Oud 24-03-2004, 20:57
Verwijderd
(ik weetn iet of het hier moet of bij Voertuigen en Techniek maar het heeft meer met recht te maken dus )

Ik twijfel op dit moment heel erg of ik nou die stomme verkeersregels fout heb geleerd of dat de politie het nou fout heeft.

Op dit moment krijg je een boete als je geen licht hebt.

Ik heb bij het vak 'verkeer' op de basisschool geleerd dat wanneer je geen licht op je fiets hebt of het licht het niet doet en je fiets met een persoon naast je die wel een licht heeft dat je dan fiets op een rechtmatige manier.
Nu betwijfel ik of het nou de veilige manier is of dat het gewoon goedgekeurd word..

Ik denk eigenlijk dat het gewoon meer veiligheid is en dat ze je alsnog een boete mogen geven..

Wie helpt mij!?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2004, 21:27
Balance
Balance is offline
Volgens mij mogen ze je idd gewoon een boete geven, ook al fiets je langs iemand die wél licht heeft.
Het is idd meer voor de veiligheid.
Maar ook ik zeg dit uit m'n hoofd van mijn verkeerslessen uit groep 8, dus niet met alle zekerheid.
Oud 24-03-2004, 21:45
Auntie M
Auntie M is offline
Ik weet niet beter dan dat je gewoon zelf licht moet hebben.
Je mag dan weer wel zo'n armlicht hebben als het op je fiets zelf niet zit. Maar tis een heeeele tijd geleden dat ik verkeersexamen heb gedaan, wellicht is het verandert.
Oud 24-03-2004, 22:06
Rutger
Rutger is offline
geen licht = boete..

als er 2 auto's naast elkaar rijden en een heeft geen en de ander wel licht... dan ist toch ook niet legaal?

je dient als fietser gewoon zichtbaar te zijn in het donker voor alle andere verkeersdeelnemers.
Oud 24-03-2004, 22:30
mobie
mobie is offline
in België kan je dat trouwens best nimmer doen: 150€ boete
Oud 25-03-2004, 06:15
Verwijderd
Citaat:
mobie schreef op 24-03-2004 @ 23:30:
wow

in Almere (ik weet niet of het landelijk is ofzo..) is het onder de 16 : €12,50 en boven de 16 : €25,-

Keej dankje wel!
Zo'n ding om je arm mag geloof ik ook niet Tenminste iemand die ik ken kreeg daar wel een boete voor geloof ik.. Ik ga het eventjes utizoeken gewoon!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 08:49
Verwijderd
Je moet gewoon betalen, je had geen licht op. Ook al fiets je naast elkaar, later kun je uitelkaar splitsen om naar je eigen huis te gaan en zit je alsnog zonder licht.
En als je 'later' gaat autorijden kom je er nog wel achter hoe moeilijk een fietser zichtbaar is!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 12:56
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Rutger schreef op 24-03-2004 @ 23:06:
als er 2 auto's naast elkaar rijden en een heeft geen en de ander wel licht... dan ist toch ook niet legaal?
Voor fietsen en fietsers gelden er totaal andere regels dan voor auto's en automobilisten, dat weet je he?
Oud 25-03-2004, 13:10
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
mobie schreef op 24-03-2004 @ 23:30:
Kijk dat moeten ze nou ook eens in Nederland doen, misschien dat dan iedereen eens licht aan zou doen. En dan natuurlijk ook eens controleren.
Nu rij ik alweer 3 jaar rond zonder ooit een boete te hebben gehad. Kan toch niet kloppen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:17
AJMouse
AJMouse is offline
ja probeer je licht maar eens te houden als je uit gaat of in adam of rdam woont. Als ie er dan snachts af wordt getikt en je moet nog 10 kilometer lopen heb je een probleem, dus ga je tóch fietsen.

Politie: ooooh dat zegt iedereen ja.

ik:

jullie: dan koop je toch elektrisch?

ik: ja maar niet diezelfde nacht natuurlijk eh?
Oud 25-03-2004, 13:25
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 25-03-2004 @ 14:17:
ja probeer je licht maar eens te houden als je uit gaat of in adam of rdam woont. Als ie er dan snachts af wordt getikt en je moet nog 10 kilometer lopen heb je een probleem, dus ga je tóch fietsen.

Politie: ooooh dat zegt iedereen ja.

ik:

jullie: dan koop je toch elektrisch?

ik: ja maar niet diezelfde nacht natuurlijk eh?
Daar heb je zeker gelijk in. Ik snap ook niet dat de verlichting van fietsen zo brak gemaakt word. De helft van de fietsen heeft geen of slechte verlichting. Dat is bij auto's toch ook niet zo?
Ik vind dat de regering wel eens het probleem bij de oorzaak aan kan pakken namelijk bij het ontwerp van de fiets.
Zo'n achterlicht op baterijen die automatisch aangaat is al een hele verbetering moet ik zeggen. MAarja zit je nog met je voorlicht natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:28
Verwijderd
je hebt van die lampen die aan de dynamo vastzitten... heb je ook geen gezeik met draadjes die misschien niet goed zitten... ik ben er iig erg blij mee... en het heeft mij nog geen 10 euro gekost...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 18:12
Gianluca *
Gianluca * is offline
ik heb zelf paa maande terug boete gehad ervoor,
koste maarliefst 24 eurie ! khad 2 lichten niet, en als je er 1 niet heb krijg je 12 eurow boete

maarja.. tiz eigenlijk ook kleine moeite om ff lampie erop te zetten
wat wel erg stom was dat ik verder moest lopen....

alsof ikd at deed
Oud 29-03-2004, 15:46
Stefanie
Stefanie is offline
Hier gaan ze altijd op zaterdagavond bij uitgaansgelegenheden staan om zoveel mogelijk mensen te bekeuren en vervolgens te laten lopen. Heel gemeen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 16:47
Roos
Roos is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 29-03-2004 @ 16:46:
Hier gaan ze altijd op zaterdagavond bij uitgaansgelegenheden staan om zoveel mogelijk mensen te bekeuren en vervolgens te laten lopen. Heel gemeen

Dan loop je de straat uit, en om de hoek spring je gewoon weer op je fiets en fiets je naar huis....?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten