Oud 14-07-2004, 18:28
Martjin
Martjin is offline
De Moeilijkste Quiz zomereditie 2004 van Sportweek is uit. Aangezien het vakantie is, het regent, en velen van ons niets te doen hebben, zal ik 1/2 van de vragen hier posten om voor de liefhebbers een paar minuten van je tijd door te brengen.

als je geen behoefte hebt om mee te doen, doe dan ook niet mee en loop hier niet te zeuren "jij gaat zeker met die winst opstrijken.." want dat ga ik namelijk niet doen, tis alleen tijdverdrijf/lol.
[list=1][*]Willy van de Kuijlen is met 311 goals topschutter aller tijden van de eredivisie. Wie is de eerste buitenlander op die lijst?
Hallvar Thoresen, een Noor [*]Voor welk merk hondenbrokken maakte Barry Hulshof in de zeventiger jaren reclame?
Pal (Pedigree Pal) [*]De Nederlandse bokser Rudi Lubbers hield het ooit tot en met de laatste ronde vol tegen Muhammed Ali. Hoe heette de Belg die het opnam tegen Ali en hoelang duurde zijn optreden?[*]Voor de vierde keer in de historie van de EK-eindronde werd een wedstrijd van Oranje beslist via een reeks strafschoppen. Hoeveel van die strafschoppen werden benut en hoeveel gemist door Oranje?[*]Wie was de eerste in Nederland geboren speler die actief was op het hoogste honkbalniveau in de Verenigde Staten?[*]Wie was de eerste Nederlandse voetbalinternational die bij een buitenlandse club speelde toen hij werd opgeroepen voor Oranje?[*]Waar wacht het Duitse voetbalelftal al 9 wedstrijden op?[*]Welke Nederlandse voetballer speelde midden jaren zeventig de Duitse bekerfinale?[*]In het voorjaar van 1936 vestigde een Engelse voetballer een record dat nog steeds fier overeind staat. Over welk record hebben we het?
Aantal goals in één wedstrijd door individu: Ted Drake, 7× [*]Welke ex-wereldkampioen kickbocksen verdween eind januari 1985 spoorloos, waarna zijn lichaam drie weken later gevonden werd in een met beton volgestort olievat op de bodem van de Waal bij Herwijnen?
André Brilleman [*]De Kroatische bondscoach Otto Baric was met zijn 71 jaar de oudste bondscoach op het laatse EK. Wie was de oudste bondscoach ooit op een EK-eindronde?[*]In de jeugdserie Catweazle tovert de hoofdpersoon zichzelf vanuit de Middeleeuwen naar de moderne tijd waar hij zich verbergt in een schuur. Het eerste gesprek dat hij opvangt handelt over een Formule 1-coureur van Ferrari. Hoe heet die coureur?[*]Welke Nederlandse schaker was in 1954 de (gedeelde) winnaar van het Hoogovens schaaktoernooi?[*]Barry Hughes kennen we niet alleen als trainer, maar ook als zanger. Wat was de hoogste Top-40 notering van zijn carnavalshit 'Ik wil op m'n kop een kamerbreed tapijt'?
Nummer 7 [*]In de film Trainspotting is een belangrijke rol weggelegd voor een fragment uit een wedstrijd van het Nederlands voetbalelftal. Over welk duel hebben we het hier?
Schotland- Nederland WK 1978 [*]De langste match op het WK snooker in The Crucible Theatre in Sheffield duurde maar liefst dertien uur. Welke twee spelers waren hiervoor verantwoordelijk?[*]Welke Nederlandse oud-international was het meest actief in de traditionele nieuwjaarswedstrijd tussen de Koninklijke HFC en de oud-internationals?[*]Sinds het seizoen 1992/1993 heet de hoogste Engelse voetbaldivisie Premier League in plaats van First Division. Wie scoorde de eerste Nederlandse goal in de Premier League?[*]Wie was de eerste in Nederland geboren honkballer die zich een Major League All Star mocht noemen en op welke positie speelde hij?
Bert Blyleven [*]Hoe vaak stond spits Alan Shearer vanaf de strafschopstip oog in oog met Edwin van der Sar en hoeveel van die penalty's wist de Nederlandse keeper te stoppen?[*]Afgelopen seizoen kwam er een einde aan het dienstverband van Henrik Larsson bij Celtic. Sinds het seizoen 1997/1998 was de Zweed actief op Celtic Park waar hij alleen al in de Scottish Premier League in zeven seizoenen 174 keer scoorde. Tegen welke club scoorde hij het meest in competitieverband?[*]Welke legendarische Britse manager sprak de woorden "Als Everton in mijn tuin zou spelen, doe ik de gordijnen dicht"?[*]In de film Escape to Victory neemt het team van de Duitse Wehrmacht het op tegen een elftal van geallieerden, met Sylvester Stallone op goal. De wedstrijd eindigt in een gelijkspel, maar hoe luidt de ruststand?[*]Joop Zoetemelk heeft het record van de meeste Tour-deelnames (16) nog steeds in handen. Wie staat er tweede op de lijst?
Guy Nulens en Lucien van Impe (15) [*]Hoe heette de voetbalclub die geregeld opdook in de afleveringen van Jiskefet en waarvan de legendarische Bep van Mokum hersteltrainer was?
BUVOVV [/list=1]

Laatst gewijzigd op 15-07-2004 om 10:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2004, 18:30
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Kunnen we weer alle antwoorden aan jou geven zodat jij een prijs wint?
Oud 14-07-2004, 18:30
Martjin
Martjin is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 14-07-2004 @ 19:30 :
Kunnen we weer alle antwoorden aan jou geven zodat jij een prijs wint?
Ei
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 18:40
Alexanchez
Alexanchez is offline
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 18:41
Martjin
Martjin is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 14-07-2004 @ 19:40 :
Geen eitje
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 18:47
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Martjin schreef op 14-07-2004 @ 19:41 :
Geen eitje
inderdaad. Ik ben te lui om die dingen op te zoeken en ik denk dat ik er geen enkele goed zal hebben als ik het uit m'n hoofd doe.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 18:48
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Martjin schreef op 14-07-2004 @ 19:28 :
Joop Zoetemelk heeft het record van de meeste Tour-deelnames (16) nog steeds in handen. Wie staat er tweede op de lijst?
De Belgen Guy Nulens en Lucien van Impe, beiden 15 Tourdeelnames.
Oud 14-07-2004, 19:02
Martjin
Martjin is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 14-07-2004 @ 19:47 :
inderdaad. Ik ben te lui om die dingen op te zoeken en ik denk dat ik er geen enkele goed zal hebben als ik het uit m'n hoofd doe.
ik weet er sowieso geeneen uit mijn hoofd
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 01:07
$omeone
$omeone is offline
Ik heb toch nog geen zin om te gaan slapen

1: Hallvar Thoresen, een Noor. Bron

2: Pal (Pedigree Pal ). Bron

4: 5 benut, 1 gemist. Bron

7: Op winnen van een (Europese?) tegenstander op een groot toernooi. Bron

9: Wat ik heb kunnen vinden, maar dat was wel eind 1935 volgens de bron en niet het voorjaar van 1936... Het zou gaan om het record aantal doelpunten door een individu gescoord in een wedstrijd in de Premier League (Football League First Division). Het gaat dan om Ted Drake, hij scoorde 7 keer. Bron

10: André Brilleman. Volgens de bron zou het trouwens 3 jaar hebben geduurd voordat het lijk werd gevonden Voor zover ik het begrijp. Bron

14: Nummer 1. Bron

25: BUVOVV. Bron 1 Bron 2

De rest mag een ander doen Ik heb nog naar andere vragen gezocht (3, 5, 8 en 23), maar die lijken voorlopig onvindbaar.

Uiteraard weet ik niet 100% zeker of bovenstaande allemaal klopt.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 01:39
L1
L1 is offline
Brilleman klopt. Wel eens bij Peter R de Vries gehoord. Van 5 weet ik het niet, maar ik neem aan dat Bert Blyleven het antwoord op vraag 19 is. Hij was pitcher. Hij nam aan de all-star game deel in 1973 en 1985
Oud 15-07-2004, 01:43
L1
L1 is offline
antwoord op vraag 14 is 7

bron
Oud 15-07-2004, 10:02
_Moby_
_Moby_ is offline
Vraag 15: Schotland- Nederland 1978 WK

Bron
Oud 15-07-2004, 10:17
Martjin
Martjin is offline
Citaat:
$omeone schreef op 15-07-2004 @ 02:07 :

4: 5 benut, 1 gemist.

7: Op winnen van een (Europese?) tegenstander op een groot toernooi.
@4: ik denk dat ze over alle wedstrijden gemeten bedoelen

@7: Te onduidelijk antwoord

Ik ga me omkleden, douchen en dan in eental vragen verdiepen
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 11:06
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Van der Sar heeft waarschijnlijk geen enkele penaltie gestopt van Shearer ik kan me er 2 herinneren denk ik Maar het zullen er vast meer zijn
Oud 15-07-2004, 11:15
L1
L1 is offline
ik ga vraag 5 wel ff uitzoeken
Oud 15-07-2004, 11:16
L1
L1 is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 15-07-2004 @ 12:06 :
Van der Sar heeft waarschijnlijk geen enkele penaltie gestopt van Shearer ik kan me er 2 herinneren denk ik Maar het zullen er vast meer zijn
Fulham - Newcastle United ?
Oud 15-07-2004, 11:22
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
L1 schreef op 15-07-2004 @ 12:16 :
Fulham - Newcastle United ?

Ek 96 ook een.
Oud 15-07-2004, 11:22
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
vraag 23. 3-1 ruststand eindstand 5-3

bron:
www.xs4all.nl/~jurryt/oor.htm
Oud 15-07-2004, 11:37
L1
L1 is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 15-07-2004 @ 12:22 :
Ek 96 ook een.
ja, maar ik bedoel dat ze ook in de premier league tegenover elkaar staan

Volgens mij is vraag 5 ook Bert Blyleven, want Wim Remmerwaal kwam in 1979 pas in de MLB en Blyleven was in 1973 al in de MLB

ik zoek nog ff verder

Laatst gewijzigd op 15-07-2004 om 12:35.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 11:40
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
Martjin schreef op 14-07-2004 @ 19:28 :
[22]Welke legendarische Britse manager sprak de woorden "Als Everton in mijn tuin zou spelen, doe ik de gordijnen dicht"?
[/B]
Bij deze vraag mag je er dus vanuit gaan dat het een nederlander is
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 12:14
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
13 is geloof ik Hans Bouwmeester.

Bron:
http://members.rott.chello.nl/h.chri...anuari2003.pdf
Pagina 12, linker colom, 3e/2e regel van onder
Oud 15-07-2004, 12:43
L1
L1 is offline
22) Bill Shankly

bron
Oud 15-07-2004, 12:58
$omeone
$omeone is offline
Citaat:
Martjin schreef op 15-07-2004 @ 11:17 :
@4: ik denk dat ze over alle wedstrijden gemeten bedoelen

@7: Te onduidelijk antwoord

Ik ga me omkleden, douchen en dan in eental vragen verdiepen
(7) nja, dat ze al 9 wedstrijden niet hebben gewonnen van een tegenstander, op een groot toernooi. Maar ik weet niet of dat wereldwijd geldt, of alleen over Europese tegenstanders.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten