Oud 10-04-2004, 09:43
dafelix
dafelix is offline
niet zozeer een probleem, eerder een vraag

het valt mij op dat weinig TV's een koptelefoonaansluiting hebben, terwijl praktisch elke radio er een heeft. M'n vader zegt dat als je een koptelefoon aan wil sluiten op je TV dat daar een 'transformatortje' voor nodig is, en bij de radio een kwestie van doorlussen is

wie zou me dat kunnen bevestigen? Of is er een andere reden?
Oud 10-04-2004, 09:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik heb niet zoveel verstand van deze zooi, maar voor zowel een Radio als een Televisie geldt dat als je de koptelefoon erin doet ze beide moeten switchen van hun speakers naar de koptelefoon-uitgang. Dus ik zie niet in waarom dit anders zou moeten zijn. Maar moderne TVs hebben composiet en audio in en uitgangen, meestal achter een klepje ofzo, of opzij.
Oud 10-04-2004, 09:52
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-04-2004 @ 10:51 :
Ik heb niet zoveel verstand van deze zooi, maar voor zowel een Radio als een Televisie geldt dat als je de koptelefoon erin doet ze beide moeten switchen van hun speakers naar de koptelefoon-uitgang. Dus ik zie niet in waarom dit anders zou moeten zijn. Maar moderne TVs hebben composiet en audio in en uitgangen, meestal achter een klepje ofzo, of opzij.
ik heb me hele TV al van onder naar boven betast, op zoek naar ingangen of klepjes (wat klinkt het smerig zo ), maar geen aansluiting(en) gevonden, zelfde voor onze vorige TV
Oud 10-04-2004, 09:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
Misschien is hij niet gediend van aanranding.
Oud 10-04-2004, 10:08
Shock
Shock is offline
Zit er geen scart-aansluiting op? In dat geval kun je nog een verdeelblokje kopen (start-cinch) en vervolgens je koptelefoon met een verloopstukje op die cinch-aansluiting prikken. 't Is wel wat omslachtig, maar het moet werken als je per sé een koptelefoon wil gebruiken. Ik heb zelf alles naar m'n versterker gebracht en daar de koptelefoon op aangesloten, ook een optie
Oud 17-04-2004, 20:10
ILUsion
ILUsion is offline
Let met die SCART-stukken wel op he!
Zorg ervoor dat je eentje hebt waarop zo'n schakelaartje staat en niet een SCART-stukje van bij je PS2/XBox/whatever want die dienen enkel om beeld naar de tv te sturen, die met een schakelaartje kun je instellen om van of naar de tv te sturen (audio-in en audio-uit liggen op andere pinnen, daarmee)

Als de tv niet veel meer waard is, weinig gebruikt e.d. zou je ook gewoon de luidsprekers kunnen afkoppelen en daaar in plaats een stekker aan te zetten [ik heb dat hier met mijn tv ongeveer gedaan: opengemaakt, speaker gzocht, met een draadje die speaker verbonden met mijn versterker en tv weer dicht (het draadje zit wel klem tussen de behuizing omdat ik geen tijd had om een gaatje te slijpen, maar dat kan geen kwaad) ]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten