Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben TEGEN en niet een klein beetje ook. Vreemdgaan is een privezaak en het is belachelijk dat in de wet op te nemen, er staat ook niet in de wet dat je moet trouwen voor je gaat samenwonen of dat soort ongein. Bovendien zijn er ook mensen waarbij vreemdgaan een deel van de (goede) relatie vormt, de zogehete vrije relatie. Ik ben zelfs VOOR vreemdgaan als beide partijen ervan af weten.
||
![]() |
Citaat:
2) Vreemdgaan is géén privé-zaak. Het is a) een zaak tussen twee mensen en b) een zaak van de samenleving: juridisch en financieel bijvoorbeeld. Vreemdgaan en het kwalijke gevolg ervan, echtscheiding, raken de hele samenleving. 3) Het is je volste recht die mening toegedaan te zijn. Persoonlijk ben ik niet voor zogenaamde vrije relaties. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat je niet meer van iemand houdt kan gebeuren, en daar oordeel ik niet over, maar je kunt er dan wel voor zorgen dat je dan eerst normaal je huidige relatie afsluit en de ander geen pijn doet. Ik ben fel tegen vreemdgaan en er bestaat geen enkel excuus voor. Ik ben wel voor. En daarbij: niet vreemdgaan heeft nix met liefde te maken, maar met respect en eigenwaarde. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Maar wat bedoel je met: "Ik ben wel voor."? 3) Volgens mij ook wel met liefde. De ware liefde weerhoudt je van liegen en dus van vreemdgaan. |
![]() |
|
Ik ben tegen vreemdgaan, maar het verbieden bij wet, ronduit belachelijk. Dan krijg je het net als landen zoals iran, waar vrouwen nog steeds gesteenigd worden omdat ze vreemdgaan. Ook in pakistan is dit het geval.
Nee als je dit soort dingen bij wet gaat verbieden krijg je een te gecontroleerde samenleving. Dit soort dingen zijn prive zaken. En als ik me nie vergis, zijn prive zaken wel al bij wet beschermt dus.....
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Maak ik dit echt mee? Je bent het met me eens ![]() Citaat:
Dat ik het eens ben met de stelling! Dat ik voor ben ![]() Citaat:
![]() We zijn het wel eens, alleen ik verwoord het weer eens verkeerd.. |
![]() |
|
tegen.
ik vind dat de wet überhaupt inspraak mag hebben op een relatie, dat is iets tussen die twee mensen, die lossen het samen dan ook maar op, of niet. Ik vind het feit dat iemand vreemdgaat al een erge straf, als diegene nog geeft om zijn/haar huidige vriend(in). Maar aan wat voor straf moet ik denken hierbij??
|
Verwijderd
|
Het huwelijk is een overeenkomst naar burgerlijk recht. Niet-nakoming van die overeenkomst zou dus dwaling of contractbreuk kunnen opleveren. Naar zijn aard is het huwelijk niet geschikt om middels het strafrecht te sanctioneren - dat past niet binnen het stelsel van rechtsbescherming neergelegd in het BW. Ook gezien vanuit het perspectief van contractvrijheid is het niet wenselijk bepaalde gedragingen binnen het huwelijk te sanctioneren, aangezien er niet direct en objectief strijd is met de openbare orde of goede zeden. Verder, zoals gezegd, is er al de mogelijkheid van een actie bij de burgerlijke rechter. Handhaving van het huwelijk middels het strafrecht zou zich dus niet verdragen met het ne bis in idem-beginsel.
|
![]() |
|
hm, ja van mij zou het mogen, een straf op vreemdgaan.
Maar ook bij relaties die ongeveer een jaar duren. Afhankelijk van de leeftijd welke straf er gegeven wordt. Maar dan zou er ook zoiets moeten komen als een Liefdes-les. Een les in de liefde, zoals Abt's stelling dat al aangaf.
|
Verwijderd
|
Ik heb trouwens wel een vraag nu: Waar leg je de grens? Wat noem jij vreemdgaan en welke straffen staan er op de (eventuele) meerder vormen van vreemdgaan?
Ik ben fel tegen vreemdgaan en ik zou het fijn vinden als er een 'goede' straf tegen zou komen. Maar ik denk dat dit onmogelijk is, gezien de verschillende meningen over vreemdgaan. De één vindt zoenen vreemdgaan, de ander noemt het pas vreemdgaan als er sprake is van gesclachtsgemeenschap. En wéér een ander vindt het al erg als er geflirt wordt met een ander. Daarbij zijn er ook mensen die zelfs onderling hebben besloten dat zij een open relatie hebben. Je kunt mensen niet straffen als ze iets doen waar ze het beiden mee eens zijn en waar ze niemand pijn mee doen. En dan nog de vraag hoe lang een relatie al aan de gang moet zijn om aansprakelijk te zijn voor de wet. Want een relatie van 4 maanden kan soms meer diepgang hebben dan een relatie van een paar jaar (uit ervaring). En een relatie van een paar maanden is soms ook serieuzer dan een relatie van een paar jaar (eveneens uit ervaring). Ga je intelligentie ook meetellen? Vindt je het erger als iemand met een hoge intelligentie vreemdgaat dan wanneer het iemand is met een lagere intelligentie? Ga je kijken naar afkomst, opvoeding en cultuur van mensen? Er zijn zoveel punten waar je op moet letten en ik denk wel dat het echt onmogelijk is om alle mensen tevreden te stellen que wetten op vreemdgaan. Ik vind het een moeilijke kwestie. Ik zou graag willen dat het wordt afgestraft want ik vind het één van de kwalijkste zaken ter wereld en daarbij ook gigantisch respectloos, maar ik ben bang dat je er weinig aan kunt doen.. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind zelf vreemdgaan een slechte zaak en ik zou willen dat je er iets tegen kon doen, maar ik ben bang dat dat gewoon onmogelijk is. Het gebrek aan respect voor je partner blijft, of je dat nu omzet in een daad of niet. Begrijp je wat ik bedoel? Het is niet de daad van het vreemdgaan die het meeste pijn doet, maar de 'achterliggende gedachte'. Bovendien, wanneer kun je van een relatie spreken? Of is het alleen vreemdgaan als je een 'liefdescontract' (huwelijk) hebt?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik was hem alleen even voor, tuurlijk zit er geen verschil in.. Je hoeft niet intelligent te zijn om te weten dat vreemdgaan slecht is ![]() Verder ben ik het met je eens ja! Het lijkt me onmogelijk om het te straffen en zoals ik al zei: er zijn teveel punten waar je op moet letten. Sommige mensen vinden namelijk dat vreemdgaan bij de relatie hoort (open relatie) en die kun je dan natuurlijk niet gaan straffen.. En over de afkomst, opvoeding en cultuur was ik wel serieus. Want ik denk dat dat er veel mee te maken heeft. In sommige culturen mogen mannen meerdere vrouwen hebben maar moet een vrouw het nit flikken om vreemd te gaan. Als iemand met zulke normen is opgevoed zal hij/zij op een bepaalde manier tegen vreemdgaan aankijken, dus dat moet je ook nog eens mee laten tellen. En dit is pas de tweede keer dat ik ermee kom aanzetten hoor ![]() Laatst gewijzigd op 10-06-2002 om 13:35. |
![]() |
||
Citaat:
Vreemdgaan is fout, maar dat betekent niet dat dat ook via de ministerie gestraft moet worden. Denk 's logisch zeg! Weet je dat meestal 't geweten wat ze erna krijgen een ergere straf is? Meestal zijn die mensen dan juist hun echtgeno(o)t(e) EN hun parter waarmee ze vreemd zijn gegaan kwijt. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
hm, misschien moet er iets komen van een contract voor verliefde stelletjes dan? die je kunt uitbreiden naar: - sex hebbe met niemand anders dan je partner - om samen te wonen - trouwen misschien met wat tussenstappen, en de straf is dan afhankelijk van je contract ofzoiets? :\
|
![]() |
Bullshit.
Ik vind dat mensen hun relatie helemaal zelf uit moeten zoeken, daar moet niet de overheid tussen gaan staan. Wat wil je erna verbieden? Schelden tegen je echtgenooit? Liegen tegen je echtgenoot? het is sowieso haast onmogelijk te controleren. Ik denk dat het dan nog stiekemer gedaan wordt, als er ook nog een boete/gevangenisstraf/whatever op staat. Heeft volgens mij averechtse werking, en dan heb ik nog niet eens gekeken naar relaties die ongeveer draaien op het vreemdgaan. Absoluut tegen dus.
|
![]() |
Ik ben zeker tegen vreemdgaan!!! Ik vind eigenlijk wel dat er iets in de wet magen komen te staan dat de parter van degene die vreemd is gegaan alle vrijheid krijgt om te straffen. Maar die bevoegdheid moet niet bij de overheid liggen.
(best gek dat ik voor mijn studie rehten nog maar op 5 punten zit, of vinden jullie dat misschien logisch?) ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zeg ook dat het bullshit zou zijn als Havo'ers strengere straffen zouden krijgen dan Mavo'ers ![]() Laatst gewijzigd op 11-06-2002 om 17:50. |
![]() |
||
Citaat:
ja, valt nog meer mee dat de Abt er nog geen stelling over heeft gemaakt ![]() Hm misschien niet helemaal stierenpoep, als ze die lessen, die de Abt verzonnen heeft, les in de liefde eens invoeren. Dan kan door middel van het behaalde cijfer de straf bepalen. of klinkt dat te ingewikkeld? ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|