Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2004, 13:10
Eurydice
Eurydice is offline
Ik ga binnekort met mn vriend naar Venice

Wat zijn echt aanraders qua uitgaangelegenheden, bezienswaardigheden, restaurantjes etc.? (musea/ kerken-hoppen is niet echt de bedoeling, maar als er iets bijzonder is, sta ik er voor open..)
Oud 30-05-2004, 13:55
Verwijderd
tsja, als je naar Venice gaat, ga je daarheen voor de romantiek, de pitoreste straatjes, de sfeer, de bezienswaardigheden en de souvenirs. want daar staan ze toch wel om bekend. het schijnt dat je een keer zo'n gondeltocht moet hebben meegemaakt, maar dat is duur, het water stinkt, en het is kort. maar dat moetje zelfweten natuurlijk. tsja, verder weet ik het niet. veel plezier in ieder geval!
Oud 30-05-2004, 14:15
Northern Lights
Northern Lights is offline
gondeltoch moet je eigenlijk met 6 man maken. 10 euro per persoon dus dat is dan wel goed te doen
vond het inderdaad wel kort ja, maar toch leuk om eens mee te maken.
verder weet ik niet genoeg over venetie om leuke restaurantjes e.d. te adviseren. je hebt altijd de mcdonalds nog
Oud 30-05-2004, 15:27
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, nog nooit geweest. Ik wil er wel heen met mijn huwelijksreis
Oud 30-05-2004, 16:02
Eurydice
Eurydice is offline
ja, idd, had gelezen dat zo'n gondeltochtje 15euro was voor een tochtje van 5minuten.. ben benieuwd hoe ze op zulke prijzen komen maargoed, ik vind het wel de moeite waard denk ik
Oud 31-05-2004, 15:39
Thompie
Thompie is offline
Alles is duur in Venetië.......dus als je daar heen gaat reken maar op een dure vakantie. Echt overal kun je souveniers kopen, uit eten en overal (typisch natuurlijk) is er wel een mogelijkheid om in zo'n gondel te stappen en stuk te varen. Motorboot kan ook, maar qua prijs maakt dat niet uit. Als je daar met auto heen gaat laat je dan niet wijsmaken dat je de autosleutels op het dashbord moet neerleggen(voor als er brand is kunnen hun de auto weghalen, of aan de kant zetten als er iemand anders door moet, dit verschilt per parkeergarage).
Qua uitgaansgelegenheden weet ik het niet precies(toen ik er heen ging was het een uitstapje voor overdag en sliep op een camping ff wat verderop) en meestal begint 's avonds het stapgebeuren een beetje te komen.

En koop een plattegrond, want tis daar f*cking onoverzichtelijk zeg maar. Maar tis wel verdomd mooi daar.

Hieronder een paar foto's:
Venetie 1

Venetie 2

Venetie 3
Oud 01-06-2004, 11:27
luchtballon
luchtballon is offline
Ben ff vergeten hoe het allerbekendste plein heet in venetië ( ), maar ik zou daar niet op een terrasje gaan zitten iig. Een paar straten verder is het al veel goedkoper. Venetië is dus erg duur en erg toeristisch, maar wel leuk.
Verder kan ik niets aanraden, maar er is zóveel, je komt echt wel iets leuks tegen
Oud 01-06-2004, 14:41
Breg
Breg is offline
ik zou zeggen; loop gewoon door de stad heen, dan beleef je de sfeer het best. Heb ik ook gedaan, gewoon een paar uur rondlopen zonder te weten waar naartoe.
Maar ga in ieder gavel naar Piazza San Marco (=het beroemde plein), en ga inderdaad niet daar of bij Ponte di Rialto (=brug) op een terrasje zitten, tenzij je helemaal geen geld mee over wilt houden.
Oud 01-06-2004, 17:12
Northern Lights
hier nog 2 foto's

venetie 4

venetie 5
Oud 01-06-2004, 18:27
Thompie
Thompie is offline
Citaat:
Breg schreef op 01-06-2004 @ 15:41 :
ik zou zeggen; loop gewoon door de stad heen, dan beleef je de sfeer het best. Heb ik ook gedaan, gewoon een paar uur rondlopen zonder te weten waar naartoe.
Maar ga in ieder gavel naar Piazza San Marco (=het beroemde plein), en ga inderdaad niet daar of bij Ponte di Rialto (=brug) op een terrasje zitten, tenzij je helemaal geen geld mee over wilt houden.
Tis idd verschrikkelijk duur daar ........wij hebben daar ook een paar uur rond gelopen......was wel erg mooi.
Oud 04-06-2004, 12:54
Zweefvliegtuig
Zweefvliegtuig is offline
Als je echt iets leuks wilt zien, zorg dan dat je ook even van de toeristische route afwijkt, gewoon een wijk in. Je ziet dan de 'gewone' huizen, met daartussendoor de grachtjes, en de was lekker buiten hangen enzo... Een geweldig gezicht!
Verder zou ik gewoon de belangrijkste en bekendste gebouwen bekijken (de Brug der 7 zuchten enzo, of hoe heette dat ding ook al weer?) en maar kijken waar je uitkomt.
Qua restaurantjes en uitgaansgelegenheden weet ik er niet veel van, ik was er met school...
Oud 04-06-2004, 19:43
Dory
Dory is offline
Als je een paar straatjes van de 'toeristenstraten' afdwaalt, zie je opeens geen toerist meer en is het muisstil. Echt heel bijzonder! Tenminste, dat had ik in april met een vriendin in Venetie! Neem wel een kaart mee als je dat gaat doen want de bewijgwijzering naar San marco en Rialto houdt dan ook op
Oud 04-06-2004, 20:22
Gothic
Gothic is offline
Als je ergens gaat eten, GA NIET ETEN BIJ HET PLEIN!! Daar word je gruwelijk afgezet. Voor 50 euro heb je 4 borden patat... Opeens moet je voor je bord en voor vanalles en nog wat betalen.
Ga lekker bij de Mac eten of stuk verder de stad in. Want de prijs die op het menu staat, wil niet zeggen dat je dat betaalt...
Oud 11-06-2004, 18:25
zita swoon
zita swoon is offline
het peggy guggenheim museum is echt een aanrader als je er van houdt!
Voor de rest: het stinkt wel.
Oud 04-07-2004, 14:46
Thompie
Thompie is offline
Wij zijn toen ook van de toeristische route afgeweken.......eerlijk waar als je geen kaart bij je hebt weet je gewoon niet waar je heen moet. Of je moet een goed richtingsgevoel hebben

Gelukkig hadden wij toen wel een kaart......anders hadden we daar nog wel ff wat langer rond gelopen hehe
Oud 04-07-2004, 19:24
Ninnoc
Ninnoc is offline
vooral s avonds heeeel mooi, als t schemert en de toeristen al grotendeels weg zijn en gewoon rondlopen. venetie is idd zo onoverzichtelijk dat je het best maar gewoon wat rond kan lopen en wel zien waar je uit komt. Zo is t ook het leukst want zo kon je op allelei kleine pleintjes en op verlaten oevers (of hoe noem je dat waterstoep). zo kwamen wij op een volkomen verlaten pleintje met een straatmuziekant ( het was verlaten verder) met cello, zo ontzettend mooi

overdag san marco (t plein), boottochtje naar murano (kleine eilandjes vlakbij venetie beroemd om glasbalzerijen). ik vond murano an sich erg saai en toeristisch maar de boottocht maakte alles goed omdat je op een afstandje van venetie komt en prachtig uitzicht hebt. en ik ben gek van glas dus ik liep een hele dag allerlei winkels af om glaswerk te zien (te duur om te kopen)
Oud 05-07-2004, 12:59
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-06-2004 @ 21:22 :
Als je ergens gaat eten, GA NIET ETEN BIJ HET PLEIN!! Daar word je gruwelijk afgezet. Voor 50 euro heb je 4 borden patat... Opeens moet je voor je bord en voor vanalles en nog wat betalen.
Ga lekker bij de Mac eten of stuk verder de stad in. Want de prijs die op het menu staat, wil niet zeggen dat je dat betaalt...
Dr staat dan onderaan ook wel iets van dat je moet betalen voor de service en het bestek enzo.. Is wel vaker zo in Italie.
Oud 05-07-2004, 17:35
Thompie
Thompie is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 05-07-2004 @ 13:59 :
Dr staat dan onderaan ook wel iets van dat je moet betalen voor de service en het bestek enzo.. Is wel vaker zo in Italie.
Idd.......als je bijv naar Rome gaat, staat onderaan op de kaart dat het zoveel meer is als je op het terras gaat zitten. Ze zijn het ook verplicht om het aan te geven.
Oud 09-07-2004, 12:51
Miep#1
Miep#1 is offline
Raad je aan om de meest toeristische attracties te vermijden of heel erg vroeg 's ochtends te bezoeken wanneer het nog niet zo druk is. Het is daar echt aansluiten in rijen van tien hoor....
Maar erg mooi en apart. Moet je een keer gezien hebben. Ik vond het gewoon rondlopen door de stad erg leuk en ook met de "busboot" varen was een goed alternatief voor die abnormaal dure gondels.
Oud 09-07-2004, 20:00
kweety
kweety is offline
Citaat:
Miep#1 schreef op 09-07-2004 @ 13:51 :
Raad je aan om de meest toeristische attracties te vermijden of heel erg vroeg 's ochtends te bezoeken wanneer het nog niet zo druk is. Het is daar echt aansluiten in rijen van tien hoor....
Maar erg mooi en apart. Moet je een keer gezien hebben. Ik vond het gewoon rondlopen door de stad erg leuk en ook met de "busboot" varen was een goed alternatief voor die abnormaal dure gondels.
das idd waar. en als je de busboot neemt, moet je ervoor zorgen dat je door het kanaal komt dat dwars door venetie gaat. voor nog geen 2 euro zit je dan ongeveer een uur in die boot, dacht ik. stuken goedkoper dan een gondel en met de goede routes zie je ook nog veel van de stad.
Oud 10-07-2004, 17:57
coldplayfan
coldplayfan is offline
Nog ff iets over venetië: er schijnen echt heeeeeeel erg onmenselijk veel muggen te zijn.. Ik ga er zelf dit jaar ook heen, en van iedereen hoor ik dat het er echt heel erg is. Sommigen gaan er zelfs daarom nooit meer heen.

Lijkt mij lichtelijk overdreven, maarja, tis maar dat je t weet..
Oud 10-07-2004, 20:11
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
coldplayfan schreef op 10-07-2004 @ 18:57 :
Nog ff iets over venetië: er schijnen echt heeeeeeel erg onmenselijk veel muggen te zijn.. Ik ga er zelf dit jaar ook heen, en van iedereen hoor ik dat het er echt heel erg is. Sommigen gaan er zelfs daarom nooit meer heen.

Klopt, omdat het er stinkt.
Oud 11-07-2004, 12:34
Breg
Breg is offline
Citaat:

toen ik er was (eind maart) heb ik geen enkele mug gezien...
Oud 11-07-2004, 12:40
sexylexy
sexylexy is offline
gondeltocht moet je doen, en er is een plein, ik bne even de naam kwijt, maar daar kan je heerlijk eten
Oud 14-07-2004, 16:38
Cruz
Cruz is offline
Ik ga er in augustus 2 dagen naartoe. Heel veel zin in!
Venezia lijkt me ontzettend mooi
Oud 14-07-2004, 19:13
Northern Lights
Citaat:

muggen? totaal geen last van gehad toen
Oud 15-07-2004, 13:48
Miep#1
Miep#1 is offline
Over die muggen: ik ben een aantal jaren geleden midden in de zomer in Venetie geweest en heb geen mug gezien. Misschien dat er nu een plaag is ofzo.....
Het plein dat genoemd werd heet denk ik het San Marco Plein. Is erg toeristisch maar wel mooi, toen ik daar was stikte het er wel van de duiven.....
Oud 15-07-2004, 17:19
Northern Lights
Citaat:
Miep#1 schreef op 15-07-2004 @ 14:48 toen ik daar was stikte het er wel van de duiven..... [/B]
dat is 1 van de dingen die het plein ook bekend maakt stikt er altijd wel van de duiven
Oud 16-07-2004, 18:05
Thompie
Thompie is offline
In de zomer heeft elk warm land last van muggen.......maar dat je in venetië meer muggen ziet als normaal is natuurlijk logisch (al heb ik er bijna geen gezien toen ik er in augustus was maja)

Venetië is gebouwd op water.........en water trekt muggen........
Oud 16-07-2004, 18:34
Pierreke
Pierreke is offline
Venetie is echt mooi! wat wij toen gedaan hebben is een rondvaart gemaakt met de (gewone) stadsbus, die daar over water gaan. Je ziet alles, en hebt geen dure gondelkosten! Ik vond het wel mooi! Hoiudt rekening met aardig wat trappen,want de bruggen zijn allemaal wat hoger!
Oud 21-07-2004, 18:53
Miep#1
Miep#1 is offline
Citaat:
Northern Lights schreef op 15-07-2004 @ 18:19 :
dat is 1 van de dingen die het plein ook bekend maakt stikt er altijd wel van de duiven
Oooh ok, dus al die toeristen komen op de duiven af! Ik kan me herinneren dat je er ook van die zakjes eten kon kopen voor die beesten.... Topattractie!
Oud 29-07-2004, 14:41
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ben er 2 weken geleden geweest, ik vond 't heel mooi en zo'n gondeltocht is wel duur, maar zeker de moeite waard!
Oud 14-08-2004, 00:40
Verwijderd
Ik ben pas terug uit Venetie en ik ben er 8 dagen geweest. Dat was wel een beetje lang maar ik wilde niet zo'n korte vakantie. Het is leuker voor een dag of 4 maximaal.

Bijna alle winkels bevinden zich in de wijken San Marco en Canareggio. Piazza San Marco is het grote plein met de basiliek (mooi van buiten, lelijk van binnen) en de campagnille en een paar musea. Daar zijn ook altijd ongelofelijk veel toeristen. De eerste dag dat je er aankomt kun je beter eerst een tijdje gaan rondwandelen in de stad en een tocht maken over het canal grande met een van de waterbussen. Dan proef je de sfeer van de stad eerst goed alvorens je in het massatoerisme terecht komt. Het belangrijkste museum is de Galleria Accademia waarbij het voornamelijk draait om de meesterwerken van Veronese, Tiepolo en Tintoretto. Daarvan hangt er nog hier en daar wat in een kerkje. Indien je geinteresseerd bent is er een archeologisch museum (best leuk) maar die andere musea zijn wat saaier.

Neem een zonnebril mee want het ligt is er heel fel aan het water.
Eten en drinken is prijzig ( 4 euro voor een cola op een terrasje) en de restaurants bieden weinig variatie (spaghetti, pizza, inktvis, kip en steak)
Een restaurant wint het van allemaal (ik ben er 3 of 4 keer wezen eten) het heet Concadoro en het is in Castello. Het eten is er zeer gevarieerd, erg lekker en veel minder duur, en het is ook meer trendy eetgelegenheid. Je wordt ook niet van opgejaagd of krijgt er niet ongevraagd de rekening.
Op het eiland Lido is een strand en daar is het ook goed vertoeven. De dingen zijn er normaal geprijsd en het uitgaansleven schijnt er ook beter te zijn. Jammer dat ik er niet s avonds ben geweest. Oh ja bereid je voor: Venetie s avonds is echt vreselijk saai en er is helemaal niks te doen
Koop een plattegrond bij een van de kiosken want soms kan je vreselijk verdwaald raken in de stad. Rechtdoor gaan bestaat er namelijk niet en voor je het weet ga je een verkeerd steegje in en ben je je hele richtingsgevoel kwijt. Maar als je er een paar dagen bent is het allemaal makkelijk zonder kaart te vinden.

Gondeltochten kosten iets van 40 euro per 25 minuten. Je kunt ook een gidsende gondelier krijgen of livemuziek bestaande uit een operazanger met accordeonist

Laatst gewijzigd op 14-08-2004 om 00:43.
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten