![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Goed vorige examens oefenen, daar heb je veel aan ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maandag is het pinksteren, dus dan zijn er geen examens. Dinsdag zijn duits en wiskunde A aan de beurt. Woensdag zijn aardrijkskunde en scheikunde.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Cdf is als je de kans wilt uitrekenen op een getal en lager dan dat. Bijv. de kans dat je maximaal 5 rode knikkers pakt(5 en minder dus). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dus ja, mijn GR staat helemaal vol ![]() |
![]() |
||
Citaat:
[GR] --> [DISTR] --> [A] Binomcdf (144, 0.9, 99) Je moet ervoor zorgen dat iedereen met een grafische rekenmachine het je na kan doen. Dus ook zonder dat ze weten waar zo'n functie zit.
||
Citaat:
![]() Je moet naar 2nd --> VARS --> 2. normalcdf En dan je gegevens invullen dus. Voor die E moet je 2nd --> , doen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Maarre als je het gemiddelde of standaarddeviatie niet weet kun je het ook uitrekenen met de volgende formule: x - gemiddelde z= ------------------------ standaarddeviatie Voorbeeldsom uit mijn boek: Een machine produceert potten jam. Het gewicht in grammen is Norm(u, 5) verdeeld. (u=gemiddelde) Hoe groot moet u zijn zodat 15% van de potten minder dan 440 gram weegt? z= aantal procent dat tot de grens x(=440 gram) ligt. Dat is dus 15%. Dan moet je 2nd --> Vars --> 3:invnorm doen en daar dan 0,15 invullen. Dat is dus -1,04.. dat is je z-waarde. (440 - ?) : 5 = -1,04 Dan doe ik altijd als voorbeeld 10:2=5 Dus 5 x -1,04 = -5.2 440-? = -5.2 440 -- -5.2 = 445,2 u= 445,2 gram Hoop dat het een beetje duidelijk is. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat hebben jullie eigenlijk allemaal in je GR? Ik heb geen theorie ofzo erin gezet.. alleen belangrijke formules en wortel n-wet enzo. Wortel n-wet is erg aan te raden in je GR te zetten! |
![]() |
||
Citaat:
Je kan het zien als bijna onbeperkt. Je voert het alsvolgt in: [(-)] [1] [2nd] [,] [9] [9] Die komma, dat is de komma boven de 7 en dus niet de punt.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
E(T)= n x u E(X)= u E(T)= wortel( n) x s E(X)= s : wortel( n) n= aantal keer dat je het doet (aantal metingen dus) u= gemiddelde s= standaarddeviatie Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 15:57. |
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Diploma havo wiskunde A1 Max07 | 12 | 13-04-2012 13:38 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Wiskunde a1 Gast. | 2 | 26-06-2008 21:34 | |