Oud 12-04-2004, 00:56
Killercars
Killercars is offline
Zelf heb ik het ontzettend ontzettend moeilijk met mijn uiterlijk. En dan vooral met mijn gezicht.

Ben een sportieve gast, veel sportiever dan de meesten van mijn leeftijd.

Ik ben meer ijdel dan de meeste gasten, maar hoe hard ik ook probeer, altijd blijft daar maar dat hoofd zijn dat even lelijk blijft.

Het stoort me enorm en het beperkt me ook enorm. Ik zie echt af door mijn uiterlijk en voel me telkens weer het lelijk eendje.

En nee, in mijn geval is het echt geen inbeelding, want heb al veel negatieve reacties over mijn uiterlijk mogen ontvangen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2004, 01:01
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 11-04-2004 @ 22:15 :
Wat ik goed vond overlaatst was dat er zelfs modellenbureaus bestaan voor lelijke mensen (...)

Die mensen stralen tenminste karakter uit.
Gatver, wat een politiek correcte kutopmerking, alsof 'mooie' mensen geen karakter kunnen uitstralen/hebben
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 01:06
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-04-2004 @ 20:57 :
Maar is dat hier ook het geval? Ik bedoel, ik zie niemand zeggen "ik haat mezelf" of iets wat daar op lijkt (iig niet voor mijn vorige post, de rest heb ik niet allemaal helemaal door gelezen).
Maar wel zeer veel gemiep over 'ohhh ik ben gepest met mijn uiterlijk', 'ohhh ik ben zo ontevreden' et cetera.

Maar gezien het karakter van dit subforum had het ook haast niet anders gekund, het lijkt wel alsof je je gewoon moet schamen als je een gelukkig, blij en tevreden persoon bent en níet dag in dag uit bezig bent met je eigen onzekerheid en ellende.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 03:08
Killercars
Killercars is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-04-2004 @ 02:06 :
Maar wel zeer veel gemiep over 'ohhh ik ben gepest met mijn uiterlijk', 'ohhh ik ben zo ontevreden' et cetera.

Maar gezien het karakter van dit subforum had het ook haast niet anders gekund, het lijkt wel alsof je je gewoon moet schamen als je een gelukkig, blij en tevreden persoon bent en níet dag in dag uit bezig bent met je eigen onzekerheid en ellende.
Vind dit een beetje een grove opmerking. Tuurlijk mag je tevreden zijn dat je knap bent. Tuurlijk mag je nog iemand lelijk vinden... ook al ziet die persoon daar van af.

En om het gemiep te noemen. Is daar het psychologie forum ook niet voor. Om uw gevoelens te kunnen uiten.

Ik loop echt niet rond in mijn leven jammerend tegen mijn vrienden van "oe oe oe hoe ben ik lelijk". Ik loop ook niet met mijn gezicht op de grond uit pure schaamte...

Maar ik voel me wel vaak zo, en ik word ook vaak zo genoemd. En hoewel ik ze dan recht in de ogen aankijk (en vaak boos uitdagend terugkijk) doet het verdomd veel zeer.

Of denk je dat het tof is in een spiegel te moeten kijken en in mijn geval een goed lichaam te zien waar ik keihard voor gewerkt heb, samen met een door een huidaandoening erg mislukt hoofd.

Je weet wellicht neit wat het is Nare Man om uzelf echt lelijk te vinden. Of wat het is als mensen u nastaren denken van 'wat is er met die gast gebeurd'.

We all want something
beautiful,
Man I wish I was beautiful

Edit:
Hoewel ik WEL met je eens ben dat deze forumpost een beetje vraagt naar klaagzangen van mensen.

Maar soms kan het eens van u afschrijven ook deugd doen. Want "in de echte wereld" is het vaak veel verstandiger om ondanks alles tenminste te laten lijken dat je veel zelfvertrouwen hebt.

Iemand die zich echt gedraagt alsof hij de grootste lelijkaard is, die is pas verloren voor deze samenleving.

Laatst gewijzigd op 12-04-2004 om 03:13.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 03:36
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-04-2004 @ 02:01 :
Gatver, wat een politiek correcte kutopmerking, alsof 'mooie' mensen geen karakter kunnen uitstralen/hebben
Niets politiek correct, ik vind dat lelijke mensen door hun net niet zo'n aan het ideaal voldoend uiterlijk, uitgesprokener accenten hebben dan bloedmooie mensen (modellen).

Door het schoonheidideaal wil iedereen naar hetzelfde beeld toewerken, wat de eigenheden wegwerkt en dus zit er minder karakter in.

Ik heb dan ook niet gezegd dat 'mooie' mensen geen uitstraling hebben, die hebben ze natuurlijk wel.

Een man die net een face-lift had, lijkt mij minder sympathiek dan iemand met kraaienpootjes tot aan zijn oren, hoewel hij er 'mooier' (lees: meer aan het ideaalbeeld voldoet) uitziet.

Misschien een heel simplistisch voorbeeld, maar het is om mijn standpunt grof te kunnen schetsen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 03:39
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-04-2004 @ 02:06 :

Ik vind dat dit alweer in het evaluatietopic hoort en niet hier, want het heeft niets met plastische chirurgie of uiterlijk te zien.

Wat overdreven generalisering...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 09:33
Quiana
Quiana is offline
Wat phensicske al aangaf: opmerkingen over het forum zelf
kunnen in de evaluatietopic , die staat er niet voor niets.

En nu weer ontopic.
Oud 12-04-2004, 10:53
Orion2003
Orion2003 is offline
Ik denk dat iedereen wel iets over zijn uiterlijk heeft wat beter zou kunnen, dat is ook heel normaal. Ik heb ook een aantal dingen die voor verbetering vatbaar zijn, maar het is niet anders en ben er ook tevrede mee.
Oud 12-04-2004, 11:41
transfattyacid
transfattyacid is offline
Ja, ik ben redelijk tevreden. Mn huid mag wel wat egaler, en mn neus wat kleiner, maar verder vind ik het allemaal best.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 19:11
kleinedraak
Ja maar blijkbaar snappen jullie niet dat mensen zoooooo met hun uiterlijk gepest worden dat ze er zelfs niet meer om willen leven. Dan kun je nog zoveel zelfvertrouwen uitstralen om zo'n goed karakter hebben, maar mensen die nou eenmaal op pesten uitzijn zien dat nu eenmaal niet. Ja en dan ga je helaas alleen maar de slechte kanten van jezelf zien. Ik ben dit topic niet gestart om alleen maar negatieve reacties te krijgen. Mijn doel was om van mensen te horen die het heel erg moeilijk hebben gehad net als mij, maar zich uiteindelijk toch hebben geaccepteerd. ja het klinkt misschien heel zielig maar ik put mijn kracht uit dat god mij zo gemaakt heeft, en mij dus zo gewild heeft. Niet veranderen en niet mijn kop int zand steken maar trots zijn op wie ik ben! En dat probeer ik niet te zijn............
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten