Oud 05-07-2004, 12:21
Verwijderd
Omdat ik me niet scheel wil betalen aan cdtjes en toch mijn muziekverzameling wil overzetten van mn desktop naar mn nieuwe laptop: waarom werkt mijn directe kabelverbinding niet? Ik heb een crosscable waardoor beide computers verbonden zijn. In het rijtje met opties (compoorten) staat bij de laptop com3 en bij de desktop com1 en com2 Automatisch detecteren lukt niet, althans duurt veel te lang. Bij zonealarm zie ik dat de laptop wel verzend / ontvangt maar de desktop niet.

Kan iemand me helpen want ik word er een beetje moe van. Op beide draait winxp home trouwens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2004, 12:44
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
je gebruikt gewoon UTP kabel, dus via netwerk kaart?

dan doet de com poort er helemaal niet toe, en hoef je de directe kabelverbinding wizard helemaal niet te gebruiken. geef bijde pc's een IP adres en het zou moeten werken.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Black Rainbow schreef op 05-07-2004 @ 13:44 :
je gebruikt gewoon UTP kabel, dus via netwerk kaart?

dan doet de com poort er helemaal niet toe, en hoef je de directe kabelverbinding wizard helemaal niet te gebruiken. geef bijde pc's een IP adres en het zou moeten werken.
Hmm.
En hoe geef ik ze beide een ipadres ?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:55
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-07-2004 @ 13:51 :
Hmm.
Bij Netwerkverbindingen - Eigenschappen van netwerkverbinding - TCP/IP > Eigenschappen. daar kun je als het goed is een IP adres instellen.

Subnet: 255.255.255.0 voor beide computers
Computer 1: 192.168.0.1
Computer 2: 192.168.0.2

En bij beide computers dezelfde Werkgroep invullen. Dan zou het moeten werken.
Oud 05-07-2004, 12:58
Verwijderd
en als ik dan weer wil internetten kan dat weer gewoon? Ze zitten beide op een router namelijk... nou ja, ik heb twee desktoppc's en die zitten op de router, en met een van die twee kabels van ADSL internet ik ook met mn laptop (ligt eraan bij welke kabel ik in de buurt ben.)

Dat maakt niet uit?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:59
Verwijderd
Volgens mij probeert ze via een seriele kabel de zooi te verbinden?
Op die manier wil je geen mp3's copieren :X
Ik geloof dat je met iets van 64mb zeker een halfuur tot een uur bezig was :X
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:59
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-07-2004 @ 13:51 :
Hmm.
start->instellingen->netwerkverbindingen

dan rechtermuisknop op LAN-verbinding-> eigenschappen.

dan onder algemeen op zoek naar "internet protocol TCP/IP" en kijk daar bij de eigenschappen.

en zie daar, het IP adres . Vul bij alle2 de computers een ander IP adres in, 192.168.0.1 en 192.168.0.2 Subnet mask vult ie als het goed is zelf in, en gateway kan je leeg laten.

zorg er dan ook voor dat je de map die je wilt kopieren naar je laptop deelt (rechter muisknop op map, en dan delen).
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:02
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-07-2004 @ 13:58 :
en als ik dan weer wil internetten kan dat weer gewoon? Ze zitten beide op een router namelijk... nou ja, ik heb twee desktoppc's en die zitten op de router, en met een van die twee kabels van ADSL internet ik ook met mn laptop (ligt eraan bij welke kabel ik in de buurt ben.)

Dat maakt niet uit?
em, dus je kan de pc's ook gewoon via de router met elkaar vebinden, kunnen de pc's elkaar dan zo niet zien? dus de pc waar alles op staat aan de router, en je laptop aan de router, als ze alle2 op internet kunnen moeten ze elkaar ook kunnen zien, en kan je zo je bestanden copieren.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:03
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 05-07-2004 @ 13:59 :
Volgens mij probeert ze via een seriele kabel de zooi te verbinden?
Op die manier wil je geen mp3's copieren :X
Ik geloof dat je met iets van 64mb zeker een halfuur tot een uur bezig was :X
Nee, via UTP kabels - wist ik veel dat directe kabelverbinding via een seriële kabel moest
Nee, ik doe het wel via een netwerkje, zoals beschreven... al heb ik daar nooit geluk mee
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Black Rainbow schreef op 05-07-2004 @ 14:02 :
em, dus je kan de pc's ook gewoon via de router met elkaar vebinden, kunnen de pc's elkaar dan zo niet zien? dus de pc waar alles op staat aan de router, en je laptop aan de router, als ze alle2 op internet kunnen moeten ze elkaar ook kunnen zien, en kan je zo je bestanden copieren.
op mysterieuze wijze werkt dat niet, althans niet bij die twee desktops, die zien elkaar nooit
Ze zitten gewoon beide in de router, niet aan elkaar. Maakt dat uit?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:17
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-07-2004 @ 14:05 :
op mysterieuze wijze werkt dat niet, althans niet bij die twee desktops, die zien elkaar nooit
Ze zitten gewoon beide in de router, niet aan elkaar. Maakt dat uit?
zou niks uit moeten maken. Maar windows wil daar wel is vaker moeilijk mee doen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:38
JustMe2003
JustMe2003 is offline
Hang al de computers aan de router, waarschijnlijk zal deze zelf wel een IP-adres geven, anders instellen zoals hierboven beschreven. En als belangrijkste zorg dat de firewall van alle verbonden pc's UIT staat, anders kunnen ze elkaar niet zien maar het internet wel.
Om de firewall uit te zetten klik je op eigenschappen van de gebruikte netwerkkaart in het venster netwerkverbindingen.
Daar het laatste tabblad (geavanceerd), vinkjes uitzetten.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:45
Verwijderd
Ik kan die Windows firewall ineens niet meer vinden
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:04
M@rco
M@rco is offline
Ow, je hebt een router?

Gewoon allebei dezelfde werkgroep geven en dan mappen gaan delen. Moet echt werken... desnoods moet je met XP ff een of andere wizard uitvoeren (die staat links in beeld bij Netwerkverbindingen).
Oud 05-07-2004, 14:05
Verwijderd

[naam netwerk] is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. (...) De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar.

Deze foutmelding krijg ik als ik op 'zoeken naar computers in werkgroepen' klik.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:06
Verwijderd
ik heb de wizard netwerken overigens al uitgevoerd. maar dit soort dingen gebeuren altijd, het is een vloek denk ik

op beide pc's was een netwerkbrug gemaakt door die wizard.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:09
M@rco
M@rco is offline
Stel: computer 1 heet COMP1 en computer 2 heet COMP2.
Op computer 2 deel je een map, met als share-naam "MP3".
Dan maak je je op computer 1 een snelkoppeling naar:

\\COMP2\MP3

Werkt dat ook niet?
Oud 05-07-2004, 14:20
Verwijderd
maakt het uit of er een spatie tussen staat? Want het pad zou zo moeten zijn: \\MARJOLEIN\Mijn Documenten
alleen dat kan ie niet vinden, ik krijg een foutmelding
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:34
M@rco
M@rco is offline
Nee, een spatie moet niet uitmaken... vaag gedoe.

Ik heb gister nog zoiets gedaan; gewoon op allebei de computers die wizard uitvoeren, lid maken van dezelfde werkgroep en vervolgens kun je gewoon mappen, printers e.d. delen. Snap niet zo goed waarom het bij jou niet werkt...
Oud 05-07-2004, 16:21
Verwijderd
dat doet het bij mij wel vaker niet. It's happened before.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 18:11
Verwijderd
Oké, met die ip-adressen geprobeerd: het enige wat er niet goed is dat ze beide een werkgroep met dezélfde naam hebben, maar waar op de laptop alleen de laptop weergegeven wordt, en op de desktop alleen de desktop. Hoe kan dat in godsnaam?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 15:35
Verwijderd
*schopje*
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:14
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
ehm, heb je (een deel van) je harde schijf gedeeld?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 20:12
Verwijderd
Ja.
Het is opgelost. Vraag me bij god niet hoe (ik heb het niet zelf gedaan namelijk ik heb lieve vrienden) maar ik kan nu via mn desktoppc internetten en sharen. En alledrie de pc's zitten nu op t netwerk
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 20:26
M@rco
M@rco is offline
Eindelijk.
Oud 07-07-2004, 11:51
Verwijderd
Yeah.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 13:12
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline

ik heb het ook altijd, dat ik denk dat alles klopt maar het werkt toch niet..

(wel een keer gehad met een printer dat de kabel er niet in zat )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten