Oud 12-05-2004, 16:58
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
In jongerencentra mag niet meer gerookt worden. Mijn vraag is: wat vinden jullie daarvan? Voors, tegens....

Zie uit naar een goede discussie!

Zie ook eerste thread: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=835385

Harry Hendrik,

Laatst gewijzigd op 21-05-2004 om 21:08.
Advertentie
Oud 12-05-2004, 17:34
timp
timp is offline
maak er een poll van
veel duidelijker, minder gezeik
de discussie liep vorige keer namelijk ook op niks uit
Oud 12-05-2004, 17:47
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Nou, ik poneerde toen meer een stelling. Dat had ik slimmer/beter moeten doen. Bij deze dus duidelijk een vraag: wat vinden jullie!

Enne: ik hou van rokers en niet-rokers hoor!!!!

Harry Hendrik
Oud 12-05-2004, 17:59
cha0s
cha0s is offline
Tegen, roken hoort bij 't uitgaan. Verder, vorige thread.
Oud 12-05-2004, 18:14
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Nou ik vind roken dus NIET bij uitgaan horen. Dat wil zeggen: zolang ik er geen last van heb, moet iedereen natuurlijk gewoon doen wat 'ie wil!

Harry Hendrik
Oud 13-05-2004, 02:50
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Maar wat vindt *jij*?
Ik ben benieuwd!

Harry Hendrik
Oud 13-05-2004, 10:23
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-05-2004 @ 03:50 :
Maar wat vindt *jij*?
Ik ben benieuwd!

Harry Hendrik
Dat was al wel duidelijk in het vorige topic he...iedereen was tegen
Oud 13-05-2004, 10:31
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
ik ben Tegen! ik vind het gewoon belachelijk, ik vind dus ook dat roken bij het uitgaan hoort, en niemand heeft er volgens mij echt last van bij het uitgaan...
Oud 13-05-2004, 17:23
* ²ºº² Maniac ²ºº² *
* ²ºº² Maniac ²ºº² * is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 12-05-2004 @ 19:14 :
Nou ik vind roken dus NIET bij uitgaan horen. Dat wil zeggen: zolang ik er geen last van heb, moet iedereen natuurlijk gewoon doen wat 'ie wil!

Harry Hendrik

ik vind van wel...dat wil zeggen: als iemand er last van heeft gaat hij of zij maar ergens anders naar frisse lucht happe..en verder vind ik je maar een ego...want zolang JIJ er geen last van hebt mag alles...
Oud 13-05-2004, 18:48
Luna
Luna is offline
Citaat:
cha0s schreef op 12-05-2004 @ 18:59 :
Tegen, roken hoort bij 't uitgaan.
ook voor de niet-rokers?
Oud 13-05-2004, 18:51
Luna
Luna is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 13-05-2004 @ 11:31 :
en niemand heeft er volgens mij echt last van bij het uitgaan...
hoe weet jij dat nou?
Ik ben zelf net gestopt met roken en heb geen problemen met mensen die om me heen roken, ik heb het zelf immers ook gedaan. Maar ik kan heel goed begrijpen dat er mensen zijn die niet tegen sigarettenrook kunnen en het heel vervelend vinden als zij tijdens het uitgaan constant in de rook van een ander zitten.
Oud 13-05-2004, 19:28
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
vizz schreef op 13-05-2004 @ 19:48 :
ook voor de niet-rokers?
Ja.
Oud 13-05-2004, 20:32
Luna
Luna is offline
wat sociaal.
Oud 14-05-2004, 04:53
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
DiaNNe>!!! :
ik ben Tegen! ik vind het gewoon belachelijk, ik vind dus ook dat roken bij het uitgaan hoort, en niemand heeft er volgens mij echt last van bij het uitgaan...

Het hoort erbij? Hoezo.... Je gaat toch niet naar een cafe of jongrerencentrum om te roken? Dat kan je thuis ook? Een bandje kijken is thuis wat lastiger!

Niemand heeft er last van? Nou, ik ken mensen genoeg die het vervelend vinden. MAAR HET WORDT NORMAAL GEVONDEN. En daar moeten we nou juist vanaf (tenminste, dat is mijn mening).

ik vind van wel...dat wil zeggen: als iemand er last van heeft gaat hij of zij maar ergens anders naar frisse lucht happe...

Dus jij doet iets waar een ander last van heeft.... en dan moet die maar naar buiten.... HEEL VREEMD.

en verder vind ik je maar een ego...want zolang JIJ er geen last van hebt mag alles...

Vanzelfsprekend bedoelde ik dat niet zo. Mijn punt was/is: doe niet iets waar een ander last van heeft. Als ik naast jou sta te 'niet-roken' heb jij daar geen last van. Toch!?

Harry Hendrik

PS: iedereen bedankt voor de reacties!!
Oud 14-05-2004, 12:47
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
vizz schreef op 13-05-2004 @ 21:32 :
wat sociaal.
dan ga je toch met de mede anti-rokers in 'n rookvrij café zitten?
als iedereen roken dan echt zo goor vind, zouden die café's als paddestoelen uit de grond moeten schieten en floreren als de pest... maar dat doen ze niet. beetje curieus.
Oud 14-05-2004, 18:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline

Die hebben we nu toch (min of meer dan): jongerencentra. Want die moeten rookvrij zijn.
En wederom: een roker doet iets waar ik last van heb, en dan moet ik maar weg.... VREEMD.

als iedereen roken dan echt zo goor vind, zouden die café's als paddestoelen uit de grond moeten schieten en floreren als de pest... maar dat doen ze niet. beetje curieus.

Het probleem is: roken wordt als normaal gezien. Werd... dit verandert nu. Dat is heel positief (vind ik).

Mensen zijn gewend dat roken ...... gewoon gebeurd. Er is nu cultuuromslag bezig: roken is niet normaal in het bijzijn van niet-rokers....

Rookvrije jongerencentra kunnen dit stimuleren!

Harry Hendrik
Oud 14-05-2004, 18:52
* ²ºº² Maniac ²ºº² *
* ²ºº² Maniac ²ºº² * is offline
Mensen zijn gewend dat roken ...... gewoon gebeurd. Er is nu cultuuromslag bezig: roken is niet normaal in het bijzijn van niet-rokers....

haha houd toch op man...een cultuur kan je niet zomaar opeens veranderen...
Oud 14-05-2004, 22:08
Luna
Luna is offline
Citaat:
cha0s schreef op 14-05-2004 @ 13:47 :
ten eerste ben ik geen anti roker en ten tweede, je weet best zelf ook wel dat wat je zegt nergens op slaat. Het is gewoon raar om mensen die niet roken maar aan de kant te moeten laten gaan voor de wél rokers, dat is naar mijn idee gewoon scheef want de nietrokers hinderen de rokers niet maar andersom wel, dus wie zou er nou eigenlijk rekening met wie moeten houden?
Ik wil wel eens een redelijk antwoord horen. Waarom zouden rokers meer recht hebben op hun sigaretje dan de niet rokers op frisse lucht?
Oud 15-05-2004, 01:30
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik wil wel eens een redelijk antwoord horen. Waarom zouden rokers meer recht hebben op hun sigaretje dan de niet rokers op frisse lucht?

Heel mooi gezegd.
Mijn mening:

roken tast de frisse lucht aan
frisse lucht tast rook niet aan

roken is 'luxe'
frisse lucht is noodzaak

Kortom, het 'recht' op roken telt minder zwaar dan dat op frisse lucht.....

Harry Hendrik

PS: maar nu gaat het over roken in het algemeen. Terwijl de thread was/is over het VERBOD op roken in JONGERENCENTRA
Oud 15-05-2004, 04:10
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
haha houd toch op man...een cultuur kan je niet zomaar opeens veranderen...

Daar zit wat in. Maar je moet toch ooit beginnen.

Het argument is nu: ja, maar iedereen is gewend in jongerencentrum (of cafe of disco) te roken. DAT KLOPT. Maar als dat een reden is om rookverbod uit te stellen..... dan zit je jaar later met het zelfde probleem.

Het is een soort fase-overgang. Met alle 'pijn' vandien. Maar het moet ooit gebeuren.

Overgangsregeling? OK, maar hoe zien jullie dat voor je?

Ben benieuwd!

Harry Hendrik
Oud 15-05-2004, 09:14
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
vizz schreef op 14-05-2004 @ 23:08 :
ten eerste ben ik geen anti roker en ten tweede, je weet best zelf ook wel dat wat je zegt nergens op slaat. Het is gewoon raar om mensen die niet roken maar aan de kant te moeten laten gaan voor de wél rokers, dat is naar mijn idee gewoon scheef want de nietrokers hinderen de rokers niet maar andersom wel, dus wie zou er nou eigenlijk rekening met wie moeten houden?
Lekker makkelijk, 'je weet best zelf ook wel dat wat je zegt nergens op slaat.' Waarom floreren die rookvrije café's dan niet? Waarom zijn 'r weinig tot geen goed draaiende rookvrije cafés?

Andersom hinderen de rokers de niet-rokers ook niet: Enkel de anti-rokers en mensen die 'r vanwege asthma, bronchitus, etc.. last van hebben ergeren zich 'r aan. Niet-rokers zal het worst wezen of er naast ze 'n kankerstaaf wordt opgestoken. Het is een minderheid tegen een minderheid. (maar dan wel 'n minderheid met 'n ijzersterke propaganda machine. de anti-rook lobby.)
En rekening houden? Beiden met elkaar als 't even kan. Dat eenzijdige gezeik, 'die peuk uit of anders ben je een asociale klootzak die geen rekening houdt met de frisse lucht die 'n medemens eventueel wel eens zou kunnen wensen.' is zo overdreven.

Frisse lucht is ook overdreven, want die is al niet fris om mee te beginnen en ten tweede blijf ik bij m'n punt dat roken bij 't uitgaan hoort. Uitgaan is ontspanning, evenals roken. Van de mensen die uitgaan is een erg groot gedeelte roker. Het kleine deel niet-rokers storen zich niet aan het roken. Dus vanwege 1 malloot (bij wijze van spreken) die loopt te zaniken moet 't hele hok dan maar rookvrij? Over onredelijk gesproken.

Laatst gewijzigd op 15-05-2004 om 09:29.
Oud 15-05-2004, 09:28
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 14-05-2004 @ 19:27 :
Die hebben we nu toch (min of meer dan): jongerencentra. Want die moeten rookvrij zijn.
Die hebben jullie niet, aangezien in jongerencentra stug doorgerookt wordt onder 't mom van burgerlijke ongehoorzaamheid.

Citaat:
En wederom: een roker doet iets waar ik last van heb, en dan moet ik maar weg.... VREEMD.
Je bent als anti-roker in het uitgaanscircuit zwaar in de minderheid, deal with it. Het is onredelijk omwille van die minderheid te eisen dat het roken volledig wordt gestaakt.

Citaat:
Het probleem is: roken wordt als normaal gezien. Werd... dit verandert nu. Dat is heel positief (vind ik).
Roken wordt heel erg gedemoniseerd, dat is negatief. Er word een stempel op rokers gedrukt, al tijden. We zijn asociaal, crimineel, houden geen rekening met anderen, etc.. etc...
Op 'n gegeven moment komt 'r ook het moment dat er gezegd gaat worden: 'zoals je 't wil hebben, kan je 't krijgen ook.'
Als iemand 'r last van heeft en gewoon ff vraagt of ik m'n peuk 'n stukje verderop wil roken ben ik daar helemaal niet te beroerd voor, maar dat gezeik en gehannes dat 't overal verboden moet worden zet veel kwaad bloed wat 'n goede oplossing in de weg staat. Die betutteling moet maar 'ns ophouden.

Citaat:

Rookvrije jongerencentra kunnen dit stimuleren!
Roken is wel normaal in het bijzijn van niet-rokers als die daarvoor kiezen. (en dat doen ze door naar zo'n jongerencentrum te gaan waar gewoon gerookt wordt, er is genoeg frisse lucht elders.)
Oud 15-05-2004, 19:26
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Roken is wel normaal in het bijzijn van niet-rokers als die daarvoor kiezen. (en dat doen ze door naar zo'n jongerencentrum te gaan waar gewoon gerookt wordt, er is genoeg frisse lucht elders.)

Maar wat als ik dan bandje wil zien? Of een DJ? Of een cursus wil volgen? Of gezellig met m'n vrienden wil 'hangen'?
Wederom: waarom moet ik wijken voor jouw ongezonde verslaving?

Harry Hendrik
Oud 15-05-2004, 20:00
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 15-05-2004 @ 20:26 :
Maar wat als ik dan bandje wil zien? Of een DJ? Of een cursus wil volgen? Of gezellig met m'n vrienden wil 'hangen'?
Wederom: waarom moet ik wijken voor jouw ongezonde verslaving?

Harry Hendrik
wederom: als iemand 'r last van heeft en dat gewoon ff zegt ben ik echt niet te beroerd om ff wat verderop te gaan staan. Dan ben jij blij (want geen rook) en ik blij (gewoon peuk)
daar hoeft niet die hele zaal rookvrij voor te zijn, imo. (want dat is ook tamelijk egoïstisch.)
Oud 16-05-2004, 15:26
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
wederom: als iemand 'r last van heeft en dat gewoon ff zegt ben ik echt niet te beroerd om ff wat verderop te gaan staan. Dan ben jij blij (want geen rook) en ik blij (gewoon peuk)

cha0s,

Ik geloof je direct. Maar helaas heeft rook de irritante gewoonte zich door een ruimte te verspreiden. En te blijven hangen...

Dus ook dat biedt geen soelaas.

Harry Hendrik
Advertentie
Oud 16-05-2004, 15:40
cha0s
cha0s is offline
dus omwille van één persoon (of 'n aantal) moet een ruimte dan maar rookvrij terwijl de grote meerderheid in die (al dan niet) rokerige zaal er geen last van heeft? beetje jammer.
Oud 16-05-2004, 15:54
cha0s
cha0s is offline
Dat gezondheidsargument is sowieso voor 'n groot deel onzin, 'tuurlijk is het schadelijk voor de roker, maar daar is 'ie zelf bij. En dat meeroken schadelijk is, is nog steeds niet overtuigend bewezen. (dan weer 'n kwart procent meer kans op kanker, dan weer 'n derde, dan weer juist beschermend tegen... + conclusies die uit niet-significante waarden worden getrokken. + onderzoeken die het schadelijke van meeroken tegenspreken worden (onterecht) afgedaan als manipulatie van de tabaksindustrie.)
Maar: auto's worden ook niet verboden terwijl de uitlaatgassen daarvan ook erg schadelijk zijn en cosmetica schijnt ook verhoogde kans op kanker te veroorzaken. Frituurvet, boven een aantal graden verhit is kankerverwekkend... slecht klaargemaakte vis bevat rare zuren en sapjes die ook niet al te geweldig voor je zijn, genetisch gemanipuleerd voedsel, bse, jacob-kreuzveld, salmonella, etc... daar hoor je geen hond over, maar roken moet volledig worden uitgebannen want dat is zóóóó ontzettend slecht voor je.

Het is vooral een politiek en wormen & naden spelletje, die steeds meer op 'n hetze begint te lijken, voor zover het dat al niet was. Zullen we maar vast 'n mooi Davids-sterretje met 't woord Roker erin laten maken die rokers dan op hun kleding moeten dragen?

Laatst gewijzigd op 16-05-2004 om 15:58.
Oud 16-05-2004, 16:35
Verwijderd
harry hendriks, is er weleens een peuk uitgedrukt in je gezicht?
pff wat een gezeik. waar mensen uitgaan, wordt er gerookt.
voor die regel werd er dan ook nooit over gekraamt door niemand. en nu gaan er mensen wijs lopen doen..
Oud 16-05-2004, 16:40
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Al zou meeroken niet schadelijk zijn.... dan zitten we toch nog met:

* die stank
* last van keel
* last van ogen

Ik heb geen zin om omwille van iemands anders verslaving deze klachten te krijgen. Zeker niet als ik relaxed bij een bandje sta.

Harry Hendrik
Oud 16-05-2004, 16:44
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 16-05-2004 @ 17:40 :
* die stank
dan moet er ook 'n regel komen die parfums e.d. verbied. dat zijn vaak van die wc verfrisser luchtjes waar je 't benauwd van krijgt en waar mensen zich dood aan ergeren.
Citaat:
* last van keel
* last van ogen
lijkt me overdreven voor de meeste mensen.

Citaat:
Ik heb geen zin om omwille van iemands anders verslaving deze klachten te krijgen. Zeker niet als ik relaxed bij een bandje sta.
Dan is dat jouw keuze en blijf je maar lekker weg, je weet vantevoren dat er rokers aanwezig zullen zijn die niet zullen wijken voor 1 individu die het roken zo verschrikkelijk vindt. In zo'n zaal ben jij de minderheid, niet de roker.

...Straight Edge is echt jouw scene

Laatst gewijzigd op 16-05-2004 om 16:48.
Oud 17-05-2004, 16:30
Verwijderd
Werk zelf bij een jongerencentrum, er zou altijd maar 1 ruimte mogen zijn waar gerookt mag worden. Dus bij ons is het in de grote zaal niet toegestaan en in het caffee wel. Werkt opzich wel
Oud 18-05-2004, 22:35
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Werk zelf bij een jongerencentrum, er zou altijd maar 1 ruimte mogen zijn waar gerookt mag worden. Dus bij ons is het in de grote zaal niet toegestaan en in het caffee wel. Werkt opzich wel

Als er in dat cafe niks is wat er niet in de grote zaal is, dan mag dat.
De grote zaal moet dan ook bar bevatten bijv...

Harry Hendrik
Oud 18-05-2004, 22:38
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Dan is dat jouw keuze en blijf je maar lekker weg, je weet vantevoren dat er rokers aanwezig zullen zijn die niet zullen wijken voor 1 individu die het roken zo verschrikkelijk vindt. In zo'n zaal ben jij de minderheid, niet de roker.

Minderheid? Dat zou kunnen, maar dat maakt niet eens uit. Het gaat om het feit dat je niks doet waar een ander last van heeft.

En de wet is dus sinds kort (nou, ja, 14 jaar) anders: als jij wel wilt roken bij een bandje, dan moet jij maar wegblijven want dat mag niet meer.
VOOR DE DUIDELIJKHEID: kom vooral WEL en doe die peuk gewoon niet of niet binnen.

Party ON!

Harry Hendrik
Oud 19-05-2004, 01:06
daddy d
daddy d is offline
hej harry, als ik last heb van jou ga jij dan weg?

zeikhomo
Oud 19-05-2004, 01:08
daddy d
daddy d is offline
Citaat:
En de wet is dus sinds kort (nou, ja, 14 jaar) anders: als jij wel wilt roken bij een bandje, dan moet jij maar wegblijven want dat mag niet meer.
VOOR DE DUIDELIJKHEID: kom vooral WEL en doe die peuk gewoon niet of niet binnen.

ik ben blij voor je dat dit niet de echte wereld is want dan had ik je op je bakkes gerost!!!

dildo
Oud 19-05-2004, 01:09
daddy d
daddy d is offline
heb jij wel vrienden eigenlijk harry????

je verdiend ze niet!!!!!
Oud 19-05-2004, 01:15
daddy d
daddy d is offline
Citaat:
Enne: ik hou van rokers en niet-rokers hoor!!!!

jij houd niet van rokers!

rokers houden iniedergeval niet van jou!!!!!
Oud 19-05-2004, 01:28
Verwijderd
ik hou ook van rokers! altijd gezellig
Oud 19-05-2004, 14:52
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 18-05-2004 @ 23:38 :
Minderheid? Dat zou kunnen, maar dat maakt niet eens uit. Het gaat om het feit dat je niks doet waar een ander last van heeft.
Zeiken over roken en roken verbieden treft in het uitgaanscircuit de rokers die het overgrote deel van de mensen in dat uitgaanscircuit beslaan, dus dat kunnen we ook omdraaien: Jij doet iets waar veel mensen last van hebben.

Citaat:
De wet is geen absolute waarheid en sowieso trek ik me daar weinig van aan. Zeker niet als 'r zulke absurde wetten en regeltjes bedacht worden. Hoezo mag het niet meer? Vanwege die mensen die er last van hebben? Die sowieso niet uitgaan, voeg ik er bij toe. De horeca in bijv. Quebec, Canada is er ontiegelijk op achteruit gegaan sinds het rookverbod: 75% van de bezoekers blijft nu weg. Goed beleid, roken verbieden
Oud 19-05-2004, 15:24
cha0s
cha0s is offline
waar 't dus op neerkomt is dat zo'n 70 tot 75% van de mensen die uitgaan moeten wijken omdat jij niet in de rook wil staan, over egoïsme gesproken.
Oud 19-05-2004, 18:24
attrib
attrib is offline
ik haat rokers als ik uitga, want ik kan er gewoon moeilijk tegen. en het stinkt, is niet stoer en schaden de gezondheid van andere mensen. zelf willen doen, ok, zelf weten. maar iemand anders heeft er last van. dus van mij komt er nog een strenger verbod als het aan mij lag.
Oud 20-05-2004, 00:56
Vice
Vice is offline
Rokers zijn eigenlijk best wel dom. Zij zijn diegene die de sigaretten kopen en die niet rokers mogen gratis meegenieten.

Citaat:
cha0s schreef op 19-05-2004 @ 15:52 :
De wet is geen absolute waarheid en sowieso trek ik me daar weinig van aan. Zeker niet als 'r zulke absurde wetten en regeltjes bedacht worden. Hoezo mag het niet meer? Vanwege die mensen die er last van hebben? Die sowieso niet uitgaan, voeg ik er bij toe. De horeca in bijv. Quebec, Canada is er ontiegelijk op achteruit gegaan sinds het rookverbod: 75% van de bezoekers blijft nu weg. Goed beleid, roken verbieden
Sorry hoor, dat je het onzin vind dat je niet mag roken kan ik een klein beetje bergrijpen, maar om dan gelijk niet meer naar cafe'tjes te gaan vind ik kinderachtig.
Oud 20-05-2004, 05:06
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Zo... Net terug van feestje (6:04)

Nu nog in de rook. Maar hopelijk is dat binnenkort allemaal anders.
Enne: allemaal blijven komen, he! Ook als je straks niet meer mag roken. Je gaat toch primair uit voor de muziek en de mensen!

(Wie dit nu nog leest: slaap lekker. En hele prettige Hemelvaartsdag morgen!)

Harry Hendrik
Oud 20-05-2004, 17:05
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
ik ben blij voor je dat dit niet de echte wereld is want dan had ik je op je bakkes gerost!!!

daddy d,

Is dit een bedreiging? Zo ja, dat wil ik dat graag officieel weten.

Dan: waarom zo agressief? Omdat ik mensen op een regel wijs? Wat als iemand je zou wijzen op het feit dat ergens WEL gerookt mag worden? Reageerde je dan ook zo?

Harry Hendrik
Oud 20-05-2004, 17:06
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Sorry hoor, dat je het onzin vind dat je niet mag roken kan ik een klein beetje bergrijpen, maar om dan gelijk niet meer naar cafe'tjes te gaan vind ik kinderachtig.

Nou, ik snap dat het wennen zal zijn. Maar ja, om dan maar niet meer te komen.... Dan is die peuk wel heel belangrijk voor je....

Harry Hendrik
Oud 20-05-2004, 17:08
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
ik haat rokers als ik uitga, want ik kan er gewoon moeilijk tegen. en het stinkt, is niet stoer en schaden de gezondheid van andere mensen. zelf willen doen, ok, zelf weten. maar iemand anders heeft er last van. dus van mij komt er nog een strenger verbod als het aan mij lag.

Er zijn dus meer mensen die het meeroken zat zijn. Deze persoon lijkt zelfs nog wat verder te willen gaan dan ik. Trouwens: ik wijs alleen op een BESTAANDE regel.

Wat vinden anderen?

Harry Hendrik
Oud 20-05-2004, 17:40
Paris in flames
Paris in flames is offline
laat dat verbod er maar snel komen!
Eindelijk niet meer last van je longen en ogen hebben..en stinkend thuis komen. Laat ze maar buiten gaan roken.
Ik ga toch ook niet met b.v. een brommer ergens naar binnen en dan flink gas staan te geven?
Oud 20-05-2004, 18:15
dark princess
dark princess is offline
Ik vind dat roken helemaal niet bij het uitgaan hoort, ik vind het daarom ook prima als er een verbod komt. Ik kan niet tegen rook en ik heb vooral een hekel aan die mensen die denken dat ze stoer en grappig zijn en dan hun rook in mijn gezicht blazen

Ook vind ik het erg vies dat heel het huis naar rook stinkt als ik ergens geweest ben waar veel gerookt werd, alleen al doordat mn jas (met rooklucht) in de gang hangt.

Als die mensen zonodig willen roken gaan ze maar buiten staan, onder een afdak ofzo. En dan zijn er van die mensen die zeggen dat het gezellig is om te roken, nou ik zie niet in wat daar nou zo gezellig aan is... Zij kiezen ervoor om te roken, dat vind ik prima, zolang ik (en andere niet-rokers) er geen last van hebben.

Roken, het zou verboden moeten worden!
Oud 20-05-2004, 23:00
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik ga toch ook niet met b.v. een brommer ergens naar binnen en dan flink gas staan te geven?

Heel goed (en grappig) gezegd.

Vandaag trouwens in de krant: ventilatie beschermd niet afdoende tegen gevaren van meeroken. Maar dit als een terzijde.

Harry Hendrik
Oud 21-05-2004, 04:03
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-05-2004 @ 00:00 :

Heel goed (en grappig) gezegd.
Harry Hendrik
eerder een hoog bullshit gehalte
jullie doen net alsof wij er het super gaaf vinden om de hele toko vol te blazen met rook, het liefst zo veel mogelijk

eigenlijk doe ik het veel liever recht voor je neus
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten