Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Sommige segmenten van het Chello netwerk krijgen een dynamisch IP van de DHCP server toegewezen dat nooit veranderd; kortom statisch. Terwijl anderen wel een dynamisch IP van de DHCP server krijgen toegewezen welke wel dynamisch is.
Misschien heb je geluk. Probeer het over een tijdje nog 'ns via DHCP of probeer het wanneer je internet niet werkt of bel die gasten gewoon ff op (de @Home helpdesk is iig gezellig).
||
![]() |
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
dank allemaal, het werkt nu wel aardig op static ip..
maar wat ik me afvroeg.. krijgt elk ip-adres bij dynamic ip van de dhcp-server ook de gateway en subnet mask door? want die staan bij mij bij dynamic ip allebei op 0.0.0.0, waardoor het (lijkt mij) dus niet werkt.. klopt dat? en kan ik er wat aan doen? |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
gebruik je je router als echte router? of als NAT router? aangezien je bij NAT het externe IP van je router dynamisch moet laten toewijzen,.. wat je op je interne netwerk doet maakt niet uit, die computers komen toch niet bij de DHCP server van chello
|
volgens mij gebruik ik m als gewone router
maar chello verandert mn ip-adres wel, internet deed het niet, en toen was het ip-adres veranderd (bleek toen ik dynamic ip even aanzette). Dus nu heb ik dat ip-adres weer ingevuld bij static-ip, maar het wordt wel vervelend als ik dat de hele tijd moet gaan doen.. is er geen mogelijkheid om bij dynamic ip op de een of andere manier de gateway en subnet mask te veranderen (van 0.0.0.0 naar wat het moet zijn) ?
|
vandaag heeft chello mn ip adres veranderd, van iets van 24.32.x.x naar 62.195.x.x ofzo.. klopt niet precies maar goed..
mn router staat dus op static ip, maar internet deed het weer niet, dus toen ik mn veranderde naar dynamic bleek dus dat mn ip adres veranderd was.. en mn gateway dus ook, maar die krijg ik niet door bij dynamic ip (alleen maar 0.0.0.0), dus nu heb ik de kabel rechtstreeks op mn pc aan moeten sluiten om de goeie gateway door te krijgen. het werkt nu natuurlijk wel weer, maar het wordt er vervelend om om de zoveel tijd alles anders aan te moeten sluiten om achter je gateway te komen.. hoe komt het dat chello naar een gewone pc wel doorgeeft wat het subnet mask en de gateway zijn, en naar mn router niet? en kan ik er iets aan doen? bvd |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Router] Edimax BR 6104K verbindt niet met Chello Shock | 22 | 06-04-2004 18:32 |