![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
de vraag naar arbeid(skracht) wordt uitgeoefend door onernemers en de overheid. is gelijk an de feitelijke werkgelegenheid en het aantal openstaande facatures in arbeidsjaren. aanbod van arbeid wordt uitgeoefend door de werknemers. dit is gelijk aan het totaal aantal werkende mensen en de geregistreerde werklozen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() en nee ik denk der nie te makkelijk over want moet zelf ook 5.2 halen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
bestedingsinflatie loonkosteninflatie welke vergeet ik? |
![]() |
||
Citaat:
Maar dit soort dingen vragen ze dus niet? toch? |
![]() |
||
Citaat:
met aftrekposten en belastbaar inkomen enz.. ik zoek het even op.. |
![]() |
||
Citaat:
ik deed dat altidjf out maar klasgenootje gaat het ook uitleggen morgen ![]() maar dan heb ik al enige kennis ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wergelegenheid = werknemers + zelfstandigen aanbod v arbeid = werkgelegenheid + werklozen vraag v arbeid = werkgelegenheid + vacatures beroepsbev. = werkgelegenheid = werklozen + zelfstandigen dat heb ik tenminste ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat je wel moet weten is wat de boxen 1, 2 en 3 inhouden Box 1 Inkomen uit arbeid (loon, winst, pensioen, uitkeringen) Box 2 Winst aandeelhouders (meer dan 5% van een nv/bv (25% , daarvan 30% vrijstelling) Box 3 Sparen/beleggen (ook minder dan 5% aandelen) en huur Ook moet je weten wanneer de heffingskorting en aftrekposten ervanaf gaan. Van je loon eerst de aftrekposten, dan box 1 berekenen en dan van dat bedrag te betalen belasting de heffingskortingen afhalen. Snap je het zo wel, of nog niet helemaal?
||
Citaat:
box 1 is inkomesheffing op werk en woning: brutoinkomsten - aftrekposten = belastbaar inkomen dus aftrekposten aan begin eraf! heffingskorting aan het laatste pas. de tarieven zijn altijd gegeven op het proefwerk hoef je niet uit je kop te leren, rekend net zolang door totdat het bedrag "op" is.. dan tel je alles bijmekaar op en doet dan MIN de heffinskorting dan heb je je netto - loon.. ik hoop dat je het een beetje snapt |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar in mijn context (miss is die van jullie anders hor) is het zo dat het aanbod van arbeidskracht zijn de mense die werk willen hebben, die werkzoeken. de werknemers. als ik naar een bedrijf ga om te soliciteren ben ik het aanbod en is dat bedrijf de vraag. zelfstandigen kunnen dus nooit aanbod zijn. dus bij de werkgelegenheid hoort dan geen zelfstandigen of werkgelegenhed hort niet bij anbod. en je geeft trouwens twee defenities van werkgelegenheid. welke is het nou? volgens mij klopeen e beide niet. maar ik akn het fout hebben natuurlijk |
![]() |
||
Citaat:
Heb mn leraar hier al eens over gemailt toen ik de lesbrieven doornam omdat ik het zo raar vond, alleen werknemers en zelfstandigen. Hij zei dat ook de vacatures erbij horen. *gaat het mailtje voor de zekerheid nog eens even opzoeken*
||
Citaat:
De zelfstandige vraagt wel arbeid, maar dat vraagt de zelfstandige zelf eigenlijk niet maar dat vraagt de vacature die de zelfstandige in zijn onderneming wil vervullen. Die vacature is dan dus het aanbod van arbeid en niet de zelfstandige, de zelfstandige is het aanbod van arbeid omdat hij zelf ook een vacature bezet. Begrijpbaar neergezet zo?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ja das waar, maar ik voel me toch een beetje schuldig dat ik het steeds fout zei en maar vol bleef houden. mja gelukkig kwam ik er nu achter idd. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Is dat gedoe met maatschappelijkegeldhoeveelheid M trouwens ook uitgesloten van het examen?
|
WTF
ik heb nog nooooooooooit iets met boxen gehad ![]() maar ik bedoelde dus dit : http://www.krimpenerwaardcollege.nl/.../belasting.htm |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
je hebt een aantal schijven je verdient 45000 schijf 1 : 6500 16% schijf 2 : 14000 22% schijf 3 : 32000 34 % achijf 4: meer dan 50000 44% dat zijn de schijven dan reken je het uit door de eerste 6500 16 procent eraf te trekken kijk je weer eentje verder dus 14000 (min die 6500) dus 7500 haal je 22 procent af en je gaat maar zo door je moet gewoon kijken welke bedrag in welke schijf valt ![]() je komt er wel uit hoor ![]() /edit laat maar kzie al dat je het begrijpt inspanning voor niks ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
{zie je inbox maar ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik was na een 70 minuten klaar...is dat enorm vroeg? want ik iedereen keek me zo raar aan in de gymzaal ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Tschuss
||
Citaat:
juh ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |