Oud 25-03-2004, 11:28
Charlottetje
Charlottetje is offline
Weet je, het kan wel heel leuk zijn om in utrecht te studeren en (eventueel)je bij een studentenvereniging aan te sluiten, maar nu de kamer nog!
Ik ga me zo (zo, in de zin van, om 2 uur neem ik de trein naar Utrecht) bij de SJHU inschrijven. Dat kan elke werkdag tussen 4 en kwart voor 5, heerlijke tijden ook, maar ja, je moet het persoonlijk doen en 1,5 maand voor je een kamer wilt hebben.
Nou moet ik om half 8 ook wel in Utrecht zijn, maar ja, zie die tijd ertussen (zonder geld!!!) maar eens op te vullen...
Iemand nog suggesties?
Oud 25-03-2004, 12:01
Verwijderd
Pik iemand op in de kroeg, heb je meteen een slaapplaats
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:41
fractuur
fractuur is offline
Gewoon wat winkelen. Als is drie uur zonder geld wel lang.. Geen vrienden in Utrecht?
Oud 25-03-2004, 22:19
Tovenaar
Tovenaar is offline
Citaat:
NielsB schreef op 19-03-2004 @ 23:51:
Maar die USC'ers zijn gewoon ballen die op het geld van hun ouders teren en te lui zijn om te werken. Allemaal van die rijke stinkerds. Want echt waar: ik heb begrepen dat je bij het corps wel meer dan 150 euro per maand kwijt bent aan kosten. Van dat geld kan je bijna een kamer huren!
Heb je die USC'ers ook al gevraagd naar hun mening op dit bijtende commentaar? Hoor en wederhoor heet dat heb ik me laten vertellen..

Maar blijkbaar kunnen een aantal simpele vragen al een hoop agressie opwekken bij mensen die wel interesse hebben in studentenverenigingen...

Off topic: een student journalistiek mag ook een mening hebben zonder hoor en wederhoor toe te passen, anders zouden we ook niet meer kunnen discussieren over de oorlog in Irak bijvoorbeeld, want hoe kunnen wij echt bepalen hoe de situatie voor de bewoners daar op dit moment is? Niet dus...
Oud 26-03-2004, 14:47
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Tovenaar schreef op 25-03-2004 @ 23:19:
want hoe kunnen wij echt bepalen hoe de situatie voor de bewoners daar op dit moment is? Niet dus...
Nee, je probeert de situatie ook te beschrijven en niet alleen maar te zeggen dat mensen het er goed of slecht hebben.
Hoe meer feiten hoe beter.
Een krant moet, naar mijn mening zo objectief mogelijk zijn en mag best een kleine voorkeur hebben, zolang dat maar niet zo erg wordt dat het bijna lijkt of je een mening opgelegd wordt.

Tijdschriften (noem ee VN of HP/de Tijd) kunnen bijvoorbeeld veel makkelijker een politieke kleur aannemen! Zij hoeven naar mijn mening ook veel minder objectief bezig te zijn...
Oud 26-03-2004, 16:10
sublime
sublime is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2004 @ 11:36:
Met alle respect hoor, echt waar, maar als ik sommige posts van jou lees lijk je me niet echt een type voor de UVSV.
dat dacht ik nou ook

ik zit ook niet bij een studentenvereniging, maar onze studievereniging is heel actief..

maar heb biton en unitas (welk een wereld van verschil) overwogen; unitas is niet al te ballerig, leuke sfeer ook wel, volgens mij. en wel traditioneel. biton is algemeen, geen ontgroening, vrij alternatief..

en denk er nu nog steeds over om lid te worden van aegee, internationale (gezelligheids)vereniging, voordeel; je kunt veel en goedkoop naar het buitenland
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 16:19
sublime
sublime is offline
Citaat:
Babs123 schreef op 16-03-2004 @ 15:00:
Ik ga volgend jaar in Utrecht studeren en wil dan zeker wel bij een studentenvereniging. Hoe zit het met de ontgroening enz.? Is dat bij elke studentenvereniging hetzelfde!? Of is de een zwaarder/leuker/korter dan de ander? Tot nu toe ligt mijn voorkeur bij Veritas... Wordt je tijdens de UIT-dagen ook geconfronteerd met verschillende studentenverenigingen, op een leuke manier?
hangt van je mentoren af; je kunt overal kijken, dat wel. maar ik had bv 2 mentoren van unitas, dus aan het eind van de week was ik volledig anti veritas en pro unitas

en alle verenigingen proberen zich zo goed mogelijk voor te doen natuurlijk, een echt goed beeld krijg je niet echt, denk ik. maar je moet je wel tijdens de UIT inschrijven, omdat er alleen in september ontgroeningen zijn (uitzonderingen daargelaten; biton, internationale verenigingen en nog een paar geloof ik hebben ook een intro in februari)

verder vind ik dat gezeur over het corps erg oppervlakkig en irritant, maar ja, wie ben ik.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 20:09
Tovenaar
Tovenaar is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 26-03-2004 @ 15:47:
Nee, je probeert de situatie ook te beschrijven en niet alleen maar te zeggen dat mensen het er goed of slecht hebben.
Hoe meer feiten hoe beter.
Een krant moet, naar mijn mening zo objectief mogelijk zijn en mag best een kleine voorkeur hebben, zolang dat maar niet zo erg wordt dat het bijna lijkt of je een mening opgelegd wordt.

Tijdschriften (noem ee VN of HP/de Tijd) kunnen bijvoorbeeld veel makkelijker een politieke kleur aannemen! Zij hoeven naar mijn mening ook veel minder objectief bezig te zijn...
Uiteraard als je een artikel plaatst voor krant of tijdschrift moet je zoveel mogelijk feiten geven en zo objectief mogelijk proberen te zijn (in de praktijk is een journalist nooit echt objectief maar das een ander verhaal)
Alleen journalisten hoeven niet altijd bezig te zijn met artikelen, ze kunnen ook wel eens een eigen mening hebben en die geven zonder alle journalistieke regels voor een artikel na te komen. Ik ben student journalistiek maar betekent dat meteen dat ik geen enkele mening meer mag geven in een discussie met vrienden, klasgenoten, of op een forum zoals dit? Dat lijkt me een vreemde situatie...
Oud 29-03-2004, 19:13
Bravo
Bravo is offline
Pff.. wat een discussies! Mijn vriendje zit bij het USC. Hij heeft een zware ontgroening gehad (in mijn ogen dan) En ook na de ontgroening is het nog niet voorbij met het zure gedeelte (´een ontgroening na de ontgroening´)Maar als ik de verhalen over zijn club hoor, wat hij allemaal met die jongens onderneemt enz. dan is die ontgroening dat dubbel en dwars waard geweest.

Ik ben zelf lid bij Laurentius in Rotterdam, erg leuk! (zustervereniging van Veritas) Wij hebben ook een ontgroening gehad (dat heet KMT = kennismakingstijd maar is hetzelfde) Ik kan natuurlijk niet vergelijken maar ik denk dat het bij mij want minder mentaal gericht was en dus meer fysiek.

Je moet gewoon bij de vereniging gaan waar JIJ je thuis voelt. Dat merk je gauw genoeg en als je het echt graag wilt, dan neem je die ontgroening er bij. Bedenk goed: er bestaan veel ergere dingen en iedereen zit in hetzelfde schuitje/ heeft in hetzelfde schuitje gezeten.
Oud 29-03-2004, 19:59
vixen
vixen is offline
Ik woon en studeer wel in Utrecht, maar lid worden van zo'n vereniging..naa...
Oud 29-03-2004, 20:32
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Tovenaar schreef op 26-03-2004 @ 21:09:
Ik ben student journalistiek maar betekent dat meteen dat ik geen enkele mening meer mag geven in een discussie met vrienden, klasgenoten, of op een forum zoals dit? Dat lijkt me een vreemde situatie...
Slechts wanneer je als journalist werkt natuurlijk!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten