Oud 04-05-2004, 12:41
Verwijderd
Citaat:
PeTeRpEtEr schreef op 04-05-2004 @ 13:40 :
Kun je gewoon een afspraak maken en naar de dokter gaan (dat zonder je ouders)? Als dat kan ga ik meteen een afspraak maken.
Of je meteen kunt gaan, ligt er aan wanneer je een afspraak kunt maken, dokters zitten wel eens vol. Bel en vraag wanneer je een afspraak kunt maken. Je kunt zonder je ouders, dat had ik al gezegd. Waarom wil je per se zonder ouders? Omdat ze niet thuis zijn of omdat ze het niet mogen weten? In het laatste geval moet je als je de dokter belt ff zeggen dat je niet wilt dat ze het weten en vragen hoe het zit met de rekening ed.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 12:51
snoopy
snoopy is offline
Ik heb dat altijd als ik moe ben... Gaat bij mij vanzelf over. Heb t wel een keer heeel erg gehad, maar toen werd ik de dag daarna ziek, daar kwam t waarschijnlijk door.
Oud 04-05-2004, 14:09
PeTeRpEtEr
PeTeRpEtEr is offline
Ik heb het aan m`n vader vertelt dat ik het nog steeds heb, en zegt hij weer dat het komt omdat ik te weinig slaap krijg en te weinig vitaminen .
Oud 04-05-2004, 14:19
Verwijderd
Je hebt hem ook verteld dat je naar het lassen gekeken hebt?

Als jij naar de dokter wilt, dan zou je kunnen zeggen dat je dat toch graag wilt, al is het maar voor de zekerheid. Wil je dat niet, tja, dan niet, lijkt me nogal logisch.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 14:25
PeTeRpEtEr
PeTeRpEtEr is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-05-2004 @ 15:19 :
Je hebt hem ook verteld dat je naar het lassen gekeken hebt?
Dat lassen was hooguit een minuut dus ik denk dat het daar niet aan ligt (was met een uitstapje van school). En nee dat heb ik niet vertelt.
Oud 04-05-2004, 14:28
Verwijderd
Citaat:
PeTeRpEtEr schreef op 04-05-2004 @ 15:25 :
Dat lassen was hooguit een minuut dus ik denk dat het daar niet aan ligt (was met een uitstapje van school). En nee dat heb ik niet vertelt.
Eén minuut...?! Ik denk dat het wel daar aan ligt, de kans lijkt mij iig vrij groot. Zeker als het rond die tijd ontstaan is. Misschien verstandig om dat er nog even bij te zeggen...

Maar goed, het zijn jouw ogen en als jij ze niet belangrijk genoeg vindt om even langs de dokter te gaan, tja, dan houdt het op.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 15:27
PeTeRpEtEr
PeTeRpEtEr is offline
Citaat:
Eén minuut...?!
De hele klas stond erbij (de meeste nog langer als mij), en er stond een leraar bij, dus als het gevaarlijk was zou hij het wel zeggen ofzo.

PS: Zo lang is een minuut toch niet of wel? En ik vraag het wel of m`n moeder met mij naar de dokter wil.
Oud 04-05-2004, 15:30
Stormkraai
Stormkraai is offline
vaak een product van vermoeidheid. naar de dokter gaan kan natuurlijk geen kwaad, ook met het oog (haha) op vermoeidheid. misschien krijg je wat vitaminepillen van 'm.
Oud 04-05-2004, 18:38
jan_jansen_13
jan_jansen_13 is offline
als je toch naar de dokter gaat vraag dan eens of ie goed je ogen wil testen, of ga ook nog ff naar een opticien, als je bijziend bent zie je in de verte wel scherp, maar wordt je na verloop van tijd moet (je ogen worden moe) omdat je lens permanent geaccomodeerd moet zijn...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 12:42
PeTeRpEtEr
PeTeRpEtEr is offline
Mijn moeder heeft een afspraak gemaakt voor volgende week bij de dokter.
Oud 05-05-2004, 20:26
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
PeTeRpEtEr schreef op 05-05-2004 @ 13:42 :
Mijn moeder heeft een afspraak gemaakt voor volgende week bij de dokter.
Goed zo! Krijg je misschien eindelijk wat meer zekerheid....in ieder geval over wat het NIET kan zijn hopelijk en hoef je je DAAR in ieder geval geen zorgen meer over te maken.
Wat jouw vader zegt: je ouders zijn hopelijk mensen van wie je steun+liefde+goede raad kan ontvangen, maar het medische gebied kun je (tenzij je vader arts is) beter aan een dokter overlaten.....ouders zijn ouders, geen medici.
Ik heb zelf ernstige oogklachten en mijn vader gelooft me gewoon niet, denkt dat het maar stress is en dat blijft hij ook volhouden.....verder is het een goeie vent maar op medisch gebied zijn ouders vaak leken.
Maargoed, minder computeren en goed eten kan natuurlijk nooit geen kwaad! Je kan het altijd proberen.......

Zelf denk ik niet dat je last hebt van lasogen. Je hebt dan meestal andere klachten namelijk: pijn aan je ogen, opgezwollen en rode oogleden, beschadiging van het oppervlakkige deel van het hoornvlies. (Dit staat in een boek over ogen wat ik hier naast me heb liggen bij wat er gebeurt als je te lang (ik neem aan echt langer dan een minuut hoor) naar lassen kijkt.)
Jouw klachten kunnen mijns inziens niet ontstaan na het een minuutje lang kijken naar lassen (beetje raar dan ook dat jij de enige bent die er last van heeft -denk ik- en dat jullie niet gewaarschuwd zijn voor gevaren als het echt zo gevaarlijk was.)
Maargoed, je kan er altijd de dokter naar vragen dan weet je het zeker.
.....maar bedenk wel dat een huisarts van veel dingen een beetje weet en een oogarts van 1 ding heel veel, dus wellicht dat een huisarts je ook niet echt kan helpen...soms zijn huisartsen bevoegd om in je ogen te kijken met een oogspiegel/ spleetlamp (krijg je pupilverwijdende druppels in en dan kijken ze met een lampje in je oog naar je glasvocht en je netvlies etc. ), maar dat ligt eraan of je huisarts zo'n cursus heeft gevolgd om dat te kunnen/mogen. Misschien dat wel een andere huisarts van je huisartsenpraktijk het kan als je bij zo'n huisartsenpraktijk zit waar heel veel huisartsen zitten.

Tja anders een doorverwijzing vragen naar een oogarts....

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 20:05
flowersss
flowersss is offline
Hey

Daar heb ik zelf ook wel eens last van.
Ook bij een witte of lichte achtergrond.
Bij mij zijn het van die sliertjes, en als ik ze heel goed zie,
dan zie ik die allemaal puntjes in die sliertjes.
Maar over het algemeen erger ik me er niet zo aan!
Je moet er niet over gaan piekeren. Mijn moeder zegt dat sommige mensen dat gewoon hebben. Ook al is het irri!!!

Groetjes flowersss
Oud 06-05-2004, 20:20
Verwijderd
Al die stippeltjes en kronkels krijg je meestal na te weinig slaap.
Heb er nu ook last van, na een nacht veel alcohol/weinig slaap. Maar als ik goed slaap, gaat het wel weer over.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 21:35
sofuckingme
sofuckingme is offline
ik heb echt constant als ik buiten ben dat ik van die doorzichtige wormpjes zie zweven..ik weet dat het vrij normaal is en veel mensen het hebben,maar wtf is het?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 00:33
JCG
JCG is offline
ik heb daar ook weleens last van meestal om vier redenen:
-las/zon ogen, dat leer je heel snel af lassen zonder scherming
-astma aan val, ik kreeg te weinig zuurstof binnen, maar dat zal het wel niet zijn want ik lag bijna KO op de grond
-beginnende imgrane (of hoe je dat dan ook schrijft) ik zie dan allemaal "dingetje weg schieten voor me ogen"
-vermoeidheid

ik denk niet dat je er wat aan heb, maar misschien wel.
Oud 07-05-2004, 12:51
PeTeRpEtEr
PeTeRpEtEr is offline
Citaat:
JCG schreef op 07-05-2004 @ 01:33 :

-beginnende imgrane (of hoe je dat dan ook schrijft) ik zie dan allemaal "dingetje weg schieten voor me ogen"
Dat zie ik altijd in het donker als er bvb buiten een lantaarnpaal is en dan zie ik allemaal soort lichtballetjes heen en weer schieten. Heel maf .
Oud 17-05-2004, 10:48
PeTeRpEtEr
PeTeRpEtEr is offline
Ik ben vanochtend naar de dokter geweest en heeft wat testjes gedaan en met zo`n ding op m`n netvlies gekeken en kon niks afwijkends vinden. Maar omdat ik soms ook een soort flits zie, als ik mijn ogen dicht doe en dan weer open als het een beetje donker is. Maar dan moet ik een afspraak bij de oogarts maken, maar hij dacht dat er niks aan de hand was, alleen iets met vertroebeling van het glasachtig lichaam ofzo. Maar ik ben blij dat er niks met mijn netvlies is.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten