Oud 10-06-2004, 13:43
starslayer
starslayer is offline
Sinds 4 maanden heb ik een hele lieve vriendin. In het begin vlogen de weken voorbij we zagen elkaar bijna elke dag. Alle angsten die ik had door een "nare" ervaring toen ik 12 was, verdwenen alles ging vanzelf en maakte me nergens druk over. Naar mate de weken verstreken zag ik haar steeds minder, 1 a 2 keer per week.

Paar weken geleden zijn we ook samen op vakantie geweest, allemaal heel gezellig. Echter begon ik tijdens de vakantie steeds meer te twijvelen of ik wel gelukkig ben.

We hebben totaal andere intresesses en praten eigenlijk nooit over dingen die ons bezich houden, of over hoe we over dingen denken (we praten dus wel maar niet echt diepgaande gesprekken).

Ik heb een goede baan en dit vergt veel tijd. Zij heeft geen baan (door gezondheids problemen) en zit dus de hele dag thuis. Ze begrijpt wel dat me werk veel voor me betekend maar toch lijkt het soms wel of ze zich er aan ergert.

Een paar dagen geleden heb ik definitief de knoop doorgehak ik wil het uitmaken. Maar het lukt me niet om het haar te zeggen? Gisteren zijn we weggeweest en heb me op het begin best wel afstandelijk gedragen (geen arm om haar heen enzo). Proberen een serieus gesprek aan te knopen (ben er enorm slecht in het te brengen). Wil haar namelijk niet kwetsen.

Ondanks mijn voornemen om het er toch over te hebben gebeurde het niet. Voelde me toen ik naar huis ging enorm klote. Wil haar niet kwetsen maar door zo door te gaan doe ik het wel. Ben nog steeds opzoek naar de manier om het haar te vertellen zonder haar echt heel erg te kwetsen, vind haar nog steeds lief... maar het gevoel is weg, ondanks dat ik echt zou willen dat het er nog was.... maar begin me nu te ergeren aan hele kleine dingen...

Ze heeft nu weer problemen met haar rug, en dit is zeker niet de rede om het uit te maken. Maar eerder een belemmering...

Herkennen jullie dit? En hoe hebben jullie het opgelost?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2004, 13:56
Verwijderd
Heb het zelfde meegemaakt, en ja het was zwaar, maar ja ik heb het uitgemaakt
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 14:01
the_only_fieke
the_only_fieke is offline
Waarom zeg je het haar niet gewoon zoals het hier staat?? Ik vind het een heel aannemelijke uitleg, en ja uitmaken is altijd lastig, en zij zal er misschien idd niet zo goed op reageren maar ja!! Jemoet je hart volgen en als jij zeker weet dat het de juiste beslissing is dan moet je daar voor gaan !!

Kijk als de vlam weg is, dan heeft het inderdaad geen zin om verder te doen !! Maar dat kan alleen jij weten, wij niet eh !!

Veel succes ermee !!

Oh ja, moestek van jou zijn zou ik niet het standaard zinnetje zeggen van We kunnen toch nog vrienden blijven !! Laat het gewoon zijn beloop gaan....
Oud 10-06-2004, 15:10
dark princess
dark princess is offline
Ik vind dat je het zo snel mogelijk tegen haar moet zeggen, anders wordt het steeds lulliger voor haar. Zorg er iig voor dat jij het eerst tegen haar zegt dat je het uit wil maken en dus uitmaakt en daarna tegen vrienden enzo. Het is namelijk erg lullig om het van een ander te horen of om achteraf te horen dat heel de wereld het al wist, behalve zij zelf.

Ik weet dit omdat het bij mij een keer zo is gegaan dat ik het van iemand anders moest horen, zo van: 'heeft hij het nou al uitgemaakt?' en ik wist van niks. Ook is het niet leuk om te horen dat je het al veel eerder van plan was. Afstandelijk doen helpt niks. Ook dat heb ik een aantal keer meegemaakt en dat is niet erg fijn.

Dus wees een man en zeg het haar gewoon! Zo wordt het alleen maar moeilijker voor haar en ook voor jou.
Oud 10-06-2004, 15:40
Verwijderd
Als het gevoel weg is, dan moet je het zeker uitmaken. Maar dan moet je ook gewoon eerlijk zeggen dat het gevoel weg is en er niet allerlei andere dingen bijhalen. Want dat is alleen maar kwetsend en daar gaat het ook niet om.

Dus ga nou niet die verschillende interesses als rede geven, of dat met je werk, of dat je je aan haar ergert.. Want dat is de rede niet. Je gevoelens zijn minder of weg, dat kan altijd gebeuren en is niemands schuld.

En afstandelijk doen.. tsja.. je hebt kans dat ze het herkent en daardoor door krijgt dat er iets mis is. Mijn exen deden ook heel afstandelijk toen ze niets meer voor me voelden. Als m'n vriendje dan afstandelijk doet denk ik meteen van "het is weer zover."

En je kunt beter afstandelijk doen dan heel schijnheilig toch nog een arm om haar heen leggen en allemaal lieve dingen zeggen.
Het komt nl heel raar over als je de ene week nog zegt "ik hou van je en ik wil je nooit meer kwijt" en de andere week zeg je dat je gevoelens weg zijn. Dan denkt ze ook van "wtf?" ..
Dus je moet iig niet gaan doen alsof je nog wat voelt, dat is echt superfout

En verder moet je het zo snel mogelijk uitmaken, want zij moet toch zo snel mogelijk weten waar ze aan toe is. Laat het niet te lang duren, zorg ook dat zij er niet over hoeft te beginnen.. wachten totdat zij ernaar vraagt is bestwel gemeen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 15:45
Dzjes
Dzjes is offline
Hoe sneller je het haar verteld hoe beter ,als achteraf blijkt dat je er al zolang mee in je hoofd loopt zal het alleen nog maar meer pijn doen.

Ga eens met haar wandelen ofzo..zeg dat jullie eens moeten praten, en probeer er met haar over te praten en leg haar uit waarom je geen relatie meer met haar wilt.
Vertel haar dat je minder van haar houdt ,en dat je er ook niet aan kan doen,.. ze zal zichzelf sowieso wel al verwijten wrs, dus als je dan nog eens zal zeggen dat zij 'niet werkte, te anders was..etc' zal ze zich schuldig voelen en zichzelf willen veranderen..

Wees gewoon eerlijk met haar, en praat zo snel mogelijk met haar.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 17:24
Elmoo
Elmoo is offline
Het is natuurlijk erg moeilijk. Ik heb zoiets zelf nooit meeegemaakt maar kan me wel een beetje voorstellen hoe je je voelt. Het belangrijkste is natuurlijk dat je eerlijk bent. Vertel haar gewoon hoe je je voelt en dat je het moeilijk vind om het op de juiste manier te brengen. Verder heb ik eigenlijk geen advies ofzo voor je... in ieder geval heel veel sterkte!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten