Oud 26-04-2004, 13:07
Verwijderd
3 maanden geleden ofzo had ik een topic geopend over vocht uit mijn tepel.
nu moest ik 2 maanden stoppen (met de pil)van de dokter. nou heb ik dus gedaan.. 2 keer bloed laten prikken.. prolactine gehalte aan begin van het stoppen hoog, en nu was het goed..
dus ik zeg tegen mijn dokter, wat moet ik nu doen. ze zegt: nou het zal waarschijnlijk wel door de pil komen, maar begin maar weer met de pil. en als je er weer hevige last van krijgt moet je maar een belletje doen.
dus ik zeg: kan ik niet gewoon meteen een andere pil krijgen. zegt ze: ja maar je hebt al een lichte pil, en dat kan gewoon eigenlijk niet.

waarom ben ik dan gestopt???????

ik wist voor mezelf al dat het door die pil kwam.. en nu weet ik dat dus zeker, en de dok ook. waarom krijg ik dan niets anders? ik vind dit niet echt leuk.. ik had wel verwacht dat ik iets anders zou krijgen, want ik heb niet zo'n zin om met een tshirt met een vlek op, op school te lopen. ze had me het wel wat eerder mogen vertellen dat ik er toch niets anders voor kreeg.. want dan was ik nooit gestopt

(als dit ook in piltopic hoor, zet het er dan maar in, want ik vind het beetje twijfelgeval. 'k moest het ook gewoon ff kwijt, ff me verhaal doen)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 14:11
Qamra
Qamra is offline
Hmmz met sterke of lichte pillen heeft dit weinig te maken, eerder met de combinatie aan hormonen.

Vreemd dat ze je niets anders wil geven

Wat slik je nu?
Oud 26-04-2004, 14:15
Verwijderd
microgynon 30

daar ga ik dus, zodra ik in mijn periode kom, weer aan beginnen
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 26-04-2004 @ 15:11 :
Hmmz met sterke of lichte pillen heeft dit weinig te maken, eerder met de combinatie aan hormonen.
Denk ik idd ook.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 14:22
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 26-04-2004 @ 15:15 :
microgynon 30

Kutpil. 3 maanden gebloed, koppijn continue, compleet sago.

En wat zei de dokter? Dat hij het wel verwachtte dat ik er niet tevreden over zou zijn want heel veel vrouwen krijgen er last van. Waarom het dan altijd aan beginners wordt voorgeschreven wist hij ook niet.

Echt, vraag om een ANDERE pil, dus geen zwaardere, maar een andere.
Oud 26-04-2004, 14:31
Verwijderd
ik vroeg aan haar letterlijk:

maar kan ik niet gewoon een andere pil krijgen zodat ik er geen last meer van heb

nee, zei ze

nu heb ik toevallig hier boeken met bijsluiters in (loop stage in apotheek en die boeken heb ik gekregen) dus ik ga eens kijken hoe het met de hormonen in die pil zit. want volgens mij zorgt de levonorgestrel voor dat vocht he
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 14:32
Verwijderd
Dan zeg je "ik wil een andere pil".
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 14:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-04-2004 @ 15:32 :
Dan zeg je "ik wil een andere pil".
Of "ik wil een andere dokter"
Oud 26-04-2004, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 26-04-2004 @ 15:39 :
Of "ik wil een andere dokter"
Maar dat kan die dokter vast niet voor haar regelen.

Maar als ze vertikt om een andere pil te geven, dan zou ik idd 'gewoon' een andere dokter zoeken. (Al is dat tegenwoordig soms nogal errug lastig.)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 14:43
Verwijderd
nou 'k heb al 2 dokters.. maar ze zijn allebei even lastig blijkbaar

dit vrouwtje was nog de fijnste
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 26-04-2004 @ 15:22 :
Kutpil. 3 maanden gebloed, koppijn continue, compleet sago.

En wat zei de dokter? Dat hij het wel verwachtte dat ik er niet tevreden over zou zijn want heel veel vrouwen krijgen er last van. Waarom het dan altijd aan beginners wordt voorgeschreven wist hij ook niet.
omdat er relatief gezien de minste vrouwen last van krijgen. Absoluut gezien wel de meeste, maar dat komt doordat-ie het meest gebruikt wordt.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 16:36
Verwijderd
Eis gewoon een andere lichte pil, ze kan moeilijk zeggen dat het niet mag. Of stel voor dat je bv. aan Lovette gaat (een merknaam van een lichte pil), als het niet mag, mag zij je vertellen waarom niet.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 18:08
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef op 26-04-2004 @ 15:15 :
microgynon 30
Microgynon 30 Die goede ouwe tijd.

Citaat:
Of stel voor dat je bv. aan Lovette gaat (een merknaam van een lichte pil), als het niet mag, mag zij je vertellen waarom niet
Een lichtere pil is niet altijd een verbetering. Ik spreek helaas uit ervaring.

Maar tepelvocht kan je bij elke pil krijgen. Bij de een wat meer dan bij de ander.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 18:34
Gruppie
Gruppie is offline
Ik gebruikte eerst Lovette en die was te licht voor mij (ik werd gewoon ongesteld als ik doorslikte) heb nu micro 30 (wel nog steeds last als ik ongesteld ben, maar geen extra bloedingen ofzo...).

Als die dokter geen goede argumenten geeft, zou ik het nog een keer proberen (desnoods bij een andere dokter)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 26-04-2004 @ 19:08 :

Een lichtere pil is niet altijd een verbetering. Ik spreek helaas uit ervaring.
Vertel dat die huisarts.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 20:20
Divina Flor
Divina Flor is offline
Een pil veroorzaakt bij mensen verschillende bijwerkingen. Ik heb geen last van microgynon 30.
Maar de meeste pillen hebben geloof ik ongeveer dezelfde bijwerkingen. Maar daarom hoeft het denk ik niet zo te zijn dat je gelijk dezelfde bijwerkingen hebt als bij je oude pil.

Misschien zou je kunnen vragen of je toch een andere pil zou kunnen proberen, gewoon om zeker te zijn dat het geen verbetering is (de dokter een beetje gelijk geven kan vast geen kwaad voor haar humeur).
Of misschien vragen of je als je puistjes hebt de dianepil mag slikken tegen je puistjes omdat je dat toch wel erg vervelend vindt. (een wel erg zwakke redenatie maar ok)
Oud 27-04-2004, 06:21
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 26-04-2004 @ 21:20 :
Maar de meeste pillen hebben geloof ik ongeveer dezelfde bijwerkingen. Maar daarom hoeft het denk ik niet zo te zijn dat je gelijk dezelfde bijwerkingen hebt als bij je oude pil.
Idd. Toen ik Microgynon 30 slikte voelde ik me bijvoorbeeld zwaar klote, bij Diane 35 voel ik me zelfs beter als ik de pil slik. Kan dus heel veel uitmaken (niet per se die overstap, maar gewoon een andere pil wel).

Citaat:
Of misschien vragen of je als je puistjes hebt de dianepil mag slikken tegen je puistjes omdat je dat toch wel erg vervelend vindt. (een wel erg zwakke redenatie maar ok)
Waarom een zwakke redenatie? Volgens mij krijgen (heel) veel meisjes om die reden Diane 35. Ik iig wel.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 07:22
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-04-2004 @ 17:31 :
omdat er relatief gezien de minste vrouwen last van krijgen.
Nou niet volgens mijn dokter dus..

Ik ben maar doorgeefluik, of jij mijn huisarts gelooft is aan jou

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten