Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2012, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Koning van Katoren <3

Overigens heb ik boeken van 'De kinderen van Moeder Aarde' enzo ook helemaal kapot gelezen
Ja Thule <3
Achteraf zie je daar behoorlijk aan terug dat Thea Beckman nogal bewust de tweede wereldoorlog en de tweede feministische golf had meegemaakt
Advertentie
Oud 08-02-2012, 17:23
Uice
Uice is offline
Citaat:
Het G.G. was het genootschap van Paul van Loon met een stel andere griezelboeken schrijvers. Ik ben er jarenlang lid van geweest
Nee, ja was lid van de Griezelclub. Het Genootschap was heel besloten en mysterieus. Daar werd je niet zomaar lid van.
Oud 08-02-2012, 17:24
Verwijderd
In de brugklas vond ik de boeken van Adriaan van Dis wel kek. Huhu, in de brugklas zwierf ik ook al over dit forum.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nee, ja was lid van de Griezelclub. Het Genootschap was heel besloten en mysterieus. Daar werd je niet zomaar lid van.
Oh ja, dat bedoel ik ook.

Ik zat op de basisschool wel in de kinderboekenweek-jury om verhalen van klasgenoten te judgen en degene die ik voorlas had gewonnen. Nu weet ik niet of dat komt door mijn voorlees-skills, of omdat ik toen al gevoel had voor goede verhalen, maar het leverde me iig een boekenbon op.
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me ook nog wel een stuk herinneren waarin hij de heks van een of andere snoepwinkel had laten schrikken, en dat hij toen bang was dat ze er een hartstilstand door had gekregen.
met een dooie muis of rat in de snoeppot. en alle stokslagen van sadistische schoolhoofden, ah engelse jongetjesscholen
Verwijderd
Citaat:
Nee, dan moet je kakkerlakken kraken met je tanden, net als Els Rooijers.
Oud 08-02-2012, 17:25
Verwijderd
Adriaan van Dis is ook goed geschikt voor overstap van jeugdliteratuur naar volwassenliteratuur, vind ik
Oud 08-02-2012, 17:26
Uice
Uice is offline
Abeltje is nu al 59.
Verwijderd
Gremlins.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oh ja... 'Marietje Appelgat'. Anyone?
Oud 08-02-2012, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Adriaan van Dis is ook goed geschikt voor overstap van jeugdliteratuur naar volwassenliteratuur, vind ik
Nohh Adriaan van Dis! Nu moet ik dat legendarische interview met Willem Oltmans ook weer kijken, wat een fijn TV-momentje is dat
Verwijderd
Ik vind 'Mio, mijn Mio' en 'Gebroeders Leeuwenhart' nog steeds heel mooi. Lekker vechten voor het Goede en jezelf opofferen en zo. <3
Uice
Uice is offline
Jip en Janneke worden dit jaar 60.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Hm, ik hield meer van Tolstoj en Couperus. /kazet
Hoe kom je erbij dat ik dat lees?
Verwijderd
Citaat:
Nohh Adriaan van Dis! Nu moet ik dat legendarische interview met Willem Oltmans ook weer kijken, wat een fijn TV-momentje is dat
even kijken hoor
Verwijderd
Citaat:
ja. nu je het zegt.
Uice
Uice is offline
Citaat:
met een dooie muis of rat in de snoeppot. en alle stokslagen van sadistische schoolhoofden, ah engelse jongetjesscholen
En dat zij neus eraf ging.
Verwijderd
Dat accent van van Dis, geweldig.
Oud 08-02-2012, 17:28
Verwijderd
Citaat:
En dat zij neus eraf ging.
Dat is al genoemd!
Oud 08-02-2012, 17:28
Verwijderd
Citaat:
O gut ja, wat was die stom.

Citaat:
Hoe kom je erbij dat ik dat lees?
Dat dacht ik niet. Het was gewoon een ik-liep-toen-al-voor-haha-post. Maar het is niet waar natuurlijk, want ik las dat in groep acht helemaal niet.
Oud 08-02-2012, 17:29
Verwijderd
Wat trouwens kwam doordat zijn "stokoude zuster" nog niet kon remmen in haar nieuwe auto die wel 30 km/h kon
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
O gut ja, wat was die stom.
In mijn tijd was dat nog geweldig ja!
Uice
Uice is offline
Wat ik altijd kut vond, was die boeken met allemaal problemen. Over homoseksuele jongeren met gescheiden ouders, eentje kanker, eentje alcoholist, wiens beste vriendin anorexia heeft en aangerand wordt door de vieze schoolmeester.
Oud 08-02-2012, 17:30
Verwijderd
Citaat:
even kijken hoor
Duurt een uur, maar het is smikkelen ende smullen <3
Oud 08-02-2012, 17:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Wat ik altijd kut vond, was die boeken met allemaal problemen. Over homoseksuele jongeren met gescheiden ouders, eentje kanker, eentje alcoholist, wiens beste vriendin anorexia heeft en aangerand wordt door de vieze schoolmeester.
Waren dat niet van die Carry Slee boeken? Want daar vond ik nl nooit wat aan.
Oud 08-02-2012, 17:31
Uice
Uice is offline
Er was een voorleeswedstrijd bij ons op de basisschool, en de winnares las Blauwe Plekken voor, waarin een meisje door haar moeder werd geslagen met de stofzuigerslang. Na afloop zei de meester: "Nou, ik weet wel waar die blauwe plekken van komen. Met de stofzuigerslang nog wel, tjonge jonge."
Verwijderd
Citaat:
Die Carry Sleemeuk ja. Maar stiekem is dat ook wel een beetje een kenmerk van bijv Per Nilsson, en dat is wel wat de jeugd van tegenwoordig zou noemen een BAAS.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Waren dat niet van die Carry Slee boeken? Want daar vond ik nl nooit wat aan.
Ja, blegh.

Nu doet Carry dit: www.dathebikweer.com
Verwijderd
Citaat:
Carry Slee is ook niet echt het hoogtepunt van de Nederlandse literatuur.

O, ik vond Vos en Haas toen ik heel klein was echt een briljant boek. En iets met kleine muisjes in een hutje of bed of iets dergelijks. Dat hele boek bestond uit tongbrekers. <3
Verwijderd
Citaat:
Ik vind 'Mio, mijn Mio' en 'Gebroeders Leeuwenhart' nog steeds heel mooi. Lekker vechten voor het Goede en jezelf opofferen en zo. <3
Gebroeders Leeuwenhart <3
Oud 08-02-2012, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Ja, daar deed iedereen altijd boekverslagen over. En over die Hoe overleef ik... reeks. Man wat waren die saai.
Oud 08-02-2012, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Ja, blegh.

Klopt die link?
Oud 08-02-2012, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Klopt die link?
Ja, waarom niet?
Oud 08-02-2012, 17:34
Verwijderd
Ik moest voor straf op de basisschool strafregels schrijven in een klas hoger dan waar ik in zat. Die blagen werden voorgelezen door de leraar; De Grote Vriendelijke Reus van Dahl. Needless to say heb ik met ingehouden adem zitten luisteren terwijl de leraar zeer kundig en indrukwekkend voorlas. Beste straf ever
Oud 08-02-2012, 17:35
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ja, blegh.

Oud 08-02-2012, 17:35
Uice
Uice is offline
Als reactie op een meisje dat het vervelend vindt dat mensen met kanker schelden omdat een vriend van haar eraan dood is gegaan, antwoordt Carry, als haar alterego Britt:

"Lieve Anoniem,

Wat afschuwelijk dat je T verloren hebt! Ziektes en dood zijn een vet hard, gemeen en oneerlijk onderdeel van life. Ik snap mega goed dat je er unhappy van wordt als je dan steeds de naam moet horen van de ziekte waar je friend aan overleden is. (...) Je kunt ook een paar vriendelijkere scheldwoorden verzinnen en vragen of ze die ervoor in de plaats willen gebruiken. Bijvoorbeeld donderzooi of ratatouille. :-)"

Nou, veel succes.
Oud 08-02-2012, 17:36
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Gebroeders Leeuwenhart <3
Ja, dat was mijn favoriete boek toen ik klein was. Astrid Lindgren sowieso. <3
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat dacht ik niet. Het was gewoon een ik-liep-toen-al-voor-haha-post. Maar het is niet waar natuurlijk, want ik las dat in groep acht helemaal niet.
In groep 8 las ik altijd het economiekatern van de NRC om de dollarkoers bij te houden. True story.
Verwijderd
Citaat:
Ja, waarom niet?
Ik krijg dan een doorverwijspagina.

Citaat:
Ik moest voor straf op de basisschool strafregels schrijven in een klas hoger dan waar ik in zat. Die blagen werden voorgelezen door de leraar; De Grote Vriendelijke Reus van Dahl. Needless to say heb ik met ingehouden adem zitten luisteren terwijl de leraar zeer kundig en indrukwekkend voorlas. Beste straf ever
Omg. Goede straf.

Ik haatte altijd lezen in het Engels intens, tot ik Roald Dahl mocht lezen. Toen ging het zo ontzettend snel. Die man die zijn dochter inzet bij een weddenschap over wijn. En met die weddenschap met pinken afhakken enzo. Dat is zo'n extreem spannend verhaal.

O en de Bijbel, die las ik ook nogal vaak toen ik een jaar of twaalf was.
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Oh dat is ook echt zo'n gaaf verhaal! Ik vond de tekenfilm ook zo ontzettend goed toen ik klein was.
Oud 08-02-2012, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Als reactie op een meisje dat het vervelend vindt dat mensen met kanker schelden omdat een vriend van haar eraan dood is gegaan, antwoordt Carry, als haar alterego Britt:

"Lieve Anoniem,

Wat afschuwelijk dat je T verloren hebt! Ziektes en dood zijn een vet hard, gemeen en oneerlijk onderdeel van life. Ik snap mega goed dat je er unhappy van wordt als je dan steeds de naam moet horen van de ziekte waar je friend aan overleden is. (...) Je kunt ook een paar vriendelijkere scheldwoorden verzinnen en vragen of ze die ervoor in de plaats willen gebruiken. Bijvoorbeeld donderzooi of ratatouille. :-)"

Nou, veel succes.
Wat nee. Nee. Nee. Nee.

Citaat:
Oud 08-02-2012, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Ik haatte altijd lezen in het Engels intens, tot ik Roald Dahl mocht lezen. Toen ging het zo ontzettend snel. Die man die zijn dochter inzet bij een weddenschap over wijn. En met die weddenschap met pinken afhakken enzo. Dat is zo'n extreem spannend verhaal.
Mooi is die ja.
Oud 08-02-2012, 17:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik krijg dan een doorverwijspagina.
Hij is gewijzigd.
Oud 08-02-2012, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Hij is gewijzigd.
Ah, ik zie het. Die mag bij mijn favorieten.
Oud 08-02-2012, 17:39
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:

Ik las vroeger trouwens ook heel veel Joke van Leeuwen en Midas Dekkers. <3
Verwijderd
Citaat:
Ja, blegh.

Bovenaan op die pagina kan je de zoentest doen. Yes!
Verwijderd
Carry Slee kan trouwens ook best andere dingen schrijven. Hebbes, bijvoorbeeld, is best heel leuk en origineel.
Oud 08-02-2012, 17:40
Verwijderd
Inclusief gebruik van de termen 'egt', 'nix', 'X' en 'duz'.
Oud 08-02-2012, 17:41
Verwijderd
Want dan pas je je aan op je doelgroep. Ik zou me niet serieus genomen voelen.
Oud 08-02-2012, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Inclusief gebruik van de termen 'egt', 'nix', 'X' en 'duz'.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten