Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2004, 17:04
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 23-03-2004 @ 14:31:
mwoah, da's nogal kort door de bocht. ghehe... 't is wel verwant, maar zorgt ook vaak voor veel verwarring weer.

vergelijk voor de grap The Business (Oi!) maar es met the Casualties (streetpunk)
meeschreeuwen <-> geschreeuw
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2004, 17:57
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
wakko schreef op 23-03-2004 @ 17:38:
oi oi for the punks

ik weet er niet alles van maar ik gebruik het gewoon voor alles
op msn als aanspreking als afschijdswoord
ik vind het gewoon een zalig woord omdat het zo veel voorkomt in de muziek van the dropkick murphies en legwagon

eindelijk een echt interessant forum

hahaha..
als je het zo interessant vind, hoezo zet je dan niet nuttigs neer..?

en zovaak komt "oi!" niet in de lyrics van Lagwagon voor..

Laatst gewijzigd op 23-03-2004 om 18:04.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:23
wakko
wakko is offline
kis my
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:25
wakko
wakko is offline
ga zelf maar kijken

http://mjm106.tripod.com/

Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:26
Verwijderd
Wakko, weet jij uberhaubt wel wat punk is?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:39
MikeyMo
MikeyMo is offline
en kiss schrijf je met ss..maar je bent cker stoere punker die school verdoemt.
Oud 23-03-2004, 18:42
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 23-03-2004 @ 18:04:
Waar komt dan die "eigen volk eerst" drang vandaan dan?
geen, idee.....waarschijnlijk van rechtse gabbers......
Oud 23-03-2004, 19:19
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
crenshaw schreef op 23-03-2004 @ 14:19:
Ja, en jij kan het weten, he?

Nee ik niet maar ik heb t ergens gelezen tijd trug maar weet niet meer waar.
Oud 23-03-2004, 20:27
slender_fungus
slender_fungus is offline
Citaat:
3307 schreef op 23-03-2004 @ 17:48:
Ok als je met rechts -> nationalistisch bedoelt, dan heb je nog wel enigzins gelijk ja. Dat ze trots waren op hun eigen afkomst , verleden, levenstijl.. staat vast.
Maar het zijn absoluut geen racisten.
ik geloof dat rechtse politiek ook niet met racisme te maken hoeft te hebben.
racisme is weer meer voor domme mensen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:39
Verwijderd
kwam het niet van de schotten met hun 'oi laddy!' ? of zeg ik nu iets heel doms?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:42
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 23-03-2004 @ 17:40:
Punkers zijn links, skinheads rechts, vandaar hebben ze een hekel aan elkaar
Dat is ook weer zon onzin skins en punks kunnen over het algemeen juist heel goed met elkaar overweg.

En verder OI wordt volgens mij gebruikt als begroeting en is een muziek stroming maar geen lifestyle. En over rechts en links ja, vooroordelen en overbelichting door de media zorgen voor de meest slechte naam natuurlijk.
Oud 23-03-2004, 21:00
concito
concito is offline
Oi! is inderdaad gewoon de muziek, maar in zekere zin hoort het ook bij de lifestyle.
Net als gabbers overal Hardcore 4 life enzo neer zetten hebben skins dat met Oi!
Wat hardcore voor gabbers is...is Oi! voor skins.

En skins zijn over het algemeen wel rechts hoor, je hebt wel wat linkse en neutrale, maar het merendeel is (centrum) rechts....en dan heb je natuurlijk nog een grote groep extreem rechtse nazi-skins (boneheads).

Maar als je het over een dode stroming hebt, dan is skinhead dat...Er komt wat nieuw bloed bij via de gabber scene, maar die worden angstvallig geweerd door die laatste paar skins die lekker in hun eigen wereldje willen blijven en krampachtig vasthouden aan de oude stijl.
Skinhead heeft geen toekomst als de stijl niet meegaat met de tijd...lullig om te zeggen, maar Gabbers zijn de skins van de jaren '90-'00.
Oud 23-03-2004, 21:03
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 23-03-2004 @ 17:42:
wie had het over EXTREEM rechts?
extreem rechts zijn de neo-nazis
skinheads zijn rechts, nationalistisch. blabla
what about the mod skins?
Oud 23-03-2004, 21:10
JiMJiM
JiMJiM is offline
ik dacht altijd dat bands als dropkick Murphys Oi was, vergis ik me nu? zoja, kan iemand wat andere oi bands opnoemen?
Oud 23-03-2004, 21:15
FaZ
FaZ is offline
Wel raar , skinheads opgezet door arbeidsbeweging oid <-> rechts georiënteerd? erg tegenstrijdig
Oud 23-03-2004, 21:20
count.me.out
count.me.out is offline
jah laten we ons daarin even verdiepen..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:30
Verwijderd
Citaat:
concito schreef op 23-03-2004 @ 22:00:
stroming hebt, dan is skinhead dat...Er komt wat nieuw bloed bij via de gabber scene, maar die worden angstvallig geweerd door die laatste paar skins die lekker in hun eigen wereldje willen blijven en krampachtig vasthouden aan de oude stijl.
Skinhead heeft geen toekomst als de stijl niet meegaat met de tijd...lullig om te zeggen, maar Gabbers zijn de skins van de jaren '90-'00.

Dat het grotendeel van de gabbers uitzien als skins, maakt ze niet meteen skinheads. Het is ook vooral een manier van leven, en ook al toont de geschiedenis van skins en gabbers in grotenlijnen een overeenkomst, vind ik dat men hun niet met elkaar mag verwarren.
Ik vind het zelfs om eerlijk te zijn zonde dat skinheads gezien worden als gabbers. Onder skinheads versta ik echte skins die leven volgens de oude stijl, en zo moet het ook blijven. En zo denken echte skins ook over.
Je zult je nu wel afvragen, wat boeid mij dat nou als half marrokaan, maar juist vanwege hun oude originele stijl ben ik zo geinteresseerd hierin en ook omdat heel veel mensen er een verkeerd beeld van hebben

Maarja het onderwerp Gabbers&Skinheads is vooral iets dat zich afspeelt hier in nederland (en belgie).. dus om dan te zeggen dat gabbers de skins zijn van de jaren '90-'00, is opzich niets verkeerds mee, want zo word het wel gezien door de meeste mensen, maar dat is dan alleen hier in ons eigen land.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 12:09
wakko
wakko is offline
miss lijkt het alsof ik niets van punk afweet
en ik ben zelf ook geen punker

maar ik wel enkele punkers als vrienden
en ik hou ook wel van die muziek

en ik dacht ook dat the dropkick murphys oi waren
en funeral dress
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 12:11
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
wakko schreef op 24-03-2004 @ 13:09:
miss lijkt het alsof ik niets van punk afweet
"het lijkt" ipv "miss lijkt het"
Oud 24-03-2004, 12:13
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 24-03-2004 @ 13:11:
"het lijkt" ipv "miss lijkt het"
beetje suffe post hoor Sjoerd
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 12:30
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
oi is kut, langleve grindcore en splattergrind.
Oud 24-03-2004, 12:34
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 24-03-2004 @ 13:13:
beetje suffe post hoor Sjoerd

anders snap je hem ff niet
Oud 24-03-2004, 12:42
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ja, dropkick murphys is toch Oi!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 12:46
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 24-03-2004 @ 13:42:
ja, dropkick murphys is toch Oi!

lastig, dat sarcasme. Tegenwoordig is waarheid niet meer van sarcasme te onderscheiden....
Oud 24-03-2004, 12:54
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
birthmark schreef op 24-03-2004 @ 13:46:
lastig, dat sarcasme. Tegenwoordig is waarheid niet meer van sarcasme te onderscheiden....
Et is geen sarcasme
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 12:56
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 24-03-2004 @ 13:34:
anders snap je hem ff niet
ghehe tering zeg ahahaha k zie m nu pas

nou ja ik mag duf zijn want ik ben al 2 dagen alleen maar met duits bezig dus daar zouden iedereens hersenen wel suf van worden
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:04
Yggdrasil
Yggdrasil is offline
Extreem rechtse skinheads is vooral groot geworden, na het wereldwijde succes van Skrewdriver cq Ian Stuart.
Oud 24-03-2004, 15:01
crenshaw
crenshaw is offline
Citaat:
wakko schreef op 24-03-2004 @ 13:09:
miss lijkt het
En Miss Lijkt Het 2004 is geworden...

Oud 24-03-2004, 16:12
Verwijderd
Hmmzz ik heb de eerste Nederlandse Oi! gevonden.
En het blijkft zelfs een van de beste bands te zijn.
Op een Amerikaanse skinhead forum is iedereen zeer positief hierover, en zijn blij dat er eindelijk eens goed muziek uit europa komt dat niet afkomstig is uit duitsland of zweden..

Mmzz.. toch maar eens ff op Kazaa zoeken

Band: Badlands
Album: 'Hands Of Time' en 'False Gestures'
Rebellion Records

Laatst gewijzigd op 24-03-2004 om 16:45.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 16:44
the*unseen
the*unseen is offline
3307, check Discipline
Oud 24-03-2004, 16:55
concito
concito is offline
Citaat:
3307 schreef op 23-03-2004 @ 22:30:
Dat het grotendeel van de gabbers uitzien als skins, maakt ze niet meteen skinheads. Het is ook vooral een manier van leven, en ook al toont de geschiedenis van skins en gabbers in grotenlijnen een overeenkomst, vind ik dat men hun niet met elkaar mag verwarren.
Ik vind het zelfs om eerlijk te zijn zonde dat skinheads gezien worden als gabbers. Onder skinheads versta ik echte skins die leven volgens de oude stijl, en zo moet het ook blijven. En zo denken echte skins ook over.
Je zult je nu wel afvragen, wat boeid mij dat nou als half marrokaan, maar juist vanwege hun oude originele stijl ben ik zo geinteresseerd hierin en ook omdat heel veel mensen er een verkeerd beeld van hebben

Maarja het onderwerp Gabbers&Skinheads is vooral iets dat zich afspeelt hier in nederland (en belgie).. dus om dan te zeggen dat gabbers de skins zijn van de jaren '90-'00, is opzich niets verkeerds mee, want zo word het wel gezien door de meeste mensen, maar dat is dan alleen hier in ons eigen land.
Ik zeg ook niet dat gabbers skins zijn, omdat ze er zo uitzien.
Ik bedoel dat veel gabbers over willen stappen naar skin, maar niet echt geaccepteerd worden door skins.

En dat de gabber stroming gezien kan worden als de skin stroming van nu, gewoon, omdat ze veel overeenkomsten hebben. Het zijn vooral jongeren uit lagere milieus die lol willen maken en een beetje een zelfde houding en instelling als skins hebben. En ook net als skins een muziek soort hebben die anti commercieel is en eigenlijk alleen bij hun groep hoort.

En zijn jullie nou opzoek naar Oi! bands?
Dropkick Murphy's is wel een beetje Oi!
Maar "echtere" Oi! is bijvoorbeeld:
Cocksparrer
The Bussiness
Skrewdriver (wel later nazi's dus)
The Partisans
Dicipline (ook beetje hardcore)
UK Subs
Condemned 84
The oppressed
Decibellos

etc.
Oud 24-03-2004, 17:15
Verwijderd
Citaat:
concito schreef op 24-03-2004 @ 17:55:
Ik zeg ook niet dat gabbers skins zijn, omdat ze er zo uitzien.
Ik bedoel dat veel gabbers over willen stappen naar skin, maar niet echt geaccepteerd worden door skins.

En dat de gabber stroming gezien kan worden als de skin stroming van nu, gewoon, omdat ze veel overeenkomsten hebben. Het zijn vooral jongeren uit lagere milieus die lol willen maken en een beetje een zelfde houding en instelling als skins hebben. En ook net als skins een muziek soort hebben die anti commercieel is en eigenlijk alleen bij hun groep hoort.

Je zegt nu in grotenlijnen ongeveer hetzelfde als wat ik zei in mijn reply. Bedoel daarmee dat ik het wel met je eens ben, of we zijn het eens met elkaar.. hoe dan ook.. Ik kan best voorstellen dat gabbers niet geaccepteerd worden. Ik bedoel, gabbers worden in het algemeen nou niet echt serieus genomen, en dat komt vooral door al die jongeren die maar gewoon erbij lopen als 'skins' en zichzelf maar nationalist noemen en zich van het een op het ander moment keren tegen lastige buitenlanders omdat ze denken dat het erbij hoort. Daarbij betrekken ze heel vaak de naam skinheads bij hun eigen gabber cultuur terwijl ze absoluut niet waar het begrip skinhead voor staat en hoe het is onstaan.

Wat me ook opvalt is dat 'gabbers' eerst een hekel hadden aan punk en dergelijke, het was altijd Hardcore Hardcore en nog eens Hardcore, en nu zij langzaam aan erachter komen dat 'punk' een van de muziekstromingen is waar echt skins naar luisteren, beginnen ze dit ook opeens 'mooi' te vinden. Ik heb al aardig wat cu2 profieltjes gezien waar ik dit ben tegengekomen, en dan heb ik het over jongeren tussen de 15 en 20.
Ik neem de meeste zelfs niet eens serieus, terwijl ik toch vrij ruimdenkend ben, laat staan die skins

Ik kan mij overigens wel voorstellen waarom echte (en wat oudere, volwassener) gabbers ( dus niet de 12 jarige wannabee figuren), zichzelf vergelijken met skins. Zoals ik en jij al zeiden, hun cultuur toont veel vergelijkingen. Maar dan nog is (vind ik) een gabber gewoon geen skin

Maja deze discussie heeft weinig zin, we zijn het in grotenlijnen toch met elkaar eens Alleen vertellen wij beide het op een ander manier
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 18:56
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
wat een verhalen allemaal
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 24-03-2004 @ 19:56:
wat een verhalen allemaal
Ach daar is een forum toch voor
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 21:35
Artus
Artus is offline
Citaat:
3307 schreef op 24-03-2004 @ 18:15:
blaat
ik heb in die gabberscene nog nooit iemand iets over skinheads horen zeggen, het was juist altijd de buitenwereld die dat ervan maakten alleen omdat ze kaal waren
maargoed kweet niet hoe t tegenwoordig erbij staat
schijnt tegenwoordig stoer te zijn om buitenlanders te haten binnen die scene enzo
Oud 24-03-2004, 21:42
Stamping Zhanz
Stamping Zhanz is offline
oi is niet mooi
Oud 25-03-2004, 07:01
Verwijderd
Citaat:
Artus schreef op 24-03-2004 @ 22:35:
ik heb in die gabberscene nog nooit iemand iets over skinheads horen zeggen, het was juist altijd de buitenwereld die dat ervan maakten alleen omdat ze kaal waren
maargoed kweet niet hoe t tegenwoordig erbij staat
schijnt tegenwoordig stoer te zijn om buitenlanders te haten binnen die scene enzo
Je hebt het zeker over vroeger?
Nu is het wel heel anders hoor.
Heel klein voorbeeldje, wat ik zelf altijd wel grappig vind.. Vraag aan de gemiddelde 14/16 jarige 'gabber'-meisje (of meisjes die zichzelf gewoon gabber noemen) op wat voor jongens zij valt: antwoord 'gabbers en skinheads'

Maar laten we het nou niet meer over gabbers hebben. Deze topic gaat over Oi en dan nog eventueel de mensen die erna luisteren, skins dus.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 07:46
Verwijderd
Ik heb gisteren dus op die zieke hoolland hardcore site rond zitten kijken en het ging daar ook oiver oi en die gabbertjes die hadden het er allemaal over dat als ze naar n oi concert zouden gaan dat ze dan vet in elkaar gebeukt zouden worden door echt skins

oftewel de ietsje slimmere (oftewel die mnet een iq van 3 in plaats van 1) die weten heus wel dat ze geen echte skins zijn
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 08:38
Verwijderd
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 25-03-2004 @ 08:46:
Ik heb gisteren dus op die zieke hoolland hardcore site rond zitten kijken en het ging daar ook oiver oi en die gabbertjes die hadden het er allemaal over dat als ze naar n oi concert zouden gaan dat ze dan vet in elkaar gebeukt zouden worden door echt skins

oftewel de ietsje slimmere (oftewel die mnet een iq van 3 in plaats van 1) die weten heus wel dat ze geen echte skins zijn
Hmmz..ja, je hebt wel gelijk ja. ik denk dat ik mij weer opnieuw eens verder moet verdiepen in dat gabber cultuurtje. Ik heb nog wat forums en site`s zitten doorlezen van rechtse gabbers en het begint allemaal steeds wat serieuzer te worden. (maja nogmaals, dan heb ik het wel over de wat oudere en niet de meelopers)

Achja, best interessant

Maja nu gaan we het gewoon weer echt over oi hebben
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 09:00
Artus
Artus is offline
Citaat:
3307 schreef op 25-03-2004 @ 08:01:
Je hebt het zeker over vroeger?
Nu is het wel heel anders hoor.
Heel klein voorbeeldje, wat ik zelf altijd wel grappig vind.. Vraag aan de gemiddelde 14/16 jarige 'gabber'-meisje (of meisjes die zichzelf gewoon gabber noemen) op wat voor jongens zij valt: antwoord 'gabbers en skinheads'
ik had het idd over vroeger
maarja tis idd geen gabber-topic dus..
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten