Oud 16-03-2004, 15:39
AJMouse
AJMouse is offline
Ikzelf zit nu even niet meer op een studie. Ik ga dat wel binnenkort weer doen, maar dat is nu niet 'the matter'.

Een vriend van me, is compleet onhandig met computers, laat staan photoshop e/d. Hij doet een mbo opleiding voor gastheer in een restaurant.

Er is nu een wedstrijd op zijn school en ik zal jullie eerst de prijs vertellen: Hij kan met een selecte groep langs een aantal leerbedrijven die normaal niks van leerlingen moeten hebben. Als hij wint kan hij langs zaken waardoor hij met zijn toekomstige cv een ontzettend voordeel zal hebben en dus aan hele goede banen kan komen.

De wedstrijd voor gastheer is hetvolgende: maak een advertentie voor een etentje in een restaurant. Het gaat om een 4-gangen menu gemaakt door kok studenten van het horizon college. Het etentje kost 11 euro. Het is in de periode september-november (ivm thema op de achtergrond bijv?).

Onderaan de advertentie kunnen misschien nog de bedrijven of bazen van die bedrijven staan die het initiatief hebben genomen:

John Nierop van het restaurant 'La Premičre' in Anna Paulowna
Ferry Kenter van het restaurant 'De Bourgondiër' in Schagen
Gerard Walters van het restaurant 'Akkers' in Broek op Langedijk

Let op, datum e.d. hoeft allemaal niet, de advertentie die gemaakt moet worden is een soort proefadvertentie waaraan zij kijken of jouw idee het leukst is zodat je ook wordt uitgenodigt om te kijken bij die bedrijven. Uiteindlijk gaat een reclame bureau een echte advertentie maken, de advertentie waar hij via mij om vraagt is dus gewoon een kleine tekenwedstrijd..

Zelf heb ik totaal geen inspiratie voor iets als dit, laat staan ervaring met het maken van een simpele advertentie. Ik hoopte hier iemand te vinden die misschien een klein beetje tijd maar vooral inspiratie of zin heeft om iets te maken. Mailen kan, msgen kan, maar vooral posts waardeer ik.

Namens hem, bedankt.
Namens mij, bedankt, ik kan hem echt niet helpen hiermee en bedankt dat jij het ook begrijpt.
Oud 16-03-2004, 15:47
Verwijderd
En hoeveel of wat krijgen wij ervoor dan als hij wint??
Ik (wij) gaan hem niet voor niets een goede c.v. verzorgen terwijl hij niet eens een uitnodiging kan ontwerpen.
Volgens mij word je c.v. er ook niet beter op, want een uitnodiging heeft niet veel te maken met een gastheer (?) in een restaurant.
En wat wint hij er uiteindelijk mee? Alleen een goede cv, omdat hij de best, mooiste uitnodiging heeft gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:50
AJMouse
AJMouse is offline
Nee hij krijgt er niks voor, alleen een heleboel ervaring die zeer handig is voor zijn opleiding en uiteindelijke werk.

Het gastheer gedoe heeft natuurlijk niks te maken met advertentie maken, anders had hij wel een andere opleiding gekozen. Het is alleen dat die wedstrijd gasten denken dat iedereen zomaar een advertentie kan maken, en hij kan dat gewoon niet. Het is maar een verzoekje, sorry.
Oud 16-03-2004, 16:10
emi
emi is offline
tjemig, die restaurants zijn vlak bij mijn huis...

Maargoed, iets ontwerpen? neah..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 16:13
AJMouse
AJMouse is offline
een idee zou ook kunnen, ik kan zelf wel redelijk photoshoppen.. alles is welkom, ik wil hem namelijk wel helpen, kweet alleen niet goed hoe.. heb geen inspiratie.
Oud 16-03-2004, 16:50
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Je zou natuurlijk kunnen beginnen met fotos. Ga naar het restaurant en vraag vriendelijk om daar binnen foto's te maken. Zo word het al wat aantrekkelijker om te gaan eten in dat restaurant. Vermeld op de poster duidelijk welke voorwaarden erzij etc. Maar zorg ervoor dat die tekst niet de overhand krijgt. Zorg dat het een mooi geheel word.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:09
AJMouse
AJMouse is offline

zoiets?

let wel: het ging erom dat de initiatiefnemers erop moesten staan (die drie bedrijven) en wat het geheel nou inhield qua voorbereiding. De tekst die er staat moet er sowieso allemaal op, helaas.
Oud 19-03-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 18-03-2004 @ 15:09:
[afbeelding]

zoiets?

let wel: het ging erom dat de initiatiefnemers erop moesten staan (die drie bedrijven) en wat het geheel nou inhield qua voorbereiding. De tekst die er staat moet er sowieso allemaal op, helaas.
Ik weet niet wat voor restaurants het zijn, chic of niet? maar het ziet er nu uit alsof het cafetaria's zijn, te goedkoop.
Schaduw moet veel dichter onder het logo geen cm eronder uit.
Neem een andere achtergrond, Lettertype met schreef, geen glow randjes erom heen doe dan een vlak achter de tekst en maak die transparant en de tekst misschien niet centreren..succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 14:43
AJMouse
AJMouse is offline

er mist wel belangrijke tekst nu.
Oud 19-03-2004, 15:09
Verwijderd
Moeten die logo's zo vreselijk groot? Ik vind het echt heel erg lelijk. Verder heb ik er ook geen verstand van.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 15:39
AJMouse
AJMouse is offline
ja, de initiatiefnemers zijn ook jury, en ik heb op et opdrachtblaadje gekeken van em en daar stond ongeveer dat ze geilen op alles wat met zichzelf te maken heeft. Rotzooi, I know. Maar ik ga er vanuit dat niemand in zijn klas ook maar een greintje van pc's verstand heeft.
Oud 19-03-2004, 16:40
ethere
ethere is offline
mmm al een stuk beter dan de eerste.
maar mocht je deze gaan gebruiken, maak dan wel het 'rondje' van restaurant Akkers echt rond...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 17:02
elledc
elledc is offline
1e advertentie: daar zeg ik niks over, het is ronduit afschuwelijk

2e advertentie:

1. de logo's staan véél te groot!
2. het beeld vind ik nogal ouderwets en déjŕ-vu
3. opletten op spacies bij de tekst en tekst mag gerust wat kleiner

Als je me een goed beeld geeft wil ik misschien wel eens proberen... ik zeg wel: misschien...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 17:26
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 19-03-2004 @ 18:02:
1e advertentie: daar zeg ik niks over, het is ronduit afschuwelijk

2e advertentie:

1. de logo's staan véél te groot!
2. het beeld vind ik nogal ouderwets en déjŕ-vu
3. opletten op spacies bij de tekst en tekst mag gerust wat kleiner

Als je me een goed beeld geeft wil ik misschien wel eens proberen... ik zeg wel: misschien...
hoe bedoel je een goed beeld geven?
Oud 19-03-2004, 17:59
elledc
elledc is offline
wel, een beeld dat jij zou willen gebruiken als achtergrond, dat ik eventueel eens kan proberen er iets van te maken.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 01:04
AJMouse
AJMouse is offline
aha, nouja i just wondered. Die gast vond de eerste al helemaal wous, en de tweede vond hij minder. Achja, zijn keuze..

Toch bedankt voor de adviezen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten