Oud 16-03-2004, 17:06
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
vandaag heeft chello een nieuw modem gebracht (eurodocsis ipv lancity (wat is daar het nut van?)), en na een hoop gekloot is het eindelijk gelukt om m aan de praat te krijgen via de router.. maar nu staat ie op static ip ipv dynamic, omdat ie bij dynamic niet de juiste gateway en subnet mask doorkrijgt (en die kan ik ook niet instellen), maar mn vraag was of t iets uitmaakt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2004, 17:11
Verwijderd
Als je internet werkt maakt het niet uit..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 18:14
dafelix
dafelix is offline
als 't goed is kun je bij chello nieteens een static IP krijgen (wat niet betekend dat je IP steeds veranderd, na alle formats, nieuwe PC's en nieuwe netwerkkaarten heb ik nog steeds hetzelfde IP als 5 jaar geleden), maar problemen kan het iig niet geven.
Oud 16-03-2004, 18:21
Verwijderd
wat zeur je nu? Hij doet het toch?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 08:48
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 16-03-2004 @ 19:21:
wat zeur je nu? Hij doet het toch?
Yup, totdat chello besluit dat IP aan iemand anders uit te delen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 11:29
Queen Klazina Wok
Citaat:
Chimera schreef op 17-03-2004 @ 09:48:
ja, dat vroeg ik me af, kan dat?

en de rest.. eh bedankt..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Euh?
Dus volgens jou geeft de DHCP server zomaar IP's in het wilde weg uit, zonder te kijken of een client is aangemeld met dat IP?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 19:20
Rutger
Rutger is offline
Citaat:
dat ip adres wordt geleased door jouw mac adress en zal niet zomaar vrijgegeven worden.. deze wordt tijdig voordat de lease eindigt verlengd.. en anders krijg je gewoon een nieuw ip toegewezen.. no problemo
Oud 19-03-2004, 22:48
Koen
Koen is offline
Citaat:
********** schreef op 17-03-2004 @ 12:37:
Euh?
Dus volgens jou geeft de DHCP server zomaar IP's in het wilde weg uit, zonder te kijken of een client is aangemeld met dat IP?
Nee, maar als Chello na onderhoud besluit het IP dat jij tot op heden hebt aan een ander te verlenen, en jouw modem probeert nog steeds dat IP te verkrijgen, dan loopt het mis. Daarom kan je beter je instellingen in 1 keer goed zetten.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 11:25
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
********** schreef op 17-03-2004 @ 12:37:
Euh?
Een DHCP server kan dat niet zomaar zien. Zet maar eens 2 DHCP servers aan op een netwerk in hetzelfde domein, met dezelfde gedefinieerde ranges, en kijk toe hoe de hele zooi in 't honderd loopt.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 11:26
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rutger schreef op 19-03-2004 @ 20:20:
dat ip adres wordt geleased door jouw mac adress en zal niet zomaar vrijgegeven worden.. deze wordt tijdig voordat de lease eindigt verlengd.. en anders krijg je gewoon een nieuw ip toegewezen.. no problemo
Wat snap je precies niet aan een static IP adres?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 16:26
dystopia
dystopia is offline
Sommige segmenten van het Chello netwerk krijgen een dynamisch IP van de DHCP server toegewezen dat nooit veranderd; kortom statisch. Terwijl anderen wel een dynamisch IP van de DHCP server krijgen toegewezen welke wel dynamisch is.

Misschien heb je geluk.

Probeer het over een tijdje nog 'ns via DHCP of probeer het wanneer je internet niet werkt of bel die gasten gewoon ff op (de @Home helpdesk is iig gezellig).
Oud 20-03-2004, 16:52
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
dystopia schreef op 20-03-2004 @ 17:26:
Sommige segmenten van het Chello netwerk krijgen een dynamisch IP van de DHCP server toegewezen dat nooit veranderd; kortom statisch. Terwijl anderen wel een dynamisch IP van de DHCP server krijgen toegewezen welke wel dynamisch is.
welk deel van 'Dynamic Host Configuration Protocol' snap je niet?
Oud 21-03-2004, 00:47
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 20-03-2004 @ 17:52:
welk deel van 'Dynamic Host Configuration Protocol' snap je niet?
Citaat:
DESCRIPTION
The Internet Software Consortium DHCP Server, dhcpd, implements the Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) and the Internet Bootstrap Protocol (BOOTP). DHCP allows hosts on a TCP/IP
network to request and be assigned IP addresses
, and also to discover information about the network to which they are attached. BOOTP provides similar functionality, with certain restrictions.
Assigned is volgens jou altijd dynamisch? Ga nou niet bijdehand doen; je kunt een DHCP server prima een statisch IP op MAC address laten uitleveren. Dat kan met de optie "fixed-address". Wanneer men dus niet de config files aanpast blijft dit IP address gewoon aan die klant toegewezen. Dat moem ik statisch omdat er bij de ISP een handeling vericht moet worden alvorens een klant een ander toegewezen IP krijgt. Als dat dynamisch is volgens jouw definities, tja, dan heb ik ook een dynamisch IP met m'n ADSL. En ja, sommige delen van het Chello netwerk gebruiken dit (delen van A2000 bijv). Geloof je niet dat het mogelijk is, lees dan de manual. Het kan iig met ISC DHCPd 2.0 en 3.0.
Oud 24-03-2004, 12:18
Queen Klazina Wok
dank allemaal, het werkt nu wel aardig op static ip..

maar wat ik me afvroeg.. krijgt elk ip-adres bij dynamic ip van de dhcp-server ook de gateway en subnet mask door? want die staan bij mij bij dynamic ip allebei op 0.0.0.0, waardoor het (lijkt mij) dus niet werkt.. klopt dat? en kan ik er wat aan doen?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:51
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 24-03-2004 @ 13:18:
krijgt elk ip-adres bij dynamic ip van de dhcp-server ook de gateway en subnet mask door? want die staan bij mij bij dynamic ip allebei op 0.0.0.0, waardoor het (lijkt mij) dus niet werkt..
In het algemeen: niet altijd, maar dit kan men wel instellen in de DHCP server. Volgens mij is dat bij Chello doorgaans normaal dat dat wel het geval is.

Citaat:
en kan ik er wat aan doen?
Handmatig invullen, je ISP bellen en zeggen dat hun DHCP server brak is.
Oud 24-03-2004, 13:59
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef op 24-03-2004 @ 14:51:
In denk dat hij de DHCP server in zijn router bedoeld
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 09:34
Queen Klazina Wok
Citaat:
dystopia schreef op 24-03-2004 @ 14:51:

@ **********: ik bedoelde die van chello hoor
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 10:38
Talon
Talon is offline
ik heb chello nog uit de tijd dat het telekabel was, in nijmegen.
ik heb nog een oud com21 modem, en een statisch ip.
goh, wat ben ik gezegend
Oud 29-03-2004, 15:09
McMotion
McMotion is offline
gebruik je je router als echte router? of als NAT router? aangezien je bij NAT het externe IP van je router dynamisch moet laten toewijzen,.. wat je op je interne netwerk doet maakt niet uit, die computers komen toch niet bij de DHCP server van chello
Oud 31-03-2004, 11:57
Jules
Jules is offline
volgens mij gebruik ik m als gewone router

maar chello verandert mn ip-adres wel, internet deed het niet, en toen was het ip-adres veranderd (bleek toen ik dynamic ip even aanzette). Dus nu heb ik dat ip-adres weer ingevuld bij static-ip, maar het wordt wel vervelend als ik dat de hele tijd moet gaan doen..

is er geen mogelijkheid om bij dynamic ip op de een of andere manier de gateway en subnet mask te veranderen (van 0.0.0.0 naar wat het moet zijn) ?
Oud 31-03-2004, 12:02
Queen Klazina Wok
dat was ik dus
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 10:35
Queen Klazina Wok
up
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:57
Queen Klazina Wok
vandaag heeft chello mn ip adres veranderd, van iets van 24.32.x.x naar 62.195.x.x ofzo.. klopt niet precies maar goed..

mn router staat dus op static ip, maar internet deed het weer niet, dus toen ik mn veranderde naar dynamic bleek dus dat mn ip adres veranderd was.. en mn gateway dus ook, maar die krijg ik niet door bij dynamic ip (alleen maar 0.0.0.0), dus nu heb ik de kabel rechtstreeks op mn pc aan moeten sluiten om de goeie gateway door te krijgen. het werkt nu natuurlijk wel weer, maar het wordt er vervelend om om de zoveel tijd alles anders aan te moeten sluiten om achter je gateway te komen..

hoe komt het dat chello naar een gewone pc wel doorgeeft wat het subnet mask en de gateway zijn, en naar mn router niet? en kan ik er iets aan doen?

bvd
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 19:16
Manuzhai
Manuzhai is offline
Het ligt niet aan Chello. Ik heb ook een router (Broadband Router van Sweex) aan mijn Chello-modem hangen en dat werkt prima met DHCP.
Oud 17-04-2004, 00:22
Queen Klazina Wok
mn router deed het eerst wel, sinds ik een nieuw modem heb doet ie het niet meer
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 07:45
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik heb ook zo'n Eurodocsis (Motorola) modem.
Oud 17-04-2004, 17:18
Queen Klazina Wok
en amsterdam ook.. je zou gaan denken dat het aan mn router ligt :/ maar vreemd dat ie het eerst wel deed.. ik zal eens een andere proberen te lenen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten