Oud 21-06-2004, 09:03
Gatara
Gatara is offline
Britten voelen niets voor Franse kandidaat

Uitgegeven: 21 juni 2004 09:06

BRUSSEL - Groot-Brittannië zal zijn veto uitspreken als Frankrijk zijn minister van Buitenlandse Zaken, Michel Barnier, naar voren schuift om de nieuwe voorzitter van de Europese Commissie te worden. De Britse krant The Guardian meldde maandag bij monde van 'Britse bronnen' dat Barnier te licht zou zijn voor de functie en te slecht Engels spreekt.

Tijdens de EU-top hadden de Europese regeringsleiders vorige week een opvolger moeten kiezen voor Romano Prodi. De Belgische premier Guy Verhofstadt kon geen genade vinden in de ogen van de Britten, Italianen, Polen, Letten, Litouwers en Tsjechen. Frankrijk reageerde door de Brit Chris Patten af te keuren. Patten was niet door de Britse regering naar voren geschoven, maar door de Europese Volkspartij, de grootste fractie in het Europees Parlement.

Opvolging

De huidige EU-voorzitter Ierland wil nog voordat het de voorzittershamer volgende week aan Nederland overdraagt, duidelijkheid hebben over de opvolging van Prodi. De Ierse premier Bertie Ahern zal daarom in de komende dagen contact opnemen met zijn 24 collega's om te proberen tot overeenstemming te komen.
http://nu.nl/news.jsp?n=344602&c=21

--------

Flauw van de Fransen om die Brit dan af te keuren (maar die zal waarschijnlijk slechter Frans spreken dan die Fransman Engels zal spreken) En Flauw van de Britten dat ze zeggen dat het is omdat ie slecht Engels spreekt. Engels is niet de Europese taal, maar EEN Europese taal en er zijn tolken.
Oud 21-06-2004, 09:18
naam onbekend
naam onbekend is offline
Het schijnt dat diezelfde Britten de Belgische premier Verhofstadt ook al hebben afgekeurd omdat hij tegen de oorlog in Irak was.
Oud 21-06-2004, 09:37
meisje
meisje is offline
Ik denk dat Engeland en Frankrijk gewoon heel graag een van hun eigen mennekes daar willen hebben en dan krijg je dat gedoe. Ik zou zelf ook liever geen Brit willen hebben, omdat ik de houding tov Europa van de Britten meer dan achterlijk vindt. Die lui hebben allemaal boter op de kop. (frankrijk ook)
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 10:47
Verwijderd
Een Britse kandidaat is natuurlijk onzin, dan moeten ze eerst maar eens een volwaardig lid worden en ophouden met al dat anti-europa-gezeik.

Achja, politieke spelletjes. Mannen blijven altijd kinderen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 11:24
little nemo
little nemo is offline
...kunnen ze geen zwitser nemen??
Oud 21-06-2004, 11:47
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 21-06-2004 @ 12:24 :
...kunnen ze geen zwitser nemen??
Ja, of iemand uit Paraguay...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 11:52
professor2
professor2 is offline
ik heb liever een brit dan een fransman de fransen zijn veel erger als eht om hun eigen zaakjes gaat
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 12:04
Verwijderd
ik heb weer liever een Fransman dan een Brit, Britten willen meestal zó anders zijn dan de rest van de Europeanen. Passen zich heel slecht aan etc..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 12:18
NN
NN is offline
Ik vind het jammer dat Verhofstadt het niet wordt. Het zou eens goed zijn om iemand te hebben die niet een achter Amerika aanlopende christen-conservatief van de EVP is.
Oud 21-06-2004, 12:19
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 21-06-2004 @ 13:18 :
Het zou eens goed zijn om iemand te hebben die niet een achter Amerika aanlopende christen-conservatief van de EVP is.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 12:20
NN
NN is offline
Dat landjes-denken is fout. Het gaat niet om Frankrijk, Engeland of wat dan ook, maar om Europa.

De Europese Commissie dient ook onafhankelijk van de lidstaten Europese doelen na te streven.
Oud 21-06-2004, 12:33
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 21-06-2004 @ 13:20 :
Dat landjes-denken is fout. Het gaat niet om Frankrijk, Engeland of wat dan ook, maar om Europa.

De Europese Commissie dient ook onafhankelijk van de lidstaten Europese doelen na te streven.
Die Europese doelen worden ingekleurd door de belangen van de lid-staten. Voorzover ik weet is er (nog) geen duidelijk 'eigen Europees' belang.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 12:37
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-06-2004 @ 13:33 :
Die Europese doelen worden ingekleurd door de belangen van de lid-staten. Voorzover ik weet is er (nog) geen duidelijk 'eigen Europees' belang.
Wat je nu nog wel ziet is dat bijvoorbeeld een Franse EU-commissaris zich meer inzet voor Frankrijk dan voor Europa, dat moet wat mij betreft voorkomen worden.

Er zijn wel degelijk Europese belangen, lees de derde afdeling van het EG-verdrag maar eens.
Oud 21-06-2004, 13:08
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Fransen stinken naar knoflook, Britten doen kabeljauw bij hun friet, Nederlanders eten rauwe haring en Verhofstadt is een Belg.

De enige oplossing is een blonde, voluptueuze Zweedse. Something we can all agree on.
Oud 21-06-2004, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-06-2004 @ 11:47 :
Een Britse kandidaat is natuurlijk onzin, dan moeten ze eerst maar eens een volwaardig lid worden en ophouden met al dat anti-europa-gezeik.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 13:42
REIE
REIE is offline
Citaat:
NN schreef op 21-06-2004 @ 13:18 :
Ik vind het jammer dat Verhofstadt het niet wordt. Het zou eens goed zijn om iemand te hebben die niet een achter Amerika aanlopende christen-conservatief van de EVP is.

Verhofstad lijkt me een sterk en progressief figuur, iets dat Prodi niet was. Veel landen zijn echter bang voor een sterk figuur, daarom heeft Prodi het gehaald de vorige keer.
Bij de Britse en de Deense kandidaat ben ik het eens met de Fransen, de voorzitter moet minstens uit een Schengen- en EMU-land komen.
Verder is het zo dat een persoon uit een klein land niet de speelbal kan zijn regering.

Citaat:
De Belgische premier Guy Verhofstadt kon geen genade vinden in de ogen van de Britten, Italianen, Polen, Letten, Litouwers en Tsjechen.
Dit zijn ook toevallig ook de minst progressieve Europese landen.
Oud 22-06-2004, 00:37
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 21-06-2004 @ 14:08 :
De enige oplossing is een blonde, voluptueuze Zweedse. Something we can all agree on.
Veto!
Oud 22-06-2004, 00:51
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
McCaine schreef op 22-06-2004 @ 01:37 :
Veto!
Hee, jij hebt op een partij gestemd die voor het afschaffen van het vetorecht is.

Zal echter nog wel even duren voordat men dat erdoor heeft.
Oud 22-06-2004, 00:58
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
McCaine schreef op 22-06-2004 @ 01:37 :
Veto!
Goed goed, doen we er voor jou een stevige gebruinde Italiaan bij Duovoorzitter samen met de voluptueuze Zweedse
Oud 22-06-2004, 01:24
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 22-06-2004 @ 01:58 :
Goed goed, doen we er voor jou een stevige gebruinde Italiaan bij Duovoorzitter samen met de voluptueuze Zweedse
Mag het niet een stevige Zweed zijn en een voluptueuze Italiaanse? Dat heb ik liever
Oud 22-06-2004, 14:17
NN
NN is offline
McCaine en Naam Onbekend, gaat het hier nou om het uiterlijk of de inhoud?
Oud 22-06-2004, 14:26
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
NN schreef op 22-06-2004 @ 15:17 :
Het uiterlijk
Oud 22-06-2004, 14:40
NN
NN is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 22-06-2004 @ 15:26 :
Het uiterlijk
Zullen we dan maar een Europese Idols doen voor wie 'EU-hoofdcommissaris' mag worden?
Oud 22-06-2004, 17:08
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
NN schreef op 22-06-2004 @ 15:40 :
Zullen we dan maar een Europese Idols doen voor wie 'EU-hoofdcommissaris' mag worden?
Nou, eerder een Europese Hot or Not lijkt me. Met mij als jurylid.
Oud 22-06-2004, 17:49
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
McCaine schreef op 22-06-2004 @ 18:08 :

Wat zijn de criteria?
Oud 22-06-2004, 17:53
NN
NN is offline
Citaat:
McCaine schreef op 22-06-2004 @ 18:08 :
Dan zul je zien dan Frankrijk of Engeland ofzo jouw niet als jurylid wil. Hebben we weer een nieuw probleem.
Oud 22-06-2004, 18:17
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 22-06-2004 @ 18:49 :

Wat zijn de criteria?
Wat denk je? Kort, blond, grote neus, geschoren haar, uniform?
Oud 22-06-2004, 18:25
Methuselah
Methuselah is offline
Stiekem hoop ik nog altijd op Jean-Luc Dehaene.
Oud 22-06-2004, 20:17
REIE
REIE is offline
Citaat:
NN schreef op 22-06-2004 @ 15:17 :
"Uiterlijk," zegt Guy:
Oud 23-06-2004, 09:32
NN
NN is offline
Citaat:
REIE schreef op 22-06-2004 @ 21:17 :
"Uiterlijk," zegt Guy: [afbeelding]
Ik denk dat hij net toch net even wat meer van zijn inhoud moet hebben.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten