Advertentie | |
|
![]() |
|
ritalin? dat geven adhd'ers die ik ken vaak weg aan vrienden (en ook aan mij ja
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wanneer zal het de dokter opvallen dat er tien strips per week doorheen gejast worden? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Toen ik in m'n eindexamenjaar zat heb ik een paar strips ritalin gekregen van een vriend van me, om m'n concentratie te verhogen bij toetsen... 'k nam er dan ééntje, een uurtje voor een toets... Werkt verbazingwekkend goed. Als je die zooi echter als partydrug wil gebruiken moet je er wel wat meer slikken dan één. En da's af te raden, want da's ongezond.
|
Verwijderd
|
- kun je ritalin alleen op doktorsrecept verkrijgen?
yeah - als je het bv een/twee weken gebruikt, is dat dan slecht voor iemand die geen adhd heeft? juh, tis voor adhd'ers al behoorlijk slecht, mensen zonder adhd al helemaal. - wat is de normale dosering? (ik dacht dat als je het neemt om de concentratie te verhogen 1 pilletje nemen genoeg was) juh 1 pil genoeg voor concentratie - zijn er bijwerkingen? Juh, ik zou eerst maar checken of je er tegenkan. In mijn vriendengroep wordt het vaak als partydrug gebruikt. Maar dan mot je er wel alcohol bij drinken, dat versterkt de werking. Sommige nemen er 8, ik heb na 1 al genoeg. Krijg ik al helemaal een rush over mijn lichaam, onrustig gevoel, lullen etc. En toen ik drunk was en daarna ritalin nam, ging het ongeveer zo: niet meer lopen/praten (btje moeilijk blaten), rooktyfus krijgen, vet koud hebben, niks drong tot me door en het duurde 4 uur ofzo. Maarja btje uitzonderlijk mijn reactie misschien, maar tis dus wel heftige shit (met drank). |
![]() |
||
Citaat:
mark is mijn nieuwe beste vriend ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hmmmz, en toch wil ik het wel eens uitproberen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Walgelijk spul, 1 op de 4 kinderen/jongeren krijgt het door zn strot gedrukt. Ze gaan me toch niet vertellen dat al die mensen adhd hebben. Volgens mij word dat spul vaak misbruikt om puberende kindjes lam te maken, bah
![]() In duitsland kun je in de apotheek cafeine tabletten kopen ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Depends.. je hebt pm met msn adres just in case (dus niet meer hier posten
![]() Edit; pm werkt niet.. klik hier maar http://forum.scholieren.com/private....e&userid=20351 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ach ja bla bla gezeik over ritalin altijd ..
![]() ik heb adhd en ik slik ritalin en t werkt heel goed, alleen maar positief effect bij mij. mn psych heeft t me voorgeschreven (volgens mij kan da ook nie anders) en ik geef t echt niet aan mn vrienden ![]() de dosering is afhankelijk van je gewicht en de mate waarin je t nodig hebt. je kant t ook snuive (happy happy joy joy ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is iets waarvoor je naar een psycholoog/psychiater moet en niet iets dat de huisart ff voorschrijft. M'n tante is psych en ze zijn steeds terughoudender met het voorschrijven van ritalin. Het schijnt toch behoorlijk slecht voor je psyche/gezondheid te zijn en heeft heel wat vervelende bijwerkingen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat 1/4 getal is ook al een paar jaartjes oud ![]() |
![]() |
|
ja het word idd best vaak voorgeschreven (door een psychiater dus, psychologen mogen dat niet) maar van alle adhd-ers die ik ken slikt er bijna geeneen ritalin. t is vast wel ongezond, maar vooral voor de mensen die t nemen zonder recept denk ik. zoals ik al zei, van de bijwerkingen merk ik niets? alleen toen ik ermee begon was ik een beetje duizelig. het is idd een drugs, dus t is ook niet echt heel bijzonder dat mensen t om die reden gebruiken en niet voor de adhd.
ik heb echt geen idee wat voor effect t eigenlijk heeft op mensen die geen adhd hebben. t is nauturlijk niet zomaar een pilletje waardoor je je alleen maar beter kan concentreren.. ![]() ritalin versterkt de alchohol idd. kan handig zijn ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Ritalin (ADHD-medicijnen), om beter te presteren of voor de lol/ drugseffect. IVO2010 | 4 | 19-05-2010 15:29 | |
Lichaam & Gezondheid |
ritalin puk_666 | 17 | 07-03-2005 16:08 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ritalin. Devil-Eye | 38 | 05-09-2004 19:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
ritalin en alcohol efixer | 20 | 31-12-2003 08:17 | |
Psychologie |
Ritalin uitproberen en onderzoek in de (poli) kliniek te Assen... Dreamerfly | 18 | 31-08-2003 20:45 | |
Drugs & Alcohol |
Ritalin freak on a leash | 11 | 14-10-2002 12:45 |