Oud 05-06-2002, 20:09
ff raad nodig
ff raad nodig is offline
He,

Ik ben er eigenlijk helemaal zeker van dat ik zwanger ben... Maar ik ben er eigenlijk heel erg blij mee voor mij is het zeker dat ik het kind hou, maar ik ben nog maar 16. Ik heb al een tijd een vriend en ik slik de pil we hebben al vele keren sex gehad, maar altijd zonder condoom behalve in het begin dan.
Ik heb het aan mijn vriend verteld en die was er zelf ook erg blij mee en wilde het kind ook houden. Ik ga deze week een test doen en dan kijken wat het geworden is.
Maar nu heb ik toch een vraag... Wat zouden jullie doen als jullie op deze leeftijd zwanger zouden raken? Het is niet om mij over te halen want voor mij staat het vast dat ik het kind houd daar ben ik heel zeker van.... Maar mag ik jullie antwoord weten op deze vraag?

heel erg bedankt groetjes van mij
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 20:24
Verwijderd
hee ff raad nodig
ik wil niet lullig zijn ozo hoor, maar weet je echt zeker dat je op je 16e al een kind wil???
Hoe combineer je dat da met school enzo? uitgaan, vrienden, hobbies, evt werk???
Ik weet niet wat voor school je doet, en welke klas... maar je bent 16, dus ik denk dat je in de 4e zit, van, zeg hao, dan moet je dus bijna eindexamen as je ligt te bevallen...

Maarja, als je het echt zeker weet... Ik was alleen benieuwd hoe je dat bovengenoemde allemaal gaa doen.

En als ik nu zwanger zou zijn... aortus. echt wel!!!
Ik ben net 16, en ik ben er dus echt nog helemaal niet klaar voor om een kind te krijgen.
Nee, ik kies voor abortus!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 21:02
merijn
merijn is offline
Lieve ff raad nodig,
ik ben een meisje van 16 en zou het kindje houden. Principieel ben ik namelijk absoluut tegen abortus. Niet vanwege mijn geloof (ik geloof niet), maar puur omdat het tegen mijn ideeën ingaat. Zodra je er achter bent dat je zwanger bent is dat kindje aan het groeien. Waarschijnlijk heeft het nog geen gevoel e.d., maar het leeft! Ik denk dat je niet over het leven van anderen mag beslissen, ook niet voor de geboorte. Naar mijn idee is dit moord. Verder zijn er nog een heleboel andere mogelijkheden natuurlijk. Bijvoorbeeld adoptie. Laat je in ieder geval goed voorlichten en als het zeker is, vertel het alsjeblieft aan je ouders. Er zijn heel veel instanties die je kunnen helpen. Tot slot wens ik je heel veel sterkte en doe het voortaan veilig!

Liefs Merijn.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 21:08
Verwijderd
Als je de pil slikt is de kans klein dat je zwanger geworden bent. Ik zou eerst een test doen voor je je al van alles gaat bedenken. Tuurlijk kan het, maar nu zit je misschien voor niks van alles te verzinnen ed.

Voor mij is er een verschil tussen 'nu een kind krijgen' of 'op deze leeftijd (16 dus)' een kind krijgen, aangezien ik geen 16 ben. Maar voor nu en toen geldt dat ik het kind gehouden zou hebben. Ik vind kinderen erg leuk en denk ook dat ik volwassen genoeg ben om een kind op te kunnen voeden. Maar het ligt ook aan de situatie waarin je zit natuurlijk.

Als je echt zwanger bent, denk ik dat je voor jezelf heel goed de voor- en nadelen op een rijtje moet zetten en dan een beslissing moet maken. Bedenk wel dat je een groot deel van je jeugd kwijt zult zijn, je zult veel minder dingen kunnen doen (denk aan school, uitgaan, vrienden, enz.). Maar je krijgt er natuurlijk ook heel veel voor terug. Denk er goed over na.

Maar doe om te beginnen eerst maar eens die test.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 21:22
Mark
Mark is offline
Ik denk dat ik me opgaf voor medisch onderzoek, want ik geloof dat ik de eerste man zou zijn die zwanger is/was.
Oud 05-06-2002, 21:30
Paige
Paige is offline
Het zou er bij mij voor een groot deel vanaf hangen of de vader het kindje zou willen houden en het ook samen met mij zou willen grootbrengen..Wil hij dat niet?..Nou, dan is mijn keuze vrij snel gemaakt..Ik laat mijn kinderen niet zonder hun beide ouders opgroeien..Klaar..
Tijdens het typen van dit stukje kwam opeens de gedachte bij me op van: zou ik dit ook echt doen?
Best stom eigenlijk..
Naja, de conclusie van dit verhaal is dat het afhangt van de situatie (hoe cliché..)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 21:47
ekki
ekki is offline
Citaat:
snowboarder schreef:
Ik denk dat ik me opgaf voor medisch onderzoek, want ik geloof dat ik de eerste man zou zijn die zwanger is/was.

ik zou het kind houden, ben principieel tegen moord en dus tegen abortus (uitzonderingen daar gelaten).

maar ga idd eerst maar ff zwangerschapstest doet voordat je dingen zeker weet.

enneh... tuurlijk is een kind lief en leuk, maar er kleven ook behoorlijk wat nadelen aan, hoor. het is echt niet alleen maar leuk ofzo.
Oud 06-06-2002, 07:33
damaetas
damaetas is offline
abortus plegen, maar met die mening sta ik nogal alleen denkik
Oud 06-06-2002, 08:05
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef:
augurken eten nee das flauw ik zou abrtus plegen dus nog een medestander
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 09:12
Verwijderd
Citaat:
snowboarder schreef:
Een man kan niet spontaan zwanger worden..
Maar wel een baby in de buik laten groeien..

Paar wetenschappers haddn zin om zich daarin te verdiepen en het was schijnbaar gelukt
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 10:28
Verwijderd
hmmmm als ik een vriendin van 16 zou hebben en die zou zwanger zijn dan zou ik echt helemaal flippen. Me ouders zouden me ook vermoorden etc. Je verneukt gewoon je hele toekomst dan 16 jaar..... denk er goed overna zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 10:30
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:

ik zou het kind houden, ben principieel tegen moord en dus tegen abortus (uitzonderingen daar gelaten).

maar ga idd eerst maar ff zwangerschapstest doet voordat je dingen zeker weet.

enneh... tuurlijk is een kind lief en leuk, maar er kleven ook behoorlijk wat nadelen aan, hoor. het is echt niet alleen maar leuk ofzo.
Ik zie eigenlijk helemaal geen voordeel in kinderen hebben :/ je moet ze opvoeden verschonen verwennen aandacht geven al je tijd gaan eraan vrienden raak je kwijt werk dat kind elke keer janken etc.

Maarja zo denk ik erover oh ja als ik JOU was dan had ik abortus gedaan maarja ben een man dus zou niet weten hoe zo situatie in elkaar zit
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 11:22
Verwijderd
hoi,

als ik zwanger zou worden van stefan dan zou ik het wel houden. Stefan had me een keer verteld dat als ik zwanger zou worden hij mij toch wel zou overhalen om het kind te houden. ik zou het emotioneel niet aankunnen om weg te laten halen. maar je bent wel enorm jong natuurlijk.

maar als ik verkracht zou worden en ik zou zwanger zijn dan zou ik het wel weg laten halen. want dan zou ik het kind niet aan kunnen kijken dusja...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 12:04
Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik zou naar de abortus klinkiek rennen. Ik wil geen kinderen, helemaal niet. En ik vind het tamelijk onverstandig dat jij dat kind wil houden, maar ja, mijn probleem is 't niet.
Oud 06-06-2002, 12:35
Balance
Balance is offline
ik zou het houden, zeker weten.
kben net als eerder genoemd door anderen, principieel tegen abortus (behalve in extreme omstandigheden).
En afstaan kan ik denk ik niet aan, ik hecht me heel snel aan mensen en ben dol op kinderen.
Ik weet wel dat het heel wat anders is hoor, heel zwaar, een kind opvoeden, want na een week in me eentje op een nichtje van 2 oppassen was ik al bek af. Maar toch zou ik het er allemaal wel voor over hebben.

Maar liever wel wat jaartjes later als ik toch de keuze heb...

En ik hoop voor jou dat je ouders en de ouders van je vriend ook achter je zullen staan, want ik denk wel dat je die ontzettend hard nodig zult hebben. (als je echt zwanger blijkt te zijn)

Succes
Oud 06-06-2002, 12:39
@pie
@pie is offline
Citaat:
snowboarder schreef:
haha helemaal mee eens

maar stel dat ik een vrouw zou zijn.. ik heb op het moment wel andere dingen aan mn hoofd, wil nog veel teveel doen om aan een kind vast te zitten.. abortus is dus hard, maar ik zou er niet over twijfelen..
Oud 06-06-2002, 12:53
ff raad nodig
ff raad nodig is offline
dank jullie wel!!!!
Ik ben echt blij dat mensen het ermee eens zijn... Ik moet deze week nu ongesteld worden anders dus het is eventjes afwachten

Ik weet hoe erg het is om een kind op te voeden het is niet alleen maar leuk, je bent heel erg afhankelijk van een kind dat weet ik ook. Maar ik ben gek op kinderen en ik zou het niet over me hart verkrijgen om abortus te plegen ook afstaan zou ik niet kunnen. Me vriend is het er helemaal mee eens en als ik deze week niet ongesteld wordt doe ik een test en vertel het direct aan mijn ouders daar heb ik gelukkig een hele goede band mee....

ik weet dat ik er niet alleen voor zou staan en het uitgaan enzo dat laat ik dan maar achter me dat is niet het belangrijkste in me leven. Ik zou het wel missen inderdaad maar mijn vrienden hou ik dat weet ik heel erg zeker.

Ik weet dat ik nog heel erg jong ben voor een kindje maar ik weet zeker dat ik hele erge problemen krijg als ik het weg zou laten halen... Ik denk dat ik daar nooit meer overheen kom daar kirjg ik ontzettend spijt van dat weet ik nu al zo goed ken ik mezelf wel.

Heel erg bedankt voor jullie mening dat is voor mij ook heel erg belangrijk.....
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 14:50
ekki
ekki is offline
waarom denk je dat je zwanger bent als je nog niet eens overtijd bent????

nouja, het zal wel.
Oud 06-06-2002, 14:52
ekki
ekki is offline
Citaat:
Pollore schreef:

Ik zie eigenlijk helemaal geen voordeel in kinderen hebben :/ je moet ze opvoeden verschonen verwennen aandacht geven al je tijd gaan eraan vrienden raak je kwijt werk dat kind elke keer janken etc.

Maarja zo denk ik erover oh ja als ik JOU was dan had ik abortus gedaan maarja ben een man dus zou niet weten hoe zo situatie in elkaar zit
ik ben (voor zover ik weet) niet zwanger.

maar ik weet bijna zeker dat ik geen abortus zou laten plegen, om de reden die ik hiervoor al noemde.

kinderen hebben is moeilijk, ja. het voordeel is dat je ze enorme liefde kan geven en die ook terug krijgt en dat je leuke dingen met je kinderen kan doen. dat zou ik er dan wel uithalen. voorderest zou het voor mij wel moeilijk zijn, ofc.

maar laten we hopen dat ik niet zwanger word voor ik daar aan toe ben.
Oud 06-06-2002, 15:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ff raad nodig schreef:
dank jullie wel!!!!
Ik Ik weet dat ik nog heel erg jong ben voor een kindje maar ik weet zeker dat ik hele erge problemen krijg als ik het weg zou laten halen... Ik denk dat ik daar nooit meer overheen kom daar kirjg ik ontzettend spijt van dat weet ik nu al zo goed ken ik mezelf wel.
Hoi!

Je moet natuurlijk zelf weten of je het kind wilt, ja of nee, maar ik wil je er even op wijzen dat instanties (scholen bijvoorbeeld) je in de weg kunnen zitten (terwijl ze dat helemaal niet mogen doen!).
Zo weet ik van een meisje die een kind kreeg toen ze 16 was en niet meer haar diploma mocht halen op die school. Ze moest dus oprotten, met andere woorden. Nou, dat mag dus niet en zorg dus ook niet dat dit met jou gebeurd!!! (tenzij je dat wilt, maar het is echt beter om met een diploma op zak te lopen dezer dagen!)
Zoek hulp bij instanties (er is vast en zeker iets voor jonge moeders) en ik denk dat de kindertelefoon er ook nog voor 16-jarigen is; zeker wat zulke dingen betreft. Misschien dat zij je ook kunnen helpen, mocht een school/werk je dwars zitten.

M.a.w.: laat je dus niet discrimineren slechts omdat je een vrouw bent en dus zwanger kunt worden/bent!!!!!!!

Gatara
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 16:59
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Als ik nu zwanger zou zijn zou ik 't kindje niet houden. Ik ben net 16 en ik weet van mezelf dat ik nog te jong ben om een kind op te voeden. Uitgaan en gezellig iets leuks doen met vrienden zal er niet meer zo snel bij zijn. Ik denk wel dat ik het er moeilijk mee zal hebben en ik hoop dat ik dan ook dat ik deze beslissing nooit hoef te maken...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:31
poetica
poetica is offline
Als ik nu zwanger zou zijn, k weet niet...
k zou het eerst in ieder geval met mijn vriend bespreken. Zelf denk ik wel dat ik aan abortus zou denken, k zie mezelf namelijk nog niet als mama. Voor ik moeder word wil ik nog verder studeren, beetje reizen, beetje onbezorgd van het leven genieten en werken. Ik wil gewoon dat ik financieel sterk genoeg sta voor ik aan kinderen denk. Ik zou me zo schamen als ik hiervoor bij mijn ouders om hulp zou moeten vragen.
Als ik van jou was zou ik nog eens hééél goed nadenken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:56
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
snowboarder schreef:

psies...

Maar ff serieus..ik zal de vraag veranderen in: wat zou je doen als je vriendin zwanger was?

Ik zou haar heel sterk aanraden om abortus te plegen (dus damaetas: je hebt een medestander ). Ik heb geen vriendin, maar ze zal iig niet ouder zijn dan ik, en ik zie geen kans om met zijn twee-en een kind op te voeden op je zeventiende (nou ja, bijna..). Verder bevalt mijn leven dat ik nu heb heel goed, en dat wil ik eigenlijk niet opgeven.

Maar ja, ik weet ook dat ik haar nooit kan dwingen. Dus als zij wel besluit het kind te houden, dan zou ik heel teleurgesteld zijn. Maar ik zou haar in ieder geval bij haar blijven. Je bent met zijn twee-en verantwoordelijk voor dat kind, dat moet je als jongen niet afschuiven op alleen de moeder, dat kan je niet maken.
Oud 06-06-2002, 18:47
Verwijderd
ligt eraan van wie.
van een verkrachter of 1 of ander niet-serieus vriendje, of een vriend die serieus leek maar toch niet serieus genoeg om een kind van te krijgen
------> dan sowieso abortus.

Volgens mij zou ik ook nog (please val me niet meteen aan) iemand kunnen zijn die bang is een serieuze relatie door zoiets te verpesten en op eigen houtje abortus plegen zonder dat hij überhaupt van de zwangerschap weet....

Ik zou op deze leeftijd nog geen kind willen.
Je gooit je eigen toekomst weg en daarmee ook die van het kind.

Ik heb nix tegen mensendie besluiten het kind te houden, op zich ook nix tegen die beslissing. Iedereen moet het zelf weten vind ik.
Zodra je echt een leventje in je hebt groeien kijk je er volgens mij ook heel anders tegenaan dan wanneer je zonder met zoiets in aanraking te zijn geweest heel makkelijk beslist van "goh dan zou ik wel ff abortus plegen."
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 20:00
Verwijderd
Het ligt heel erg aan het gevoel erbij. Eigenlijk zou ik zeggen abortus, maar als je niet helemaal zeker bent van abortus moet je het niet doen, omdat je dan je leven lang er spijt van kunt houden. Dus als ik er echt helemaal geen band mee heb of zo, als het echt heel vroeg nog is, zal ik het waarschijnlijk laten weghalen. Later, nou, dat weet ik dus niet.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 20:03
wissie
wissie is offline
Als ik nu zwanger zou worden, zou ik het kind niet houden. Ik ben 16 en dat vind ik veel te jong om moeder te worden. Daar zou ik zowel mezelf als het kind geen plezier mee doen. Bovendien weet ik nog niet zeker of ik ooit wel kinderen wil, laat staan wanneer ik 16 ben.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 20:03
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Pollore schreef:

Agree for 100%.

Ik moet dus echt niet zo'n hoopje ellende hebben dat 20 jaar van je leven inneemt (ik stoot mensen voor het hoofd). Bovendien... de manier waarop meeste mensen lol hebben van kinderen is tegen mijn gelijkheidsprincipers. Daarnaast vind ik vnml kleinere kinderen vaak irritant en ik kan bijna geen 'liefde in de zin van warmte ontvangen. geen voordelen dus. Als je kinderen hebt dan ben je voor de rest van je leven je vrijheid kwijt... - toch heb ik me voorgenomen kinderen te krijgen - zodra ik 50% van mijn leven erop heb zitten (owja, ik ben onsterfelijk, zoniet dan kom ik terug op wat ik net zei ).

Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Volgens mij zou ik ook nog (please val me niet meteen aan) iemand kunnen zijn die bang is een serieuze relatie door zoiets te verpesten en op eigen houtje abortus plegen zonder dat hij überhaupt van de zwangerschap weet....
niet aanvallen? - tuurlijk niet - ik benhet namelijk met je eens
mag toejuichen/aanmoedigen wel?

Citaat:
martijn1985 schreef:Maar ja, ik weet ook dat ik haar nooit kan dwingen. Dus als zij wel besluit het kind te houden, dan zou ik heel teleurgesteld zijn. Maar ik zou haar in ieder geval bij haar blijven. Je bent met zijn twee-en verantwoordelijk voor dat kind, dat moet je als jongen niet afschuiven op alleen de moeder, dat kan je niet maken.
Kan je NIET maken? - ik zou dat moreel wel kunnen maken... maar volgens mij kan dat wettelijk niet. Iets van vader-plicht ofzo.
Oud 06-06-2002, 21:52
Verwijderd
denk abortus

ik ben absoluut niet klaar voor een kind ben veel te druk, als ik een kind heb wil ik het ook goed doen en niet op mijn 17e, denk ook niet dat ik het dan goed kan doen...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 21:57
Rosie
Rosie is offline
Hoi,

Het lijkt mij echt geweldig een kind te hebben.. Alleen nog niet nu, moet minstens 20 zijn. Ik ben nu pas 15 maar stel dat ik in jou plaats was geweest had ik denk ik er wel heel erg over nagedacht. Ik kan nu wel zeggen van oooh dat zou ik echt niet doen maar ik denk dat als je in zo'n situatie zit er toch wel anders over denkt. Dat kan je natuurlijk niet van te voren zeggen.. Het lijkt me wel zonde van je jeugd maar je hebt dan zoveel anders moois.. Lijkt me echt wel leuk, niet dat ik nu eigenlijk een kind zou willen. Nouja.. vaag..

In iedergeval sterkte ermee..

Doeg xxxx *Rosie*
Oud 06-06-2002, 22:15
Verwijderd
Mezelf verrot schrikken, ik ben een man
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 22:38
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
nouw, het is moeiluk om daar nu echt iets over te beslissen, maar áls het toch zo zou zijn dat Sjantal zwanger is <van mij dan wel hoop ik> dan denk ik toch wel, dat als het 'kind' er nog maar een paar weekjes in zit, toch maar zo'n abortus te doen ofzow.
in ieder geval is het zeker niet gewenst op deze leeftijd.
maar sja... als het ons echt overkomt, dan denk ik er misschien anders over. maar het gebeurt nu toch niet..
Oud 06-06-2002, 22:41
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
oja, en het is opzich ook wel zielig voor het kind, als het dan opgroeit in zo'n tiepische tiener-moeder-situatie.
Ik vind wel dat je je leven een beetje op orde moet hebben --> klaar zijn met school enz.. voordat je een kind wilt opvoeden.
Oud 07-06-2002, 06:50
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
ff raad nodig schreef:
He,

Ik ben er eigenlijk helemaal zeker van dat ik zwanger ben... Maar ik ben er eigenlijk heel erg blij mee voor mij is het zeker dat ik het kind hou, maar ik ben nog maar 16. Ik heb al een tijd een vriend en ik slik de pil we hebben al vele keren sex gehad, maar altijd zonder condoom behalve in het begin dan.
Ik heb het aan mijn vriend verteld en die was er zelf ook erg blij mee en wilde het kind ook houden. Ik ga deze week een test doen en dan kijken wat het geworden is.
Maar nu heb ik toch een vraag... Wat zouden jullie doen als jullie op deze leeftijd zwanger zouden raken? Het is niet om mij over te halen want voor mij staat het vast dat ik het kind houd daar ben ik heel zeker van.... Maar mag ik jullie antwoord weten op deze vraag?

heel erg bedankt groetjes van mij
ben ook me menstruatie aan het afwachten

Maar ik had het er gisteren nog met mijn moeder over, mocht ik zwanger zijn zou ze het alleen jammer vinden dat ik "geen jeugd" meer heb..
Maar ze zei ook dat ze stiekem het ook wel leuk enzow vind. en dat ze me altijd zou helpen mocht het gebeuren.

MAAR mocht ik dus zwanger raken dan denk ik ook dat ik het hou, ik ben nu 17 en volgend jaar klaar met mijn opleiding.
maar als het kind eenmaal in me buik zit kan ik er ook anders over denken.

IK weet hoe babies zijn.. loop al een jaar stage op een kdv. dus heb veel ervaring en ik weet dat het niet altijd leuk is.. SNAchts je bed uit flesje hier flesje daar enz.
maargoed.

VEEL suc6 zal ik zeggen
Oud 07-06-2002, 23:19
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
toevallig toevallig ben k op t momento errug bang dak zwanger ben nou ja bang kep t liever niet natuurlijk maar ja van de andere kant is abortus tog geen optie voor me dan misschien toch eerder adoptie kweetniet zeker wak doe als t zo is in elk geval heeeeel goed me me vriend praten (die echt geen kind wil op t moment maar toch ook wel mijn mening zal respecteren hoop ik)dus samen komen we vast tot n goede beslissing...maar op t moment dat je echt zeker weet dat je zwanger bent zul je dr misschien anders tegenover staan dus ik sluit niks uit of course!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 09:24
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik zou het kindje houden. Maar ik ben dan wel 18 en als het kindje geboren wordt bijna 19 dus..
Oud 08-06-2002, 14:32
Roozie
Roozie is offline
Abortus,

ik heb het 'kind' je kunt het beter geen naam geven omdat het nog een klein eitje is, geen toekomst te bieden,
ik weet dat als het noodzaak is dat ik best voor het kind kan zorgen maar een alleenstaande moeder van 17 is gewoon geen basis voor een goede opvoeding, ben zelf nog maar een kind die absoluut niet van die verantwoordelijkheden aan kan, ook al gedraag ik me nog zo volwassen

het toch krijgen en weggeven is voor mij geen optie want als ik het eenmaal zou krijgen zou ik het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te geven want in 9 maanden bouw je echt wel een band op met datgene wat in jou groeit.
Oud 08-06-2002, 15:58
Verwijderd
Abortus, I guess.
Ik kan dat kind nu toch geen leven bieden, ik ben er zelf ook helemaal niet klaar voor om het leven dat ik nu heb op te geven. En besides, ik wil zowiezo geen kinderen, al helemaal niet als ik zelf nog praktisch een kind ben.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 17:02
kirsten
kirsten is offline
Citaat:
damaetas schreef:
Correctie, abortus ondergaan . Abortus is geen misdaad, maar een medische ingreep, dus je kan het niet legen. En je staat er niet alleen mee.
Oud 08-06-2002, 17:29
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
kirsten schreef:

Correctie, abortus ondergaan . Abortus is geen misdaad, maar een medische ingreep, dus je kan het niet legen. En je staat er niet alleen mee.
je pleegt het toch, je maakt da baslissing toch zelluf? nouja weetikveel hoe je het wil noemen.
Oud 11-06-2002, 11:20
ff raad nodig
ff raad nodig is offline
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!YESSSSS IK BEN NIET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ZWANGER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!

maar ik ben heel erg blij met jullie hulp

de groetjes van mij
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 12:10
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Ik schrok er al van dat je zwanger was geworden terwijl je de pil slikte..
Oud 11-06-2002, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Nomen-nescio schreef:
Ik schrok er al van dat je zwanger was geworden terwijl je de pil slikte..
die kans is er !!!!!!!

meis fijn dat je niet zwanger bent (slaat dus niet op jou)
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 13:47
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Ja, dat weet ik
Oud 11-06-2002, 14:25
Breg
Breg is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Het ligt heel erg aan het gevoel erbij. Eigenlijk zou ik zeggen abortus, maar als je niet helemaal zeker bent van abortus moet je het niet doen, omdat je dan je leven lang er spijt van kunt houden
Ik zou liever spijt hebben van een abortus en later (als ik wel klaar voor zou zijn) een kind krijgen ipv een kind op te voeden waar ik ook niet 100 % achterstond.

Als ik nu zwanger zou zijn dan zou ik echt meteen een abortus plegen/ondergaan. Op mn 15e een kind, ik moet er niet aan denken. Ik moet er (nu) zelfs niet aan denken om over 10 jaar zwanger te raken. Ik wil graag ook een leven hebben zonder kinderen, waarin ik kan doen wat ik wil en niet de hele dag thuis hoef te zijn omdat ik voor iemand moet zorgen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 14:36
muckymouse
muckymouse is offline
ik kan niet zwanger zijn, of ik moet de nieuwe maagd maria zijn

en al was t dan de nieuwe jezus ik zou t toch weg laten halen
Oud 11-06-2002, 17:34
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Wel proficiat als je besluit het te houden, maar ik zou denk ik wel abortus laten plegen, omdat ik nu zeker weet dat ik dat kindje niet gelukkig kan laten worden, nu toch nog niet. Ik wil eerst meer meegemaakt hebben en me geamuseerd hebben, al klinkt dat misschien egoistisch. Ik weet trouwens zowiezo niet of ik ooit kinderen wil, want ik vind deze wereld geen fantastische plaats om een kind neer te poten, al lijkt het me echt fantastisch om kindjes te hebben want ik zie enorm graag kinderen. En trouwens, het klinkt misschien grofjes, maar we zijn al met teveel mensen, dus wil ik ff niet meehelpen de wereld om zeep te helpen. Dramatisch hé... Maar in ieder geval: veel geluk ermee!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 17:59
Built to last
Built to last is offline
als ik nu zwanger was zou ik heel vreemd opkijken.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 18:00
Built to last
Built to last is offline
ow en als ik een meisje was en zwanger was 4 jaar geleden dan zou ik het houden want abortus is moord.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 18:39
Severus
Severus is offline
Citaat:
Built to last schreef:
ow en als ik een meisje was en zwanger was 4 jaar geleden dan zou ik het houden want abortus is moord.
Jij hebt makkelijk praten, als jongen. Hou jij je bek dus maar.

Ripper
Oud 11-06-2002, 18:46
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
Ripper schreef:

Jij hebt makkelijk praten, als jongen. Hou jij je bek dus maar.

Ripper
zijn we op ons teentjes getrapt. ik zeg gewoon dat als ik een meisje was en zwanger was dat ik zou houden omdat ik abortus moord vind...

dus waarom houd je niet lekker zelf je bek ofzo
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten