Oud 06-04-2004, 04:07
Verwijderd
Belg behoort tot minst agressieve chauffeurs ter wereld (peiling)
Bron: Belga
http://www.knack.be/Belga/BelgaNieuw...10&SectionID=5

4/4/2004 11:40

GENEVE 04/04 (AFP) = De Belg is een van de minst agressieve chauffeurs ter wereld. Amper 55 procent maakt zich kwaad achter het stuur. Dat blijkt uit een peiling die werd uitgevoerd in opdracht van de Verenigde Naties. In die peiling staat ook dat meer dan de helft van de chauffeurs uit de VS en uit West-Europa al een bepaalde vorm van agressiviteit (knipperen met de lichten, vloeken, obscene gebaren, enz...) hebben meegemaakt achter het stuur. Uit een rondvraag die het onderzoeksbureau Gallup vorig jaar heeft uitgevoerd, is 66 procent van de Amerikanen en 48 procent van de West-Europeanen al eens het slachtoffer geweest van verkeersagressie. Uit de peiling blijkt ook dat 'maar' 55 procent van de Belgen zich kwaad maakt achter het stuur. De cijfers liggen een stuk hoger voor de Britten, Russen, Nederlanders, Italianen, Ieren en Fransen. Zo geeft 80 procent onder hen toe dat ze "soms erg geïrriteerd" raken door de andere weggebruikers. Er zijn ook opvallende geografische verschillen. Zo zegt 60 procent van de ondervraagden in de Europese Unie dat ze al eens geconfronteerd zijn geweest met "agressief lichtgeknipper". Een fenomeen dat bijvoorbeeld veel minder voorkomt in de VS (36 procent). Schelden en obscene gebaren komen dan weer vaak voor in Australië en Groot-Brittannië (77 procent), maar minder in de EU (58 procent) en in de VS (56 procent) en nog veel minder in Japan (9 procent). (DRM/LOD)

Belga ()
>> Wat zijn julli ervaringen met Belgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2004, 06:43
Verwijderd
Citaat:
geilespookje schreef op 06-04-2004 @ 05:07 :

dat het merendeel van deze bestuurders in belgie rijd

Ik denk dat ze allemaal de aggresieve gedachte van stevig doorrijden delen, hierdoor werkt deze reactie dubbelop en zullen ze op de weg minder last van elkaar hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 07:03
Maarten
Maarten is offline
Belgen zijn netjes tegenover voetgangers (netjes stoppen voor zebrapad) maar voor de rest vind ik ze nou niet speciaal goed in het verkeer.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 07:32
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
omdat belgen niet kunnen rijden hoeven ze ook geen commentaar te leveren of agressie te vertonen
Oud 06-04-2004, 09:31
Verwijderd
Leuk en interessant, maar toch heeft België het dubbele aan dodelijke verkeerslachtoffers van Nederland. En dat met maar iets meer van de helft van het verkeer dan Nederland.

Liever een middelvinger naar me opgestoken dan aangereden worden hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:13
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 06-04-2004 @ 08:03 :
Belgen zijn netjes tegenover voetgangers (netjes stoppen voor zebrapad) maar voor de rest vind ik ze nou niet speciaal goed in het verkeer.
Ik heb geen ervaring met Nederlandse chauffeurs, maar dat Belgen beleefd zijn, dat is waar! (de meeste toch) Klinkt pretentieus maar laten we zeggen: beleefd in het verkeer.
In Frankrijk zal je bijna nooit overgelaten worden als je aan een zebrapad staat te wachten!
Oud 06-04-2004, 16:52
REIE
REIE is offline
Citaat:
Emilia schreef op 06-04-2004 @ 17:13 :
Ik heb geen ervaring met Nederlandse chauffeurs, maar dat Belgen beleefd zijn, dat is waar! (de meeste toch) Klinkt pretentieus maar laten we zeggen: beleefd in het verkeer.
In Frankrijk zal je bijna nooit overgelaten worden als je aan een zebrapad staat te wachten!
Mijn ervaringen uit beide landen vergelijkend, kom ik tot de conclusie dat Nederlanders beter rijden. Goed rijden is echter wat anders dan niet agressief zijn achter het stuur. Ik geef rechts altijd voorrang, maar als er dan zo'n petmans op de middenbaan van een Belgische snelweg tuft of een SUV bumperkleefd in de file ga ga ik flink foeteren. Gelukkig uit mijn ergernis zich via de mond, en niet via het gaspedaal.
Belgen beleefd? Ze negeren vaak voorrang en fietsers, vermoedelijk door hun lakse houding tegenover rijlessen.
Oud 06-04-2004, 18:32
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
REIE schreef op 06-04-2004 @ 17:52 :
als er dan zo'n petmans op de middenbaan van een Belgische snelweg tuft of een SUV bumperkleefd in de file ga ga ik flink foeteren.
En stotteren.

Ik heb weinig ervaring met Belgen. Nederlanders zijn onbeschoft, over Belgen maak ik altijd grappen ('kijk uit, een Belg!') en Duitsers (daar heb je er hier een stuk meer van) gedragen zich beter dan Nederlanders.

Dus in volgorde van goed naar slecht:
Duitsers - Nederlanders - Belgen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 06-04-2004 @ 10:31 :
Leuk en interessant, maar toch heeft België het dubbele aan dodelijke verkeerslachtoffers van Nederland. En dat met maar iets meer van de helft van het verkeer dan Nederland.

Liever een middelvinger naar me opgestoken dan aangereden worden hoor.
Ja, wie stapt met Bob hoeft niet te lopen, die mag op een brancard naar huis
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:37
Zazoo
Zazoo is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 06-04-2004 @ 05:07 :
Belg behoort tot minst agressieve chauffeurs ter wereld (peiling)

Belga ()
dat ze je raar aankijken als je t zebrapad oversteekt als t rood is
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:20
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
Mijn ervaringen uit beide landen vergelijkend, kom ik tot de conclusie dat Nederlanders beter rijden. Goed rijden is echter wat anders dan niet agressief zijn achter het stuur. Ik geef rechts altijd voorrang, maar als er dan zo'n petmans op de middenbaan van een Belgische snelweg tuft of een SUV bumperkleefd in de file ga ga ik flink foeteren. Gelukkig uit mijn ergernis zich via de mond, en niet via het gaspedaal.
Belgen beleefd? Ze negeren vaak voorrang en fietsers, vermoedelijk door hun lakse houding tegenover rijlessen.
Dat ze voorrang van rechts negeren, dat is algemeen geweten, maar "lakse houding tegenover rijlessen"?
Oud 07-04-2004, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Emilia schreef op 06-04-2004 @ 22:20 :
Dat ze voorrang van rechts negeren, dat is algemeen geweten, maar "lakse houding tegenover rijlessen"?
Ja, idd "lakse houding tegenover rijlessen"?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 18:13
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ertur schreef op 06-04-2004 @ 10:31 :
Heb je die wegen daar wel eens gezien? Dat speelt ook mee...
Oud 07-04-2004, 18:14
Gimme more beer
Citaat:
Gelukkig uit mijn ergernis zich via de mond, en niet via het gaspedaal.
Dat is niet te zien aan die naam van je...
Oud 07-04-2004, 18:15
Gimme more beer
In de VS heb ik trouwens nog meer het idee dat je tussen een stelletje brave nichten zit te rijden...
Het probleem in de VS is dat het overgrote deel van de bevolking verschrikkelijk netjes rijdt, maar degenen die dat niet doen maken het ook heel erg bont...
Oud 07-04-2004, 18:17
Gimme more beer
Is dit trouwens geen tiswah topic?

Oh en trouwens, duitsers hier in Nederland zijn enorm netjes, veel netter dan in eigen land, maar dat komt vooral doordat die enorm bang zijn hier brokken te maken (heeft ook iets te maken met een rijbewijs/verzekering kwestie)...
Oud 07-04-2004, 18:32
Verwijderd
ZIE: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=801037

>> Het aantal verkeersslachtoffers daalt spectaculair in België !
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 18:56
Gimme more beer
Citaat:
geilespookje schreef op 07-04-2004 @ 19:32 :
ZIE: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=801037

>> Het aantal verkeersslachtoffers daalt spectaculair in België !
Niet dus...

Als je hier dit al gaat posten, had je zelf toch ook wel kunnen inzien, dat het artikel beter hier paste?
Oud 07-04-2004, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-04-2004 @ 19:56 :
Niet dus...

Als je hier dit al gaat posten, had je zelf toch ook wel kunnen inzien, dat het artikel beter hier paste?
Uiteraard!... maar ik was met zoveel dingen bezig dat ik snel moest wezen... ik zal het onthouden voor'n volgende!
Maar ik vind toch dat het artikel een zekere "discussiewaarde" heeft hoor... zie maar naar de reacties!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 19:21
Gimme more beer
Citaat:
geilespookje schreef op 07-04-2004 @ 20:18 :
Uiteraard!... maar ik was met zoveel dingen bezig dat ik snel moest wezen... ik zal het onthouden voor'n volgende!
Maar ik vind toch dat het artikel een zekere "discussiewaarde" heeft hoor... zie maar naar de reacties!
Echt waardevol zijn die reacties niet...

Veel meer dan goh en jah, vind ik ook kwam er niet uit
Oud 07-04-2004, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-04-2004 @ 20:21 :
Echt waardevol zijn die reacties niet...

Veel meer dan goh en jah, vind ik ook kwam er niet uit
... dat kan dan weer liggen aan diegene die reageren
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 19:44
REIE
REIE is offline
Citaat:
Haha, zo citeer ik mezelf nog eens. In België is het véél makkelijker om aan een rijbewijs te komen.
Oud 07-04-2004, 21:19
Gimme more beer
Citaat:
geilespookje schreef op 07-04-2004 @ 20:31 :
... dat kan dan weer liggen aan diegene die reageren
Als er niet gereageerd wordt, is het helemaal een tiswah topic, we proberen je topic van de ondergang te redden, zie het zo maar
Oud 07-04-2004, 21:20
Gimme more beer
Citaat:
REIE schreef op 07-04-2004 @ 20:44 :
Haha, zo citeer ik mezelf nog eens. In België is het véél makkelijker om aan een rijbewijs te komen.
Nee, in Belgie kan iedereen rijles geven, maar opzich moet je daar net zo goed een examen volgens europese richtlijnen voor afleggen als hier...
Oud 07-04-2004, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-04-2004 @ 22:20 :
Nee, in Belgie kan iedereen rijles geven, maar opzich moet je daar net zo goed een examen volgens europese richtlijnen voor afleggen als hier...
denk ik ook ... er zijn best wel wat regels hoor! Niet zomaar iedereen mag/kan rijles geven...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2004, 21:51
Gimme more beer
Citaat:
geilespookje schreef op 07-04-2004 @ 22:34 :
denk ik ook ... er zijn best wel wat regels hoor! Niet zomaar iedereen mag/kan rijles geven...
Dat zeg ik, daar zijn europese richtlijnen voor...

Dat heb ik net gelezen in mijn theorieboek (moet volgende week op )
Oud 07-04-2004, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-04-2004 @ 22:51 :
Dat zeg ik, daar zijn europese richtlijnen voor...

Dat heb ik net gelezen in mijn theorieboek (moet volgende week op )
Commentaar was eigelijk vooral voor "REIE" bedoeld, maar ja... veel suc6 !!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 08:52
Gimme more beer
Citaat:
geilespookje schreef op 07-04-2004 @ 23:01 :
Commentaar was eigelijk vooral voor "REIE" bedoeld, maar ja... veel suc6 !!
Dat weet ik, maar dat had ik al gezegd, dat bedoelde ik meer...

Nou jah, laten we maar wachten op de eerste nuttige reactie

Thanks
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten