Advertentie | |
|
![]() |
|
Nijenrode ligt in Breukelen. Bovendien zit je daar op een campus.
*site van Nijenrode -Master management * Let wel: Nijenrode selecteert aan de poort! Andere universiteiten die Management aanbieden (dan wel als master, of als bachelor): Erasmus master UvA master Universiteit Leiden Universiteit Utrecht Zo zie je, genoeg keuzes.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
WO bedrijfswetenschappen is (althans in Nijmegen, veel zal het per uni niet verschillen) een theoretische opleiding. Logisch ook, het is academisch, wetenschappelijk niveau. Ik denk niet dat het te vergelijken is met blije HBO's als Media, Entertainment, Tourism of whatever-management. Als je niet van dikke boeken lezen en veel droog nadenken houdt moet je niet naar de universiteit gaan.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik was ook van plan om Bedrijfskunde te studeren, maar na een open dag en meeloopdag in Rotterdam wist ik meteen dat ik dat echt niet wou. De universiteit betekent meestal veel theorie en dikke boeken etc. Daarom ga ik nu naar een "blije" hbo opleiding, commerciële economie, omdat dit net iets meer praktijk gericht is. Misschien dat ik daarna m'n master Bedrijfskunde wel ga halen, maar dat zie ik nog wel even!
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Is er hier iemand die toevallig Business Studies doet in Tilburg? Kan iemand me informatie geven over de moeilijkheid van het engels aldaar? Ik wil dat namelijk misschien gaan doen, maar mijn engels is vrij slecht. Kan iemand me misschien dan ook meteen vertellen wat voor inhoud de studie heeft? Hele erg bedankt. Stuur anders een pers. berich dat mag ook! BVD
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is allemaal in het engels en er zijn vrij veel buitenlandse studenten. Volgens mij is het niet zo'n hele moeilijke studie, qua wiskunde valt het zeker mee. Het eerste jaar lijkt veel op dat van BE/IB. Je volgt vakken marketing, accounting, organisation en finance. Dat zijn alle vakken van 6 ects, daarnaast heb je nog vakken als introduction ict, introduction quantitative methods (erg makkelijk, basis diffirentieren en statistiek), mathemetics 1 (lijkt veel op wiskunde b1 van het vwo) en statistics 1 (wel goed te doen als je een beetje goed was in wiskunde A12 op het vwo). In het eerste semester zitten nog een paar "language and communication skills" vakken. Ze leveren geen ects op, maar ze zijn wel verplicht. Bij BS hoef je niet verplicht een tweede moderne vreemde taal te volgen, bij IB en International Economics and Finance (IEF) wel. De meeste mensen die na een jaar BE/AE/FE niet genoeg punten hebben om door te mogen naar het tweede jaar gaan BS doen. Ze halen dan meestal wel. Bij BS gaan ze namelijk minder diep op de stof in en je hebt meer projectvakken. Met een groepje werk je dan meestal aan een aantal cases of aan één iets grotere opdracht. BS is iets meer praktijk gericht, bij BE/IB is het meer theorie. Vooral veel hoorcolleges dus.
Laatst gewijzigd op 03-04-2004 om 18:28. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Bedrijfs- (en Consumenten) wetenschappen rubenrtv | 11 | 02-11-2004 14:20 |