Oud 16-07-2004, 15:01
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik ben nogal een soepmens en zit weer midden in een soepbui
ben bezig allerlei soepen te maken (elke dag een ander en dan alles wat over is invriezen). welke mag ik absoluut niet vergeten en zet meteen recept/ingredienten erbij.
Oud 16-07-2004, 15:03
Verwijderd
Courgettesoep superlekker het is een gepureerde soep... gewoon ehm kruiden- of groentenbouiilon, daar courgettes in koken, heel veel kerrie erbij gooien, zout&peper naar smaak, alles pureren, rozijntjes erbij, nog even doorkoken, en klaar . en dan kun je er bij het serveren zure room in doen (maar die zou ik niet mee invriezen, dat gaat denk ik schiften)
Oh, ik weet de hoeveelheden verder niet. Maar misschien kun je wat gokken? De bouillon moet niet te slap zijn, want courgettes smaken zelf vrij slap.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 15:07
Ninnoc
Ninnoc is offline
haha staat nu op, (tomaat/)courgettesoep

wel heel klein beetje, was beetje restsoep, had nog 1 courgette, 2 tomaten, net onder water/groenteboullion. probeersel, heb eerst wat knoflook in pan gedaan en klein beetje italiaanse kruiden toegevoegd. misschien wordt t nix maar tot nu toe best ok

maar kerrie-courgette soep, zal m onthouden

maar euhm hoe moeten die courgettes eruit zien, heb ze nog nooit zo gekookt, ze zijn nu nog vrij licht, moeten ze niet wat donkerder worden... of te wel: hoe lang moet t ongeveer opstaan

Laatst gewijzigd op 16-07-2004 om 15:12.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 15:14
Verwijderd
Courgettes blijven vrij licht volgens mij... als je donkerder mooier vindt kun je wel de schil eraan latren zitten (goed wassen), dat maakt het een heel stuk donkerder.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 15:29
Ninnoc
Ninnoc is offline
tis klaar, beetje maf soepie geworden maar best te doen. courgettes waren iss licht gebleven. ze werden zacht, dus kon gelukkig wel zien wanneer ze gaar waren. staafmixer erop. heb er iets te veel knoflook doorgedaan je proeft de courgette wel duidelijk(was bang dat de tomaat overheersender was), zeker na de tomaten/rozemarijn soep van gister

maar goed even verslag van resultaat tomaat-courgette soep, kom maar met de soepideen
Oud 16-07-2004, 20:29
Blackeyed
Blackeyed is offline
Pompoensoep vind ik heerlijk, liefst met wat paprika en wat room. ik heb jammergenoeg het recept niet meer.
Oud 16-07-2004, 20:47
Verwijderd
Courgette-komkommer-roomsoep.

Kook in een groenteboullion ui en courgettes zacht, voeg een beetje peper en zout toe (beetje proeven) en voeg komkommer toe. Heeel even laten staan nog. Dan pureren met een staafmixer. Gooi er tijdens het mixen wat room door, niet te veel, proef af en toe. Je kan het ook met een room-kaas doen, dat is ook best lekker. Creme-fraiche kan ook. Maar gewoon room uit een bakje is ook lekker.
Gooi er nog een paar stukjes courgette door, en klaar.
Hoeveelheden weet ik ook niet exact, moet je een beetje op je gevoel doen. Het wordt iig een vrij stevig soepje, dus gebruik genoeg ingrediënten. Je kan er ook een gekookte aardappel door heen mixen, dat maakt het nog wat steviger.

En hetzelfde kan je doen met pompoen & wortel; wortel in de groenteboullion koken, samen met ui. Pompoen op het laatste meekoken, peper, zout, pureren (met room & mogelijk een gekookte aardappel). Klaar. Ook deze moet dus vrij dik en stevig zijn (Je kan er ook nog wat paprika doorgooien, gelijk met de wortel mee laten koken.)
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 21:15
Auntie M
Auntie M is offline
Ik hou het met soep simpel: goed gevulde groentesoep met zelfgedraaide gehaktballetjes.
receptje:
flesje maggi basis voor groentesoep
1 liter of 1,5 liter water
1 flinke zak boerensoepgroenten
250 gr rundergehakt
peper
zout

draai van de gehakt met naar smaak peper en zout kleine balletjes.
doe de maggi met het water in een ruime pan, laten aankokoken, groenten erbij, balletjes erbij weer even laten doorkoken, klaar.
Je kunt eventueel een beetje vermicelli, macaroni of kleine stukjes aardappel meekoken om het nog vullender te maken, maar ik zelf hou daar nooit zo van.

Laatst gewijzigd op 16-07-2004 om 21:19.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 23:39
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 16-07-2004 @ 22:15 :
Ik hou het met soep simpel: goed gevulde groentesoep met zelfgedraaide gehaktballetjes.
Voor mij staat een goedgevulde (boeren) groentesoep ook écht met stip op nummer 1!

Maar dan wel écht vers, d.w.z. eerst bouillion trekken (uurtje of 4/5 van lekker veel runderpoulet en rundergehaktballetjes) en dan stuk of war bouillionblokken erbij, flinke hoeveelheid (boeren)soepgroenten, liefst zelf gesneden, grof dus en een bakje taugé.
De groenten echt de laatste paar minuten zodat ze lekker knapperi blijven.

Stukje stokbrood erbij en smullen maar!!!

Grmbl, en nu heb ik trek
Oud 17-07-2004, 10:19
Briseďs
Briseďs is offline
Gadogado soep!

Maar ik heb geen recept. Mijn mama maakt het altijd

Mosterdsoep is ook lekker. Een keer geprobeerd te maken en toen zaten er allemaal klonten in. Ik ben niet zo goed in soep.
Oud 17-07-2004, 10:53
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 16-07-2004 @ 22:15 :
Ja, daar houd ik zelf ook nog altijd het meeste van.
Oud 17-07-2004, 13:25
Dzjes
Dzjes is offline
Paprikasoep kan ook best lekker zijn,
of gewoon tomatenroomsoep, of slasoep

Recept heb ik nu wel niet bij de hand;.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 15:10
No Quiero
No Quiero is offline
Mijn moeder maakt altijd soep met nierbonen (lekker!), stukjes aardappel, veel gember, knoflook, wat pastaatjes erin, en nog wat dingen ik weet het niet precies, maar het is verrukkelijk en na het eten ga je enorm zweten etc. Ik was eens ziek en ik at die soep en ik voelde me enorm sterk daarna.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 16:12
Martin Chaos
Martin Chaos is offline
Men neme:

* pak tomatensap
* lenteui
* komkommer
* lekkere tomaten (zongedroogd zou zijn)
* rode en gele paprika
* paar teentjes knoflook
* verse basilicum
* rode wijnazijn
* olijfolie
* tabasco
* zout

Grijp een kom, donder het pak tomatensap erin leeg. Vervolgens hak je alle groenten in kleine blokjes en doe je ook in de kom met sap. Pers de knoflook, hak de basilicum. Doe dit samen met een flinke scheut olijfolie en een kleiner scheutje rodewijnazijn in de kom. Breng dit alles op smaak met wat zout. Tenslotte nog een beetje tabasco en roeren. Goed koelen in de koelkast.

Beetje brood erbij of croutons

Ziedaar uw zelfbrouw Gazpacho

croutons: paar boterhammen van den korsten ontdoen. Insmeren met olijfolie en in blokjes snijden. Vervolgens alles op een ovenplaat leggen (niet in bergjes) en het geheel een paar minuten in de oven op een lage stand tot de blokjes krokant en licht bruin zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 16:14
Martin Chaos
Martin Chaos is offline
oh, en een klein scheutje soja cuisine ("kookroom" van soja) is ook lekker. d'r bij doen als het in een kommetje zit.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 23:22
Verwijderd
Oh, en ik 'heb' een gerecht dat ik pizzasoep noem, vanwege het feit dat het naar pizza ruikt. Naast tomatenpuree, macaroni, peper en oregano hoort er gewoon al het eetbare in dat je in de keuken kunt vinden. Helemaal zelf (nouja, samen met mijn zus en vrienden) uitgevonden op vakantie .
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 13:27
blobbert
blobbert is offline
mostersoep is wel een van m'n favo soepen

- boter smelten
- uitje aan fruiten
- grove moster erop en ff ontzuren
- afblussen met witte wijn
- laurierblaadje erbij
- gevogeltboullion erop (2/3)
- koksroom erop (1/3)
- als hij iets te zuur is is het het lekkerst om het iets zoeter te maken met gembersiroop maar suiker voldoet ook (maar gembersiroop is lekkerder)
- ff zeven
en je hebt soep

nu is het lekker om je soep te gaan opschuimen en doordat er ongeveer 1/3 deel room is gaat dit heel gemakkelijk neem de staafmixer zet hem in de pan soep en een paar minuten mixen en hij gaat geheel opschuimen en dit is zo lekker

(aangezien ik niet echt op recept kook maar meer op gevoel kan ik nie echt goeie hoeveelheden geven van de producten maar je zintuigen zijn veel betrouwbaarde als zo'n recept en als je volgens het recept werk maak je altijd alles het zelfde)
Oud 24-07-2004, 19:16
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik vind zelfgemaakte soep wel lekker ja groentensoep, erwtensoep of bouillonsoep. Tomatensoep vind ik iets minder...
Oud 24-07-2004, 20:32
Verwijderd
mosterd soep schijnt ook erg lekker te zijn
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 03:25
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 24-07-2004 @ 21:32 :
mosterd soep schijnt ook erg lekker te zijn
Mosterd Ham soep van de Unox.
Oud 25-07-2004, 09:55
Miracle
Miracle is offline
M'n oma maakt het altijd van groentes. Pompoensoep, courgettesoep, broccolisoep. Het smaakt toch allemaal hetzelfde.
Oud 25-07-2004, 13:51
Verwijderd
Ook lekker: in groentesoep geen vermicelli maar reepjes pannenkoek!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 09:26
Ninnoc
Ninnoc is offline
beetje laat maar nog ontzettend bedankt (dacht dat ik al berichtje had getypt) voor de recepten, ik ga het zeker proberen. vooral de mosterdsoep, ik hou ontzettend van mosterdsoep maar heb het nog maar 1 keer gemaakt (zonder recept) en dat was super ranzig geworden. nu ik weet hoe het moet zal ik binnenkort zeker een keertje maken.
Oud 07-08-2004, 08:14
Smartie
Smartie is offline
Groentensoep van de Aldi
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Smartie schreef op 07-08-2004 @ 09:14 :
Groentensoep van de Aldi
Ze wil de soepen zelf maken! Lees dan!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2004, 09:53
cyntha
cyntha is offline
Mijn favoriet is nog altijd de zelfgemaakt 'dikke' tomatensoep van mijn moeder.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten