Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik zat op de basisschool wel in de kinderboekenweek-jury om verhalen van klasgenoten te judgen en degene die ik voorlas had gewonnen. Nu weet ik niet of dat komt door mijn voorlees-skills, of omdat ik toen al gevoel had voor goede verhalen, maar het leverde me iig een boekenbon op.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Wat ik altijd kut vond, was die boeken met allemaal problemen. Over homoseksuele jongeren met gescheiden ouders, eentje kanker, eentje alcoholist, wiens beste vriendin anorexia heeft en aangerand wordt door de vieze schoolmeester.
||
Citaat:
|
Er was een voorleeswedstrijd bij ons op de basisschool, en de winnares las Blauwe Plekken voor, waarin een meisje door haar moeder werd geslagen met de stofzuigerslang. Na afloop zei de meester: "Nou, ik weet wel waar die blauwe plekken van komen. Met de stofzuigerslang nog wel, tjonge jonge."
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nu doet Carry dit: www.dathebikweer.com
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() O, ik vond Vos en Haas toen ik heel klein was echt een briljant boek. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik moest voor straf op de basisschool strafregels schrijven in een klas hoger dan waar ik in zat. Die blagen werden voorgelezen door de leraar; De Grote Vriendelijke Reus van Dahl. Needless to say heb ik met ingehouden adem zitten luisteren terwijl de leraar zeer kundig en indrukwekkend voorlas. Beste straf ever
![]() |
![]() |
|
Als reactie op een meisje dat het vervelend vindt dat mensen met kanker schelden omdat een vriend van haar eraan dood is gegaan, antwoordt Carry, als haar alterego Britt:
"Lieve Anoniem, Wat afschuwelijk dat je T verloren hebt! Ziektes en dood zijn een vet hard, gemeen en oneerlijk onderdeel van life. Ik snap mega goed dat je er unhappy van wordt als je dan steeds de naam moet horen van de ziekte waar je friend aan overleden is. (...) Je kunt ook een paar vriendelijkere scheldwoorden verzinnen en vragen of ze die ervoor in de plaats willen gebruiken. Bijvoorbeeld donderzooi of ratatouille. :-)" Nou, veel succes.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Ik haatte altijd lezen in het Engels intens, tot ik Roald Dahl mocht lezen. Toen ging het zo ontzettend snel. Die man die zijn dochter inzet bij een weddenschap over wijn. ![]() O en de Bijbel, die las ik ook nogal vaak toen ik een jaar of twaalf was. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |