Oud 27-03-2004, 22:03
SDS
SDS is offline
http://www.facetomorrow.net
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2004, 23:13
DeadNation
DeadNation is offline
Ik vind de eerste song van de single erg goed. Het 2e nummer iets minder, maargoed ik heb vertrouwen in de plaat. Mooi artwork voor de single trouwens. Super!
Oud 28-03-2004, 13:48
PieterB
PieterB is offline
Vette shit man, FT is nou echt een band waar als je nederlander trots op mag zijn. Die gasten zijn zo strak, en die live shows zijn zo ubergeil!
Vette mp3's, ik zie echt uit naar de volgende live show... (waarschijnlijk groezrock campingfest )
Oud 28-03-2004, 13:57
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ja campingfest, vet
ik vind het gaaf.
Oud 28-03-2004, 14:08
Malfunction
Malfunction is offline
Erg coole shit ! ROCK !
Oud 28-03-2004, 14:27
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
ja, echt zeker koel, ik kreeg de nieuwsbrief ook, dus ff checken, moet zeggen dat ze erg volwassen klinken!
Oud 28-03-2004, 14:44
Rhinus
Rhinus is offline
Ja, ik kreeg die nieuwsbrief ook. Maar ik lees die nooit eigelijk.
Die demo versie van een nummer was gaaf. CD versie was minder en de rest van de CD vond ik ook niet zo goed. NIet mijn type muziek.

Even nieuwe nummer downloaden.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 15:49
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik vind de mp3 eerlijk gezegd wat tegenvallen. Nu lijkt het op een band die al 1000 Amerikaanse voorgangers heeft.
Oud 28-03-2004, 16:31
DeadNation
DeadNation is offline
Bullshit.

Dat eerste nummer is t beste wat we op rockgebied hebben in Nederland. Vind t ook cool dat t wat harder is, maar toch supercatchy.
Oud 28-03-2004, 16:33
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 28-03-2004 @ 17:31:

Dat eerste nummer is t beste wat we op rockgebied hebben in Nederland. Vind t ook cool dat t wat harder is, maar toch supercatchy.
ja... zo iets. En goede clip !
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 16:39
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
fucking vette single!
en super clip!
Oud 28-03-2004, 17:06
machina82
machina82 is offline
ik ben het met iemow-kor eens.

het lijkt te gepolijst om zo een groter publiek aan te boren, in de hoop bekendheid te krijgen. hou het rauw zou ik zeggen.
Oud 28-03-2004, 17:41
DeadNation
DeadNation is offline
Ik hoor de hardcore terug in dit nummer(check de breakdown achtige stukken...noem t zo maar eff) . Als dat niet rauw is dan weet ik t ook niet meer.
Oud 28-03-2004, 17:42
Hakkie
Hakkie is offline
Het klinkt weer heerlijk
Geweldig, lekker strak ook.
Ik ga ze weer zien op Peacedog in juni
Oud 28-03-2004, 17:50
DeadNation
DeadNation is offline
Ja als je een nieuwe plaat opneemt is t wel te hopen dat je dat strak in kunt spelen
Oud 28-03-2004, 18:00
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 28-03-2004 @ 18:41:
Ik hoor de hardcore terug in dit nummer(check de breakdown achtige stukken...noem t zo maar eff) . Als dat niet rauw is dan weet ik t ook niet meer.
Hij bedoelt qua opname, niet qua gitaarspel.
Oud 28-03-2004, 18:14
machina82
machina82 is offline
altijd dat gezannik over breakdowns, alsof dat allesbepalend is. en zoals iemow zegt ik heb het over opname, en ook gedeeltelijk over de zang die erg netjes klinkt.
Oud 28-03-2004, 18:14
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 28-03-2004 @ 17:39:
fucking vette single!
en super clip!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 18:22
ohyouaretoast
ohyouaretoast is offline
ik vind het
Oud 28-03-2004, 18:25
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
machina82 schreef op 28-03-2004 @ 19:14:
altijd dat gezannik over breakdowns, alsof dat allesbepalend is. en zoals iemow zegt ik heb het over opname, en ook gedeeltelijk over de zang die erg netjes klinkt.
Ik wijs je alleen ergens op jankerd. De zang vind ik niet veel anders dan de oude plaat. En idd veel beter geproduceerd. Past erg goed bij deze muziek gewoon.
Oud 28-03-2004, 18:41
fucking hero
fucking hero is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 28-03-2004 @ 19:25:
Ik wijs je alleen ergens op jankerd. De zang vind ik niet veel anders dan de oude plaat. En idd veel beter geproduceerd. Past erg goed bij deze muziek gewoon.
juist, en dat ze eventueel een groter publiek aanspreken, omdat ze een betere productie hebben, is nog niet persé slecht.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 18:42
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
wat heb je nou weer aan rauwheid bij zulke muziek?!?!?!

ik luister redelijk veel emo/indie achtige shit
en ja dat doe ik juist om het niet rauw is

als ik herrie wil horen zet ik wel een hardcore plaat op

en tja commercie... zou ik ook aan doen als ik in die band zat... gewoon een droom die je waar kan maken... deze gasten blijven heus wel hun diy imago behouden hoor...

het probleem met die vorige full length is de productie... gewoonweg KUT. die fout maken ze niet nog een keer lijkt me
Oud 28-03-2004, 20:00
machina82
machina82 is offline
met rauw bedoel ik niet kut klinken,

je mag best een groot publiek aanspreken i dont care. maar het klinkt nu allemaal beetje gelikt, zo gelikt dat ik de emotie meer mis. en dat is wat ik bedoel. met rauw.
goede productie is niet zelfde als gelikte, niet rauwe productie.

maar het gaat alleen om dit lied mischen is het album wel beter, en verder klinkt het zo als 30 andere bandjes
Oud 28-03-2004, 21:06
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
De video ziet er zeer cool uit.
Oud 28-03-2004, 22:14
Verwijderd
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 28-03-2004 @ 19:42:

het probleem met die vorige full length is de productie... gewoonweg KUT. die fout maken ze niet nog een keer lijkt me
for who you are? daarvan vond ik de productie niet kut
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2004, 22:14
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
cut_off schreef op 28-03-2004 @ 23:14:
niet?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 22:24
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
cut_off schreef op 28-03-2004 @ 23:14:
nou, vergelijk hem eens met de demo. hetzelfde.
dat kan ook wat zeggen over de demo, maar ik vond hem zelf ook niet superslecht, maar het kan veel beter. het lijkt niet echt in balans te zijn.
Oud 28-03-2004, 22:50
mixtape
mixtape is offline
Damn wat een nummer! Super
Oud 28-03-2004, 22:54
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 28-03-2004 @ 23:14:
niet?
ik draai die plaat wel af en toe en stoor me nooit
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 22:54
STP
STP is offline
Citaat:
machina82 schreef op 28-03-2004 @ 21:00:
verder klinkt het zo als 30 andere bandjes
Noem jij een 30 andere bandjes dan die zo klinken ? Ja, buitenlandste bands misschien.

Face Tomorrow is de eerste Nederlandse band die zó'n vette single uitbrengt. Tuurlijk hebben we tig hardcore en punkbands gezien die wel toffe shit deden maar dit is gewoon vet!

Het klinkt internationaal, en dat is puur productie-technisch gezien. Iedere Nederlandse Indie-band zou jaloers mogen zijn op deze productie. Wat een kwaliteit en wat een nummer!

Geniaal, voor een Nederlandse band!

Oud 28-03-2004, 22:57
Pharmacon
Pharmacon is offline
Inderdaad...

Vette nummers, ben benieuwd naar de rest
Oud 28-03-2004, 23:01
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
STP schreef op 28-03-2004 @ 23:54:

Geniaal, voor een Nederlandse band !

en dat vind ik dan weer nergens over gaan
Oud 28-03-2004, 23:16
funest
funest is offline
klopt, omdat het uit nederland komt praat niks goed.
maar goed wel aardig nummer, vond vorige nummers die ik van ze gehoord heb wel beter...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 23:53
86dagreed
86dagreed is offline
ik vind de zanglijnen nogal makkelijk.
Uiteraard is het een wereldzanger, maar ik vind dit iets te simpel. nu kan dat vrij goed zijn, maar het nummer is gewoon niet goed genoeg vind ik. Wat hiervoor al benoemd is, de rauwheid die face tomorrow ook kenmerkte, de emotionele explosies, die lijken weg te zijn, het is meer de collegerock kant op', krijg ik het idee.
nu zullen mensen hier dat wel te overdreven vinden.
maar dat vind ik ook van een reactie van deadnation, die met zijn hand diep in een reet zit van face tomorrow.

'het beste wat we te bieden hebben op rockgebied'hahaha.
leuk dat je volledig voorbij gaat aan een band als sui masen (om maar 1 voorbeeld te noemen).
Oud 29-03-2004, 04:40
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 29-03-2004 @ 00:53:
Uiteraard is het een wereldzanger, maar ik vind dit iets te simpel. nu kan dat vrij goed zijn, maar het nummer is gewoon niet goed genoeg vind ik. Wat hiervoor al benoemd is, de rauwheid die face tomorrow ook kenmerkte, de emotionele explosies, die lijken weg te zijn, het is meer de collegerock kant op', krijg ik het idee.
maar dat vind ik ook van een reactie van deadnation, die met zijn hand diep in een reet zit van face tomorrow.

leuk dat je volledig voorbij gaat aan een band als sui masen (om maar 1 voorbeeld te noemen).
Hier ben ik het mee eens.
Oud 29-03-2004, 07:11
Verwijderd
Ik vind het niet zo super moet ik zeggen, gewoon te emo voor mij. Aan de ene kant is het wel handig voor ze dat ze een beetje in de hardcore scene zitten, aan de andere kant denk ik dat ze een veel groter mainstream publiek kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 07:49
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 29-03-2004 @ 00:53:

Hahaha ik ken die lui nieteens. Ik vind dit gewoon erg goed. Net zoals ik For who you are al erg goed vond. Nu vind ik dit een grote stap vooruit. Helemaal in mijn straatje. De mainriff van dit nummer had niet misstaan in een midtempo nummer van een of andere ranzige trashband bij wijze van spreken. Dus ik dig t nummer hard en vind de kritieken over rauwheid van de productie en collegerockgezeik totaal debiel. Ik vind dit harder dan wat ze eerder gedaan hebben....meer heavy en als dat dan in de reet zitten is.......So be it. Dan luister ik dit wel ipv van overgewaardeerde nu-metal meuk!
Oud 29-03-2004, 09:45
machina82
machina82 is offline
STP:

jou gebrek aan muzikale kennis kenmerkt zich nu ook alweer, waarom moet je nederland apart zien van de rest van de wereld. Dit gedrag is de reden dat nederland op muzikaal gebied (meestal ) achterloopt. Kijk naar belgië, bijna alle bands die daar de rockrally winnen, of vaak niet eens winnen releasen goede albums, mooie productie (waarmee ik niet bedoel tot in de puntjes strak geproduceerd dat er niets meer overblijft). Ik heb het dan over bands als dEUS, millionaire, zita swoon, admiral freebee, magnus en ga zo maar door.

En wat 86 zegt, er zijn genoeg goede nederlandse bands waar suimasen er zeker een van is. Bands als bettie serveert, zea, 7zuma7, voicst, peter pan speedrock, bauer. En nog tig van bands brengen ook muziek die internationale kwaliteit hebben, en niet zovan voor een nederlands bandje..

Over die productie weer, die 30 bands waar ik het over had die hebben ook precies dezelfde productie. Niet alleen met de muziek scoor je punten op originaliteit mee mara ook de productie. Kijk naar bands als jesus and the mary chain, godspeed, pixies, beatles, smashing pumpkins, die bands vielen o.a. op door hun geniale productie.

Het punt is dat veel nederlandse bands streven naar het kopieren van de grote VS bandjes om zo mee te liften op hun succes, daarmee wordt je wel groot in Nederland (als goedkoop alternatief voor die VS bands) maar buiten nederland heeft elke land precies 5 zon bandjes. Kijk naar KANE, die krijgen in het buitenland ook geen poot aan de grond.

Laatst gewijzigd op 29-03-2004 om 09:47.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 10:09
fucking hero
fucking hero is offline
je trekt wel wat vroeg je conclusies wat face tomorrow betreft.
Maar voor de rest ben ik het met je eens.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 10:19
machina82
machina82 is offline
Citaat:
poop schreef op 29-03-2004 @ 11:09:
je trekt wel wat vroeg je conclusies wat face tomorrow betreft.
Maar voor de rest ben ik het met je eens.
ik gaf al bij vorige reply aan dat ik dit puur baseer op die single, dat ik rest niet ken, en dus daar nog geen mening over geef.
Oud 29-03-2004, 13:07
Verwijderd
Citaat:
machina82 schreef op 29-03-2004 @ 10:45:

Over die productie weer, die 30 bands waar ik het over had die hebben ook precies dezelfde productie. Niet alleen met de muziek scoor je punten op originaliteit mee mara ook de productie.
Niet alleen de productie scoor je punten mee, ook de integriteit van een band speelt een grote rol. Wat dat betreft vind ik dat Face Tomorrow het toch wel erg goed doet. Supporten een hardcore label, spelen grote en kleine shows.. nog weinig compromissen tegengekomen die vaak gelinkt zijn aan grotere bands.

En ik vind FT zowiso geen gekopieerde muziek, wat een bullshit.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 13:09
machina82
machina82 is offline
die DIY mentaliteit is zeker tof.
Oud 29-03-2004, 13:26
DeadNation
DeadNation is offline
Ze waren natuurlijk in eerste instantie een mouthpiece ripoff natuurlijk haha.
Oud 29-03-2004, 14:50
Blenderhead
Blenderhead is offline
ik heb dat nog nooit geluisterd. Op de een of andere manier lijkt het me ook niets.

Maar zodra ik thuis inet heb probeer ik het eens..

tips?
Oud 29-03-2004, 16:37
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 29-03-2004 @ 08:49:
Hahaha ik ken die lui nieteens. Ik vind dit gewoon erg goed. Net zoals ik For who you are al erg goed vond. Nu vind ik dit een grote stap vooruit. Helemaal in mijn straatje. De mainriff van dit nummer had niet misstaan in een midtempo nummer van een of andere ranzige trashband bij wijze van spreken. Dus ik dig t nummer hard en vind de kritieken over rauwheid van de productie en collegerockgezeik totaal debiel. Ik vind dit harder dan wat ze eerder gedaan hebben....meer heavy en als dat dan in de reet zitten is.......So be it. Dan luister ik dit wel ipv van overgewaardeerde nu-metal meuk!
je dringt je mening wel erg veel op, maar goed, het is een forum.
'overgewaardeerde nu-metal meuk', ga je er nu van uit dat ik daarnaar luister of is het gewoon 'een vergelijking'?

Ik vind die mainriff niet echt aan thrash gelinkt, het is gewoon een rockriffje, waar er zovelen van zijn (of jouw kennis van rock/emo is beperkt). Maar nu ga je zeggen dat ik er geen verstand van heb, of weet what's up.

Het gezeik over rauwheid vind je debiel? kom op man. Waar de fuck is de rauwheid, als mensen dat missen is dat toch een constatering volgens hun waarneming? ik kan het er alleen maar mee eens zijn, en dan kan je aankomen met je thrashriffjes, als je het totaalgeluid hoort merk je het wel.
Oud 29-03-2004, 16:39
Verwijderd
Citaat:
86dagreed schreef op 29-03-2004 @ 17:37:
Maar nu ga je zeggen dat ik er geen verstand van heb, of weet what's up.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 16:45
DeadNation
DeadNation is offline
je dringt je mening wel erg veel op, maar goed, het is een forum.
'overgewaardeerde nu-metal meuk', ga je er nu van uit dat ik daarnaar luister of is het gewoon 'een vergelijking'?

Ik duw het niet door je strot is t wel? En als er iemand zijn mening opdringt...naja nevermind.

Ik vind die mainriff niet echt aan thrash gelinkt, het is gewoon een rockriffje, waar er zovelen van zijn (of jouw kennis van rock/emo is beperkt). Maar nu ga je zeggen dat ik er geen verstand van heb, of weet what's up.

Volgens mij weet je idd niet waar ik t over heb. Nee geen thrashmetal nee, maargoed het was slechts een voorbeeldje. Ik vind de riff goed en klinkt als iets wat ik en mijn mede bandleden ook wel in een nummer zouden gebruiken. Vandaar.

Het gezeik over rauwheid vind je debiel? kom op man. Waar de fuck is de rauwheid, als mensen dat missen is dat toch een constatering volgens hun waarneming? ik kan het er alleen maar mee eens zijn, en dan kan je aankomen met je thrashriffjes, als je het totaalgeluid hoort merk je het wel.

Ik vind niet dat dit soort muziek rauw moet zijn. Ik prefereer een goede heldere productie en dat heeft deze single. Als ik het totaalgeluid hoor? Hoor ik minder dan jij? of wat bedoel je nou precies? Ik kan niets maken van je gebrabbel iniedergeval.

Al met al staat t topic mooi bovenaan en die aandacht verdient deze band wel. Ze werken er tenslotte keihard voor, maargoed ik trek m'n arm wel terug anders word ie te bruin natuurlijk.

Laatst gewijzigd op 29-03-2004 om 16:50.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 16:49
DeadNation
DeadNation is offline
En oja....Zoals ik al eerder zei: Als je nu nog niet door hebt dat dat "weten whatsup" een grap is dan heb je dikke breischijt in je fuckin oren.
Oud 29-03-2004, 16:52
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 29-03-2004 @ 17:49:
En oja....Zoals ik al eerder zei: Als je nu nog niet door hebt dat dat "weten whatsup" een grap is dan heb je dikke breischijt in je fuckin oren.
grap (de ~, ~pen)
1 iets vermakelijks, bestaande uit een geestig gezegde of dartele daad => gebbetje, gekheid, plaisanterie, ui
Oud 29-03-2004, 16:53
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
voor niet weten what's up moet je dit topic eens doorlezen...

ja voor een Nederlandse band in Face Tomorrow WERELDS. Omdat bijna alle europese bands kut zijn vergeleken met hun amerikaanse voorbeelden en zo zal het, enkele uitzonderingen daargelaten, ALTIJD blijven.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten