Oud 31-05-2004, 15:18
Ilsjuh
Ilsjuh is offline
ik heb een verzorgpaard en het is een heel lief dier.. ik heb hartstikke blij met hem. alleen als ik bij hem ben en de eigenaars en de andere verzorgers zijn er ook. moeten ik en een van die andere verzorgers hem samen doen terwijl de andere 2 ( onderandere de eigenaar) koffiedrinken. nu heb ik altijd het gevoel dat ik wat fout doe.. bijv laatst was er een tocht en ik krijg een smsje van het gaat niet door. als het regende deden er maar 2 paarden mee. dan dacht ik van nou het gaat niet door. nu blijkt da thet wel is doorgegaan allemaal van dat soort dingen. doe ik nou wat fout?? ik vraag me af of het normaal is dat als je geld voor je verzorgpaard betaald( niet zo'n klein beetje ook) dat je alleen maar aan het werk wordt gezet en de eigenaar en nog een verzorger alleen maar koffieleuten en opdrachten geven.. ik heb het met de andere verzorger erover gehad en zij vind het ook raar. nu wil ik jullie mening weten of ik wat verkeerd doe of dat ik hem moet opzeggen.. want dit gaat zo niet langer.. er gebeuren rare dingen waardoor de eigenaar boos op me wordt.. naja niet egt boos maar ik merk dat ze het raar vindt. ik heb het gevoel of ik nooit wat goed doe.. ik wil jullie mening weten omdat jullie er niet bij betrokken zijn.. en of ik mijn verzorgpaar moet opzeggen.. want bij mijn andere verzorgpaar had ik nooit problemen. en hoefde ik ook niet zo heeel veel te betalen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2004, 15:50
hodelahitie
hodelahitie is offline
Ik vind het wel een beetje slecht geregeld. Je betaald ervoor om als een soort stalhulpje gebruikt te worden. Ik weet niet of het allemaal besproken is etc. Maar ik vind, dat als je een paard van iemand verzorgt, gewoon duidelijke afspraken moeten zijn. Niet zoals het daar gaat dus.

En het is wel raar dat ze je sms'en dat het niet doorgaat en dat het dan wel doorgaat. Dat is gewoon niet eerlijk van die eigenaar.

Maar rijdt er ook nog iemand anders op het paard of alleen jij? En wat voor klusjes moet je allemaal doen? En waarom wordt de eigenaar precies 'boos'.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 15:59
AngelLena
AngelLena is offline
Je zou juist betaald moeten worden als ik het zo lees. Je doet werk voor hen zodat zijdat niet meer hoeven te doen, in ruil daarvoor ag je een beetje met een paardje ompielen. Op zich is dat betaling genoeg, maar als jij daar zelfs al voor moet gaan betalen dan zou ik de boel meteen stopzetten en op zoek gaan naar iemand die je werk wel kan waarderen. Want ik krijg ook niet het idee dat je werk gewaardeerd wordt en dat zouden ze wel moeten doen. Vraag je maar eens af hoe veel tijd jij per week besteed aan de klusjes die die mensen anders zelf hadden moeten doen...
En als je dan toch nooit iets goed doet volgens die mensen, dan kan je het beste gewoon weggaan, je zult zien, binnen een paar dagen smeken ze je om terug te komen want nu moeten ze zelf de handen uit de mouwen steken. En ik zou ze laten zweten.

Nou is dit allemaal wat drastisch, maar zo zou ik het aanpakken, ik ben niet iemand die makkelijk gebruik van zich laat maken. Ik kan me ook voorstellen dat jij je verzorgpaardje graag wilt houden dus zou je ook eens met die mensen kunnen gaan praten en vragen wat je precies en concreet fout doet at ze zo boos worden. En waarom ze tegen je liegen. Krijg je daar voor jouw gevoel geen antwoord op of het antwoord staat je niet aan, dan zou ik alsnog opstappen.
Oud 31-05-2004, 17:43
kimberley
kimberley is offline
Ik ben sinds kort gestopt met het verzorgen van mn paardje, gewoon omdat ik het niet met de eigenaar kon vinden.
Ik hoefde niet voor Gentleman te betalen, ik mocht er wel alles mee doen enzo.

Ik vind het ronduit schandalig dat ze je zo behandelen, je zou inderdaad betaald moeten worden ipv dat je de eigenaar betaalt.
Praat eens met de eigenaar over wat ze nou precies wil, en waarom ze nou zo doet.

Het klinkt heel cru en waarschijnlijk is het voor jou zowat onmogelijk (voor mij was dat ook namelijk), maar stop met het verzorgen van dat paardje als ze zo blijft doen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 20:30
Eend
Eend is offline
Dit klinkt eerder als het quasi paardeneigenaar.

Tuurlijk heb je goede mensen ertussen zitten hoor, ik heb er zelf ook mee te maken gehad. Die was helemaal blij als ik haar paard overdag aandacht wilde geven. In ruil daarvoor kreeg ik een kluisje voor mn spullen op de manege en ook heel veel respect. Ook mocht ik wel eens uitstappen, maar omdat het paard nog midden in z'n inrijtraining zat, mocht ik er nog niet op rijden.
Maar ik kreeg wel respect!

Er zijn ook paardeneigenaren, vooral op manege's, die een achterlijke hoge dunk van zichzelf hebben en zich voordragen als de algemene 'snob'.
Je doet nooit wat goed in hun ogen. Ik kreeg zelfs commentaar van ze, dat ik mijn paard eens goed op z'n lazer moest geven, toen ze d'r voetje niet wilde geven. Ik ben blij dat ik daar niet naar geluistert heb!

Andere mensen op de manege die je elke dag wel ziet zeggen altijd hoi en hallo. Die mensen doen dat niet, nee, die zijn daar zogenaamd te goed voor.
Die hangen roddelend en lachend in de kantine over de laatste roddels op de manege en kijken dan net in jouw richting. Vervolgens staan hun paarden te vereenzamen in de stal.

Maargoed, ik uitte hierbij gelijk m'n irritaties over dit soort mensen. Ik zou er mee kappen, of het nou leuk is of niet, ze maakt keiharde misbruik van je. Of je stelt voor om regels te maken. Je betaald er zelfs voor! Je bent geen slaaf! Je bent een meid van 15, vergeet dat niet!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten