Advertentie | |
|
![]() |
|
Volgens mij geldt hier de driehoeksongelijkheid. X+1 moet dan altijd groter zijn dan X2. In een vergelijking levert dit op:
X+1 > X2 Als je dit oplost komt er voor X uit: 1.62 of -1.62 Dat zouden dan het maximum en minimum moeten zijn. Ik weet alleen niet zeker of het goed is. ![]()
||
![]() |
Citaat:
je moet een stelsel van ongelijkheden oplossen en een gemeenschappelijke oplossing vinden...als ik me niet vergis.. |
![]() |
|
![]() |
volgens mij is de oplossing ergens in dit interval
](wortl(5)-1)/2 ;(wortel(5)+1)/2[ want voor elk getal uit dit interval krijg je een positieve waarde ...voor x^2+x-1 en -x^2+x+1 en x^2-x+1 in dit interval moeten we een vergelijking oplossen voor twee van die drie dingen, de oplossing moet wel in dat interval zitten.... |
![]() |
|
![]() |
Denk ik dan te simpel als ik zeg dat je gewoon de voorwaarden op moet stellen voor dit probleem?
x > 0 X+1 > X^2 => niet -0.368 < x < 1.618, maar 0 < x < 1.618 X^2+X > 1 => x > 0.618 X^2+1 > x => is altijd zo => 0.618 < x < 1.618 Met alle respect, maar volgens mij is het enige wat een 3e klasser niet weet om dit op te kunnen lossen de driehoeksongelijkheidregel of hoe die dan ook heet. Beetje rare vraag voor in Pythagoras. Als ik er helemaal naast wil ik graag dat iemand me verbetert. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Luego_407 heeft dus gelijk met 0.618 < x < 1.618. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Rap/songtekst/gedicht-iets dat ik schreef tijdens wiskunde xD Korpiklaani | 0 | 13-11-2011 18:21 | |
Muziek |
hell yeah, TOOL! Metal | 500 | 05-06-2006 17:43 | |
Algemene schoolzaken |
betrapt op spiekbrief S.E priceless | 75 | 27-12-2004 13:19 | |
De Kantine |
[gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? Episode II Machiavelli | 500 | 28-09-2004 20:34 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 |