Oud 14-07-2004, 23:13
the_man32
the_man32 is offline
Vakantieplannen? Auto van m'n zus meenemen en rijden
Wie? M'n beste vriendin en ik, hebben allebei rijbewijs dus gaan om en om rijden.
Duur? van 30 juli tot 8 augustus hebben we de tijd.
Waarheen? We hadden als plan te rijden naar t zuiden en wel zien waar we uitkomen, misschien dat we t na 2 dagen wel gezien hebben en weer thuis zitten Daarvoor open ik dit topic.

We hebben een 2 pers. tent gekocht en zijn vooralsnog met t plan in ons hoofd van; we zien wel. Toch vraag ik jullie;
tips? adviezen? must sees? hoeveel geld mee? enz enz enz. Nog dingen waar we aan moeten denken (reis/kredietbrief enzo?)
Enlight me
Advertentie
Oud 15-07-2004, 08:49
Verwijderd
Als je niet weet waar je heen gaat, hoe lang, wat je gaat doen, enz. dan is het heel lastig om tips en adviezen te geven, denk ik. Bij sommige gebieden is het bv. handig om van te voren een plaats op een camping te reserveren, terwijl dat ergens anders helemaal niet nodig is. Het ene gebied is veel duurder dan het andere, sommige activiteiten kosten (veel) meer geld dan anderen, enz. Ik zou iig zorgen voor een goede verzekering, slaapspullen, eetspullen en dat soort dingen...het praktische gedeelte. De rest is nogal afhankelijk van waar je heen gaat en wat je wilt gaan doen ed. Denk ik.
Oud 15-07-2004, 15:43
sexylexy
sexylexy is offline
in de toeristische gebieden zou ik van te voren reserveren, maar ik houd niet zo van die hele toerischtische gebieden
Oud 16-07-2004, 14:05
the_man32
the_man32 is offline
We gaan zeer waarschijnlijk dus naar frankrijk, daarom vraag ik om suggesties
Oud 16-07-2004, 20:21
$omeone
$omeone is offline
Citaat:
the_man32 schreef op 16-07-2004 @ 15:05 :
We gaan zeer waarschijnlijk dus naar frankrijk, daarom vraag ik om suggesties
zet dat dan in de openingspost erbij
Oud 20-07-2004, 15:38
dls
dls is offline
ja

hij zei, naar het zuiden. dat kan dus veel zijn

vrienden van mij doen dat elk jaar, en bellen op weg naar Frankrijk, een paar campings om te kijken of ze daar kunnen staan
Oud 20-07-2004, 17:41
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Lacanau, en arcachon is een hele leuke omgeving (maar misschien ook wel ver). Dat ligt in iets ten zuiden van Bordeaux en echt zuid Frankrijk is misschien wel wat levendiger maar het is maar net waar je van houdt (ik zou naar zuid Frankrijk gaan ). Maar de kust bij Lacanau is super! Volgens mij heb je daar genoeg campings, dus je vindt vast wel een plekje ergens (en anders zet je gewoon je tentje op in een bos).

Misschien is het wel handig om voor de eerste dag een planning te maken en een hotel te boeken (een stukje voorbij Parijs ofzo). Anders moet je na een vermoeiende dag gaan zoeken (maar aan de andere kant leg je je ook wel weer gelijk vast).

Wel een plan trouwens.
Oud 20-07-2004, 21:08
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 20-07-2004 @ 18:41 :
Lacanau, en arcachon is een hele leuke omgeving (maar misschien ook wel ver). Dat ligt in iets ten zuiden van Bordeaux en echt zuid Frankrijk is misschien wel wat levendiger maar het is maar net waar je van houdt (ik zou naar zuid Frankrijk gaan ). Maar de kust bij Lacanau is super! Volgens mij heb je daar genoeg campings, dus je vindt vast wel een plekje ergens (en anders zet je gewoon je tentje op in een bos).

Misschien is het wel handig om voor de eerste dag een planning te maken en een hotel te boeken (een stukje voorbij Parijs ofzo). Anders moet je na een vermoeiende dag gaan zoeken (maar aan de andere kant leg je je ook wel weer gelijk vast).

Wel een plan trouwens.
is da tniet bij de Golf van Biskaje?
Oud 23-07-2004, 22:27
the_man32
the_man32 is offline
Vooralsnog is de planning als volgt;
* Eerst naar belgie, mbv kortingsbonnen ergens in een hotel goedkoop overnachten en btje relaxen, van daaruit verder plannen.
* richting die we op willen gaan is bretagne, niet te ver; uiterlijk net onder die uitstekende punt van frankrijk
* Parijs ontwijken

Nogmaals; tips in die richting? Stranden van WO II?
Oud 24-07-2004, 12:17
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 20-07-2004 @ 22:08 :
is da tniet bij de Golf van Biskaje?
*knikt* yep, idd in die omgeving .
Oud 24-07-2004, 13:39
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
the_man32 schreef op 23-07-2004 @ 23:27 :
* Eerst naar belgie, mbv kortingsbonnen ergens in een hotel goedkoop overnachten en btje relaxen, van daaruit verder plannen.
* richting die we op willen gaan is bretagne, niet te ver; uiterlijk net onder die uitstekende punt van frankrijk
* Parijs ontwijken

Ik neem aan dat je stranden van de D-Day bedoelt, die vind je in Normandië. Lijkt mij daar wel erg toeristisch.
Oud 24-07-2004, 20:13
kleutertje
kleutertje is offline
WIj hebben hetzelfde plan

gewoon gaan met de auto, of normandie of bretangne, zien hoe ver we het halen. !!
Oud 24-07-2004, 22:06
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
* Parijs ontwijken

Is wel vrij toeristisch hoor.. wij zijn eens op weekend geweest naar saint malo (ofzoiets), vrij bekend, frans kuststadje.. heel gezellig
Niet zo ver ervan ligt de Mont Saint Michel, zeer mooi "eilandje" met een abdij op, wel toeristisch. Met vloed wordt het een eiland en kan je er dus ook niet op (of toch moeiljk, weet het niet meer). Heeft ook veel met de oorlog te maken hoor, ik raad je aan om de boeken van Thea Beckman erover te lezen. (geef me de ruimte, en daarna nog 2 boeken, het is een serie)
Hierin wordt er alsmaar verteld over bepaalde personages , en op de mont saint michel is er een museum over die mensen gemaakt enzo.. nuja, best interessant dus .
Oud 25-07-2004, 08:41
vrijgezel
vrijgezel is offline
Citaat:
* Parijs ontwijken

Ja dan zou ik naar normandie gaan, ik ben er zelf met mijn ouders geweest, caravan achter de auto en rijden maar, we hebben trouwens nooit een camping voorgeboekt, natuurlijk ook weleens tot heel laat aan het zoeken geweest maar dat is het risico, maar ik was toen nog vrij jong maar dat heeft wel een enorme indruk op me achter gelaten, er is daar vlakbij ook een plaatsje ouradour sur glane (ofzo) en dat moet je echt bezoeken
dat is een stadje dat na de oorlog nog helemaal intact is, krijg je rondleiding echt heel mooi.
Oud 25-07-2004, 08:51
vrijgezel
vrijgezel is offline
http://users.pandora.be/amarcord/selys/oradou01.html
Oud 25-07-2004, 21:39
the_man32
the_man32 is offline
Zuidelijkste punt is inmiddels vastgesteld; Nantes, verder dan dat willen we niet gaan om t btje 'klein' te houden en niet meteen te hard van stapel lopen.
Dat van Sant Michel heb ik ook al gezien, das van die koekies! Dat lijkt me wel geinig. We gaan ook een dagje toch normandië bezoeken. Verder? nog geen ideeën.

Zoizo die gene die al tips hebben gegeven; We zijn ze al aan t overwegen
Oud 29-07-2004, 21:19
the_man32
the_man32 is offline
Morgen is de dag, we vertrekken vroeg naar belgie en de planning is nog steeds als bovenstaande tekst. We'll see!
Diegene die nog gaan: enjoy
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten