Oud 09-04-2004, 11:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
whi schreef op 09-04-2004 @ 11:28 :
iemand ervaring met de pil desorelle 30?
deze heb ik pas voorgeschreve gekregen omdat mn pil te licht was.
als ik nu begin met een andere pil, na mijn stopweek, is die dan ook meteen veilig?
dat staat toch gewoon in de bijsluiter? Hoe je moet overstappen van de één op de andere pil?
Oud 09-04-2004, 12:12
@Moon
@Moon is offline
Ik ben twee weken geleden na een aantal maanden weer aan de pil gegaan. Ik heb zoals vernomen dus op de eerste dag van de menstruatie de eerste pil ingenomen. Maarr wat het vreemde was, was dat mijn menstruatie toen veel langer duurde. Op het laatste kwam er telkens alleen maar oud bloed. Een week later had ik geslachtsgemeenschap gehad, maar toen waren we iets te wild geweest dat het zelfs een btje ging bloeden. Toen hield het twee dagen op met dat oude bloed dat maar telkens kwam. Maar later kwam dat alweer terug. Nu twee nadat ik de 1e pil van de strip heb genomen komt er nu nog steeds een beetje oud bloed. Is dit normaal?? Dat het misschien weer moet wennen aan de pil?? Maar toen ik voor het eerst aan de pil ging, ik denk een jaartje geleden ofzo was zoiets niet gebeurd.... Wat kan het dan zijn??
Oud 09-04-2004, 12:19
Verwijderd
Citaat:
@Moon schreef op 09-04-2004 @ 13:12 :
Ik ben twee weken geleden na een aantal maanden weer aan de pil gegaan. Ik heb zoals vernomen dus op de eerste dag van de menstruatie de eerste pil ingenomen. Maarr wat het vreemde was, was dat mijn menstruatie toen veel langer duurde. Op het laatste kwam er telkens alleen maar oud bloed. Een week later had ik geslachtsgemeenschap gehad, maar toen waren we iets te wild geweest dat het zelfs een btje ging bloeden. Toen hield het twee dagen op met dat oude bloed dat maar telkens kwam. Maar later kwam dat alweer terug. Nu twee nadat ik de 1e pil van de strip heb genomen komt er nu nog steeds een beetje oud bloed. Is dit normaal?? Dat het misschien weer moet wennen aan de pil?? Maar toen ik voor het eerst aan de pil ging, ik denk een jaartje geleden ofzo was zoiets niet gebeurd.... Wat kan het dan zijn??
Waarschijnlijk moet je lichaam gewoon aan de pil wennen. Als het na een maand of drie de pil slikken niet is veranderd, zou ik iig wel even langs de dokter gaan. (Kan je nu natuurlijk ook doen, als je het echt niet vertrouwd ed.)
Oud 09-04-2004, 21:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben nu met mijn pil aan het schuiven omdat ik en niet in deze toetsweek ongesteld wil zijn en ik wil ook absoluut niet ongesteld zijn tijdens mijn examens maar er zit niet genoeg tijd tussen om een heel aantal strippen ertussendoor te slikken en ik slik liever ook niet door tijdens mijn examens omdat ik nooit goed weet hoe ik daar op reageer maar is het nou slecht om de pil twee weken te slikken in plaats van een week (eenfase pil, microgynon 30). Ik slik de pil niet als voorbehoedsmiddel dus dat maakt niets uit.

Laatst gewijzigd op 09-04-2004 om 21:30.
Oud 09-04-2004, 21:33
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-04-2004 @ 22:27 :
Ik ben nu met mijn pil aan het schuiven omdat ik en niet in deze toetsweek ongesteld wil zijn en ik wil ook absoluut niet ongesteld zijn tijdens mijn examens maar er zit niet genoeg tijd tussen om een heel aantal strippen ertussendoor te slikken en ik slik liever ook niet door tijdens mijn examens omdat ik nooit goed weet hoe ik daar op reageer maar is het nou slecht om de pil twee weken te slikken in plaats van een week (eenfase pil, microgynon 30). Ik slik de pil niet als voorbehoedsmiddel dus dat maakt niets uit.
als je m maar 2 weken slikt is ie niet veilig, maar aangezien dat voor jou niet uitmaakt, zie ik niet in waarom maar 2 weken slikken slecht zou zijn
Oud 10-04-2004, 10:50
Roos
Roos is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 09-04-2004 @ 22:33 :
als je m maar 2 weken slikt is ie niet veilig, maar aangezien dat voor jou niet uitmaakt, zie ik niet in waarom maar 2 weken slikken slecht zou zijn
Ja precies
Oud 10-04-2004, 19:02
skunkie
skunkie is offline
Ik ben gister vergeten een pil in te nemen, wat nu???
Oud 10-04-2004, 22:26
Verwijderd
Citaat:
skunkie schreef op 10-04-2004 @ 20:02 :
Ik ben gister vergeten een pil in te nemen, wat nu???
Ligt eraan in welke week van de strip je zit.
Als het 1 van de eerste 7 pillen was, dan is de pil nu niet meer veilig, en moet je de komende week een condoom oid erbij gebruiken als je sex hebt; als je in de afgelopen week sex hebt gehad, dan zou het héél eventueel kunnen dat je zwanger bent, dus dan is een testje geen slecht idee. Neem de vergeten pil wel alsnog in.
Als het 1 van de middelste pillen was: niets aan de hand, gewoon nu nog die pil nemen én de pil van vandaag en zoals je gewend bent verder gaan met de strip
Als het 1 van de laatste 7 pillen was: nu kun je kiezen:Je neemt de vergeten pil niet en houdt nu meteen een stopweek, 7 dagen na gisteren (over 6 dagen dus) begin je zoals normaal met een nieuwe strip. Wat je ook kunt doen is de vergeten pil wel nemen en ook de pil van vandaag, deze strip gewoon afmaken en daarna zónder stopweek meteen doorgaan met een nieuwe strip.
Oud 12-04-2004, 12:24
aapje
aapje is offline
haai,
ik ben de 4e pil van de strip vergeten die ik dus zondag in moest nemen, wel gewoon seks gehad..wat moet ik nu doen?
Ik heb hem nu wel ingenomen maar dus wel veelste laat..
Oud 12-04-2004, 12:33
Balance
Balance is offline
Citaat:
streepje schreef op 12-04-2004 @ 13:24 :
haai,
ik ben de 4e pil van de strip vergeten die ik dus zondag in moest nemen, wel gewoon seks gehad..wat moet ik nu doen?
Ik heb hem nu wel ingenomen maar dus wel veelste laat..
Hoeveel uur later heb je hem ingenomen? Tellen dus vanaf het tijdstip dat je hem normaal zou moeten innemen.
Oud 12-04-2004, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 12-04-2004 @ 13:33 :
Hoeveel uur later heb je hem ingenomen? Tellen dus vanaf het tijdstip dat je hem normaal zou moeten innemen.
...en als het dan minder dan 12 uur is, is er niets aan de hand.

Als het meer dan 12 uur is, en je hebt dus de afgelopen week seks gehad, dan zou je zwanger kunnen zijn. Die kans is alsnog érg klein, dus je hoeft niet helemaal te gaan stressen, maar niet verwaarloosbaar, dus een testje in je volgende stopweek is geen slecht idee. Ook moet je dan de komende 7 dagen een condoom erbij gebruiken als je seks hebt, of gewoon een week geen seks hebben natuurlijk.
Oud 12-04-2004, 14:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 12-04-2004 @ 15:07 :
...en als het dan minder dan 12 uur is, is er niets aan de hand.

Als het meer dan 12 uur is, en je hebt dus de afgelopen week seks gehad, dan zou je zwanger kunnen zijn. Die kans is alsnog érg klein, dus je hoeft niet helemaal te gaan stressen, maar niet verwaarloosbaar, dus een testje in je volgende stopweek is geen slecht idee. Ook moet je dan de komende 7 dagen een condoom erbij gebruiken als je seks hebt, of gewoon een week geen seks hebben natuurlijk.
geen morning after pil? Daar zat ik zelf aan te denken als het meer dan 12 uur te laat was.
Oud 12-04-2004, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 12-04-2004 @ 15:20 :
geen morning after pil? Daar zat ik zelf aan te denken als het meer dan 12 uur te laat was.
ohja, dat kan natuurlijk ook nog, op zich, maar die werkt alleen als de 'onveilige seks' minder dan 72 uur geleden is, dus niet als ze tussen 'drie dagen geleden' en '7 dagen geleden' ook seks heeft gehad.
Oud 12-04-2004, 16:44
aapje
aapje is offline
heb de morningafter gehaald, wordt je daar erg ziek van?
Die dokter was trouwens knap onvriendelijk, vraag je hoe duur de pil kost zeggen ze heel saggo dat een kind duurder is...duuh dat snap ik ook nog wel..
nou is de morningafter ook niet egt goedkoop
Oud 12-04-2004, 16:55
Verwijderd
Citaat:
streepje schreef op 12-04-2004 @ 17:44 :
Die dokter was trouwens knap onvriendelijk, vraag je hoe duur de pil kost zeggen ze heel saggo dat een kind duurder is...duuh dat snap ik ook nog wel..
je wordt er meestal wel misselijk van, maar verder meestal niet (maargoed, je kunt pech hebben en er toch erg ziek van worden)
Oud 12-04-2004, 17:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
streepje schreef op 12-04-2004 @ 17:44 :
Hoeveel heb je ervoor moeten betalen dan?

Ik vroeg me af na hoeveel tijd dat je je pil later dan anders inneemt je zo'n ding moet halen?
Oud 12-04-2004, 18:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2004 @ 18:28 :

Ik vroeg me af na hoeveel tijd dat je je pil later dan anders inneemt je zo'n ding moet halen?
d'r staat in de bijsluiter van mijn pil dat je een vergeten pil, maximum 12 uur na het eigenlijke tijdstip in mag nemen.

Daarna is de MAP dus aan te raden.
Oud 12-04-2004, 21:18
aapje
aapje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2004 @ 18:28 :

we hebben voor het recepje (consult) 25 euro moeten betalen
en voor de pil zelf iets meer dan 15 euro.
Je moet je pil binnen 12 uur nemen en ik had hem pas na 18 uur genomen en in die tussentijd seks gehad.

Gelukkig heb ik tot nu toe nog nergens last van..
Oud 13-04-2004, 10:39
floortje1985
floortje1985 is offline
Ok, misschien een stomme vraag, maar wil het even zeker weten!

Ik had de pil doorgeslikt, begin normaal met een strip op dinsdag, nu de laatste pil genomen op donderdag.

Dus, laatste pil donderdag, wanneer moet ik dan weer na mn stopweek de pil slikken??? op vrijdag?? en als je die bijvoorbeeld een dag te laat slikt, dus als je stopweek 8 dagen is, hoelang ben je dan niet veilig???

dakjewel!
Oud 13-04-2004, 13:13
Balance
Balance is offline
Citaat:
floortje1985 schreef op 13-04-2004 @ 11:39 :
Ok, misschien een stomme vraag, maar wil het even zeker weten!

Ik had de pil doorgeslikt, begin normaal met een strip op dinsdag, nu de laatste pil genomen op donderdag.

Dus, laatste pil donderdag, wanneer moet ik dan weer na mn stopweek de pil slikken??? op vrijdag?? en als je die bijvoorbeeld een dag te laat slikt, dus als je stopweek 8 dagen is, hoelang ben je dan niet veilig???

dakjewel!
Ja. vrijdag weer beginnen.
En ik heb die vraag van 8 stopdagen ook een keer gesteld. Het telt gewoon als een pil vergeten in de eerste week.
Kijk dus even in je bijsluiter wat je moet doen als je een pil bent vergeten in de eerste week en hoe lang je dan niet veilig bent.
Oud 14-04-2004, 08:43
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
IK BEN EEN STOMME MUTS, EEN STOMME ONVERANTWOORDELIJKE MUTS

ok. laatste pil van mn strip. te laat ingenomen (13 uur).
nu weet ik niet wat ik moet doen. moet ik gewoon mn stopweek houden, aangezien dit toch mn laatste pil was? of moet ik een maand doorslikken?
ben ik nu misschien zwanger? omdat ik de laatste pil van mijn strip nét iets te laat heb ingeslikt? ik heb gisteren wel sex gehad...

HELP
Oud 14-04-2004, 12:54
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 14-04-2004 @ 09:43 :
IK BEN EEN STOMME MUTS, EEN STOMME ONVERANTWOORDELIJKE MUTS

ok. laatste pil van mn strip. te laat ingenomen (13 uur).
nu weet ik niet wat ik moet doen. moet ik gewoon mn stopweek houden, aangezien dit toch mn laatste pil was? of moet ik een maand doorslikken?
ben ik nu misschien zwanger? omdat ik de laatste pil van mijn strip nét iets te laat heb ingeslikt? ik heb gisteren wel sex gehad...

HELP
Nee, je kunt nu nog niet zwanger zijn, daar hoef je je geen zorgen om te maken.

En als je die laatste pil toch al wel in hebt genomen, dan is het te laat om een stopweek erin te gooien, dus dan kun je het beste de stopweek overslaan en de pil doorslikken. Als je dat doet blijft het ook veilig, je hoeft geen condoom er bij te gebruiken oid.

Het valt dus wel mee
Oud 14-04-2004, 20:17
Sitia
Sitia is offline
Oke hier komt het..

K ben de strip kwijt..! Vraag me niet hoe, hij lag op m'n nachtkastje, en nu issie weg, helemaal weg dus. Heb alles *alles!* afgezocht maar k vind hem echt niet meer..

Nou moest ik nog 5 pillen slikken voordat de strip op was, en ik las hierboven ergens dat ik nu ook gewoon al kon beginnen met een nieuwe strip en dan nu mijn stopweek houden.
En Als ik die strip dan ooit nog vind, kan ik hem gebruiken als ik een keer mijn menstruatie juist wil uitstellen, of niet?

Ik hoop op snel antwoord..
Oud 14-04-2004, 20:40
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Sitia schreef op 14-04-2004 @ 21:17 :
Oke hier komt het..

K ben de strip kwijt..! Vraag me niet hoe, hij lag op m'n nachtkastje, en nu issie weg, helemaal weg dus. Heb alles *alles!* afgezocht maar k vind hem echt niet meer..

Nou moest ik nog 5 pillen slikken voordat de strip op was, en ik las hierboven ergens dat ik nu ook gewoon al kon beginnen met een nieuwe strip en dan nu mijn stopweek houden.
En Als ik die strip dan ooit nog vind, kan ik hem gebruiken als ik een keer mijn menstruatie juist wil uitstellen, of niet?

Ik hoop op snel antwoord..
je kunt dit ook beschouwen als een vergeten pil in de 3e week, en dan kun je inderdaad je stopweek al houden en daarna met een nieuwe strip beginnen.
als je die pilstrip ooit nog vindt kun je die gebruiken om je menstrutie uit te stellen ja ik heb ook een extra strip voor als ik mn gewone strip kwijt ben of als ik de stopweek wil uitstellen ofzo
Oud 14-04-2004, 21:28
Lieved
Lieved is offline
Ik heb mijn strip 2 weken helemaal goed geslikt, maar de 3e week (deze) was ik 1 dag de pil vergeten dus heb ik de tweede dag 2 pillen geslikt nu ben ik de allerlaatste pil vergeten (de 4e dus) en in die dag dat ik het vergeten was heb ik sex met mijn vriendje gehad

Ik kwam er pas achter de dag erna, toen heb ik er dus 2 geslikt dus als het goed is moet ik morge ongesteld worden maar kan ik zwanger zijn???? *is heeel erg ongerust*
Oud 15-04-2004, 09:14
lalaa
lalaa is offline
Je bent 2 keer de pil vergeten in week 3 dus het beste om te kijken in de bijsluiter wat daarover gezegd word. Waarschijnlijk moet je advies vragen aan de dokter...Bel even op, dit soort vragen krijgen ze elke dag, en dan weet je het zeker en hoef je je niet onnodig zorgen te maken.
Oud 15-04-2004, 09:16
lalaa
lalaa is offline
Ik heb ook een vraag.

Ik ben deze week ongesteld en moet vrijdag weer beginnen met mijn nieuwe strip. Nu wil ik pas maandag beginnen met mn nieuwe strip omdat ik op andere dagen ongesteld wil zijn...Hoe doe ik dit en kan dat gewoon. Ik heb het idee van niet, dus wie weet zegmaar hoe dat in zn werk gaat want ik lees hier niets over in mijn bijsluiter
Oud 15-04-2004, 09:37
Verwijderd
Citaat:
lalaa schreef op 15-04-2004 @ 10:16 :
Ik heb ook een vraag.

Ik ben deze week ongesteld en moet vrijdag weer beginnen met mijn nieuwe strip. Nu wil ik pas maandag beginnen met mn nieuwe strip omdat ik op andere dagen ongesteld wil zijn...Hoe doe ik dit en kan dat gewoon. Ik heb het idee van niet, dus wie weet zegmaar hoe dat in zn werk gaat want ik lees hier niets over in mijn bijsluiter
Je kunt je stopweek wel korter dan 7 dagen maken, maar nooit langer dan 7 dagen, dan is de pil niet meer veilig. Dus ik zou even wachten tot de volgende stopweek, en die dan korter maken, zodat je dan op een maandag begint .
Oud 15-04-2004, 14:08
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Ik zit in twijfel of ik de pil ga slikken; ik wil dus echt niet aankomen(mijn moeder zegt dat, dat ook niet perse hoeft te gebeuren), maar hoe zit dat met het aankomen door de pil?, wat zijn jullie ervaringen?
Oud 15-04-2004, 14:14
MieX
MieX is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 15-04-2004 @ 15:08 :
Ik zit in twijfel of ik de pil ga slikken; ik wil dus echt niet aankomen(mijn moeder zegt dat, dat ook niet perse hoeft te gebeuren), maar hoe zit dat met het aankomen door de pil?, wat zijn jullie ervaringen?
Een vriendin van me is 3 kilo en 2 cupmaten aangekomen door de pil, ikzelf helemaal niets (heb er in ieder geval niets van gemerkt), verschilt dus per persoon en welke pil je slikt, als je tegen je huisarts zegt dat je er niet van aan wil komen heeft hij/zij misschien ook wel een oplossing.
Oud 15-04-2004, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Dreamerfly schreef op 15-04-2004 @ 15:08 :
Ik kwam in drie maanden iets van 6 kilo aan, maar alleen op de weegschaal, ik zag het echt nergens zitten ofzo. En de 3 maanden daarna ging het er ook snel weer af. Nu slik ik de pil zo'n 2 jaar, en ik weeg weer evenveel als voor ik eraan begon.

Dus mja, mijn ervaringen zijn op zich heel goed.
Oud 15-04-2004, 14:20
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 15-04-2004 @ 15:14 :
Een vriendin van me is 3 kilo en 2 cupmaten aangekomen door de pil, ikzelf helemaal niets (heb er in ieder geval niets van gemerkt), verschilt dus per persoon en welke pil je slikt, als je tegen je huisarts zegt dat je er niet van aan wil komen heeft hij/zij misschien ook wel een oplossing.
2 cupmaten aangekomen door de pil, zeker weten?
Oud 15-04-2004, 15:43
MieX
MieX is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-04-2004 @ 15:20 :
2 cupmaten aangekomen door de pil, zeker weten?
van C naar DD lijkt me toch echt 2 cupmaten
Oud 15-04-2004, 15:46
Verwijderd
Weet niet of het er al instaat of dat jullie het al weten, maar het schijnt dus dat de artsen ons geweldig veel geld uit onze zak geklopt hebben door niet te vertellen dat het eerste pilrecept dat je krijgt vanzelf een herhaalrecept is. Je hoeft dus niet de arts elke keer een herhaalrecept te laten schrijven, wat hen dus lekker veel geld heeft opgebracht. Als je een keer de pil hebt voorgeschreven gekregen, kun je ze gewoon bij de apotheek gaan halen.

Dat ter info.

Daarbij ook nog een vraag:
weet iemand of dat ook geldt voor de prikpil?
Oud 15-04-2004, 15:46
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 15-04-2004 @ 16:43 :
van C naar DD lijkt me toch echt 2 cupmaten
omg, dat zeg ik toch niet?!

weet je wel zeker dat dat door de pil komt? (dus niet of het wel zeker 2 cupmaten zijn)

Borsten kunnen nog tot je 21ste groeien, en ook flínk...
Oud 15-04-2004, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 15-04-2004 @ 16:46 :
Weet niet of het er al instaat of dat jullie het al weten, maar het schijnt dus dat de artsen ons geweldig veel geld uit onze zak geklopt hebben door niet te vertellen dat het eerste pilrecept dat je krijgt vanzelf een herhaalrecept is. Je hoeft dus niet de arts elke keer een herhaalrecept te laten schrijven, wat hen dus lekker veel geld heeft opgebracht. Als je een keer de pil hebt voorgeschreven gekregen, kun je ze gewoon bij de apotheek gaan halen.

Dat ter info.

Daarbij ook nog een vraag:
weet iemand of dat ook geldt voor de prikpil?
Bij mijn arts is dat dus echt niet zo... ik heb het duidelijk nagevraagd.
Oud 15-04-2004, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 15-04-2004 @ 16:48 :
Bij mijn arts is dat dus echt niet zo... ik heb het duidelijk nagevraagd.
Bij de arts of de apotheker?
Oud 15-04-2004, 16:00
MieX
MieX is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-04-2004 @ 16:46 :
omg, dat zeg ik toch niet?!

weet je wel zeker dat dat door de pil komt? (dus niet of het wel zeker 2 cupmaten zijn)

Borsten kunnen nog tot je 21ste groeien, en ook flínk...
Ze is op dr 17e met de pil begonnen en had toen al 2 jaar cup C, als je dan in 2 maanden naar cup DD gaat weet ik verder ook niet waar het door komt.
Oud 15-04-2004, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 15-04-2004 @ 16:56 :
Bij de arts of de apotheker?
Bij de apotheker, ik vroeg of ze dat niet bijhielden in de computer ofzo.. aangezien ik daar ingeschreven sta als vaste klant. Maar nee, dat kon niet.
Ik ga het hier wel weer eens proberen, bij een nieuwe apotheek
Oud 15-04-2004, 16:13
Verwijderd
wat aankomen van de pil betreft: ik kwam 1 kilo aan, en die is ook gebleven.
Je kunt in het begin een paar kilo aankomen omdat je lichaam zich aanpast aan de nieuwe concentratie hormonen (dat hoeft niet te gebeuren), maar dat is alleen in het begin, je blijft dus niet aankomen! Véél kom je er ook niet mee aan. Je kunt dus als je eenmaal aangekomen bent, het er weer af krijgen en dan blijft het er gewoon af (nouja, misschien komt het er weer aan maar dat ligt dan niet aan de pil )
Het kan wel gebeuren dat je eetlust groter wordt door de pil, en als je dan meer gaat eten dan kom je natuurlijk ook aan.
Oud 15-04-2004, 16:16
Verwijderd
ff dan ook nog over aankomen van de pil: Toen ik de eerste keer de prikpil kreeg ben ik ondankx dat ik weinig at en alleen maar water dronk, 7,5 kilo bijgekomen. Daarna is dat weer rustig gezakt naar iets van 2 kilo.
Oud 16-04-2004, 20:36
charly not
charly not is offline
kan het zijn dat je uitslag van de pil krijgt?
of is dit iets anders?
Oud 17-04-2004, 12:22
Balance
Balance is offline
Citaat:
MieX schreef op 15-04-2004 @ 17:00 :
Ze is op dr 17e met de pil begonnen en had toen al 2 jaar cup C, als je dan in 2 maanden naar cup DD gaat weet ik verder ook niet waar het door komt.
door het feit dat ze 17 is en dus nog altijd groeit. Ook al had ze al twee jaar cub C, dan betekent het nog niet dat ze dan niet meer (ook in borstmaat) kan groeien.
Oud 17-04-2004, 14:20
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
charly not schreef op 16-04-2004 @ 21:36 :
kan het zijn dat je uitslag van de pil krijgt?
of is dit iets anders?
Ik denk dat het iets anders is want het staat iig niet in mijn bijsluiter bij de bijwerkingen!
Oud 17-04-2004, 15:27
Verwijderd
Ik zat dus eens te denken he, er staat dat als je aan de pil bent en je diarree hebt dat hij dan niet meer betrouwbaar is. Maar hoe zit dat met de stopweek. Het zal vast niet betrouwbaar zijn dan, maarja, als je m nog gewoon slikt kan je zoiets zeggen van: hij gaat erin en eruit, zonder dat de stoffen echt opgenomen zijn...
Oud 17-04-2004, 18:27
Lynn
Lynn is offline
Ik ben een beetje te lui om het hele topic door te gaan lezen, dus daarom hoop ik maar gewoon dat mijn vraag niet pas nog is gevraagd.
Vorige week donderdag ben ik met de pil begonnen, keurig op de eerste dag van mijn menstruatie, maar nu ben ik verdorie nog steeds ongesteld. Normaal gesproken ben ik het 5 á 6 dagen, nu dus al 9. In begin was het wat feller rood, later werd het donkerder (net als normaal), maar nu is het weer bijna net zo fel rood als in het begin. Het lijkt wel alsof het weer opnieuw begint, lekker "gezellig" achter elkaar door.
Anyways, is dit gewoon omdat mijn lichaam aan de pil moet wennen en stopt het binnen een paar dagen gewoon echt of ben ik abnormaal?
Oud 17-04-2004, 18:29
Lynn
Lynn is offline
Oh, en nog iets. Na wanneer worden gemiddeld bijwerkingen van je pil "zichtbaar", als die er al zijn?
Oud 17-04-2004, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 17-04-2004 @ 16:27 :
Ik zat dus eens te denken he, er staat dat als je aan de pil bent en je diarree hebt dat hij dan niet meer betrouwbaar is. Maar hoe zit dat met de stopweek. Het zal vast niet betrouwbaar zijn dan, maarja, als je m nog gewoon slikt kan je zoiets zeggen van: hij gaat erin en eruit, zonder dat de stoffen echt opgenomen zijn...
Hij wordt helemaal niet onveilig van diarree, dat is een heel hardnekkig verhaal maar het staat nergens in de bijsluiter, wel? Nouja, als je echt zó super erge diarree hebt dat alles er meteen uit stroomt, dan komt er een kans dat de stoffen van de pil ook niet opgenomen worden, maar tegen die tijd lig je in het ziekenhuis en wil je toch geen seks meer. De pil wordt niet onveilig van diarree, dus ook niet in de stopweek, of wat dan ook.
Oud 17-04-2004, 18:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Lynn schreef op 17-04-2004 @ 19:27 :
Ik ben een beetje te lui om het hele topic door te gaan lezen, dus daarom hoop ik maar gewoon dat mijn vraag niet pas nog is gevraagd.
Vorige week donderdag ben ik met de pil begonnen, keurig op de eerste dag van mijn menstruatie, maar nu ben ik verdorie nog steeds ongesteld. Normaal gesproken ben ik het 5 á 6 dagen, nu dus al 9. In begin was het wat feller rood, later werd het donkerder (net als normaal), maar nu is het weer bijna net zo fel rood als in het begin. Het lijkt wel alsof het weer opnieuw begint, lekker "gezellig" achter elkaar door.
Anyways, is dit gewoon omdat mijn lichaam aan de pil moet wennen en stopt het binnen een paar dagen gewoon echt of ben ik abnormaal?
Dit heeft de dokter mij verteld. Dat dit gewoon kan. Je lichaam moet idd wennen... Dit kan ook gebeuren als je doorslikt. De dotker zei tegen mij dat je beter kon stoppen, totdat het over is. Dan is de pil niet meteen veilig, maar ben je wel van het bloeden af...

Die bijwerkingen, als je niets merkt, zal er niets zijn lijkt me .
Oud 17-04-2004, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Lynn schreef op 17-04-2004 @ 19:27 :
Het zal wel zijn doordat je aan de pil moet wennen . Is het echt nog heel veel wat eruit komt? Het komt vrij vaak voor dat tijdens de eerste strip je nog een beetje ongesteld bent, maar dan wel zo weinig dat een inlegkruisje of minitampon echt genoeg is.

En als iemand bijwerkingen van een pil heeft, dan zijn die meestal in de eerste 3 maanden te merken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten