Oud 27-03-2004, 00:00
Luego
Luego is offline
Hoeveel tijd hadden jullie, ervaringsdeskundigen, over bij de verschillende examens?
Veel examens duren 3 uur, maar heb je dat ook echt nodig?
Advertentie
Oud 27-03-2004, 03:51
naam onbekend
naam onbekend is offline
Het hangt er helemaal vanaf of je goed bent in een vak, en een beetje snel doorwerkt. Bij de meeste vakken had ik de volle tijd wel nodig trouwens.
Oud 27-03-2004, 07:07
Smartie
Smartie is offline
Ik kan denk ik niet als maatstaf genomen worden, vrees ik. Ik was bij veel examens als één van de eersten weg en had vaak maar de helft of minder van de benodigde tijd gebruikt.
Oud 27-03-2004, 07:44
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik ben nooit de snelste, meer een gemiddeld tempo. 3 uur is echt genoeg, er zat zelden iemand de volle 3 uur te pennen. Alhoewel, bij wiskunde... daar zaten we wel met zn allen 3 uur lang
Oud 27-03-2004, 09:38
Ieke
Ieke is offline
Het hangt er sterk vanaf hoe het examen is en hoe goed je in het vak bent. Ik heb door mijn dyslexie extra tijd gehad, maar in sommige gevallen was ik gewoon voor de officiele tijd klaar, maar scheikunde had ik zelfs met de extra tijd nog niet af. (was ook een moeilijk examen)
Van te voren valt het dus niet te zeggen. Het is iig wel fijn als je wat te eten en drinken meeneemt, kan je een korte pauze inlassen af en toe. (dat is ook beter voor je concentratie)
Oud 27-03-2004, 11:30
YPrue
YPrue is offline
Het hangt bij mij er erg vanaf van welk vak ik een examen krijg. Bij de rekenvakken (zoals Wiskunde en dergelijke) ben ik echt wel lang bezig en heb ik de tijd hard nodig. Bij de talen had ik meestal niet alle tijd nodig. Maar ik denk sowieso dat het voor iedereen weer anders is. De een vliegt door een examen met rekenopgaven heen en is na anderhalf uur al klaar, terwijl de ander liever nog een uur extra had willen hebben.
Oud 27-03-2004, 14:17
SuperSanne
SuperSanne is offline
Bij mij was het een race tegen de klok. Ik kreeg extra tijd vanwege m'n ADHD, maar ik heb bij geen enkel examen langer dan 3 seconden overgehouden (maar hé... drie seconden of een half uur over... zolang je cijfer maar goed is )
Oud 27-03-2004, 14:43
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik ben volgens mij ook niet bepaald een goed voorbeeld. Het was voor mij geen uitzondering om als vierde of vijfde de zaal uit te lopen, met nog een uur op de klok te gaan. Engels had ik geloof ik wel de volledige tijd nodig, maar dat had er mee te maken dat ik graag een bepaald cijfer voor dat examen wilde halen en dus ontzettend mijn best op dat examen gedaan heb.
Oud 27-03-2004, 15:26
sdekivit
sdekivit is offline
ik moet dit jaar eindexamen gaan doen, maar bij scheikunde heeft de leraar ons een keer een volledig examen laten maken met de officiele tijd erbij. Was binnen 1 uur klaar en had een 9,4 , maar ik denk dat ik bij het echte examen wel wat langer zal zitten
Oud 27-03-2004, 16:04
Verwijderd
Ik heb voor geen een vak alle tijd nodig gehad. Maar ik ben altijd heel snel klaar met toetsen enzo. Ik denk dat je dat ook wel een beetje kunt vergelijken misschien, hoe snel je altijd bent met gewone toetsen en tijd die je nodig hebt met tentamens..
Oud 27-03-2004, 16:33
alpha
alpha is offline
Ik heb vorig jaar nergens de hele tijd nodig gehad: bij elk examen heb ik de antwoorden op mn kladpapier kunnen schrijven om het na te kijken thuis. Dus het is best te doen. Alhoewel ik wel weet dat bij het examen frans voor vwo vorig jaar bijna niemand het op tijd afhad, iedereen huilen van de stress enzo.
Maar over het algemeen is er genoeg tijd, is mijn ervaring. (ik ben trouwens niet iemand die altijd bij de eersten hoort die de toetsen af heeft, ik zit er regelmatig tot het eind.)
Oud 27-03-2004, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 27-03-2004 @ 17:04:
Ik heb voor geen een vak alle tijd nodig gehad. Maar ik ben altijd snel klaar met toetsen enzo. Ik denk dat je dat ook wel een beetje kunt vergelijken misschien, hoe snel je altijd bent met gewone toetsen en tijd die je nodig hebt met tentamens..
Oud 27-03-2004, 17:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik denk niet dat ikalle tijd nodig heb. Ik ben altijd vrij snel klaar met de toetsen (vaak al voor het eerste uur, van de twee) en aangezien onze toetsen als maatstaaf de examens hebben, verwacht ik wel dat ik ruim de tijd heb
Oud 27-03-2004, 20:01
@Moon
@Moon is offline
Ik had voor de meeste vakken gewoon alle tijd benut. Alleen bij Engels zat ik echt ontzettend in tijdnood, maar ja dat zal wel aan mij liggen, want ik ben niet goed in Engels en ik ben niet zo'n vlotte lezer
Oud 28-03-2004, 14:30
ziggy
ziggy is offline
die 3 uur ben je echt niet nodig, tenzij e bv. dyslexties ent of hoe je het ok schrijft

onze examens begonne meestal om half 2 en waren om half 5 dan afgelopen. vanaf drie uur werden de mensen die klaar waren in groepen van het examenlokaal naar buiten begeleid. van 3 tot 4 uur mochtten de mensen die klaar waren dus naar buiten. was je om 5 over 4 klaar, moest je wachten tot half 5 tot het einde dus. bij alle examens ben ik direct tussen 3 en half 4 naar buiten begeleid. bij het beroepsgerichte examen van ons, die begon om half 2, was ik om kwart over twee klaar. en ik was niet de enige. vanaf half 3 mochten we toen weg, omdat de mensen die klaar waren zich verveelden. en dat gaat ook nog al snel als je daar zit.
het hangt er maar net vanaf hoe groot de groep is die na een uur/anderhalf uur klaar is, want je hoeft echt niet te blijven zitten tot de eindbel.
Oud 29-03-2004, 15:34
Drez
Drez is offline
ik was meestal na anderhalf - twee uur weg, in ieder geval nooit pas na die drie uur ... je hebt echt genoeg tijd (lees: teveel)
Oud 30-03-2004, 21:03
eNiBaS
eNiBaS is offline
Ik had bij de meeste examens voldoende tijd. Bij M&O alleen veel te weinig, maar dat had bij ons iedereen. Ik was zelf heel bang dat ik in tijdnood zou komen, maar over het algemeen heb je er meer tijd voor dan bij tentamens. Ik zou me om de tijd niet zo druk maken, alleen als je normaal ook altijd veel te weinig tijd hebt.
Oud 30-03-2004, 23:44
ieniemienie
ieniemienie is offline
Tegen ons is gezegd dat de schoolexamens een idicatie geven van het Centraal. Ben je met je SE op tijd klaar, dan zal er wel iets heel geks moeten gebeuren wil je tijd tekort komen op je CSE. Ook de mensen die soms alle tijd nodig hadden waren met het centraal op tijd klaar.
Oud 31-03-2004, 10:00
Gaea
Gaea is offline
Wij moesten altijd blijven zitten tot de eindtijd. Dus als je een examen had van 9 tot 12 en je was om 10 uur klaar. Jammer dan, maar gewoon wachten tot 12 uur.
Oud 31-03-2004, 10:40
Liss
Liss is offline
Bij al mijn examens heb ik alle tijd gebruikt, of net een kwartiertje minder die ik dan moest wachten. Ben iig bij geen enkel examen eerder weg gegaan.
Maar het is niet zo dat ik die volle tijd bij sommige vakken echt nodig had, met nalezen erbij wel.
Bij wiskunde en economie had ik wel alle tijd nodig, wiskunde had ik net af, sommige kwamen daar wat tijd tekort.
Als je wilt weten of je zelf door moet werken zou ik je aanraden gewoon een paar examens te maken en de tijd op te nemen ofzo.
Oud 31-03-2004, 13:48
Nuck
Nuck is offline
Ik was altijd vrij vroeg klaar, maar we moesten blijven zitten tot de eindtijd. Mja, beter tijd over dan tijd te weinig
Oud 31-03-2004, 14:42
Verwijderd
ik had overal heel veel tijd over; behalve bij economie, daar een kwartiertje ofzo.
Maar minstens een half uur overal.
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten