niet in het bestaan van God gelooft.

Dat is pure lulkoek, de ontkerkelijking van Nederland is niet pas eergister begonnen schat. Het is heutzutage helemaal niet vreemd als jij niet in de Here- Jezus gelooft.
Oud 04-03-2003, 11:05
Crimson Death
Crimson Death is offline
Ach, ik ben tegen elke grote religie in het algemeen, door religie zijn er miljoenen doden gevallen, terwijl er geen enkel bewijs is, dat er ook maar een Allah, een God, of een grote Aard mamma en Pappa is. (Nou ja, Wicca is wel vredig opzich, daar vallen geen doden bij). Maar ik vind het zo irritant, ik ken 3 baptisten, zijn prima lui, tot ze me als "afvallige" gaan behandelen
"je moet eens Johannes lezen, daarmee ben ik ook begonnen, en toen heb ik het geloof gevonden"
Nou. goody. ik heb geen band met god. dus ik sta er al helemaal niet voor open, maargoed, dan ben je dus meteen een satanist. Ook belachelijk dat ze Wicca's en Wiccans aanzien voor slechte mensen, want die religie vind ik opzich wel heel lief en pokemon achtig, met die levenskracht enzo
Oud 04-03-2003, 11:14
Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
triest dat ze gaan pesten om zoiets....
hier op school loopt ook van alles rond wat kledingstijl, geloof en uiterlijk betreft.
wat ik wel op vallend vindt: dat de kakkertjes het meeste aan treiteren doen
Oud 04-03-2003, 12:28
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
AngelLena schreef:
Tuurlijk. En ik ben de koningin van Engeland. Meisje, doe iedereen een plezier en veroordeel niemand van dingen die niet gebeurd zijn zoals heksen en hun'sex met de duivel' want er is niks van waar. Die boeken die jij leest zijn waarschijnlijk geschreven door een stel zwaar christelijken uit het jaar ver ver terug die idd nog geloofden in dat soort dingen. Zelf heb ik thuis de Oosthoeks Ecyclopedie uit 1968 waarin ook staat dat heksen verbanden hadden met duivels etc, dat ze vliegen op bezemstelen en dat ze van gedaante kunnen verwisselen en dat ze naakt ingezalfd op een bergtop staan te dansen op 1 nacht in het jaar. Nou...geloof je het zelf?
Meis, niet alles geloven wat je leest. Alles heeft een kern van waarheid, maar niet alles IS waarheid.

Hoooo,je hebt me echt helemaal verkeerd begrepen. Boeken lezen OVER de heksenvervolging als sociologisch fenomeen, dus inclusief de bronnen uit de 16 e eeuw en afschriften van rechtszaken toen, betekent niet dat in hekserij geloof.

In tegendeel!

Dat noemen ze wetenschappelijk onderzoek. Ik ga daar op afstuderen. Ik moet dus heel goed weten wat , met name de Kerk, toen, in die dagen, vond van het fenomeen heksen.

Mijn theologische boeken gebruik ik daarvoor, het verkrijgen van inzicht in de gedachtenwereld van de zestiende eeuw. Omdat het toen een wijdverbreid en geaccepteerd geloof was. Men geloofde echt dat mensen sex met de duivel konden hebben. Dat waren heksen.

IK GELOOF ER NIET IN!
Herlees ook even mijn vorige topics in deze thread svp met dit nieuw verworven inzicht.

En hou daarbij meteen rekening met de ironische ondertoon. Je moet niet alles letterlijk nemen zoals het er staat.
Precies dus zoals jij schreef dat je de koningin van Engeland bent. Dat bedoelde je toch ook ironisch.

Ik vrees dat Christen echter nog wel steeds de kerkelijke visie over hekserij als echt bestaand aanhangt.
Vandaar mijn ironie, als ik zeg dat hij zelf een ketter is, omdat hij niet katholiek is.

Ik niet. Zoals gezegd, ik ben atheist, ik geloof nergens in.Maar ik weet er wel wat vanaf. Dat ik iets niet aanvaard, wil nog niet zeggen dat ik er geen kennis over mag vergaren.

Ik geloof ook niet in mijn eigen helderziendheid. Feit blijft dat ik soms dingen weet en voel die ik niet kan weten, dat ik soms weet wat mensen denken. Hoe en waarom, geen idee. Ik ga er zeker geen heel geloofssysteem omheen bouwen, in het kader van wie A zegt moet ook B zeggen.

Laatst gewijzigd op 04-03-2003 om 12:42.
Oud 04-03-2003, 12:52
Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
ik geloof ook nergens in, wat dat bovennatuurlijke betreft.
films kijken erover is natuurlijk altijd leuk, maar dat is fantasie.
gister "blair witch project" gekeken. dat moet dan "echt" zijn.
nou.........als dat hekserij is. ik geloof wel in geneeskracht met planten enzo (mn oren zijn ook beter geworden dankzij een of ander kruid) maar die dingen met de maan enzo...neuh
nu ben ik zeker atheist?
Oud 04-03-2003, 12:59
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Sjaantjuh schreef:
ik geloof ook nergens in, wat dat bovennatuurlijke betreft.
films kijken erover is natuurlijk altijd leuk, maar dat is fantasie.
gister "blair witch project" gekeken. dat moet dan "echt" zijn.
nou.........als dat hekserij is. ik geloof wel in geneeskracht met planten enzo (mn oren zijn ook beter geworden dankzij een of ander kruid) maar die dingen met de maan enzo...neuh
nu ben ik zeker atheist?
In de letterlijke zin is een a-gnost een niet-gelover.
En a-theist is tegen Godsdienst. Dat is nog wat feller.
Oud 04-03-2003, 13:03
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
In de letterlijke zin is een a-gnost een niet-gelover.
En a-theist is tegen Godsdienst. Dat is nog wat feller.
Ik vind dat je jezelf er aardig uit probeerd te lullen, dat doe je leuk.
Oud 04-03-2003, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Hukkie schreef:
Dat is pure lulkoek, de ontkerkelijking van Nederland is niet pas eergister begonnen schat. Het is heutzutage helemaal niet vreemd als jij niet in de Here- Jezus gelooft.
Ha! Dat denk jij.

*Morgan op pianoles* "Nou eh, eigenlijk geloof ik niet." Pianolerares: *kijkt vreemd* "Nou, dat zul je later wel gaan doen, als je moeilijke tijden tegenkomt."

*Morgan op school* "Ik ben atheist." *wordt raar aangekeken* "Ts, ga je dan niet naar de kerk?"

*Morgan weer op school* Anderen: "Agnosticus, wat is dat?"

*Morgan in kennissenkring* Anderen: "En als je niet in God gelooft ga je niet naar de heeeeemel!!!"

*diepe zucht*
Oud 04-03-2003, 14:19
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
ik heb ongeveer hetzelfde als Morgan, ik woon in een vrij gereformeerde regio, en daar moet je je echt verdedigen.. hier wordt je sneller geaccepteerd als je christen bent, dan wanneer je ateïst of agnosticus bent. en als je een andere religie hebt (ik ben heks) komen de evangelisatieverhalen al helemaal tevoorschijn...
Oud 04-03-2003, 15:08
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Ik vind dat je jezelf er aardig uit probeerd te lullen, dat doe je leuk.
Ik snap 'm niet....Waaruit proberen te lullen?
Oud 05-03-2003, 08:34
Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
ja dan ben ik a-gnost geloof ik.......want ik ben niet tegen godsdienst, wie erin gelooft moet dat zelf weten....

me pa gelooft ook erin. hij zag iemand lopen van de week en zei dat de "dood" erachter liep.(hij zei dat ie een schaduw zag maar ik zag dus nix) nou ik vond t lulkoek maar gister stond dezelfde man bij de overlijdens berichten in de krant. dat zet je toch aan t denken, al zal t gewoon schaduw zijn geweest, maar toevallig is t wel.
m'n vader kreeg er trouwens kippevel van. ik niet
Oud 05-03-2003, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Dat wicca's en andere paganisten om interessant te klinken de naam hekserij hebben genomen voor hun geloof, is niet echt van belang.
Ten eerste: Je bent geen wicca, maar een wiccan

ten tweede: Wicca is de godsdienst en niet de benaming van iemand die deze religie aan hangt...

Ten derde: Hekserij en Wicca moeten niet door elkaar gehaald worden: Wicca is het geloven in de God en de Godin, Hekserij is meer praktijk. Ja, in de Wicca wordt ook gebruikt gemaakt van magie, maar het draait meer om het geloven in, dan naar het handelen om.. Net als het dopen in het Christendom.. dat is ook een ritueel

Ten vierde: Het is een misvatting dat iedere wicca/heks gothic is... Niemand is verplicht om zich te kleden naar een of ander beeld dat blijkbaar bij de religie hoort.. Niemand zou van mij zeggen dat ik Wiccan ben, maar het is toch echt zo...

Ten vijfde: Als je je niet anders kleedt, word je ook niet nageroepen.. als je je anders kleed en je wordt na geroepen.. dan zou ik gewoon naar die persoon kijken en doen alsof ik water zag branden (= dus door de persoon heen kijken).. Nik s zeggen.. en dan gewoon doorlopen..

Ten zesde: het is niet zo dat Wiccans geen Christen zijn omdat ze niet beter weten... het grappige is juist dat wij meer weten over het Christendom dan de gemiddelde Christen...

Ten zevende: wij beschouwen andere religies niet als minderwaardig/dom/of weet ik veel... iedereen is vrij om te doen en te denken wat hij of zij wil en wij aanvaarden dat (nou ja dat is het principie.. ik generaliseer het nu een beetje.. )..

I think I've made my point..
Oud 06-03-2003, 07:56
Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
da's een heel verhaal.
ik ben ook verder niet tegen t geloof, alleen ben ik tegen de koran. daar stond namelijk in dat alle andere religieen slecht zijn slaat toch nergens op? dat hoorde ik van iemand die moslim was. nou christenen doen toch ook niet zo tegen andere geloven....ik vin t onzin van die moslims
Oud 06-03-2003, 09:37
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Sjaantjuh schreef:
da's een heel verhaal.
ik ben ook verder niet tegen t geloof, alleen ben ik tegen de koran. daar stond namelijk in dat alle andere religieen slecht zijn slaat toch nergens op? dat hoorde ik van iemand die moslim was. nou christenen doen toch ook niet zo tegen andere geloven....ik vin t onzin van die moslims
Als je kijkt naar de geschiedenis, zul je zien dat het christendom de meeste religieuze moorden op zijn geweten heeft, en ook nog intern.( katholieken tegen protestanten)
De eerste twee geboden gaan over het verbod om een andere god te aanbidden of om er afgodsbeelden van te hebben. Het verhaal van het Gouden Kalf, weet je nog? Dat is echt niet alleen een Oscar van de Nederlandse filmindustrie.

De islam is juist een bijzonder tolerant geloof. Natuurlijk, iedere religie vindt van zichzelf dat hij de enig echte juiste godsdienst is met de enige echte juiste Godheid die op de enig echte juiste manier aanbeden wordt.

Maar de Koran schrijft expliciet en letterlijk voor dat de andere gelovigen van Het Boek (dus de grote monotheistische geloven, te weten het jodendom en het christendom) gerespecteerd moeten worden en dat ze ongehinderd hun geloof (in prive) mogen belijden.

De Koran gaat er namelijk van uit dat jodendom en christendom voorlopers zijn van de Islam. Het is ook dezelfde God: Jahweh, God of Allah. Maar hij heet steeds anders. Moslims erkennen Jezus ook als profeet. Joden niet. Christenen denken dat hij de messias, de Verlosser, is, waar de joden nog steeds op zitten te wachten. En als je naar de geschiedenis van joden kijkt, dan zijn ze nog allesbehalve verlost, nietwaar. Zes miljoen vergast in de tweede wereldoorlog, ik noem maar wat.

Wat jij hoort van sommige moslims, is vaak net zo fout als wat je hoort van sommige christenen. Mensen kennen hun feiten niet.
Ik geloof in geen enkele God, maar religieuze geschiedenis zou een verplicht vak op scholen moeten zijn. Je leert zo ook de oorsprong van je eigen samenleving kennen en begrijpen. Geloven hoef je niet, dat kan niemand je verplichten. Maar je moet wel weten hoe het zit, anders krijg je onverdraagzaamheid.
Oud 06-03-2003, 09:49
Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
die gast van wie ik dat hoorde was zelf moslim, en had koranstudie achter de rug. maar ik zal t voor de zekerheid wel ff navragen....
Oud 06-03-2003, 10:00
Verwijderd
Hallo.
Ik ben Maeve ( dat is niet mijn echte naam, maar mijn heksennaam).
Ik krijg heel veel van dat soort dingen naar mijn hoofd gelingerd.
Ik word onder andere 'Heks'genoemd.
ook door mijn eigen familie.
Mijn broertje noemt me heks
En mijn vader vind het leuk om de heksennamen van de donald duck te gebruiken. Zoals zwarte Magica, Hortensia Heks en Madame Mikmak.
Als je je er aan ergerd is het vervelend.
Niet doen.
Gewoon je eigen ding doen en wat een ander daar van vind moeten ze zelf maar weten
Dus gewoon negeren!

Blessed Be.
Maeve.
Oud 06-03-2003, 10:09
Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
zijn gothic's ook met wicca dingen bezig of hebben die 2 nix met elkaar te maken?
Oud 06-03-2003, 10:21
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Sjaantjuh schreef:
die gast van wie ik dat hoorde was zelf moslim, en had koranstudie achter de rug. maar ik zal t voor de zekerheid wel ff navragen....

In de islam heb je net zo veel stromingen als in het christendom. Misschien was hij wel van het moslim equivalent van de zwarte-kousen-kerk. Die zijn toch ook maar een uitzondering. Jezus zelf was een zeer tolerant mens, hij verdedigde toch de hoer Maria Magdalena. Hoe dacht je dat de zwarte kousen club tegenover prostitutie staat.
Oud 06-03-2003, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Sjaantjuh schreef:
zijn gothic's ook met wicca dingen bezig of hebben die 2 nix met elkaar te maken?
Nee dus.. Als je wiccan bent hoef je geen gothic te zijn.. maar als je gothic bent, ben je niet perse wiccan...

Het kan wel... maar het hoeft niet
Oud 06-03-2003, 12:55
Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
gelukkig. dat betekent dat mijn gothic-kennis niet kan toveren
Oud 06-03-2003, 13:04
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Sjaantjuh schreef:
gelukkig. dat betekent dat mijn gothic-kennis niet kan toveren
nou,voor je het weet ben je een kikker.
Oud 06-03-2003, 14:01
Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
tja je weet natuurlijk nooit met dat soort mensen

nee hoor ze is wel
Oud 06-03-2003, 18:56
avantasia
avantasia is offline
ach ja wat ken jij der nou aan doen dat je moeder je hekserij leerd?
Oud 06-03-2003, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef:
Ten eerste: Je bent geen wicca, maar een wiccan

ten tweede: Wicca is de godsdienst en niet de benaming van iemand die deze religie aan hangt...
Ten eerste, je woont in Nederland. Wiccan is geen Nederlandse uitgang en bovendien is wicca het originele woord, en kan dus prima gebruikt worden voor iemand die in wicca gelooft.

Citaat:

Ten derde: Hekserij en Wicca moeten niet door elkaar gehaald worden: Wicca is het geloven in de God en de Godin, Hekserij is meer praktijk. Ja, in de Wicca wordt ook gebruikt gemaakt van magie, maar het draait meer om het geloven in, dan naar het handelen om.. Net als het dopen in het Christendom.. dat is ook een ritueel.
Nee, hekserij is een naam gekozen door mensen die denken dat ze toveren. Wat jullie doen is géén toveren. Dat is een kaars aansteken, rozeblaadjes verbranden en een hoop wishful thinking.

Citaat:

Ten zesde: het is niet zo dat Wiccans geen Christen zijn omdat ze niet beter weten... het grappige is juist dat wij meer weten over het Christendom dan de gemiddelde Christen...
Mja. Het nadeel is alleen weer dat zo weinig wicca's genoeg over wicca weten. De meesten zien een paar sites op internet, lezen een paar populaire boeken en denken dat ze zich wicca kunnen noemen.

Citaat:

Ten zevende: wij beschouwen andere religies niet als minderwaardig/dom/of weet ik veel... iedereen is vrij om te doen en te denken wat hij of zij wil en wij aanvaarden dat (nou ja dat is het principie.. ik generaliseer het nu een beetje.. )..
Dat zouden meer mensen moeten doen... eigenlijk.
Oud 06-03-2003, 19:44
Crimson Death
Crimson Death is offline
Ik hou helemaal niet van god, Ik geloof niet in god, maar als ie bestaat, maak ik hem goed duidelijk dat ik hem een rotiets vind. Als ie zo genadig is, nou, mooi niet tegen mij. Ik draag ook omgedraaide pentagrammen, en kruizen en dergelijke, gewoon omdat ik gelovigen eng en gehersenspoeld vind. En ooo, je wil niet weten hoeveel keer ik in de week door mijn baptistische klasgenoten, kennissen en andersoorts lui word overgehaald om dat NIET te doen, want de Heer komt in moeilijke tijden bij je. nou, Goohooood?, waar BEN je de laatste 16 jaar geweeheest!?
En die Jezuslikkers zijn in de meerderheid ook, en hebben te veel macht *SPUUG*

Alles wat anders is dan christendom, is ineens niet meer nederlandse cultuur, dus bespottelijk :\. beetje jammer
Oud 06-03-2003, 22:11
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Crimson Death schreef:
Ik hou helemaal niet van god, Ik geloof niet in god, maar als ie bestaat, maak ik hem goed duidelijk dat ik hem een rotiets vind. Als ie zo genadig is, nou, mooi niet tegen mij. Ik draag ook omgedraaide pentagrammen, en kruizen en dergelijke, gewoon omdat ik gelovigen eng en gehersenspoeld vind. En ooo, je wil niet weten hoeveel keer ik in de week door mijn baptistische klasgenoten, kennissen en andersoorts lui word overgehaald om dat NIET te doen, want de Heer komt in moeilijke tijden bij je. nou, Goohooood?, waar BEN je de laatste 16 jaar geweeheest!?
En die Jezuslikkers zijn in de meerderheid ook, en hebben te veel macht *SPUUG*

Alles wat anders is dan christendom, is ineens niet meer nederlandse cultuur, dus bespottelijk :\. beetje jammer
Krimson, meestercrimineel. Je hoeft zelf niet te geloven, maar je hoeft degenen die het wel doen niet te schofferen. Ze houden vast op met hun zendingsdriften op jou te botvieren als jij je neutraal opsteld. Doe maar gewoon je spijkerbroek aan en een shirt, en een paar gympies of kistjes voor mijn part, en verder geen versierselen, dan wordt je ook al een stuk acceptabeler voor het vrouwvolk. Know what I mean? notch notch

Ik vond mijn vriend pas echt leuk toen hij net onder de douche vandaan kwam en zijn haar gewoon hing in plaats van stond.
Oud 06-03-2003, 22:16
Crimson Death
Crimson Death is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Krimson, meestercrimineel. Je hoeft zelf niet te geloven, maar je hoeft degenen die het wel doen niet te schofferen. Ze houden vast op met hun zendingsdriften op jou te botvieren als jij je neutraal opsteld. Doe maar gewoon je spijkerbroek aan en een shirt, en een paar gympies of kistjes voor mijn part, en verder geen versierselen, dan wordt je ook al een stuk acceptabeler voor het vrouwvolk. Know what I mean? notch notch

Ik vond mijn vriend pas echt leuk toen hij net onder de douche vandaan kwam en zijn haar gewoon hing in plaats van stond.
Niet heel mn leven draait om het krijgen van een vriendin hoor. Ik vind spijkerbroeken klote zitten, en ik zit nu met maar een omgedraait pentagram om mn nek (en 3 schedels, een draak met schedel en een 3 tandig duivelhoofdachtigiets). Ik vind het bovendien gewoon mooi, als dat niet geacepteerd word, kan ik er best mee leven. Alleen hinderlijk is het soms wel
Oud 06-03-2003, 22:18
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef:

Maar soms is het ook gewoon leuk om te schoppen
Oud 06-03-2003, 22:20
Crimson Death
Crimson Death is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Maar soms is het ook gewoon leuk om te schoppen
Inderdaad
Oud 06-03-2003, 22:25
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Crimson Death schreef:
Inderdaad
Dan moet je ook niet miepen over 2016. En spijkerbroeken vind jij dan misschien niet lekker zitten, maar ik vind niks lekkerder dan zo'n lekker strak jongenskontje in een button down beetje strakke spijkerbroek. Een ouwe, die al helemaal naar je lichaam is gaan staan. Oh, en dan op een motor gaan zitten...

Had ik al verteld dat ik val op motormuizen? Ik heb een keer sjans gehad van zo'n lekkere motoragent. Kon mij die bekeuring schelen! Uiteindelijk kreeg ik hem ook niet, hij was zeker gevleid.

Laatst gewijzigd op 06-03-2003 om 22:31.
Oud 07-03-2003, 06:29
barkrukkie
barkrukkie is offline
Offtopic:

Dit gaat onderhand aardig richting Lifestyle en Liefde en Relatie...

Oud 07-03-2003, 11:21
Rufus
Rufus is offline
zeg dat je prullebaken niet kan eten.. .

is verwarrend en dan snappen ze 't niet meer...
Oud 07-03-2003, 11:45
Verwijderd
Mensen, waarom doen jullie allemaal zo moeilijk over het Wicca.
We vallen er toch niemand mee lastig?
Dat kan je beter ook niet doen. ( Rule of Three).
Wiccans zijn goede mensen. Ze beschouwen de natuur als hun wereld.
Je komt waarschijnlijk ook veel wiccans tegen bij natuurbescherming, Greenpeace en meer van dat soort instellingen.
Ik ben daar geen lid van ( ondanks dat ik het WNF af en toe steun), maar ik heb wel respect voor de natuur.
En ik weet niet wat de christelijke mensen onder jullie van het wicca denken, maar de wicca was er eerder dan het christendom.
En wicca is niet alleen voor het 'toveren' zoals jullie het noemen.
Een wicca valt je niet lastig. Als jij er last van hebt, val de heks zelf dan niet lastig.
Wish you all the best.

Blessed Be.
Maeve.
Oud 07-03-2003, 13:53
Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
ik doe niet moelluk hoor
Oud 07-03-2003, 16:02
PunkGirl
PunkGirl is offline
Ik ben geen Wiccan, maar was wel erg geïnteresseerd in Wicca en Goths. Dus heb ik over beide een werkstuk gemaakt, als blijk van mijn intressse.

Ik zit zelf op een christelijk school, maar geloof niet. Ze vonden het daar wel gaaf dat ik zo'n (voor hun) onbekend onderwerp had gekozen. Alleen mijn ouders (die beide wel christelijk zijn) vonden het minder. ZIJ zijn degenen die me dr mee pesten en doen alsof ik Wiccan ben. Ik zou het wel willen zijn trouwens, het is egt een heel mooie religie.

Maar zolang ik thuis woon weet ik dat ik er niet als heks/wiccan/goth bij hoef te gaan lopen omdat men ouders me dan niet accepteren. Dat is oowk wel een kut gevoel.

Ik heb mijn dingen uit de Wicca gehaald waar ik mee verder ga, zoals goed zijn voor alles wat leeft, en The Rule Of Three en zo nog een paar dingen.

Veel succes ermeej!!!
Oud 07-03-2003, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Maeve schreef:
Mensen, waarom doen jullie allemaal zo moeilijk over het Wicca.
We vallen er toch niemand mee lastig?
Dat kan je beter ook niet doen. ( Rule of Three).
Wiccans zijn goede mensen. Ze beschouwen de natuur als hun wereld.
Je komt waarschijnlijk ook veel wiccans tegen bij natuurbescherming, Greenpeace en meer van dat soort instellingen.
Ik ben daar geen lid van ( ondanks dat ik het WNF af en toe steun), maar ik heb wel respect voor de natuur.
En ik weet niet wat de christelijke mensen onder jullie van het wicca denken, maar de wicca was er eerder dan het christendom.
En wicca is niet alleen voor het 'toveren' zoals jullie het noemen.
Een wicca valt je niet lastig. Als jij er last van hebt, val de heks zelf dan niet lastig.
Wish you all the best.

Blessed Be.
Maeve.
*grinnikt* Kijk, dat bedoel ik nou. Wicca is ongeveer 50 jaar oud, niet ouder dan het christendom. Ken je eigen geloof....

en dat 'blessed be' onderaan is ook zo'n tic van fluffbunnies... waar is dat goed voor? Je bent Nederlands :\
Oud 07-03-2003, 16:35
darthraver
darthraver is offline
Citaat:
Cytherea schreef:

Wij beschouwen andere religies niet als dom, maar de gemiddelde christen wel? Ik vind het hier meestal wel irritant dat christenen hier nogal dom worden gezien en het eigenlijk logisch is dat je wicca bent en het raar is als je christen bent?
Je zou dit topic is moeten omdraaien als het ware, dat de christenen zo 'zielig' zijn omdat ze iets geloven (die periode heeft het christendom trouwens ook gehad, ongeveer 300 jaar lang), en dat de wiccans allemaal zo slecht zijn omdat ze zo doen tegen het christendom...Er zijn wel een paar mensen die niet negatief zijn over het christendom, maar het grootste gedeelte van de mensen klinkt hier iig nogal negatief. (woorden als zwarte-kousen-club... )

Citaat:
Pherwilyaiel schreef:

ik heb ongeveer hetzelfde als Morgan, ik woon in een vrij gereformeerde regio, en daar moet je je echt verdedigen.. hier wordt je sneller geaccepteerd als je christen bent, dan wanneer je ateïst of agnosticus bent. en als je een andere religie hebt (ik ben heks) komen de evangelisatieverhalen al helemaal tevoorschijn...
Maar stel nou dat er een grote groep wiccans ergens staat. Er komt een christen bij staan, die zou dan ook een buitenstaander zijn, doh...

(ben zelf btw geen christen, maar ben wel voor een evenwicht, en niet hier wiccan - christendom 10 - 0...)
Oud 07-03-2003, 16:48
Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Citaat:
Morgan schreef:
*grinnikt* Kijk, dat bedoel ik nou. Wicca is ongeveer 50 jaar oud, niet ouder dan het christendom. Ken je eigen geloof....

en dat 'blessed be' onderaan is ook zo'n tic van fluffbunnies... waar is dat goed voor? Je bent Nederlands :\

Klopt Morgan qua punt 1 ben ik het met je eens, wicca is samengevoegd uit bepaalde religies de traditionele heksen bestaan al heeeeeel lang.

Wat BB betreft, wat zijn fluffbunnies???
Iedereen heeft zn uitspraken zn groeten en manier van gedah zeggen.
Waarom zou dat niet in het Engels kunnen?
Het klinkt bovendien ook beter dan "gezegend wees"

Snappie mn punt??

Blessed Be en Merry Part,

Outdated Spirit
Oud 07-03-2003, 16:58
Outdated Spirit
Citaat:
darthraver schreef:
Wij beschouwen andere religies niet als dom, maar de gemiddelde christen wel? Ik vind het hier meestal wel irritant dat christenen hier nogal dom worden gezien en het eigenlijk logisch is dat je wicca bent en het raar is als je christen bent?
Je zou dit topic is moeten omdraaien als het ware, dat de christenen zo 'zielig' zijn omdat ze iets geloven (die periode heeft het christendom trouwens ook gehad, ongeveer 300 jaar lang), en dat de wiccans allemaal zo slecht zijn omdat ze zo doen tegen het christendom...Er zijn wel een paar mensen die niet negatief zijn over het christendom, maar het grootste gedeelte van de mensen klinkt hier iig nogal negatief. (woorden als zwarte-kousen-club... )
Sommige dingen zijn beter bekend bij die naam het kan echter beledigend ervaren worden ik snap wat je bedoeld. Christenen zijn niet dom maar eerder naif omdat ze niet echt naar andere geloven kijken of zich erin verdiepen.. Dat is mijn mening.

Citaat:

Maar stel nou dat er een grote groep wiccans ergens staat. Er komt een christen bij staan, die zou dan ook een buitenstaander zijn, doh...

(ben zelf btw geen christen, maar ben wel voor een evenwicht, en niet hier wiccan - christendom 10 - 0...)
Evenwicht? Het is leuk en aardig dat je het opneemt voor de christenen maar het is geen voetbal match "10-0".....

BB en MP

Outdated Spirit
Oud 07-03-2003, 17:07
darthraver
darthraver is offline
Citaat:
Outdated Spirit schreef:
Sommige dingen zijn beter bekend bij die naam het kan echter beledigend ervaren worden ik snap wat je bedoeld. Christenen zijn niet dom maar eerder naif omdat ze niet echt naar andere geloven kijken of zich erin verdiepen.. Dat is mijn mening.

Evenwicht? Het is leuk en aardig dat je het opneemt voor de christenen maar het is geen voetbal match "10-0".....

BB en MP

Outdated Spirit
Bedoelde ook eerder iets van, 10 mensen voor wicca, 0 mensen voor christendom... Niet echt iets van een voetbalwedstrijd ofzo, maar nu ik het nog een keer lees, zo klinkt het idd misschien wel
Oud 07-03-2003, 17:09
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
darthraver schreef:
...
ik heb heel veel christelijke vrienden, ga regelmatig naar praises enzow, dus ik heb dr zeker geen hekel aan. mar het is gewoon zo, dat veel christenen in mijn omgeving zo'n vreselijke bekeringsdrang hebben.
Oud 07-03-2003, 17:20
Outdated Spirit
Citaat:
darthraver schreef:
Bedoelde ook eerder iets van, 10 mensen voor wicca, 0 mensen voor christendom... Niet echt iets van een voetbalwedstrijd ofzo, maar nu ik het nog een keer lees, zo klinkt het idd misschien wel

Hi hi okeej Zolang we elkaar maar begrijpen he

Niet veel christenen reageren op mystiek posts volgens mij...

Maar kan ik fout hebben natuurlijk, als iemand het beter weet, I Stand Corrected...

BB + MP

Outdated Spirit
Oud 07-03-2003, 17:26
poesiefox
poesiefox is offline
De enige die officieel erkend kan zegenen is nog altijd de paus.
En de kardinaals en de bisschoppen en nou ja, alle priesters dus. Want die hebben hun priesterwijding gehad en kunnen God in dit soort zaken op aarde vervangen. Zeg maar een gedelegeerde bevoegdheid.

B.B. telt dus niet.
Oud 07-03-2003, 17:29
darthraver
darthraver is offline
Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
ik heb heel veel christelijke vrienden, ga regelmatig naar praises enzow, dus ik heb dr zeker geen hekel aan. mar het is gewoon zo, dat veel christenen in mijn omgeving zo'n vreselijke bekeringsdrang hebben.
Zit in het geloof, ze helpen jou ...

Als je geen christen bent helpt god je niet, kom je niet in de hemel, enz tja, dan is het toch aardig van ze dat ze je willen bekeren? =]

Citaat:

Niet veel christenen reageren op mystiek posts volgens mij...

Maar kan ik fout hebben natuurlijk, als iemand het beter weet, I Stand Corrected...
Dat klopt idd denk ik wel..

Laatst gewijzigd op 07-03-2003 om 17:32.
Oud 07-03-2003, 17:59
Outdated Spirit
Citaat:
poesiefox schreef:
En de kardinaals en de bisschoppen en nou ja, alle priesters dus. Want die hebben hun priesterwijding gehad en kunnen God in dit soort zaken op aarde vervangen. Zeg maar een gedelegeerde bevoegdheid.

B.B. telt dus niet.

Men kan het elkaar wel toewensen...
Oud 07-03-2003, 18:12
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Outdated Spirit schreef:
Men kan het elkaar wel toewensen...
Tuurlijk, net zoiets als gezondheid zeggen als iemand niest.
Oud 07-03-2003, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Outdated Spirit schreef:
Klopt Morgan qua punt 1 ben ik het met je eens, wicca is samengevoegd uit bepaalde religies de traditionele heksen bestaan al heeeeeel lang.

Wat BB betreft, wat zijn fluffbunnies???
Iedereen heeft zn uitspraken zn groeten en manier van gedah zeggen.
Waarom zou dat niet in het Engels kunnen?
Het klinkt bovendien ook beter dan "gezegend wees"

Snappie mn punt??

Blessed Be en Merry Part,

Outdated Spirit
Fluffbunnies zijn mensen die een paar sites over 'wicca' hebben gezien, 2 populaire boeken over 'wicca' lezen, denken 'dat is leuk, alles mag en je kan toveren!' en zich wicca noemen.
Oud 07-03-2003, 18:47
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
poesiefox schreef:

B.B. telt dus niet.
B.B. staat voor Blessed Be --> Wees gezegend
en niet Je bent gezegend.
En hoezo zouden alleen de christelijke priesters, kardinalen, bisschoppen en paus kunnen zegenen?
Oud 07-03-2003, 19:22
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
B.B. staat voor Blessed Be --> Wees gezegend
en niet Je bent gezegend.
En hoezo zouden alleen de christelijke priesters, kardinalen, bisschoppen en paus kunnen zegenen?
Be blessed, zou ik zo zeggen, als we even de normale woordvolgorde aanhouden. Het is immers de gebiedende wijs.

En dat alleen KATHOLIEKE priesters kunnen zegenen komt omdat zij de priesterwijding hebben ontvangen. Dat zijn geen gewone mensen, zij hebben een stapje gezet naar een hogere status. Zij staan dichter bij God. En kunnen daarom beter Gods genade afsmeken.

Dit was een van de protestpunten die Luther aan de kerkdeuren spijkerde. Wat de protestanten betreft heeft een mens geen tussenpersoon nodig om met God te praten. Theologen en predikanyten waren er alleen om mensen te onderwijzen in de leer, de bijbel. Dit haalde de hele machtsbasis van de katholieke kerk onderuit.

Het gevolg was een bittere godsdiensttwist, waar Europa eeuwenlang door in oorlog gestort is geweest. Vervolging van deze ketters was meedogenloos, de doodstraf werd opgelegd aan hen die zich niet wensten te bekeren.

Kun je je de Spaanse Inquisitie nog herinneren? Dat was hun taak.

Regels voor berichten