![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
jongeren centra kom ik niet, dus lach maar.... ik ben heel benieuwd naar je antwoord op mijn vraag. Nog een vraag, ik zag dat je ook voor alcohol vrije horeca bent, dit doet bij mij het vermoeden rijzen dat jij een gezondheidsmaniak bent, die iedereen zijn geloof wil opleggen....... |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
En als die U-bocht er wel is, dan hoop ik dat de overheid die snel aanpakt... Vind het ook erg flauw om zo je zin te krijgen. Als de bedoeling van de wet rookvrije horeca is, dan moet je daar aan voeldoen. Door gaatjes in de wet je zin krijgen is zielig (ja, ook voor het omgekeerde geval). Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() bovendien wat ik er nu kinderachtig? Al die niet rokers die sinds 1 januari en masse ineens ook fel anti roken zijn, terwijl ze daarvoor lustig naar de kroeg gaan, en erna ook nog steeds er te vinden zijn, das niet alleen kinderachtig, maar ook hypocriet.... ![]() |
![]() |
|
Ik rook zelf niet. Heb wel eens een paar keer een trekje genomen om te proberen. Maar ik vond er absolúút niets aan. Ik snap ook niet eigenlijk dat je er verslaafd aan kunt raken? Want mij deed het totaal niets. Ik vond het eerder smerig dan lekker.
Maar ik vind wel dat iedereen zelf moet weten of hij/zij rookt. Het is je eigen leven en je moet doen wat je zelf wilt. Ik vind het alleen wel een beetje vies. En het is duur en ook ongezond voor je. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() tweede alinea: zal wel niet, want daarvoor verdient de staat toch nog net ff teveel aan het roken, dus bij deze : ![]() derde alinea: je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag waarom er nu nog steeds geen rookvrije kroegen zijn, dus je hebt je derde ![]() ![]() |
![]() |
|
Roken zuigt, en het is vies. Ik rook al vanaf mijn 9e zware shag, en ik begin het zeer zeker te merken, vaak steken in mijn longen, slecht kunnen ademen op sommige momenten. Maarja, het is en blijft een verslaving he. En ik wil niet stoppen,zonder kan ik veel minder goed tegen stress dan met.
|
![]() |
RolfZ
Nee, geen roken voor mij. Het is gewoon een en al troep. Tja, dat is natuurlijk zo. Snap daarom ook niet dat er mensen zijn die nog roken. En zeker niet dat er mensen nog beginnen.... Coral Roken is lekker, roken is fijn. Tis alleen niet zo grappig meer om een roker te zijn. Tja, waarom is roken fijn? Leg dat nou eens uit. Please. Want ik snap het echt niet. hap rook stinkt en de rokers al helemaal. Ik zoui het niet zo verwoorden. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik je ga uitleggen waarom roken fijn is, krijgen we weer een hele discussie warom het volgens jou niet zo is, maar dat risico nemende zal ik het uit proberen te leggen. ( let wel, dit is een mening, dus geheel subjectief ). Roken is rustgevend: lekker na een brute inspanning een peuk roken. Roken is heerlijk, om 's ochtends samen met een bak sterke koffie de darmwerking in gang te zetten, en ff lekker rustig wakker te worden. Roken is een sociale gebeurtenis,: ff lekker samen met vrienden een peuk opsteken om gezellig de dag te bespreken. Aanvullingen van rokers zijn welkom, ik nu nog ff te gaar om alle plus punten zo op te noemen. |
![]() |
||
Citaat:
Waarom niet iets waar je alles kan halen ik weet ok drank en wiet mogen niet op dezelfde plaats verkocht worden, maar dus kun je nogsteeds een rookcafe hebben (roken + blowen) en een cafe (roken + alcohol) lijkt me veel leuker zit je te roken moet je ff 3 deuren verder naar je cafe om een slokje van je bier te nemen niet echt handig
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik ga echt NOOIT roken, ik ben als de dood voor kanker en dat soort ziektes, ik vind het heel knap dat je gestopt bent maar misschien dat het voor jou niet zo moeilijk was omdat je niet zo lang gerookt kan hebben gezien je leeftijd.
mijn vader rookt ook en dat vind ik best wel erg, hij heeft wel geprobeerd te stoppen maar het lukte gewoon niet. ik denk ook dat de ene persoon het makkelijker kan dan de ander en hoe graag je het wilt. iedereen die nu probeert te stoppen: heel veel succes
||
Citaat:
ik riep het ook toen ik 14 was, en daar is niet veel van terechtgekomen ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En na sommige inspanningen is het juist al heerlijk om gwoon ff voldaan neer te ploffen. Roken een sociale gebeurtenis, dat zal zeker, maar aan de andere kant, dat zijn een heleboel dingen, samen biertje drinken met vrienden.. Feestje met kenissen.. Dus roken is wel sociaal dan, maar dat is niet 'n apart pluspunt lijkt me ten opzichte van niet-roken.. |
![]() |
||
Citaat:
nu we toch bezig zyn :/
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt het ook overdrijven. Dit is dus wat ik bedoel, jij bent niet in staat tevreden te zijn met een rookvrij cafe, jou hypergezonde leefstijl moet en zal aan iedereen opgedrongen worden. Net zoiets als een hinderlijke jehova getuige.... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als er dan echt behoefte is aan rookruimtes in cafe's dan wil ik daar nog wel uitzondering voor maken. Maar elk cafe, disco, bar, jongerencentrum moet rookvrij zijn (minus dan die rookruimte). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ergo je zeurt wel, en wil wel je hypergezonder leefstijl als een jehova op anderen opdringen |
![]() |
|
![]() |
Nee, want dan zou de niet-roker beperkt worden door het feit dat op plaatsen (in de zin van gebouwen, instellingen) wel wordt gerookt.
Ik moet overal heen kunnen, zonder dat daar gerookt wordt. Rookruimtes? Prima! Tuurlijk! Vergelijk bioscopen. We maken toch ook geen rook en niet-rook bioscopen.... Misschien nog betere vergelijking: blowen. Je kan als horeca-klant overal heen zonder in de blow-dampen te zitten. BEHALVE coffeeshops. Maar die 'zijn' voor blowers! Dus daarom mijn voorstel: maak rooksalons! Echt, ik wil niemand iets opdringen. Maar in de rook zitten: no thanks. Maar was is er mis met mijn voorstel tot volledig rookvrije horeca. Gecombineerd met rookruimtes? Iedereen blij toch? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Rookruimtes: prima! En wees blij: in New York mogen die ook niet! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Onzeker: beginnen met roken om er bij te horen is zielig.... dat wel. Asociaal: tja, dat vind ik te ver gaan. Roken in bijzijn van niet-rokers is asociaal. Maar daarom ben je nog niet als persoon helemaal asociaal. Veel van mijn vrienden roken. En blowen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en ja, ik rook wél, al iets van 3 of 4 jaar, ben ermee begonnen nádat ik met blowen was begonnen (en in zekere zin dus al de smaak van tabak wel oké vond.), heb totaal geen behoefte om ermee te stoppen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
( dit is een feit ) |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|