Oud 20-05-2004, 23:06
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 21-05-2004 @ 00:06 :
Voor de 14e keer je jawoord geven... dan heeft het toch ook geen waarde meer. Ik zou echt het idee hebben van 'op naar de volgende, als je niet leuk/knap/hip genoeg meer bent wissel ik je wel in'
Die ene reclame...waarvan was die ook alweer...?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2004, 23:08
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-05-2004 @ 00:06 :
Owja! Van die verzekering ofzo? Dat je zou willen dat je alles wel 2 weken uit kon proberen?
Oud 20-05-2004, 23:08
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 21-05-2004 @ 00:06 :
Dat het niet definitief is heb ik tot (bijna) tot 2x toe mogen ervaren, dus dat weet ik wel

Voor de 14e keer je jawoord geven... dan heeft het toch ook geen waarde meer. Ik zou echt het idee hebben van 'op naar de volgende, als je niet leuk/knap/hip genoeg meer bent wissel ik je wel in'
Precies. Dat is dus ook mijn schrikbeeld maarja, als je vantevoren al gaat bedenken wat de consequenties zijn van een scheiding, ben je misschien niet gek genoeg op elkaar.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 23:10
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2004 @ 00:08 :
Precies. Dat is dus ook mijn schrikbeeld maarja, als je vantevoren al gaat bedenken wat de consequenties zijn van een scheiding, ben je misschien niet gek genoeg op elkaar.
Dit doet mij denken aan een oud-klasgenoot... tijdens een college Ondernemingsrecht vroeg ze of het mogelijk was om de verdeling van spullen (tot de fotolijstjes en radio aan toe) al te bepalen voor een eventuele scheiding

Dan moet je dus niet gaan trouwen
Oud 20-05-2004, 23:11
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 21-05-2004 @ 00:10 :
Dan moet je dus niet gaan trouwen
Nee, en dat soort vragen moet je ook niet stellen tijdens een college ondernemingsrecht

Mijn hart bloedt
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 23:13
juno
juno is offline
Citaat:
Ga jij nou advocaat worden? Zit effe niet de business te verpesten he! Trouwen moeten ze, en met op maat gemaakte huwelijkse voorwaarden (die niet waterdicht zijn) en daarna een langdurige slepende en dus prijzige echtscheiding.

Niks te flitsscheiding, niks te mediation, gewoon: see you in court!"
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 23:14
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2004 @ 00:11 :
Nee, en dat soort vragen moet je ook niet stellen tijdens een college ondernemingsrecht

Mijn hart bloedt
Het was een college rechten van niks hoor Kreeg ik vorig jaar toen ik nog 'Communicatie studeerde'...
Oud 20-05-2004, 23:15
Verwijderd
Sinds wanneer is het opstellen van huwelijkse voorwaarden en dergelijke het werk van een advocaat? Ik doe geen notarieel he overigens word ik vast wel ooit advocaat, maar niet voordat ik eerst (nu meteen, na drie maanden, dan ben ik klaar) vier jaar heb onderzoek gedaan en ben gepromoveerd.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 21-05-2004 @ 00:14 :
Het was een college rechten van niks hoor Kreeg ik vorig jaar toen ik nog 'Communicatie studeerde'...
Best wel stoer eigenlijk, wij kregen dat pas in het derde jaar
Met citaat reageren
Verwijderd
Trouwen voor de wet brengt wat voordelen met zich mee. Zeker, scheiden zorgt weer voor moeilijkheden, maar als je samenwoont en er gebeurt iets met de ander, kan je in de grootste problemen komen. Zelfs een testament is aan te vechten. Mensen van 60 die nog trouwen, dat vind ik ook een hele slimme stap.
Op zich is alles gemakkelijker geregeld ALS er iets gebeurt, maar of het nu daarvoor nodig is dat je trouwt (eigenlijk nog altijd wel, als je de ander wil vrijwaren van een heleboel gedoe).

Voor de kerk trouwen, nooit of te never. Hypocriete bullshit. Nooit in de kerk komen en dan een dag in een geweldige witte jurk lopen te paraderen? Echt niet dus.
Eerder een handvasting. Het is altijd mooi om te laten zien hoeveel je van iemand houdt en daar een of ander ritueel voor te houden, maar of het nodig zou moeten zijn? Ik zou het graag willen doen voor de ander, en zou het ook leuk vinden als de ander het voor mij zou willen doen, maar het hoeft niet.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 23:17
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2004 @ 00:15 :
Sinds wanneer is het opstellen van huwelijkse voorwaarden en dergelijke het werk van een advocaat? Ik doe geen notarieel he overigens word ik vast wel ooit advocaat, maar niet voordat ik eerst (nu meteen, na drie maanden, dan ben ik klaar) vier jaar heb onderzoek gedaan en ben gepromoveerd.
Heb je al een promotieplek?
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2004 @ 00:15 :
Best wel stoer eigenlijk, wij kregen dat pas in het derde jaar
Stel je er niet teveel van voor, de opleiding was prut en dat college ook... het mocht dan ondernemingsrecht heten, het was strafrecht/burgerrecht en ondernemingsrecht ineen en dan maar 7 colleges... Het tentamen was ook absurd makkelijk
Oud 20-05-2004, 23:19
Verwijderd
Ik ben aan het zoeken, hopelijk kan ik terecht op de Universiteit Utrecht, daar wil ik eigenlijk wel wonen en werken, dat lijkt me geweldig het is natuurlijk geen vetpot, maar je kunt ervan leven. En ik doe wat ik leuk vind, dat is het belangrijkste

En nu ga ik denk ik slapen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 23:20
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2004 @ 00:19 :
Ik ben aan het zoeken, hopelijk kan ik terecht op de Universiteit Utrecht, daar wil ik eigenlijk wel wonen en werken, dat lijkt me geweldig het is natuurlijk geen vetpot, maar je kunt ervan leven. En ik doe wat ik leuk vind, dat is het belangrijkste

En nu ga ik denk ik slapen
Welterusten
Oud 21-05-2004, 08:11
DvoorA
DvoorA is offline
ik wil later wel trouwen. Het geeft een stuk zekerheid. Iemand belooft je bij te staan in goede en slechte tijden en voelt een soort verplichting deze belofte na te komen en zal je dus minder snel verlaten. Bovendien lijkt het me echt mooi om te kunnen zeggen: mijn man en ik Trouwen geeft aan dat je zoektocht naar liefde definitief voorbij is, en daarom wil ik trouwen (ooit).
Oud 21-05-2004, 08:26
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik hoef niet zo nodig te trouwen, om dezelfde reden als meer mensen in dit topic al gezegd hebben: ik heb geen officiele gebeurtenis nodig om te laten zien dat ik van mijn vriend hou.
Maar als mijn vriend mij ooit ten huwelijk vraagt (met als reden: das makkelijker qua juridische zaken en dergelijke, want hij heeft verder dezelfde mening als ik ), dan zal ik zeker wel 'ja' zeggen .
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 09:18
wie?
wie? is offline
Uhhh ja dat zie ik later wel... of ik wil trouwen
Oud 21-05-2004, 14:31
Alistar
Alistar is offline
Tsja, ik vind idd dat je niet perse wettelijk hoeft vast te leggen dat je van iemand houdt. Dan kan je zeggen: 'Dan ga jeminder snel vreemd', maar dat hangt van de persoon af, mijn vader trok zich dr ook niet zoveel van aan dat ie getrouwd was met mijn moeder Ik kan me iig niet voorstellen dat hij d8: ow w8, ik moet niet vreemdgaan, watn het staat op papier dat ik bij n ander hoor...
Het heeft natuurlijk wel wat, zo;n trouwfeest, maar voor mij hoeft t niet zo nodig. Als je van elkaar houdt, heb je toch geen ambtenaar nodig omdat nog even voor je op te schrijven.
Oud 21-05-2004, 15:55
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 21-05-2004 @ 00:08 :
Owja! Van die verzekering ofzo? Dat je zou willen dat je alles wel 2 weken uit kon proberen?
Hmm (iig dat laatste of het van een verzekering is weet ik niet 100%).

En ik heb vandaag lekker trouwkaartjes en bruidstaart besteld.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 21-05-2004 @ 16:55 :
Hmm (iig dat laatste of het van een verzekering is weet ik niet 100%).

En ik heb vandaag lekker trouwkaartjes en bruidstaart besteld.
krijgen we de trouwfoto's te zien?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 21-05-2004 @ 17:51 :
krijgen we de trouwfoto's te zien?
Als ze meevallen zal ik er vast wel een paar posten.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 17:11
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-05-2004 @ 00:06 :
Volgens mij van de Wehkamp...
Oud 21-05-2004, 17:18
little nemo
little nemo is offline
trouwfeest en alles lijkt me wel koel ... alleen k vind het nogal vreemd dat je niet kan trouwen zonder meteen met allemaal juridische verplichtingen opgezadelt te zitten...like, als ik trouw en ik ga goed verdienen en mn vrouw gaat vreemd en wil met die ander verder dan mag ik mooi alimentatie dokken...nah echt niet dus
Oud 21-05-2004, 18:02
juno
juno is offline
Citaat:
little nemo schreef op 21-05-2004 @ 18:18 :
trouwfeest en alles lijkt me wel koel ... alleen k vind het nogal vreemd dat je niet kan trouwen zonder meteen met allemaal juridische verplichtingen opgezadelt te zitten...like, als ik trouw en ik ga goed verdienen en mn vrouw gaat vreemd en wil met die ander verder dan mag ik mooi alimentatie dokken...nah echt niet dus
Trouwen is niet voor het feest, trouwen is ook niet de sentimentele belofte van ik hou van jou, trouwen is nu juist bedoeld als juridische verbintenis waarbij beide partners dingen op het gebied van geld vastleggen voor tijdens en na het huwelijk.

Alimentatie betaal je, als je ex zelf werkt of al een andere man heeft, alleen voor je kinderen. Die blijven toch jouw verantwoordelijkheid, of hun moeder jou nou nog moet of niet. Je mag er ook zelf voor gaan zorgen natuurlijk. Ik denk wel dat de kinderopvang duurder zal zijn dan de alimentatie/...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 18:23
AngelLena
AngelLena is offline
Trouwens even iets wat ik totaal niet snap wat de juridisch huwelijksdeskundigen mij mogen uitleggen:

Situatie: Mijn schoonouders, zijn als vrienden uit elkaar gegaan, een scheiding volgde. Het was in principe redelijk snel ontbonden. Alles goed alles fijn. Allebei een nieuw huis, er wordt braaf alimentatie betaald voor de kinderen etc etc, komen regelmatig bij elkaar op bezoek, gezamelijke etentjes zijn geen uitzondering. Maar nu het volgende:
Mijn schoonmoeder kreg laatst een brief thuis van vrouwe justitia, waar kortom in stond dat mocht haar ex-echtgenoot in de financiele problemen komen, ZIJ dat moest gaan oplossen en hem geld moest geven. (niet dat het zover gekomen is, maar mocht het ooit zover komen dan...)

Dan denk ik WTF??? Je bent uit elkaar, als vrienden of niet, maakt niet uit. Scheiding is scheiding, je hebt niets meer met elkaar uit te staan behalve de kinderen waar beide partijen braf hun aandeel in hebben. Maar als je ex dan ineens rood komt te staan, moet JIJ voor je ex zijn schulden gaan betalen? Kom nou!

Wie kan me dit uitleggen?
Oud 21-05-2004, 21:33
Luna
Luna is offline
Ik denk dat trouwen niets toevoegt aan de relatie die je met iemand hebt, het zegt mij niet zoveel. Ik ben dan ook niet gelovig en dat is toch waar het huwelijk uit voortkomt, uit het geloof. Mij zul je dus niet zo snel zien trouwen, gewoon om het feit dat het mij totaal niets zegt en omdat ik het eigenlijk ook een beetje benauwend vind denkik. (Ik wil trouwens wel een keer trouwjurken passen.)
Oud 21-05-2004, 21:34
sofuckingme
sofuckingme is offline
Citaat:
Rogue schreef op 20-05-2004 @ 13:39 :
ik wil alleen trouwen omdat ik dan zo'n flashy jurkje mag uitkiezen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 22:20
Qimm
Qimm is offline
niet trouwen - veeeeeel te duur
niet trouwen - het voegt eigenlijk niet veel meer toe aan je relatie

wel trouwen - het heeft ook wel wat he?
wel trouwen - Feestje
Oud 21-05-2004, 23:33
Cinamon
Cinamon is offline
Ik ben ook tegen het huwelijk. Hoewel ik eerlijk moet zijn, als de juiste persoon me zou vragen, ik toch wel ja zou zeggen.
Maar ik heb het eens met de TS, trouwen heeft totaal geen nut meer. Misschien in hogere kringen, als medium voor nieuwe zakenrelaties en dat soort. Maar dan is het huwelijk ook vaak puur zakelijk. Deels geforceerd omdat je je in die kringen moet en zult begeven en dus ook iemand daaruit trouwt.
Maar ik zal het even hebben over dingen waar ik nog enigzins verstand van heb. Trouwen voor mezelf.
Nee, in eerste instantie zou ik het niet doen, het heeft zoals ik al zei geen echte functie meer. Er zijn bovendien een heleboel meer nadelen in mijn ogen dan dat er daadwerkelijk een pluskant aan zit. Het 'voor altijd' gedeelte maakt me nu nog een beetje misselijk, het idee om voor altijd bij dezelfde te zijn. Tja, dan hebben we nog de financiële kant, de familie-kant (waar ik persoonlijk zo'n hekel aan heb) en om nou te zeggen dat ik daar op sta te springen? Nee.
Maar goed over een aantal jaar denk ik daar waarschijnlijk heel anders over.
Oud 21-05-2004, 23:58
ofniet
ofniet is offline
Ik wil best trouwen, maar zou het niet erg vinden om niet te trouwen. Als ik trouw, moet ik echt zeker zijn dat het wel de juiste persoon is en dat zie ik nog niet gebeuren. (optimist ) Ik zou dan trouwen, omdat het dan makkelijker is wanneer je kinderen krijgt. In elk geval niet als teken van liefde, bladibla.

Alimentatie betaal je trouwens ook als je niet getrouwd bent geweest en uit elkaar gaat.
Oud 21-05-2004, 23:58
Verwijderd
ik wil wel trouwen. het geeft een extra iets aan je relatie een soort bestempeling op jullie liefde. het is een mooie dag om iedereen te laten zien dat jullie bij mekaar willen blijven voor altijd en daarvoor een feest te geven. verder is het gewoon handig; geen gezeur als je samen een huis koopt, geen gezeur als je kinderen krijgt, geen gezeur als de 1 een ongeluk krijgt, want dan mag jij meebeslissen over het lot van diegene en kan jij voor jou geliefde het beste doen, zonder dat daar een overbezorgde schoonmoeder/vader aan te pas komt enz.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 16:51
Sade
Sade is offline
Ja, met de juiste persoon zou ik wel willen trouwen.

Vroeger was ik echt tegen het huwelijk. Ik zag zoveel scheidingen om me heen, en mannen en vrouwen die niet echt meer van elkaar houden, maar gewoon 'gewend' aan elkaar zijn. Dat vind ik echt vreselijk. En dat zou ik zelf nooit willen.

Toch ben ik er naar aanleiding van mijn huidige relatie nog eens over na gaan denken. En ik ben tot de conclusie gekomen dat ik wel zou willen trouwen als ik denk dat ik echt de ware voor mij heb gevonden. Iemand die dezelfde instelling heeft als mij, het speciaal wil houden, en het nooit een sleur of gewoonte zou laten worden. En die heb ik gevonden. Maar om nou over trouwen te gaan praten is wel weer een beetje teveel van het goede op je 17e
Oud 22-05-2004, 17:11
Verwijderd
ik hoop dat ik wel trouw, want ik zie dat van kinds af aan als een romantisch gebeuren, maar ik wil alleen trouwens als mijn vader nog leeft, want hij moet me weggeven.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 17:30
Verwijderd
Ik heb er nooit echt een mening over gehad, maar op dit moment wil ik wel trouwen en dan ook met mn vriend.

Met hem voelt dat gewoon goed en als een realistisch beeld van de toekomst. Ja, ik geloof dat het voor eeuwig kan zijn, anders zou ik ook niet willen trouwen. Ik heb echter geen haast. Eerst komt het samenwonen wel en dan zal het er vanzelf ooit wel van komen, we zijn nu nog zo jong.

Maar ik zie het dus wel gebeuren. En dan niet eens persé omdat het juridisch gezien handig is, maar gewoon omdat ik het leuk vind om dat samen mee te maken. Ik heb geen papiertje nodig als bewijs van zijn of mijn liefde, natuurlijk niet. Maar ik vind het stiekem gewoon een mooi idee om dat samen te doen en om het met hem mee te maken. Gewoon het idee dat je dan elkaars man en vrouw bent en dat ik dan inderdaad zijn achternaam mag dragen, dat vind ik mooi. En dat het juridisch gezien handiger is, is een heel erg fijne bijkomstigheid.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 18:29
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Ik wil later trouwen (mits ik de juiste man tegenkom uiteraard), omdat het me mooi lijkt, en wat nare man al eerder zei, een 'loop' van je leven (ik heb geen zin om het na te zoeken )
eigenlijk wat Dusjcrib zegt
Oud 22-05-2004, 20:12
Verwijderd
Best wel een lekker loos argument eigenlijk, die levensloop. Iedereen trouwt en het wordt normaal gevonden, laat ik het dan ook maar doen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 22:46
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
als ik al die reacties zo lees is bijna niemand meer van plan te gaan trouwen, dus "iedereen trouwt", dat gaat ook al niet meer op
maar ik ben ouderwets, ik wil kinderen maar ik wil geen kinderen zonder dat ik getrouwd ben.
Oud 22-05-2004, 23:04
Verwijderd
* weg *

Laatst gewijzigd op 23-05-2004 om 00:19.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 23:25
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Offtopic:
Citaat:
poorleno schreef op 23-05-2004 @ 00:04 :
ik houd niet zo van trouwen, maar voor bob maak ik een uitzondering

[afbeelding]
Oh mijn god, wat ben jij een kleuter zeg...overal dat plaatje posten. Je vindt jezelf zeker heel leuk?

Ik weet nog niet of ik later ga trouwen. Áls ik zou trouwen zou dat zijn om aan de buitenwereld te kunnen laten hoeveel we van elkaar houden. Het lijkt me wel een hele mooie gebeurtenis. Wel heel apart...'dan verklaar ik u nu man en man' Laten we eerst maar eens gaan samenwonen, en dan zien we wel verder!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 05:52
Verwijderd
Ik zou zelf NIET vragen, ms beetje ouderwets ofzo maar ik zou het leuker vinden, en verwacht ook een beetje dat mijn signigicant other dat zou doen... ik zie het mezelf gewoon echt niet aan een ander vragen.
Op dit moment moet ik er overigens niet aan denken, ik wil wel trouwen 'later', maar ik wil op z'n minst over 25 zijn voor ik die stap wil nemen. Voor die tijd heb ik er geen plek voor in m'n leven, ik wil wel trouwen dus... gewoon idd dat het niet 'zomaar' een relatie is maar dat je met elkaar verder wilt door het leven en die bintenis maakt. Voor mij is trouwen meer dan zomaar een papiertje, bovendien is het handig juridisch gezien zoals eerder gezegd is.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 19:16
Carrie
Carrie is offline
nou t hele idee van trouwen benauwt me nogal, al dat gedoe er omheen, wie er komen, wie is getuige, en dit en dat enz. Ooit wil k t denk k wel, t lijkt me ook wel romantisch, maar nu moet k er echt nog niks van hebben, en dat t handig is tja, dat wel maar dat moet niet de reden zijn denk k
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 19:37
elledc
elledc is offline
Trouwen vind ik op zich best mooi maar dan wel voor de staat, zeker niet voor de kerk. Aangezien ik atheïst ben, of agnost, beter gezegd. Ik maakte onlangs nog een christelijke trouw mee van m'n neef, ik voelde me werkelijk 100% vervreemd in de kerk, al die flauwe absurde beloftes naar 'god' toe, ik dacht dat ik misselijk werd.

Maar als trouwen met mijn vriend er ooit zou inzitten, en ik denk het wel, dan ga ik het liefst ergens op een mooi plekje in de natuur trouwen waar enkel ouders en broers en zussen zijn uitgenodigd, in heel kleine groep dus. Geen kennissen, misschien slechts enkele vrienden. Een 20-tal mensen lijkt me meer dan voldoende.
(Ik erger me aan kerkelijke trouwen waar massa's mensen zijn uitgenodigd, waar kinderen tieren en waar de vrouwen om 't er 'mooist' zijn aangekleed, waar alles stijfjes zijn gang gaat en de tafels op naam zijn voorbehouden.)
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 19:48
Laydiee
Laydiee is offline
Ik zie zelf niet echt het nut in als je niet godsdienstig bent...
okj, je bent dan wel verbonden met elkaar tot de dood jullie scheidt, maar tegenwoordig scheiden er zoveel mensen, dat je niet echt meer wilt trouwen...
ik zal zelf niet trouwen, behalve als mijn ma dat echt wilt...

ik heb er respect voor maar zal gwn zelf niet echt willen trouwen...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 20:05
Shitonya
Shitonya is offline
Trouwen? Ammenooitniet.
Waarom? Ik zie er het nut niet van in. Eeuwige liefde tot de dood ons scheidt? De meeste mensen scheiden al veel eerder dan de dood, dus nogal een loze belofte
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 23:01
Severus
Severus is offline
Ik ben tegen trouwen. Ik vind dat zo'n papiertje echt niets bijdraagt aan een relatie, het zegt er ook niks over. Bovendien vind ik het te officieel en te vast - waarom trouwen als samenwonen ook al een prima optie is? Dat is praktisch hetzelfde alleen zit je dan wettelijk minder vast aan elkaar gebonden.
Oud 07-08-2004, 23:03
Verwijderd
Je moet ook veel meer moeite doen om alles samen te doen, denk aan gemeenschap van goederen en het erfrecht.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 23:06
Severus
Severus is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-08-2004 @ 00:03 :
Je moet ook veel meer moeite doen om alles samen te doen, denk aan gemeenschap van goederen en het erfrecht.
Is dat bij samenwonen of bij het huwelijk?
Oud 07-08-2004, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 08-08-2004 @ 00:06 :
Is dat bij samenwonen of bij het huwelijk?
Nee, bij een huwelijk
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 23:19
Severus
Severus is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-08-2004 @ 00:07 :
Nee, bij een huwelijk
Oh, okee. Nou kan ik nog een voordeel van samenwonen aan mijn lijstje toevoegen.
Oud 07-08-2004, 23:20
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Mensen trouwen als ze gek/verliefd op elkaar zijn. Gevoelens kunnen veranderen, dus ook gevoelens van liefde. Als je realistisch wilt zijn moet je dus rekening houden met een eventuele scheiding. Die zijn er nou eenmaal en voor een reden. Dat heeft niks te maken met hoeveel je van elkaar houd als je gaat trouwen. Zou maar beter huwelijksvoorwaarden nemen als ik ging trouwen.

Ik vind een huwelijk theoretisch gezien niet erg nuttig. Behalve als er geen optie is als je kinderen krijgt. Maar ik had al iemand horen zeggen(typen) van een soort samenlevingscontract ofzo. Trouwen deden mensen vroeger omdat de godsdienst dat zo zei. Ik hang geen godsdienst aan en ben ook niet van plan dat te gaan doen. Trouwen levert geen geld of iets dergelijks op, alleen maar kosten(spullen voor het huwelijk, scheiding). Ik vind trouwen wel iets traditioneels hebben, je laat officieel weten dat je van elkaar houd en dat je voor eeuwig bij elkaar blijft(al weet je dat natuurlijk niet zeker). Trouwjurk en taart zijn ook wel leuk Maar toch zou ik liever een trouwdag hebben zonder papiertje en er gewoon een liefdes-feest van maken.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 23:34
Bo
Bo is offline
Ik weet niet.. Niet perse geloof ik. Ik vind het wel iets romantisch hebben, maar het zou niets toevoegen aan mijn relatie denk ik. Ik vind het iig geen noodzaak.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten