Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
wat heb je nou weer aan rauwheid bij zulke muziek?!?!?!
ik luister redelijk veel emo/indie achtige shit en ja dat doe ik juist om het niet rauw is als ik herrie wil horen zet ik wel een hardcore plaat op en tja commercie... zou ik ook aan doen als ik in die band zat... gewoon een droom die je waar kan maken... deze gasten blijven heus wel hun diy imago behouden hoor... het probleem met die vorige full length is de productie... gewoonweg KUT. die fout maken ze niet nog een keer lijkt me ![]()
|
met rauw bedoel ik niet kut klinken,
je mag best een groot publiek aanspreken i dont care. maar het klinkt nu allemaal beetje gelikt, zo gelikt dat ik de emotie meer mis. en dat is wat ik bedoel. met rauw. goede productie is niet zelfde als gelikte, niet rauwe productie. maar het gaat alleen om dit lied mischen is het album wel beter, en verder klinkt het zo als 30 andere bandjes
||
Citaat:
dat kan ook wat zeggen over de demo, maar ik vond hem zelf ook niet superslecht, maar het kan veel beter. het lijkt niet echt in balans te zijn.
||
Citaat:
Face Tomorrow is de eerste Nederlandse band die zó'n vette single uitbrengt. Tuurlijk hebben we tig hardcore en punkbands gezien die wel toffe shit deden maar dit is gewoon vet! Het klinkt internationaal, en dat is puur productie-technisch gezien. Iedere Nederlandse Indie-band zou jaloers mogen zijn op deze productie. Wat een kwaliteit en wat een nummer! Geniaal, voor een Nederlandse band! ![]() ![]()
|
ik vind de zanglijnen nogal makkelijk.
Uiteraard is het een wereldzanger, maar ik vind dit iets te simpel. nu kan dat vrij goed zijn, maar het nummer is gewoon niet goed genoeg vind ik. Wat hiervoor al benoemd is, de rauwheid die face tomorrow ook kenmerkte, de emotionele explosies, die lijken weg te zijn, het is meer de collegerock kant op', krijg ik het idee. nu zullen mensen hier dat wel te overdreven vinden. maar dat vind ik ook van een reactie van deadnation, die met zijn hand diep in een reet zit van face tomorrow. 'het beste wat we te bieden hebben op rockgebied'hahaha. leuk dat je volledig voorbij gaat aan een band als sui masen (om maar 1 voorbeeld te noemen).
||
Citaat:
||
Citaat:
|
STP:
jou gebrek aan muzikale kennis kenmerkt zich nu ook alweer, waarom moet je nederland apart zien van de rest van de wereld. Dit gedrag is de reden dat nederland op muzikaal gebied (meestal ) achterloopt. Kijk naar belgië, bijna alle bands die daar de rockrally winnen, of vaak niet eens winnen releasen goede albums, mooie productie (waarmee ik niet bedoel tot in de puntjes strak geproduceerd dat er niets meer overblijft). Ik heb het dan over bands als dEUS, millionaire, zita swoon, admiral freebee, magnus en ga zo maar door. En wat 86 zegt, er zijn genoeg goede nederlandse bands waar suimasen er zeker een van is. Bands als bettie serveert, zea, 7zuma7, voicst, peter pan speedrock, bauer. En nog tig van bands brengen ook muziek die internationale kwaliteit hebben, en niet zovan voor een nederlands bandje.. Over die productie weer, die 30 bands waar ik het over had die hebben ook precies dezelfde productie. Niet alleen met de muziek scoor je punten op originaliteit mee mara ook de productie. Kijk naar bands als jesus and the mary chain, godspeed, pixies, beatles, smashing pumpkins, die bands vielen o.a. op door hun geniale productie. Het punt is dat veel nederlandse bands streven naar het kopieren van de grote VS bandjes om zo mee te liften op hun succes, daarmee wordt je wel groot in Nederland (als goedkoop alternatief voor die VS bands) maar buiten nederland heeft elke land precies 5 zon bandjes. Kijk naar KANE, die krijgen in het buitenland ook geen poot aan de grond.
Laatst gewijzigd op 29-03-2004 om 09:47. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik vind FT zowiso geen gekopieerde muziek, wat een bullshit. |
![]() |
||
Citaat:
'overgewaardeerde nu-metal meuk', ga je er nu van uit dat ik daarnaar luister of is het gewoon 'een vergelijking'? Ik vind die mainriff niet echt aan thrash gelinkt, het is gewoon een rockriffje, waar er zovelen van zijn (of jouw kennis van rock/emo is beperkt). Maar nu ga je zeggen dat ik er geen verstand van heb, of weet what's up. Het gezeik over rauwheid vind je debiel? kom op man. Waar de fuck is de rauwheid, als mensen dat missen is dat toch een constatering volgens hun waarneming? ik kan het er alleen maar mee eens zijn, en dan kan je aankomen met je thrashriffjes, als je het totaalgeluid hoort merk je het wel.
|
je dringt je mening wel erg veel op, maar goed, het is een forum.
'overgewaardeerde nu-metal meuk', ga je er nu van uit dat ik daarnaar luister of is het gewoon 'een vergelijking'? Ik duw het niet door je strot is t wel? En als er iemand zijn mening opdringt...naja nevermind. Ik vind die mainriff niet echt aan thrash gelinkt, het is gewoon een rockriffje, waar er zovelen van zijn (of jouw kennis van rock/emo is beperkt). Maar nu ga je zeggen dat ik er geen verstand van heb, of weet what's up. Volgens mij weet je idd niet waar ik t over heb. Nee geen thrashmetal nee, maargoed het was slechts een voorbeeldje. Ik vind de riff goed en klinkt als iets wat ik en mijn mede bandleden ook wel in een nummer zouden gebruiken. Vandaar. Het gezeik over rauwheid vind je debiel? kom op man. Waar de fuck is de rauwheid, als mensen dat missen is dat toch een constatering volgens hun waarneming? ik kan het er alleen maar mee eens zijn, en dan kan je aankomen met je thrashriffjes, als je het totaalgeluid hoort merk je het wel. Ik vind niet dat dit soort muziek rauw moet zijn. Ik prefereer een goede heldere productie en dat heeft deze single. Als ik het totaalgeluid hoor? Hoor ik minder dan jij? of wat bedoel je nou precies? Ik kan niets maken van je gebrabbel iniedergeval. Al met al staat t topic mooi bovenaan en die aandacht verdient deze band wel. Ze werken er tenslotte keihard voor, maargoed ik trek m'n arm wel terug anders word ie te bruin natuurlijk.
Laatst gewijzigd op 29-03-2004 om 16:50. |
![]() |
||
Citaat:
1 iets vermakelijks, bestaande uit een geestig gezegde of dartele daad => gebbetje, gekheid, plaisanterie, ui
|
voor niet weten what's up moet je dit topic eens doorlezen...
ja voor een Nederlandse band in Face Tomorrow WERELDS. Omdat bijna alle europese bands kut zijn vergeleken met hun amerikaanse voorbeelden en zo zal het, enkele uitzonderingen daargelaten, ALTIJD blijven.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Reflections Newsletter september 2006 ReflectionsReco | 2 | 06-09-2006 12:02 |