Oud 07-06-2002, 21:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Zo, zoon van ons, nu over privacy.
Zoals ik je vertelde, worden we door verschillende mensen er op gewezen, dat je met naam, adres en mobiel voortdurend berichten publiceert op msn en internetforums over o.m politieke en persoonlijke behoorlijk gevoelige onderwerpen.
Blijkens de telefoontjes die wij krijgen heb jij o.a. te maken met dames met heel vreemde neigingen, bovendien chantage met zelfmoord. Een keer nota bene terwijl we samen op reis waren sloegen de paniekstoppen door bij jou wegens een chantagetelefoontje, waarbij je zus en ik je hebben uitgelegd wat je te wachten staat als je aan chantage meewerkt. Vindt je het nog niet genoeg wat we al hebben meegemaakt? Alle remmen los blijkbaar want je gaat door.Omdat wij er geen trek meer in hebben om telkens te worden opgebeld en lastig gevallen te worden is internetchatten thuis over en uit. Vijftig keer uitleggen hielp niet, je gedrag wordt negatief in plaats van positief en je blijft voortdurend kontakt zoeken met de zelfkant van de samenleving. Dat dit gevaarlijk is vindt jij uiterst opwindend. Je weet drommels goed dat wie werkt of studeert geen tijd heeft om voortdurend bereikbaar te zijn en je weet ook drommels goed dat leugen en bedrog regeren op het internet.
Je weet ook dat het communiceren met internetschimmen op pc schermen erg depressief maakt. Herinner je je hoe je keer op keer beloofde, dat je echte mensen op zou zoeken. Een vereniging uit zou zoeken. En het vervolgens niet doet.
De waarschuwing dat heel Nederland en de rest van de wereld meekijkt op het internet, ook de voormalige BVD en KGB doet jou niets anders maar maakt ons bezorgd.We hebben het al zo vaak daarover gehad met jou.
Dat je je eigen toekomst en de goede naam van ons en je familie met deze handelwijze schaadt moet je toch kunnen begrijpen.. Je lijkt wel een kamikaze piloot. Je bent al een paar jaar bezig met ons, je ouders te terroriseren met je ongewenste gedrag, terwijl je weet dat dit ons verdriet doet. Je maakt je eigen toekomst bewust kapot. We dachten dat je daar niet in trapt. HOOR JE ZE AL LACHEN? Al je gegevens naam, geboortedatum, achternaam, woonplaats staan op alle forums is ons verteld. je moest je schamen DENK NOU EENS EVEN NA wat dat voor ons betekent.
Het feit, dat je je studie waar mee je goed bezig bent afbreekt en zelfs in de nacht zogenaamde rediingsakties gaat ondernemen is alleen maar treurig, verre van heldhaftig. Heel Nederland geniet mee. Zo maak je geen vrienden.
Begrijp je echt niet waarmee je bezig bent of laat het je onverschillig. We kenden je zo niet en willen dit afglijden proberen te stoppen, je zit op het foute spoor en dat weet je best. De wissels gaan om. Begrijp het goed.
Papa en ik zien onze gezondheid en jouw gezondheid achteruitgaan en je haar groeit niet meer goed.
Herhaalde gesprekken over respect met jou hadden geen succes en afspraken tellen niet voor jou.
Ons vertrouwen in jou is discutabel aan het worden Vervolg binnenkort. M.

We vinden anderhalf uur internet in alle redelijkheid de maximale tijd en we willen, dat jij je daar aan houdt, zonder heibel je programma's afsluit en zelf terugkeert naar de levende mensen om je heen.We vinden jou de moeite waard om paal en perk te stellen aan je eindeloze internetsessies. Dag Daniël, grote zoon van ons.M.

-------------
Mijn 'bezorgde' ouders.
Ik KAN niet verder meer, ze maken mij GEK, op een dag verlies ik de controle over mezelf!

Maar wat nu?
Ik MOET hier weg, maar waarheen?
Dit leven kan niet meer!
Al moet ik in een berghutje in Nepal leven, tussen de maoïstische rebellen, waar zelfs geen stromend water noch stroom en internet is, zelfs dát is beter dan dit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2002, 21:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik zie maar een zeer beperkt aantal mogelijkheden...

1. Inrichting.
2. Project voor jongeren die thuis niet meer welkom zijn.
3. Weglopen en zien wat er gaat gebeuren.
4. Zm.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 22:04
damaetas
damaetas is offline
1. daar moe je me je ouders over praten :/
2.niet welkom? maarja info zoeken
3. als je denkt dat dat wat uit gaat maken, misschien nemen ze je dan helemaal niet serieus meer
4. nee, das geen mogelijkheid
Oud 07-06-2002, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ik zie maar een zeer beperkt aantal mogelijkheden...

1. Inrichting. <-- slecht idee
2. Project voor jongeren die thuis niet meer welkom zijn. <-- leuk idee moet je misschien effe wat info na vragen
3. Weglopen en zien wat er gaat gebeuren. <-- slecht idee
4. Zm. <-- enigste uitkomst als er niets meer is
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 08:01
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Bedoel je met controle over jezelf verliezen: het overgaan op 1 van de 3 opties, moord, of zelfmoord? - ik heb hier ook een keer over gedacht toen het erg erg was bij mij. Ze wilden o.a. dat ik medicijnen ging nemen omdat ik geen controle over mezelf zou hebben (verder zegt iedereen, ik ook, die me goed kent dat ik echt teveel controle heb...) en toen heb ik ook aan de eerste 3 opties gedacht (optie 4 was op zwaar geemotioneerde en agressieve momenten, moord)

1) Inrichting <-- een goede optie
2) Project voor jongeren die thuis niet meer welkom zijn <-- een goede optie
3) Weglopen en zien wat er gaat gebeuren <-- Als ik dit zo lees slechte optie. Ze geloven ahw niet meer in jou gezonde verstand en dit zullen ze alleen maar als bevestiging zien dat je niet meer vor jezelf de beste beslissingen kunt nemen.
4) Zm. <-- Dat is wel het stomste wat je kunt doen (mijn visie), als het emotioneel ingegeven is probeer het dan ergens anders op te richten... een muur, een stoel..... en uiteindelijk is moord beter dan zelfmoord... - maar zo ver mag je het niet laten komen. Doe gewoon 1) of 2).

En als je echt iets gaat doen kan je het thuis misschien nog proberen... je kan dan agressiever reageren omdat je dan toch niks meer te verliezen hebt.
Oud 08-06-2002, 09:26
moenbase
moenbase is offline
dat daar boven is gesschreven door paps en/of mams?

5. Aanpassen aan je ouders...
Oud 08-06-2002, 09:39
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
5. Aanpassen aan je ouders...
Idd

Het leven bevindt zich niet achter een 17" monitor..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 09:40
Drizzt
Drizzt is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
-------------
Ik KAN niet verder meer, ze maken mij GEK, op een dag verlies ik de controle over mezelf!
Het lijkt erop alsof jij je ouders ook gek maakt. Uit enkele posts die ik van jou heb gelezen, zou ik ook concluderen dat jij een probleem hebt - waar je iets aan moet doen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 10:00
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik zeg hier nadrukkelijk bij dat dit mijn visie is...

Maar jij bent (voor jezelf) veel belangrijker dan je ouders. Je ouders en gezin zijn (volgens mijn idee) niet meer dan een lanceerplatform... je begint er en vertrekt ervan maar je komt er niet terug. Je kunt er alleen voor kiezen contact met ze te houden (ok, en als je neerstort is het handig als dat platform er nog voor jou is).

Maar als je ouders willen dat je erg anders bent moet je je niet aanpassen. Desnoods leef je in 24/7 ruzie met ze maar je beslist zelf wie je bent. Luister wel naar wat ze zeggen, denk erover na en als het je zint pas je jezelf aan.
Oud 08-06-2002, 10:00
Verwijderd
ookal vind ik dat niet alles in die post even juist is, er toch dingen in staan waar je ouders best een beetje gelijk in hebben.
over adressen ed is het misschien idd niet zo verstandig om die overal op internet te versprijden. ook is het misschien idd verstandig om mensen irl te leren kennen, en misschien hebben je ouders wel gelijk als ze zeggen dat dit je allemaal meesleurt naar beneden.
begrijp me niet verkeerd, ik trek hier geen partij voor je ouders want dingen als "je schaadt de naam van ons en de familie met deze handelswijze" vind ik absoluut geen goede uitspraken. maar ik denk dat je ouders hierover heel veel nadenken en willen dat het beter met je gaat, maar zij worden ook zow machteloos tegenover de problemen.
over de opties:
1. is misschien wel een goed idee. kunnen beide partijen tot rust komen, bovendien krijg je dan goede therapieen en kan het probleem misschien wel voor een deel opgelost worden
2. misschien ook wel een goed idee, hoewel ik denk dat je toch ook wel wat hulp kunt gebruiken.
3. lijkt me eigenlijk niet zown fantastisch idee omdat het (zoals anderen al zeiden) misschien net het omgekeerde effect heeft. maar aan de andere kant maak je misschien wel met andere mensen contact enzow... dat zou positief zijn.
4. tja, das natuurlijk optie, het lost geen problemen op... ookal heb jij er geen last meer van dan.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 10:25
proycon
proycon is offline
Hier mijn mening:

Dat je dingen op internet post, openlijk met je naam e.d. .. en over gevoelige onderwerpen, dat vind ik alleen maar goed. Het is goed je mening te laten horen en hier open en eerlijk over te zijn. Dat probeer ik zelf ook altijd. Kom voor je mening uit...

Maar, het leven bestaat inderdaad uit meer dan alleen een computer en internet, meer dan alleen virtueel contact. Je mist een hele dimensie als je het sociale leven uit de weg gaat (Ik ken je overigens niet en weet dus niet precies hoe het is in jou geval, maar wat ik hier zeg kan algemeen beschouwd worden...

Constant in een virtuele wereld leven kan je wereldbeeld vervormen (aangezien je je wereldbeeld zelf kiest door de sites die je bezoekt) en kan inderdaad deprimerend zijn.. Een mens is ten slotte nog altijd een sociaal wezen..

Het kan zijn dat je problemen hebt met sociaal contact, maar probeer het in ieder geval wel. Ga ook de echte wereld in. Het idee wat je ouders opperde over een vereniging bijvoorbeeld lijkt me geen slecht idee.

Nog een optie als je er zelf niet meer uitkomt en je hoofd volzit met verwarrende gedachten is professionele psychische hulp zoeken. Dat is een hele goede optie in mijn mening! Ik weet niet of het gelijk een inrichting zou moeten zijn (maar misschien ook wel hoor)...

Bedenk ook goed WAAROM je van huis weg wilt..Ik kan begrijpen dat je misschien niet heel goed met je ouders kan opschieten, maar laat de rede niet zijn dat er beperkingen worden gesteld aan je computergedrag; want ik denk dat dat alleen maar positief uit kan werken.

Optie 3, weglopen, is geen goede optie. Het zal de situatie er niet beter op maken, je hebt dan nog minder stabiliteit wat je persoon ook alleen maar instabieler zal maken.

Optie 4 is dan wel de stomste optie en zal over het algemeen voor iedereen een negatieve uitwerking hebben. Ik hoop dat je dit nooit serieus gaat overwegen...Kies dan altijd voor optie 1!
Oud 08-06-2002, 10:51
~*Noa*~
~*Noa*~ is offline
Heel even alleen over optie 2... volgens mij ben je meer dan welkom thuis, je hebt ouders die heel veel van je houden... probeer er blij om te zijn... Sterkte!!
Oud 08-06-2002, 10:57
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
proycon schreef:
Constant in een virtuele wereld leven kan je wereldbeeld vervormen (aangezien je je wereldbeeld zelf kiest door de sites die je bezoekt) en kan inderdaad deprimerend zijn.. Een mens is ten slotte nog altijd een sociaal wezen..
Ik denk dat je ouders in sommige gevallen wel gelijk hebben, mijn ouders zouden net zo reageren. Ik zit ook niet ganse dagen en uren op internet want ik zou me daar depressief van voelen. Op internet zitten, werkt verslavend en ik denk dat dat het probleem is. Je zoekt té veel je toevlucht tot de virtuele wereld. Vanaf je een probleem hebt, schrijf je het hier neer en op den duur geraak je vast in een web van onwetendheid. Communiceren via internet is onecht en ik ben dan ook van mening dat je via internet geen echte vrienden kan maken. Het is een steun om mensen te kennen en om je problemen kwijt te kunnen maar het is niet 'grijpbaar'. Ik denk dat je best luistert naar je ouders, je bent nog geen 18 en daar kunnen anders alleen maar problemen van komen. Doe iets anders dan achter je verdomde pc te zitten, ga sporten, verruim je ervaringen, leer mensen kennen, ik garandeer je dat je je er beter door zal voelen!
Oud 08-06-2002, 11:07
Eend
Eend is offline
Euhmz...wat ik hier uit op maak, is dat je weg van huis wilt, omdat je ouders zich zorgen om je maken, jij niet langer dan anderhalf uur per dag op i-net mag (is tog voldoende ) en dat je gezondheid achteruit gaat...

Nahjah, ik vat t volges mij niej eg geloof ik, maar hier valt tog wel mee te leven. De wereld vergaat er niet door als je wat minder achter i-net zit... En de i-net kabel owk niej

Maar ik zou idd eens proberen aan te passen aan je ouders, dan constant zelf bepalen wat je wilt... Je bent of je t wilt of niet nog steeds kind, de rest kan je doen na je 18 zeg maar en als je daar problemen mee hebt, ga je naar de regering en vraag of de volwassengrens lager mag worden

Maar nogmaals, de wereld vergaat hier niet om geloof ik
Zodra ie wel vergaat, waarschuw me dan ff

Eendjuh
Oud 08-06-2002, 13:29
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Het zal misschien een stom idee zijn, maar zou je geen compromissen (is dat een juist meervoud?) met je ouders kunnen sluiten? Het moet toch mogelijk zijn om allmaal wat meer aan de ander tegemoet te komen? Bijvoorbeeld jij mag twee uur internetten, als je ook irl mensen gaat opzoeken, bij een vereniging bijvoorbeeld...
Oud 08-06-2002, 13:37
Verwijderd
Tja, ik moet je ouders gelijk geven wat gevoelige info betreft: naam, adres en telefoonnummer openlijk op het internet plaatsen is onverstandig. Je ouders zeggen ook dat internet per definitie een plek is waar alleen leugens worden verteld, ik ben het daar absoluut niet mee eens. Dit forum (Psychologie dus) bijvoorbeeld lijkt me een plek waar mensen openlijk over problemen kunnen praten die ze niet willen/kunnen/durven uitspreken in het echte leven. Juist door de anonimiteit praat men hier makkelijker, als je het goed doet, komt toch niemand achter je ware identiteit. Ik ben op het internet bijvoorbeeld meer mezelf dan irl, enkele uitzonderingen daargelaten. Nu moet ik je ouders weer gelijk gaan geven met hun uitspraken over contacten. Het lijkt me heel erg moeilijk om hechte vriendschappen over het internet te sluiten. Internet kan wel helpen, maar toch moet je volgens mij ook irl sociale contacten opbouwen. Daar zijn een aantal methodes voor: studie, werk, verenigingen en er zijn er vast nog wel meer. Met verenigingen bedoel ik niet alleen sport. Je hebt vast wel andere hobby's behalve internetten. Zoek daar dan verenigingen van. De woordkeus van je ouders ('je terroriseert ons met je acties') is ronduit slecht te noemen en valt dan ook onder het kopje 'hoe trap ik mijn kind de grond in' IMHO. Vooral het stukje waarin wordt gezegd dat je de goede naam van de familie te grabbel gooit vind ik vreemd gezegd.
Het moraal van dit verhaal:
Internet is een goed medium, maar ook irl moeten contacten op worden gebouwd!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 17:53
PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

1. Inrichting.
2. Project voor jongeren die thuis niet meer welkom zijn.
3. Weglopen en zien wat er gaat gebeuren.
4. Zm.
1. Zou misschien een goede oplossing zijn, ik weet het niet..

2.Geen goede oplossing.
Je bent thuis meer dan welkom, je ouders houden van je, ze willen gewoon niet dat je de hele dag achter je pc zit. Denk er eens over na.

3. Geen goede oplossing, het is eigenlijk niet eens een oplossing want je lost niks op..loopt alleen weg voor je problemen..

4. Zeker geen goede oplossing, je weet dat er mensen zijn die om je geven, kom op, zo ver is het nog niet voor zoiets..

-----------------------------------------

ik dnek dat je gewoon eens met je ouders moet praten, zo moeilijk is dat niet.
het klinkt misshcien lullig ofzow, maar zo is het niet bedoeld.
Ik vind niet dat je je aanstelt, maar misschien overdrijf je een beetje, ik denk dat je moeder in dit geval gelijk heeft, je belooft ze iets en je doet het niet, logisch dat ze dan pissig zijn toch?
ik vind niet dat je ouders in alles gelijk hebben zeker niet..
Maarja, ik zou als ik jou was eerst ens met je ouders gaan praten en samen een plossing zokeen, die voor jullie allemaal het beste is..
Oud 08-06-2002, 18:55
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
ookal vind ik dat niet alles in die post even juist is, er toch dingen in staan waar je ouders best een beetje gelijk in hebben.
over adressen ed is het misschien idd niet zo verstandig om die overal op internet te versprijden. ook is het misschien idd verstandig om mensen irl te leren kennen, en misschien hebben je ouders wel gelijk als ze zeggen dat dit je allemaal meesleurt naar beneden.
Ik héb dus nooit iets op internet gezet.

In m'n profiel staat woonplaats, Zutphen, en msn-adres (vandalen@dolfijn.nl), dat is dus achternaam en woonplaats.
Voor m'n ouders reden genoeg om helemaal gek te worden.

Ik heb zelfs nog nooit m'n mobiele nummer of de wijk waar ik woon op internet gezet!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 18:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Ik zeg hier nadrukkelijk bij dat dit mijn visie is...

Maar jij bent (voor jezelf) veel belangrijker dan je ouders. Je ouders en gezin zijn (volgens mijn idee) niet meer dan een lanceerplatform... je begint er en vertrekt ervan maar je komt er niet terug. Je kunt er alleen voor kiezen contact met ze te houden (ok, en als je neerstort is het handig als dat platform er nog voor jou is).

Maar als je ouders willen dat je erg anders bent moet je je niet aanpassen. Desnoods leef je in 24/7 ruzie met ze maar je beslist zelf wie je bent. Luister wel naar wat ze zeggen, denk erover na en als het je zint pas je jezelf aan.
Dat probeer ik, ja.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 19:03
martijn1985
martijn1985 is offline
Vind je het heel erg als ik zeg dat jouw ouders behoorlijk domme uitspraken doen?

Citaat:
  • je weet ook drommels goed dat leugen en bedrog regeren op het internet.
  • internetschimmen
  • De waarschuwing dat heel Nederland en de rest van de wereld meekijkt op het internet, ook de voormalige BVD en KGB doet jou niets anders maar maakt ons bezorgd
  • Je maakt je eigen toekomst bewust kapot
  • je zit op het foute spoor en dat weet je best
Wie zijn jouw in godsnaam om te bepalen wat jou leven inhoud?

Aan de andere kant: als het waar is wat je ouders zeggen, dan moet je wel uit gaan kijken. Internet is heel leuk, maar je moet niet te veel dr op zitten. (iets waar ikzelf btw ook voor uit moet kijken)

Wat jouw opties betreft:
1. Kan, maar lijkt me niet echt lekker
2. Als dit al jouw opties zijn, dan is dit imho de beste
3. Dom, je weet niet waar je terecht komt
4. Is geen optie. Je gaat vanzelf weg, daar moet je op deze leeftijd niet eens aan denken.
Oud 08-06-2002, 20:58
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Martijn...

Eindelijk iemand die ziet wat ik bedoel.

En nee, heb nóóit m'n adres, laat staan telefoonnummer op internet gezet.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 22:30
Lindansje
Lindansje is offline
kom op zeg... woomplaats en achternaam..

ik heb even gekeken..

er zijn 14 vermeldingen van mensne met jouw achternaam en woonplaats in het telefoonboek

dat is onverstandig, iedereen die iets kwaads wil, gaat even die 14 adressen (want geef toe, zoveel zijn het er niet) af en ontdekt waar jij woont (want overal staan foto's van je)

dat is onverstandig

kortom: neem een beter e-mailadres en wis alles wat er vroeger over je te vinden was

en eerlijk gezegd vind ik de eisen van je ouders niet zo heel erg ongegrond en belachelijk...
Oud 08-06-2002, 23:21
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Lindansje schreef:
kom op zeg... woomplaats en achternaam..

ik heb even gekeken..

er zijn 14 vermeldingen van mensne met jouw achternaam en woonplaats in het telefoonboek

dat is onverstandig, iedereen die iets kwaads wil, gaat even die 14 adressen (want geef toe, zoveel zijn het er niet) af en ontdekt waar jij woont (want overal staan foto's van je)

dat is onverstandig

kortom: neem een beter e-mailadres en wis alles wat er vroeger over je te vinden was

en eerlijk gezegd vind ik de eisen van je ouders niet zo heel erg ongegrond en belachelijk...

zie ook het probleem niet echt eigenlijk...
Oud 09-06-2002, 10:24
Anne
Anne is offline
Weet je, ik vind wel dat je ouders met een beetje vage dingen komen, maar zo zijn alle ouders, want daar kwamen die van mij ook mee. Wat ik wel negatief vind, is dat je ouders kwaad zijn dat je allerlei informatie over jou en hen op internet zet en vervolgens ook hun (zijn het brieven?) standpunten letterlijk op het forum zet. Als je je ouders een beetje zou respecteren (en ik kan me niet voorstellen dat er ergens in je nog een klein beetje respect leeft), dan had je dit niet gedaan. Nu doe je namelijk precies waar zij tegen zijn en ik vind dat niet bepaald aardig ten opzichte van hen.

Goed, ik leef mee met je ouders, maar ook met jou. Ik denk dat je goed moet nadenken over wat je nou eigenlijk wil. Niet met je ouders samenleven... maar ik weet zeker dat je thuis nog wel gewenst bent, anders zouden ze zich niet zo druk om je maken. Ze houden nog wel van je, dat weet ik zeker. Misschien zie jij het niet, maar probeer rustig te blijven (voor zover dat mogelijk is), misschien dat je het over een tijdje wel ziet.

Ik probeer je nu niet aan te vallen, ik heb net zulke dingen meegemaakt, maar door mijn én hun geduld besef ik nu dat ze zich gewoon zorgen over me maakten en me niet al het internet wilden afnemen, omdat ze me niet vertrouwden, maar omdat ze zicg gewoon zorgen maakten.

Maar als ik nou helemaal fout zit (en dat kan best), probeer dan wel een weloverwogen beslissing te maken, waar jij het mee eens bent, en niet de rest van dit forum. Want jouw leven draait nog altijd om jou en niet om de rest van de wereld!

En ook al geloof je het niet... er is echt nog wel leven buiten internet! Geloof mij maar!

Good luck en als er iets is kun je me altijd op msn aanspreken!

Liefs, Anne
Oud 09-06-2002, 10:29
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Good luck en als er iets is kun je me altijd op msn aanspreken!
geld ook voor mij...
Oud 09-06-2002, 17:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Waarom zou iemand mij willen vinden?

En ach, ik ken wel meer mensen die gewoon met hun achternaam op internet zitten.
Bovendien heb ik al een nieuw MSN-adres, het oude gebruik ik alleen nog voor de contacten die ik al heb; nieuwe contacten gaan op het nieuwe adres (voor wie me wil adden: usn_commander@hotmail.com ).
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Lindansje schreef:
dat is onverstandig
Ach, hou op .. tegen iemand die echt kwaad wil, staan de meesten van jullie toch geen kans. Ik overigens ook niet.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 21:12
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
******** schreef:
Ach, hou op .. tegen iemand die echt kwaad wil, staan de meesten van jullie toch geen kans. Ik overigens ook niet.
ja, maar iedere boerenlul kan fleet admiral vinden en bij mij zullen ze toch iets meer verstand moeten hebben van computers en iets beter moeten zoeken, anagezien mijn achternaam nergens is te vinden met een gewone zoekmachine oid...
Oud 09-06-2002, 21:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Lindansje schreef:
ja, maar iedere boerenlul kan fleet admiral vinden en bij mij zullen ze toch iets meer verstand moeten hebben van computers en iets beter moeten zoeken, anagezien mijn achternaam nergens is te vinden met een gewone zoekmachine oid...
Mwa, wat dacht je van Koen?

MSN emailadres: k_roumen@hotmail.com

Oh, z'n woonplaats heeft 'ie nu weggehaald, maar ik weet dat die hier vlakbij ligt.

En Doc?
hp******@hotmail.com
Huizen
(ik laat dat ff weg, want dat adres heeft 'ie uit z'n profiel gehaald... beetje flauw om het hier dan te zetten , maar hij gebruikt het nog wel gewoon)

Wicce?
MSN-adres staat haar volledige naam in, en woonplaats is Amsterdam.

Tampert?
Heeft z'n volledige naam in z'n MSN-adres staan, en woonplaats.
y*****e@hotmail.com, Amsterdam

Conan the Librarian?
Heeft z'n volledige naam in z'n email-adres, en woonplaats in profiel.
e_******k@hotmail.com

Mwa, zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 21:26
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
******** schreef:
Precies.

Maar wie zóu ons nou willen vinden?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 21:47
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Mwa, wat dacht je van Koen?

MSN emailadres: k_roumen@hotmail.com

Oh, z'n woonplaats heeft 'ie nu weggehaald, maar ik weet dat die hier vlakbij ligt.

En Doc?
hp******@hotmail.com
Huizen
(ik laat dat ff weg, want dat adres heeft 'ie uit z'n profiel gehaald... beetje flauw om het hier dan te zetten , maar hij gebruikt het nog wel gewoon)

Wicce?

Tampert?
Heeft z'n volledige naam in z'n MSN-adres staan, en woonplaats.
y*****e@hotmail.com, Amsterdam

Conan the Librarian?
Heeft z'n volledige naam in z'n email-adres, en woonplaats in profiel.
e_******k@hotmail.com

Mwa, zo kan ik nog wel ff doorgaan.
dus?

is het minder dom als iedereen het doet?

geblaat
Oud 09-06-2002, 22:18
bloffan
bloffan is offline
Inderdaad, als iemand echt kwaad wil vind hij je ZO. Ook al heb je niet alle info in je profiel staan. Overal op internet zijn losse beetjes te vinden. Bv. in een topic waar komen jullie vandaan zeg je: ik kom uit zutphen. In een andere topic las ik dat je vlakbij het ziekenhuis woont, nog meer informatie. In een andere topic beschrijf je misschien in wat voor huis je woont of wat voor auto jullie hebben, weer preciezer. Op deze manier is met een beetje speurwerk iemand zo te achterhalen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 22:40
Doc
Doc is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

En Doc?
hp******@hotmail.com
Huizen
Whaha, de info is niet eens correct
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Wicce?
Dus??? Wicce is lief
*kijk trots naar sig*

Sorry maar ik zie 't nut nog even niet...maargoed
Oud 10-06-2002, 09:32
robijnbeertje
robijnbeertje is offline
ik vind wel dat je echte vrienden via internet kan leren kennen ik ken nu veel vrienden en ken ze intusse persoonlijk hele leuke mensen allemaal.
en ik ben nu verliefd op iemand die ik ook van internet kan we msnen bellen smsen heb foto,s gezien en op de webcam.
dus ik weet waar ik aan toe ben en binnenkort ontmoeten we elkaar eindelijk...en we zijn nu al verliefd.

Wat jou probleem betreft: ga met je familie in therapie.
gezinstherapie
Oud 10-06-2002, 15:16
Verwijderd
ik denk dat het niet zozeer een probleem is dat je dat soort gegevens op internet zet ofzow, maar meer dat ze zo veel mogelijk redenen zoeken om jou een beetje van dat internet af te halen en de hoofdreden daar voor is is dat ze zich zorgen om je maken, en dat is volgens mij zeer terecht.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 21:03
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
nou ik kan het me wel van hun voorstellen mijn broer is verslaafd aan computeren en is gestopt met school en heeft geen sociaal leven. tis niet gezond zo vaak achter de pc.
mijn broer gaat gewoon de hele nacht internetten en weet ik veel wat doen.
dus ik zou er best tevreden mee zijn om anderhalf uur per dag te mogen zelfs dat haal ik niet eens.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 21:26
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
bloffan schreef:
Inderdaad, als iemand echt kwaad wil vind hij je ZO. Ook al heb je niet alle info in je profiel staan. Overal op internet zijn losse beetjes te vinden. Bv. in een topic waar komen jullie vandaan zeg je: ik kom uit zutphen. In een andere topic las ik dat je vlakbij het ziekenhuis woont, nog meer informatie. In een andere topic beschrijf je misschien in wat voor huis je woont of wat voor auto jullie hebben, weer preciezer. Op deze manier is met een beetje speurwerk iemand zo te achterhalen.
Vlakbij het ziekenhuis, dat zegt hier niets.
En we hebben geen auto.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 13:48
Eend
Eend is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Vlakbij het ziekenhuis, dat zegt hier niets.
En we hebben geen auto.
Owkeej, een huis in Zutphen, vlakbij een ziekenhuis, zonder auto, das dan geregeld...
Oud 11-06-2002, 15:28
Verwijderd
ej fleet admiral, waarom reageer je alleen op de reacties die een beetje voor je pleiten, en niet op de reacties die zeggen dat je iets moet ondernemen?
zie dit niet als een aanval, maar het valt me op. misschien kun je de waarheid niet onder ogen zien?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef:

Owkeej, een huis in Zutphen, vlakbij een ziekenhuis, zonder auto, das dan geregeld...
...en als 'ie in een rijtjeshuis woont? dan staan de auto's kriskras voor de deur
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 18:10
Eend
Eend is offline
Citaat:
DutchECK schreef:

...en als 'ie in een rijtjeshuis woont? dan staan de auto's kriskras voor de deur
Hoeft niej is bij mij owk niej zow
Oud 11-06-2002, 18:14
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Wat lijken ze ouderwets en zeg. Gatver!
Oud 15-06-2002, 22:17
Rocaliaan Lieke
Rocaliaan Lieke is offline
Alsjeblieft jongen er zijn wel ergere problemen o de wereld!

Probeer je ouders en hun ideeen te respecteren.
Maak andere afspraken maar 1,5 uur internet is ook wel erug lang
Oud 15-06-2002, 22:42
Verwijderd
Heb ik ook gehad.

Ik had een tijd lang contact met een aantal mensen van i-net, belde veel met hen etc. Toen mijn ouders daar achter kwamen, werden ze gek. Ze hebben gedreigd i-net af te sluiten, maar hebben dat uiteindelijk niet gedaan. Het ging ongelofelijk slecht op school in die tijd, maar ze hebben nooit begrepen dat het contact met mensen van i-net juist hielp het niet helemaal te laten zakken.

Nu ik mijn vriend heb ontmoet op i-net, en ze hem ongelofelijk fantastisch vinden, is alles wat gesust...

Maar ja, om het gesust te krijgen heb ik eerst naar hen moeten luisteren: Na acht uur 1 uurtje op de pc, niet chatten, maar voor school of persoonlijke info (surfen dus). Ze stonden werkelijk over mijn schouder mee te kijken.
Bellen was verboden, mijn mobiele telefoon moest beneden liggen wanneer ik sliep, de draadloze gewone telefoon mocht absoluut de woonkamer niet uit.

Ik heb me niet aan alle regels gehouden. Heb zonder hun weten een nieuwe mobiele telefoon weten te bemachtigen en heb zo dus contact gehouden met veel mensen van i-net.

Maar ja, nadat ze zagen dat ik ook zonder chatten kon en me goed aan de regels hield, lieten ze me weer wat vrijer.

Je moet gewoon hun vertrouwen terug winnen, maar echt oprecht he... Je moet er zelf ook moeite voor doen een goede band te creëren of in stand te houden. Ook al lijken de maatregelen die ze willen treffen en jou ogen erg onredelijk, zij vinden jou denk ik ook onredelijk. Hou er rekening mee dat ze het niet voor niets doen, ze willen jou en zichzelf beschermen. Als je weer duidelijk vertrouwen hebt terug gewonnen, kan je ze duidelijk maken dat je niet voor niets contact had met mensen via i-net...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 15:48
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
shit Andyvie, dag zag er toch echt zwaar voor je uit zeg. Uit wat voor een familie kom jij??? Zo ben ik niet opgevoed, bij mij thuis heeft het altijd gedraait om zelf verantwoordelijkheid nemen en zelf kiezen wat goed voor je is, lijkt mij een veel betere manier van opvoeden.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten