Oud 26-03-2004, 20:55
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hallo S&M regulars,

Eindelijk is het dan zover: de aanstelling van een forumbaas op het forum Software & Multimedia is een feit!

Na zorgvuldige selectie is besloten Manuzhai als vers bloed aan te nemen. Zijn toewijding op S&M is al jaren bekend, en hij was in het verleden al forumbaas van S&M; iemand met ervaring dus.

Allereerst onze excuses voor de lange duur van de sollicitatieprocedure, om diverse redenen is de benoeming tot forumbaas echter diverse malen vertraagd. Graag kijken we vanaf nu vooruit en informeren en betrekken we de 'regulars' op S&M graag bij beleidswijzigingen. Bijvoorbeeld over het idee van Centrale Topics. Nu is de uitvoering van dat idee nog niet voltooid, dus nog even geduld. Over ongeveer twee weken zal op eveneens Beleidszaken een topic geopend worden waarin S&M leden hun stem kunnen uitbrengen over het nieuwe systeem. Via PM krijg ik ook andere suggesties binnen. Graag bespreek ik deze zodra het systeem is ingevoerd zoals bedoeld is.

In dit topic ben je vrij om verdere vragen te stellen, en wellicht Manuzhai te feliciteren.
De overige sollicitanten krijgen binnenkort mail. Bedankt voor de aandacht,

Namens de forumbazen van S&M,

ekki, Manuzhai, Enlightenment

Laatst gewijzigd op 26-03-2004 om 20:58.
Advertentie
Oud 26-03-2004, 21:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Is het niet handiger om dit topic op S&M te zetten?

Verder heb ik wel twee voorstellen, al ben ik geen vaste S&M-er.

* ekki kan forumbaas-af gaan op S&M, zij was er tijdelijk en ze is nu ziek; en de vervanging is geregeld.
* Maak Manuzhai ook FB op Hardware; hij is immers student Informatica en Enlightenment is nu de enige FB op Hardware. Het lijkt me sowieso goed om op H en S&M dezelfde forumbazen te hebben.
Oud 26-03-2004, 21:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-03-2004 @ 22:11:
Is het niet handiger om dit topic op S&M te zetten?
Misschien, maar dit forum gaat over beleidswijzigingen en aangezien hier al eerder topics zijn geweest van S&M regulars is dit de beste plaats.
Citaat:
* ekki kan forumbaas-af gaan op S&M, zij was er tijdelijk en ze is nu ziek; en de vervanging is geregeld.
In eerste instantie tijdelijk inderdaad, maar ik vind het ook prima als ze blijft. Ze heeft wel veel fora onder haar hoede, dus ze moet zelf maar kijken wat ze precies wilt.
Citaat:
* Maak Manuzhai ook FB op Hardware; hij is immers student Informatica en Enlightenment is nu de enige FB op Hardware. Het lijkt me sowieso goed om op H en S&M dezelfde forumbazen te hebben.
Manuzhai heeft afgezien van één post in de laatste anderhalf jaar vrijwel geen inbreng op het Hardware-forum, zijn binding ligt bij het forum S&M. Verder is de situatie en behoefte van Hardware anders dan S&M.
Oud 26-03-2004, 21:18
Verwijderd
Citaat:
'en ze is nu ziek' Is dat een goede reden om iemand fb af te maken?
Ze is niet dood; ze is enkel ziek; ze wordt weer beter; ze komt weer terug.
Oud 26-03-2004, 21:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2004 @ 22:18:

Damn right.
Oud 26-03-2004, 21:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2004 @ 22:18:
'en ze is nu ziek' Is dat een goede reden om iemand fb af te maken?
Zo bedoelde ik het niet.
Mijn excuses, ekki en wie zich nog meer beledigd voelt.

In een ander topic (hier op BZ) werd gezegd dat ekki weinig aanwezig is omdat ze ziek is. En, zoals Enlightenment al zegt, heeft ze al veel fora. Nu hebben we een nieuwe S&M-FB, dus ik vroeg me gewoon af of er drie nodig zijn.

Maar goed, 1) ik ga daar niet over, 2) ik kom nooit op H en nooit op S&M, 3) ik ken ekki niet en weet niet wat zij heeft, en 4) ik hoepel dus op uit dit topic.
Oud 27-03-2004, 02:32
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Citaat:
Enlightenment schreef op 26-03-2004 @ 22:17:
Manuzhai heeft afgezien van één post in de laatste anderhalf jaar vrijwel geen inbreng op het Hardware-forum, zijn binding ligt bij het forum S&M. Verder is de situatie en behoefte van Hardware anders dan S&M.
Mijn waarde collega heeft hier natuurlijk volledig gelijk. Ik heb vrijwel geen affiniteit met hardware anders dan het uitzoeken van nieuwe in de schaarse tijden dat ik geld over heb, dus een aanstelling van mij op dat forum lijkt me geen goed idee.
Oud 27-03-2004, 08:42
Verwijderd
* onzin *

Laatst gewijzigd op 27-03-2004 om 23:18.
Oud 27-03-2004, 10:12
Verwijderd
Ik had het al enigzins verwacht, en Manuzhai heeft inderdaad z'n kwaliteiten..

Ik hoop alleen dat hij wat meer tijd doorbrengt op S&M als dat hij voorheen deed.
Oud 27-03-2004, 13:40
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
********** schreef op 27-03-2004 @ 11:12:
Ik had het al enigzins verwacht, en Manuzhai heeft inderdaad z'n kwaliteiten..

Ik hoop alleen dat hij wat meer tijd doorbrengt op S&M als dat hij voorheen deed.
Jij weet helemaal niet hoeveel tijd ik op S&M doorbreng, ik ben een groot aanhanger van het alleen-posten-als-je-iets-nuttigs-te-melden-hebt gedachtengoed. Afgezien daarvan denk ik wel dat ik iets vaker langs zal komen, ja.
Oud 27-03-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 27-03-2004 @ 14:40:
Jij weet helemaal niet hoeveel tijd ik op S&M doorbreng, ik ben een groot aanhanger van het alleen-posten-als-je-iets-nuttigs-te-melden-hebt gedachtengoed. Afgezien daarvan denk ik wel dat ik iets vaker langs zal komen, ja.
Je zal ongetwijfeld veel lezen, maar daar hebben wij/de leden niet zoveel aan
Je moet ook enige support leveren
Oud 27-03-2004, 14:28
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Dus je geeft zelf al aan dat je niks nuttigs te melden hebt? Dat gaat al lekker
FA: informatica houdt iets anders in, dan je denkt.
Trilo: laten we niet weer de discussie gaan houden wat de taken van een FB zijn.
Oud 27-03-2004, 23:21
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik had zelf ook het idee dat hij er meer kwam dan hij postte. Dat zegt verders niets over de aandacht die hij als forumbaas kan schenken aan het forum. Er zijn voorbeelden geweest van forumbazen die enkel modereerden, en niet zoveel inhoudelijk toevoegden. Strict genomen kun je de taken van forumbazen en leden ook scheiden. Een combinatie is echter wel gewenst, ook inhoudelijk invulling geven aan een forum is gewenst, al gaat het maar om de uitstraling die je geeft dat jij er de FB bent.
Oud 28-03-2004, 01:27
Sjerif
Sjerif is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 26-03-2004 @ 21:55:
Over ongeveer twee weken zal op eveneens Beleidszaken een topic geopend worden waarin S&M leden hun stem kunnen uitbrengen over het nieuwe systeem.
Hebben subfora tegenwoordig ook al leden?
Oud 28-03-2004, 03:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Sjerif schreef op 28-03-2004 @ 03:27:
Hebben subfora tegenwoordig ook al leden?
Ja, net zoals ieder forum zijn vaste bezoekers heeft, of je dat nu leden, regulars of vaste bezoekers noemt, is niet zo belangrijk.
Oud 28-03-2004, 13:41
Sjerif
Sjerif is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-03-2004 @ 04:07:
Ja, net zoals ieder forum zijn vaste bezoekers heeft, of je dat nu leden, regulars of vaste bezoekers noemt, is niet zo belangrijk.
Mkay, mij lijkt de juiste benaming wel handig, om misverstanden te voorkomen. Maar goed.
Oud 28-03-2004, 13:54
JUH
JUH is offline
Als ie maar niet weer ineens opstapt lijkt 't me prima
Oud 28-03-2004, 16:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
** reakties verwijderd **

Op Martin-bashing staat vanaf heden een taakstraf van 80 uren. Kleine aaijongetjes dienen beschermt te worden tegen de "prime evils" van dit forum.

Oud 28-03-2004, 16:22
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-03-2004 @ 17:13:
Op Martin-bashing staat vanaf heden een taakstraf van 80 uren.
80 uren wat?
Oud 28-03-2004, 16:26
Martin
Martin is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 28-03-2004 @ 17:22:
80 uren wat?
In Marilena's kelder
Oud 28-03-2004, 16:27
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Martin schreef op 28-03-2004 @ 17:26:
In Marilena's kelder
En dan? Is dat een straf?
Oud 28-03-2004, 16:30
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 28-03-2004 @ 17:27:
En dan? Is dat een straf?
Wacht maar, als je de hernieuwde inwijdingsrituelen hebt meegemaakt, zul je wel anders piepen.
Oud 28-03-2004, 16:39
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Quiana schreef op 28-03-2004 @ 17:30:

Wacht maar, als je de hernieuwde inwijdingsrituelen hebt meegemaakt, zul je wel anders piepen.
Ik denk dat ik nu toch wel bijna bang word.
Oud 28-03-2004, 16:54
Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-03-2004 @ 17:13:
** reakties verwijderd **

Op Martin-bashing staat vanaf heden een taakstraf van 80 uren. Kleine aaijongetjes dienen beschermt te worden tegen de "prime evils" van dit forum.

Beschermd, schat

En ik bashte niet, integendeel. Ik verbaasde mij over de oneerlijkheid waarmee het FB-selecteren gepaard gaat. Helaas, helaas.
Oud 28-03-2004, 16:59
Sjerif
Sjerif is offline
Inderdaad, ik had forumbaas moeten worden.
Advertentie
Oud 28-03-2004, 17:06
Koen
Koen is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 28-03-2004 @ 17:54:
En ik bashte niet, integendeel. Ik verbaasde mij over de oneerlijkheid waarmee het FB-selecteren gepaard gaat. Helaas, helaas.
Misschien dat je dan op een normale manier vertellen kan wat 't probleem is?
Oud 28-03-2004, 17:07
Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
Koen schreef op 28-03-2004 @ 18:06:
Misschien dat je dan op een normale manier vertellen kan wat 't probleem is?
Waarom zou er een probleem zijn? Martin heeft zich in zijn lot van eeuwige underdog geschikt, schijnbaar. Daarmee is de kous af.
Oud 28-03-2004, 17:22
ekki
ekki is offline
Citaat:
Is bij mij hetzelfde (van dat alleen-posten-als-je-iets-nuttigs-te-melden-hebt gedachtengoed). Het tweede is dat ik min of meer niet meer ziek ben, maar wel over een week een week op vakantie ga.
Oud 29-03-2004, 06:10
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wederom reakties verwijderd, en nu ben ik niet vrolijk meer dus kappen met offtopic gezeik.
Oud 29-03-2004, 08:02
Verwijderd
Wat ik meende te zeggen is dit: Wat een ongelooflijke ophef over het aanstellen van een forumbaas. Het verbaasd me dat het hele forum nu niet in teken staat van Manuzhai. Waarom moet dit per se op Beleidszaken worden afgehandeld? Doe dat toch via pm of via S&M zelf. DIt zorgt alleen maar voor offtopic reacties en nutteloos gezeur over de aanstelling waar nu toch niks aan gedaan kan worden.
Oud 29-03-2004, 08:07
Rakshasa
Rakshasa is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-03-2004 @ 07:10:
Wederom reakties verwijderd, en nu ben ik niet vrolijk meer dus kappen met offtopic gezeik.
Sorry
Oud 29-03-2004, 11:46
Verwijderd
Citaat:
bonelesschicken schreef op 29-03-2004 @ 09:02:
Wat ik meende te zeggen is dit: Wat een ongelooflijke ophef over het aanstellen van een forumbaas. Het verbaasd me dat het hele forum nu niet in teken staat van Manuzhai. Waarom moet dit per se op Beleidszaken worden afgehandeld? Doe dat toch via pm of via S&M zelf. DIt zorgt alleen maar voor offtopic reacties en nutteloos gezeur over de aanstelling waar nu toch niks aan gedaan kan worden.
Waarom het op beleidszaken afgehandeld word?
Een forumbaas aanstellen of veranderen is naar mijn idee toch echt een beleidsbedoeling..

En verder kost het meer tijd om iedere S&M user een PM te sturen..
En verder kunnen er dan niet openbaar vragen worden gesteld..
Oud 29-03-2004, 16:58
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 29-03-2004 @ 09:02:
Het forum Beleidszaken is bedoeld voor... jawel!... beleids-zaken! Dus beleidswijzigingen, voorstellen en andere dingen die andere fora aan gaan, kunnen hier gepost worden. Een tag om welk fora het gaat, is gewenst. Als BZ je niet bevalt moet je er niet komen, simple as that.

Niet alle S&M'ers vinden het ook boeiend, en je spreekt jezelf een beetje tegen want je zegt dat het hele forum nu in het teken staat van Manuzhai terwijl het nieuws juist hier wordt gepost zodat het op de inhoudelijke fora schoon blijft. Klopt weinig van je kritiek dus.

Bovendien is dit meer dan een aankondiging, maar wellicht hebben mensen nog vragen. En mocht je daar problemen mee hebben kun je BZ de komende tijd maar beter weren, want er komen nog meer topics over beleidswijzigingen / beleidsdiscussies van S&M.
Oud 29-03-2004, 19:37
Verwijderd
Ohwjah,
zou iedere afgewezen user niet ook een persoonlijke email van je rijgen..
Teminste, zoiets vaags kon ik me herinneren
Oud 29-03-2004, 22:25
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 29-03-2004 @ 20:37:
Ohwjah,
Hehe, heb je gesolliciteerd?
Oud 29-03-2004, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-03-2004 @ 23:25:
Hehe, heb je gesolliciteerd?
Maybe, maybe not..

(Ja, duh )
Oud 30-03-2004, 08:08
Sjerif
Sjerif is offline
Citaat:
********** schreef op 29-03-2004 @ 20:37:
Ohwjah,
Lol.
Oud 30-03-2004, 19:04
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 28-03-2004 @ 17:54 :
Hmm. Je mag mij altijd nog eens uitleggen wat er precies eerlijk is aan een sollicitatieprocedure.
Oud 30-03-2004, 19:13
JUH
JUH is offline
Citaat:
Tampert schreef op 30-03-2004 @ 20:04 :
Hmm. Je mag mij altijd nog eens uitleggen wat er precies eerlijk is aan een sollicitatieprocedure.
als oud forumbazen weer terug worden gezet dan is 't natuurlijk niet echt een sollicitatie he
Oud 30-03-2004, 19:23
Koen
Koen is offline
Citaat:
JUH schreef op 30-03-2004 @ 20:13 :
als oud forumbazen weer terug worden gezet dan is 't natuurlijk niet echt een sollicitatie he
Natuurlijk wel. Iedereen mag solliciteren, dus ook ex-forumbazen. Als het zo vanzelf sprekend was geweest een ex-fb aan te nemen, was de keuze al veel eerder gemaakt.
Oud 30-03-2004, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai heeft net zoals ik gewoon gesoliciteerd..
Hij is het alleen geworden..
Is dus gewoon eerlijk gebeurt
Oud 30-03-2004, 22:40
JUH
JUH is offline
Citaat:
********** schreef op 30-03-2004 @ 21:52 :
Manuzhai heeft net zoals ik gewoon gesoliciteerd..
Hij is het alleen geworden..
Is dus gewoon eerlijk gebeurt
Dan zou het er aan kunnen liggen tussen wie de keuzes lagen he
Oud 30-03-2004, 23:20
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Als mensen met een opleiding een baan krijgen is dat toch ook echt een sollicitatie

Citaat:
JUH schreef op 30-03-2004 @ 23:40 :
Dan zou het er aan kunnen liggen tussen wie de keuzes lagen he
Er zijn genoeg voor- en tegenargumenten tegen heel veel mensen geweest. En dit wasde oplossing die voor de meesten okee was.
Oud 31-03-2004, 10:09
JUH
JUH is offline
Citaat:
Tampert schreef op 31-03-2004 @ 00:20 :
Als mensen met een opleiding een baan krijgen is dat toch ook echt een sollicitatie
Dan is je defintie van een sollicitatie toch echt fout
Oud 31-03-2004, 10:54
Verwijderd
Wat een gedoe, zeg. Volgens mij doet Manuzhai het best goed. En trouwens, ik vind ook dat je pas mag gaan mopperen als ie zijn werk niet goed doet - en voorzover ik kan overzien doet ie nog aardig zijn best, dus...

En natuurlijk zijn 'sollicitatie'procedures altijd oneerlijk. Maar dat gebeurt neem ik aan niet bewust - die oneerlijkheid dan.
Oud 31-03-2004, 11:40
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 31-03-2004 @ 11:54 :

En natuurlijk zijn 'sollicitatie'procedures altijd oneerlijk. Maar dat gebeurt neem ik aan niet bewust - die oneerlijkheid dan. [/B]
die oneerlijkheid gebeurt hier dus wel bewust

het is gewoon een corrupte zooi

maar ja wat doe je eraan

en die manhudinges doet het best wel goed
Oud 31-03-2004, 11:45
Verwijderd
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 31-03-2004 @ 12:40 :
die oneerlijkheid gebeurt hier dus wel bewust

het is gewoon een corrupte zooi

maar ja wat doe je eraan

en die manhudinges doet het best wel goed
Wat is dat voor onzin
Manuzhai heeft net zoals ieder ander een solicitatie e-mail gestuurd
Wat is daar dan corrupt aan?

Ik begrijp goed dat hij FB is geworden, ik kan vrij goed inschatten wie er gesoliciteerd hebben..
Oud 31-03-2004, 12:30
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 31-03-2004 @ 12:45 :
Wat is dat voor onzin
Het is FOOIJDONK
Oud 31-03-2004, 12:31
CryptapiX
CryptapiX is offline
ik ken heel die gast niet
maar goed, we vertrouwen op de keuze van enlightenment

nou maar hopen dat ie er vaker is dan ekki (met alle respect )

@ enlightenment: nou nog een FB op hardware
Oud 31-03-2004, 13:05
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 31-03-2004 @ 13:31 :
ik ken heel die gast niet
maar goed, we vertrouwen op de keuze van enlightenment

nou maar hopen dat ie er vaker is dan ekki (met alle respect )

@ enlightenment: nou nog een FB op hardware
Ik haal doordeweeks gemiddeld wel de drie keer per dag, dat lijkt me wel genoeg, toch?

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten