Oud 15-07-2004, 16:17
Retinite
Retinite is offline
ik krijg (over)mogen (of dinsdag, ligt aan TPG post) mn Sapphire atlantis(?? is er wel een niet atlantis? en wat is t verschil eigenlijk) 9800 pro
maar op itnernet lees je dan hoe je m moet installeren zeg maar en dan zeggen veel 'eerst de oude drivers wegflikkeren' ok dat zijn dus mijn nvidea drivers (geforce fx 5200 ) en dan nieuwe drivers ál installeren... maar dus dan al de dirver sinstalleren terwijl de 9800 pro er nog niet in zit of eerst ouwe drivers weg, computer UIT, geforce fx eruit, 9800 pro erin en in windows daarná pas de drivers installeren??
t lijkt een domme vraag maar ik heb niet veel zin dat t fout gaat/met complicaties verloopt wanneer ik m krijg, of denk ik te moeilijk allemaal?
thx in advance
Oud 15-07-2004, 16:27
M@rco
M@rco is offline
Dat is niet zo moeilijk...

-> nVidia drivers uninstallen.
-> Computer uit.
-> GeForce eruit.
-> Radeon erin.
-> Computer aan.
-> ATI drivers installeren (is wel aan te raden om ze van te voren te downloaden, dan kun je gelijk aan de slag).
Oud 15-07-2004, 16:35
Retinite
Retinite is offline
Ok bedankt want ovlgins sommigen moest je dus vóór dat de kart erin zat de drivers al installeren, maar ik krijg waarsch een CD erbij dus downloaden hoeft niet
Oud 15-07-2004, 17:55
Jolt
Jolt is offline
Ja maar dat zijn oude, ik heb de omega drivers die vind ik het fijnts (Radlinker)

Je moet btw ook nog een extra voeding kabeltje aan je 3dkaart doen ..
Anders doet ie het niet
Oud 15-07-2004, 18:15
T_om
T_om is offline
hmm, drivers instaleren voordat de kaart erin zit lijkt me niet zo slim (niet doen dus )

en het lijkt mij beter om de laatste drivers te downloaden, je weet niet hoe oud het cd'tje is die erbij zit
Oud 15-07-2004, 18:43
Verwijderd
Je drivers installeren voor de kaart erin zit kan helemaal niet eens, aangezien die drivers meteen een autoconfiguratieprogje draaien dat je Radeon alvast instelt (mbt. refreshrate enzo). Er zijn wel apparaten waarvan je eerst de drivers moet installeren en dan pas de hardware, maar dat is meestal USB-spul.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 00:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Gebruik deze drivers:
http://www.tweakers.net/meuktracker/6662

= 4.7 final
Oud 16-07-2004, 06:18
Jolt
Jolt is offline
Temp AA

Omega drivers 4,7 zijn nog niet uit, de omegas zijn wel fijn
Oud 16-07-2004, 08:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
ATi is geen nVidia. ATi heeft goede beeldkwaliteit en offert geen beeldkwaliteit voor snelheid, zoals nVidia wel deed met hun ForceWare 5x.xx serie. Later hebben ze de beeldkwaliteit wel weer verbeterd, maar het is toch nVidia-achtig om hier en daar de consument een beetje te naaien om zo betere benchmark resultaten te krijgen. Bij nVidia kun je daarom beter de Omega drivers gebruiken, bij ATi maakt het - denk ik - niet zoveel uit. Omega maakt wel prima drivers uiteraard.
Oud 16-07-2004, 09:07
Jolt
Jolt is offline
Ik vond die Radlinker wel handig, en omega had al Fast write uit staan, etc beetje een luxe probleem

Als de ts snellere drivers wilt zit ie niet goed bij de 4,7 die moet dus langzamer zijn, dan andere.

Maar dan mis je dus wel de temp AA functie.
Oud 16-07-2004, 10:32
Retinite
Retinite is offline
Hee naam van mn topic veranderd ?

Maar zouden de prestaties van mn geforce omhoog gegaan zijn met de omegadrivers dan?
Ik heb wel een dag een R9500 erin gehad toen was alles ineens cherp (die geforce zorgt ervoor dat de text een beetje wazig is ) op die 9500 hebben we toen ook andere drivers gezet (omega?) waardoor hij deed als een 9700 pro alleen was dat een heus Artidact-feest de jongen die hem wilde verkopen aan mij zei 'het valt toch wel mee'.... ja tuurlijk bij ut2k3 demo krijg jeen moi checkerboard patroon over je scherm nou dát gamed lekker... lol

hij isser nog steeds niet (ach, is nog maar half twaalf de post komt wel later... )
en ik heb die nieuwste drivers al gedownload die M@rco gaf en die gebruik ik wel ff voorlopig voor omega-driversdinges te proberen
Oud 16-07-2004, 11:42
M@rco
M@rco is offline
Omega-drivers zou ik niet doen, is echt een bij elkaar geraapt zooitje. Tenminste... het zal in de meeste gevallen best wel werken maar ik vertrouw die dingen niet
Oud 16-07-2004, 13:58
Jolt
Jolt is offline
Ach jij, bij mij werken ze perfect

ik w8 nu alleen op de Omega 4.7

En ja een Radeon 9500 pro kan je soft modden, maar daarvoor moet je speciale drivers gebruiken geloof ik. En Bios flashen,

Bron: http://www.ocfaq.com/softmod/faq.php
Oud 17-07-2004, 00:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 16-07-2004 @ 12:42 :
Omega-drivers zou ik niet doen, is echt een bij elkaar geraapt zooitje. (..) maar ik vertrouw die dingen niet
Kun je ook zeggen waarom? De Omega drivers zijn niet voor niets zo populair, vooral onder nVidia-eigenaars. Die willen ook een goede beeldkwaliteit, dat is met de standaard drivers niet echt mogelijk. De Omega drivers biedt daarvoor veel meer mogelijkheden en verbeteringen.
Oud 17-07-2004, 11:20
M@rco
M@rco is offline
Voor zover ik weet zijn die Omega-drivers een mix van files uit verschillende releases met een aangepaste .inf file om het geheel te laten werken en met slechtere ondersteuning voor standaarden dan de officiële drivers...

Wat bedoel je trouwens dat je met standaard nVidia-drivers geeng oede beeldkwaliteit kan hebben? Daar heb ik met mijn goeie ouwe GeForce 4 nooit last van gehad.
Oud 17-07-2004, 17:54
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
M@rco schreef op 17-07-2004 @ 12:20 :
Voor zover ik weet zijn die Omega-drivers een mix van files uit verschillende releases met een aangepaste .inf file om het geheel te laten werken en met slechtere ondersteuning voor standaarden dan de officiële drivers...

Wat bedoel je trouwens dat je met standaard nVidia-drivers geeng oede beeldkwaliteit kan hebben? Daar heb ik met mijn goeie ouwe GeForce 4 nooit last van gehad.
weinig merkbaar verschil, pas als je de twee naast elkaar zag zag je het verschil kleinbeetje beeld kwaliteit (nouwelijks merkbaar) inruilen voor een beetje snelheid wat wel merkbaar in benchmark's is .. en tsja er zijn nogsteeds mensen die zweren bij die grafiekjes
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 13:49
Retinite
Retinite is offline
De kaart werkt perfect trouwens, maar ik kreeg bij de instalatie een "zero display service error" Met "ernstig" in de titelbalk van dat vensterje. toen ik op OK drukte ging hij egwoon verder en had hij m wel gewoon geod geïnstalleerd, hij doet t gewoon goed en alles klopt qua agp enzo... moet ik me zorgen maken?!?!
Oud 18-07-2004, 22:37
Jolt
Jolt is offline
Als ie het goed doet nee

Maare welke drivers gebruik je?
Oud 18-07-2004, 23:23
M@rco
M@rco is offline
Gewoon die van ATI, mag ik hopen
Oud 19-07-2004, 03:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 17-07-2004 @ 12:20 :
Waar haal je dat in godsnaam vandaan?

Omega drivers zijn gebaseerd oop één release branch, zoals 4.7. Daar worden enkele patches en tweaks op losgelaten, en dat worden dan de Omega drivers voor die versie (4.7). Op Tweakers.net is een interessante poll hierover:
http://www.tweakers.net/etc/?Action=Poll&ID=689

Daarnaast wordt Omega gebundeld met extra's, waaronder uitgebreide uninstall opties (die ook echt uninstallen en niet zoals nvidia waar gewoon drivers achterblijven) en wat b.v. overclocken mogelijk maakt. Die functionaliteit zit al in de drivers, maar is bijna altijd uitgeschakeld in de officiële drivers. Je kunt ze overigens wel zelf zichtbaar maken door een registery key te veranderen.
Citaat:
nVidia kiest voor performance, ten koste van beeldkwaliteit. Meer lees je in de GoT topics over de eerste 5x.xx drivers, die nVidia 'aanbevool' voor benchmarks. Gelukkig hebben goede reviewsites ook de beeldkwaliteit onder deze drivers getest, die was zeer belabberd. Andere drivers doen het al wat beter, maar nVidia gaat duidelijk voor de prestaties in benchmarks, en optimaliseerd haar drivers daat ook voor. nVidia cheat, nVidia liegt en bedriegt. In sommige gevallen in elk geval. Ik vind het geen sympathiek bedrijf. Ik vind ATi's houding veel beter. Veel volwassener. Hun reputatie ook niet helemaal vlekkenloos (Quake 3 specifieke optimalisatties) maar van een veel minder ernstige aard van nVidia, die echt keihard loog. Net als XGI overigens. Die loog ook keihard over cheats in hun drivers. Mooie start, denk ik dan.

Laatst gewijzigd op 19-07-2004 om 03:40.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 10:18
Jolt
Jolt is offline
Ja maar ATI cheaten ook, denk ook aan al die benchmarks, wat over internet slingeren, bij de ene ligt Ati dik op kom, bij de andere nvidia.

Vind ik zeer jammer, de consument is weer de dupe van die onzin.

Btw, de 4.7 omegas zijn uit. dus met de Temp AA functie

Laatst gewijzigd op 19-07-2004 om 10:57.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 11:13
Enlightenment
Enlightenment is offline

Dus als ATi voorop loopt of juist nVidia betekent dat automatisch dat ze cheaten? Dat is gewoon onjuist, AMD is in bepaalde gevallen ook sneller / beter in een bepaalde applicatie(soort) dan Intel. AMD is beter voor gaming, Intel beter voor rendering en encoding.

Denk ook eens aan de nVidia - The Way It Is Meant To Be Played campagne, waarbij het spel voor nVidia kaarten wordt geoptimaliseerd. Bijvoorbeeld het geval bij de aankomende Doom3, terwijl Half-Life 2 beter op een ATi kaart zal draaien.

Dit heeft niets met cheaten te maken. De enige 'cheats' die ATi heeft gebruikt waren Quake 3 specifieke optimalisaties, waarbij de beeldkwaliteit achteruitging maar waardoor Quake 3 wel sneller werd. Ik ben niet tegen optimalisaties specifiek voor applicaties, maar die mogen niet significant de beeldkwaliteit beïnvloeden en ze mogen niet verzwegen worden. Dat heeft ATi wel gedaan toen, en daarom toch enigszins cheating. Maar wel even relativeren: nVidia loog keihard in een officiële reaktie, waar ze later op terugkwamen met 'ja we moesten wel want we worden door iedereen zwartgemaakt'. Zielige bijna kinderachtige reaktie. Wees dan een vent joh, hè. Nouja dat was mijn reaktie iig.

Wat nVidia deed was het manipuleren van de drivers waardoor er in 3DMark03 scenes niet gerenderd werden, maar eigenlijk een filmpje werd afgespeeld. Hierdoor is er dus helemaal geen speciale van real-time rendering en is dus gewoon een keiharde cheat. ATi kan ook 500fps halen bij 3DMark03 als ze er een filmpje van maken. Jeez. :/

Maar ook XGI doet het slecht wat dit betreft. Ik vind het wel vreemd want cheats gaan doorgaans niet onopgemerkt, het komt toch wel boven water. Waarom dan cheaten? Bij nVidia is hun mislukte GeForce FX serie wellicht de oorzaak, nVidia heeft altijd een trouwe fanclub gehad, en die fans waren erg benchmark-geörienteerd. Maar wellicht dat ze zich bedrogen voelden. Ik in elk geval wel. Schaamde me dat ik aandelen van ze had.

Raakt beetje offtopic zo, maar dat vinden jullie niet erg, he?

Laatst gewijzigd op 19-07-2004 om 11:15.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 11:34
Retinite
Retinite is offline
ontopic: ja ik gebruik catalyst drivers en kom i kweer met mn problemen: ik zette pc aan krijg ik allemala witte blokken op die ostart resolutei van 604*480 gok ik zo een 10*8 pixels ofzo echt blokken totdat xp opstart dus over het xpopstartscherrm (met die balk die loopt weetjewel) maar in xp doet hij t weer wel normaal, en dit deed hij eerst niet, ja t is nogal warm (maar niet zó warm) hier op zolder... kan dat t zijn? ach mischien is t nix ik reboot zo wel ff

offtopic: een filmpje afspelen bij 3dmark03 hoe dan, wordt die meegestuurd emt de driver of zit er een verborgen optie in 3dmark03 van "oh nVidea drivers i kspeel wl een filmpje af" wat dus ook aan de makers van 3dmark ligt
Oud 19-07-2004, 12:12
M@rco
M@rco is offline
Die witt blokken tijdens het opstarten kan ook best aan je monitor liggen. Tijdens het opstarten stuurt je videokaart nl. een signaal van ik geloof 50Hz ofzo (in Windows wordt dat dan hoger, omdat ie dan pas de drivers laadt) en niet iedere monitor kan dat goed weergeven. Vooral TFT schermen niet... ik heb er zelf ook een hoop gezeik mee, alleen ik krijg totaal geen beeld bij het opstarten.

Vooral Radeons doen dit blijkbaar, met mijn oude Geforce 4 had ik dat ook niet.
Oud 21-07-2004, 20:05
Retinite
Retinite is offline
maar t leipe was dat ij dat maar 1 keer deed, en anders deed hi jt egwoon perfect normaal nu ook gewoon weer... vreemd
Oud 21-07-2004, 21:24
siebolt
siebolt is offline
er blijven nog resten vna je oude drivers zitten die moet je wel eerst weghalen kijk ff http://www.hardware.info/forum voor hoe dat precies zit ik heb nu geen zin om te kijken
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 21:32
M@rco
M@rco is offline
Dat heeft er geen fuck mee te maken, het gebeurde bij het opstarten, weet je nog.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten