Oud 25-02-2004, 22:58
MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
euhm af een beoordeeld met een goed
Oud 26-02-2004, 18:34
The0
The0 is offline
Af 1 dag voor presentatie, presentatie mijn deel 100% improvi en een GOED Ongev 10-15 uur werk
Oud 26-02-2004, 18:50
Verwijderd
Ik heb er ongeveer 4 uurtjes aan gewerkt en heb een G als beoordeling! Ik zeg ideaal
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 20:34
Dolores
Dolores is offline
k hoef t volgend jaar pas te doen
maar degene die dit jaar waren hebben het inmiddels allang weer terug en de presentaties enzo ook al allemaal gehad.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 14:45
Mexx_M
Mexx_M is offline
Pfff niet eerlijk

Wij moeten echt iets NIET leuks doen voor ons profielwerkstuk. We moesten eerst 10 weken lang iedere week naar een vervolgopleiding en dan daar 2 uur lang doelloos zitten luisteren naar info waar je niets aan had. Moesten we daarna thuis een presentatie in elkaar zetten die 10 minuten moet duren. En die presentatie moeten we volgende week doen voor heel 4 mavo, docenten, mensen van die vervolgopleiding.

Nou geef mij maar een 'gewoon' werkstuk...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 19-02-2004 @ 14:05:
Hij is bijna af, we hebben alleen nog een paar praktische probleempjes.
(moeten bestelbusje regelen voor het vervoeren van de zeppelin (dat gaan we dus maken: op afstand bestuurbare zeppelin, maar voor de helium moeten we naar groningen met dat ding en hij is nogal groot))
vet! wij hebben ook een bestuurbare zepp gemaakt voor pws, hij is 210 lang en hij doet het! (stuurt zowel naar links en rechts als omhoog en omlaag) Zou je wat kunnen vertellen over de specificaties van die van jullie? (afmetingen, materialen) ben errug benieuwd

gegroet DWW

ontopic: meer dan 80 uur pp
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 14:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mexx_M schreef op 27-02-2004 @ 15:45:
Pfff niet eerlijk

Wij moeten echt iets NIET leuks doen voor ons profielwerkstuk. We moesten eerst 10 weken lang iedere week naar een vervolgopleiding en dan daar 2 uur lang doelloos zitten luisteren naar info waar je niets aan had. Moesten we daarna thuis een presentatie in elkaar zetten die 10 minuten moet duren. En die presentatie moeten we volgende week doen voor heel 4 mavo, docenten, mensen van die vervolgopleiding.

Nou geef mij maar een 'gewoon' werkstuk...
pardon?
je moest dus 10 x 2 uur = 20 uur naar een praatje luisteren en er dan een presentatie van 10 minuten van maken?
stel, je doet 10 uur over die presentatie maken (ik neem aan veel minder, maar stél), dan heb je dus een totaal van 30 uur.
en jij wil liever een werkstuk maken dat 80 uur kost?!!

bovendien, aan informatie over vooropleidingen heb je tenminste nog wat. Dat kan je van de meeste pws-onderwerpen niet zeggen.
Oud 28-02-2004, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 28-02-2004 @ 15:02:
pardon?
je moest dus 10 x 2 uur = 20 uur naar een praatje luisteren en er dan een presentatie van 10 minuten van maken?
stel, je doet 10 uur over die presentatie maken (ik neem aan veel minder, maar stél), dan heb je dus een totaal van 30 uur.
en jij wil liever een werkstuk maken dat 80 uur kost?!!

bovendien, aan informatie over vooropleidingen heb je tenminste nog wat. Dat kan je van de meeste pws-onderwerpen niet zeggen.
Ik zou ook (veel) liever een werkstuk maken. Dan kan je het onderwerp iig nog een beetje zelf bepalen (of je er wat aan hebt ligt dus ook gedeeltelijk aan je zelf, aan het onderwerp wat je kiest enz.) en hoef je het niet te presenteren voor weet ik het hoeveel man. Er speelt meer mee dan alleen tijd, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-02-2004 @ 22:57:
Klereonderwerpen waar nix over te vinden valt
Wat heb je als onderwerp dan...?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 14:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-02-2004 @ 15:08:
Ik zou ook (veel) liever een werkstuk maken. Dan kan je het onderwerp iig nog een beetje zelf bepalen (of je er wat aan hebt ligt dus ook gedeeltelijk aan je zelf, aan het onderwerp wat je kiest enz.) en hoef je het niet te presenteren voor weet ik het hoeveel man. Er speelt meer mee dan alleen tijd, lijkt mij.
heel veel scholen doen aan presentaties van het pws, dus dat klopt niet (hoewel ik een van de gelukkige ben die op een school zit waar we het pws niet hoeven te presenteren ).
en er zitten allerlei regels vast aan het pws.
zo moest mijn onderwerp met 'mobiliteit' te maken hebben en moest het betrekking hebben op 2 vakken. Dan kun je dus niet elk willekeurig onderwerp nemen. Bovendien zijn leraren erg streng in onderwerpkeuze en moet de kwaliteit van het pws véél hoger liggen dan een standaard werkstuk.
Tuurlijk speelt er meer dan tijd, maar het pws is echt
Oud 28-02-2004, 14:17
Type
Type is offline
Mja, heb er wel genoeg aan gedaan, maar ik weet niet of ik alle uren vol heb gekregen

Toch een goed eronder

>>
Mocht trouwens zelf onderwerp kiezen, en hoefde het niet te presenteren.
N&T profiel btw, heb voor scheikunde gekozen.
Oud 28-02-2004, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 28-02-2004 @ 15:15:
heel veel scholen doen aan presentaties van het pws, dus dat klopt niet
Presentatie voor een paar mensen of voor alle examenleerlingen, docenten en nog mensen van buiten af? (In het eerste geval klopt het dat idd niet. De mensen die ik ken hebben het btw niet hoeven te presenteren, zeker niet voor weet ik het hoeveel mensen.)

Citaat:
en er zitten allerlei regels vast aan het pws.
zo moest mijn onderwerp met 'mobiliteit' te maken hebben en moest het betrekking hebben op 2 vakken. Dan kun je dus niet elk willekeurig onderwerp nemen. Bovendien zijn leraren erg streng in onderwerpkeuze en moet de kwaliteit van het pws véél hoger liggen dan een standaard werkstuk.
Tuurlijk speelt er meer dan tijd, maar het pws is echt
Dat verschilt dan per school, mijn zusje mocht het vrijwel volledig zelf weten, als het maar met minstens twee profielvakken te maken had.

En jij hebt toch ook zelf je onderwerp gekozen...? (Ik zie niet zo in wat onderwijs met mobiliteit te maken heeft nl...?)

Ik vermoed dat er aan zo'n presentatie enz net zo goed óók eisen gesteld worden en dat de kwaliteit ook goed moet zijn, enz. enz. enz. Die eisen verschillen dus, denk ik, weinig.

Ik vind werkstukken maken (erg) leuk...ik zou het dus niet erg vinden om een pws te moeten maken... Werkstukken op het hbo moeten ook van een (nog hoger?) niveau zijn...vind ik ook wel logisch eigenlijk (net als bij het pws).
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-02-2004 @ 15:11:
Wat heb je als onderwerp dan...?
Ik zou zeggen, probeer geen werkstuk te maken over Coevorden (da's een stad) in 1300-1500. Kun je lang zoeken naar bronnenmateriaal, geloof me.

We hebben het onderwerp al uitgebreid, maar alsnog is het gewoon moeilijk om er twintig pagina's over te schrijven. En dan worden we nog gematst ook.

Helaas zijn we er niet eerder opgekomen om een ander onderwerp te nemen.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 28-02-2004 @ 15:15:
heel veel scholen doen aan presentaties van het pws, dus dat klopt niet
Yep, wij moeten het hier helaas ook presenteren. In een stand, de hele tijd hetzelfde verhaal vertellen en dat twee uur lang ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-02-2004 @ 13:42:
Ik zou zeggen, probeer geen werkstuk te maken over Coevorden (da's een stad) in 1300-1500. Kun je lang zoeken naar bronnenmateriaal, geloof me.

We hebben het onderwerp al uitgebreid, maar alsnog is het gewoon moeilijk om er twintig pagina's over te schrijven. En dan worden we nog gematst ook.

Helaas zijn we er niet eerder opgekomen om een ander onderwerp te nemen.
Ik weet wat Coevorden is, ben er in december nog geweest.

't is ook wel een errug beperkt onderwerp... Stom dat er geen leerkracht is geweest die je daarvoor gewaarschuwd heeft...
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 15:31
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik moet het over 2 weken inleveren en moet er nog ongeveer 5 uur aan werken denk ik, dan heb ik het wel af.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 29-02-2004 @ 13:56:
Ik weet wat Coevorden is, ben er in december nog geweest.

't is ook wel een errug beperkt onderwerp... Stom dat er geen leerkracht is geweest die je daarvoor gewaarschuwd heeft...
whoei! Hmm, wat deed je er dan als ik vragen mag? (het is hier niet zo bijster interessant.)

Nah, onze begeleider heeft ons slecht begeleid. Daar komt het zo'n beetje op neer.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 17:03
littlepunkgirl
littlepunkgirl is offline
ons profielwerkstuk moet over week of 2 af zijn en pas gepresenteerd worden begin april. Dus nee ... ons profielwerkstuk is nog niet af ...
We hebben dr nu zo'n 3 uur aangewerkt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 01-03-2004 @ 17:57:
whoei! Hmm, wat deed je er dan als ik vragen mag? (het is hier niet zo bijster interessant.)

Nah, onze begeleider heeft ons slecht begeleid. Daar komt het zo'n beetje op neer.
Ik was ergens daar in de buurt een weekendje in zo'n vakantiepark (ik weet de naam niet meer ), we zijn toen naar Coevorden geweest, oa naar het winkelcentrum daar: toen kwam sinterklaas.

Dan mogen ze je ook wel matsen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 17:33
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-02-2004 @ 15:21:
Dat verschilt dan per school, mijn zusje mocht het vrijwel volledig zelf weten, als het maar met minstens twee profielvakken te maken had.

En jij hebt toch ook zelf je onderwerp gekozen...? (Ik zie niet zo in wat onderwijs met mobiliteit te maken heeft nl...?)
Klopt, verschilt idd per school.
En mijn docent heeft me een beetje gematst met m'n onderwerp. ()
Dat thema is bedacht zodat ze niet elk jaar dezelfde onderwerpen krijgen, maar mijn onderwerp was toch al geen standaardonderwerp, dus hij vond het wel goed. Mede ook omdat hij niks beters voor me wist te verzinnen wat er wél betrekking op had binnen het gebied waar ik het graag over wilde hebben.
Maar goed, zoals je ziet heb ik wat minder weg van werkstukken Althans, ik ben mijn onderwerp gewoon echt helemaal zat. Snap wel dat er ook mensen zijn die werkstukken juist leuk vinden en dus liever een pws maken.

Maar gelukkig hoef ik ook nooit meer iets te doen aan m'n pws, want ik kreeg vandaag te horen dat het minimaal een voldoende is. Voldoende of goed is nog niet bekend, want daar waren de leraren het nog niet over eens. Maar iig geen aanpassingen dus!
Oud 01-03-2004, 17:48
brinta
brinta is offline
Ik heb een paar weken geleden (in januari) de instructie voor PWS gehad, nu 40 uur werk aan besteed en ik moet nog best veel doen, maar ik vind het wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 19:36
PGWR
PGWR is offline
Ik heb mijn profielwerkstuk al voor de eerste SE1-week moeten inleveren. Het profielwerkstuk is dan ook allang goedgekeurt.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 17:58
vivelafete!
vivelafete! is offline
hebben jullie je profielwerkstuk helemaal zelf gemaakt of stiekem ook iets van internet afgehaald?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 18:45
nienie
nienie is offline
We moesten het eigenlijk 5 januari inleveren. Het werd twee weken later, we konden onze docent gemakkelijk ompraten. We hebben uiteindelijk 100 van de 100 punten (je krijgt voor elk onderdeel een aantal punten) gekregen, inclusief de 10 punten voor de presentatie die we niet hebben gedaan.
Het is ook wel een kwestie van slim spelen; onze wiskundedocent vindt het hele profielwerkstuk onzin, dus hij vindt alles wel goed. Daarom hadden we bij voorbaat wiskunde als vak gekozen, en daarna er een onderwerp bij gezocht, zodat het hoe dan ook goed zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 19:14
Balance
Balance is offline
Citaat:
vivelafete! schreef op 04-03-2004 @ 18:58:
hebben jullie je profielwerkstuk helemaal zelf gemaakt of stiekem ook iets van internet afgehaald?
ik helemaal zelf.
wel enkele (grotere) stukken rechtstreeks uit wetsbesluiten ed gehaald, maar dat heb ik d'r netjes bij gezet.
Oud 12-03-2004, 22:03
UFOtje
UFOtje is offline
Yep, de presentatie is afgelopen dinsdag geweest.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 23:11
lct
lct is offline
Ja.. 2 jaar geleden al en ook al goedgekeurd
Oud 13-03-2004, 16:05
Wave
Wave is offline
Ja!!!!!!!!!!
Net af................maandag of dinsdag inleveren........zit iets van totaal 215 uur werk in.......helemaal zelf gemaakt dus ja.....
26 maart presentatie
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 16:31
droomkoningin
droomkoningin is offline
Jup, al vanaf januari
We hebben er veel tijd in gestopt maar kregen er dan ook een 9(!!!) voor terug
Oud 13-03-2004, 18:23
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 17-02-2004 @ 21:01:
Nog niet ingeleverd nee.

Moest 31 januari
Het bleek 1 maart pas echt ingeleverd te hoeven worden.

Een week later kwam de leraar naar me toe nou heb ik em gister ingeleverd.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 20:46
Mexx_M
Mexx_M is offline
Ik had hier een tijdje geleden een berichtje geplaatst over die presentatie.

Whaha we zijn met onze presentatie uitgekozen voor een landelijke wedstrijd

Ik hoop dat ik dinsdag die €1600 win ik laat het wel horen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 22:49
Nebula
Nebula is offline
Wij doen het over de Cholera epidemie van 1866 in Friesland.
Onmogelijk om van internet te plukken dus.
We hebben het werkstuk al af en moeten hem aanstaande woensdagavond presenteren voor leraren en ouders e.d. Gaat best wel lukken denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten