Oud 09-04-2004, 11:29
Verwijderd
Kort vraagje: is het mogelijk om, als je in Excel 2000 een histogram hebt gemaakt, de staafjes in het histogram aan te passen aan de klassenbreedten. Ik heb bijvoorbeeld klassen als: 0-20, 20-30, 30-40 enz. Die 0-20 klasse is twee keer zo groot als de andere klassen, ik wil het staafje dat die klasse weergeeft in het histogram ook 2x zo breed hebben. Hoe doe ik dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2004, 13:47
JUH
JUH is offline
Citaat:
Laurens schreef op 09-04-2004 @ 12:29 :
Kort vraagje: is het mogelijk om, als je in Excel 2000 een histogram hebt gemaakt, de staafjes in het histogram aan te passen aan de klassenbreedten. Ik heb bijvoorbeeld klassen als: 0-20, 20-30, 30-40 enz. Die 0-20 klasse is twee keer zo groot als de andere klassen, ik wil het staafje dat die klasse weergeeft in het histogram ook 2x zo breed hebben. Hoe doe ik dit?
Ga je dan niet tegen 't principe van een histogram in?
maar goed ik zal ff kijken
Oud 10-04-2004, 20:30
Verwijderd
Kenmerk van een histogram is juist dat, in tegenstelling tot bij een staafdiagram, de staafjes de echte klassenbreedte weergeven. Bij een staafdiagram zijn alle staafjes even breed, ongeacht de klassenbreedte. Ik heb net weer zitten zoeken in Excel, maar ik kan het niet echt vinden. Wat ik wel kan veranderen is de tussenruimte tussen de staafjes, maar dan veranderen alle staafjes van breedte. Ik wil dus maar enkele staafjes breder laten zijn dan anderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten