Oud 11-06-2002, 18:31
lady of the dark
lady of the dark is offline
Misschien is dit topic al eens geweest, maar denken jullie dat dat kan? Ik woon op een boerderij en zie regelmatig koeien boven op elkaar zitten.
Oud 11-06-2002, 18:47
rodina
rodina is offline
ja nou je het zegt, voornamelijk rammen en stieren doen dat, ik ehb geen idee waarom eigenlijk. Maar ons hengstveulentje springt ook boven op z'n moeder Zal 't eens opzoeken als ik tijd heb
Oud 11-06-2002, 19:47
Verwijderd

toen ik dit las, vond ik t wel grappig klinken, en ben ff wat gaan zoeken. zie hier het resultaat

Homoseksualiteit onder dieren komt voor
Amerikaans boek bewijst

Eindelijk durft iemand het op te schrijven: ook in de dierenwereld komt homoseksualiteit voor. En niet zo’n beetje, heel veel zelfs.

Het ziet er naar uit dat er een einde kan komen aan de vraag of in de dierenwereld ook homo’s en lesbo’s bestaan. Het antwoord is ‘ja’. De Amerikaanse onderzoeker Bruce Bagemihl liet onlangs zijn boek verschijnen, met daarin een opsomming van dieren waarvan bekend is dat ze homoseksueel gedrag vertonen. Het boek, ‘Biological Exuberance’, is één van de weinige boeken die homogedrag bij dieren erkent. Tot nu toe was het wel bekend, maar werd het doodgezwegen door wetenschappers. En ook al zagen we filmbeelden van twee dolfijnen met een flinke erectie, dan werd voor het gemak aangenomen dat ze aan het vechten waren.

Kenia
Het Britse homoblad Gay Times schreef pas geleden een artikel over het nieuwe boek naar aanleiding van uitspraken van een homo hatende politicus. Die zei in het parlement dat homoseksualiteit absoluut verachtelijk was omdat het in de dierenwereld ook niet voorkomt. "Als je naar Kenia gaat kom je echt geen kudde homoseksuele olifanten tegen". Mis meneer politicus, mannetjes olifanten doen het juist erg graag met elkaar. Vrouwtjes olifanten trouwens ook. En volgens het boek van Bagemihl vormen de homo-olifanten ook paartjes.

Om de twee uur
Laten we het boek eens verder doorkijken. Onder chimpansees is het heel normaal om het zowel met het andere als hetzelfde geslacht te doen. Vrouwtjes omarmen elkaar en zitten graag aan elkaars private delen. Zo graag zelfs dat ze het ongeveer om de twee uur doen. Onder dolfijnen is homoseksualiteit zo gewoon dat ze elkaar zonder moeite penetreren. Orca’s vinden het ook heerlijk om bij soortgenoten van hetzelfde geslacht te zijn en komen in alle openheid bij elkaar voor seks-sessies. Wie wil nog meer voorbeelden? Wat dacht je van homoseksuele en lesbische egels, antilopes, schapen, zwijnen, leeuwen, vossen, wolven, koala’s, beren, marmotten. Zelfs vleermuizen. Ze bestaan echt!

Middelburg
Als je nog oud brood in de kast hebt liggen en een gaatje over hebt op zondagmiddag, dan kun je altijd eenden gaan voeren in Middelburg. Bagemihl schreef zijn boek op basis van verschillende onderzoeken. Bij onze huis-tuin-en-keuken-eend is het gedrag onderzocht onder meer in ons eigen Middelburg. Tjonge, je kijkt nu opeens heel anders naar de eenden in de stadsgracht.

Vrouwtjes doen het zo: de ene ligt op het water en strekt de nek. De andere klimt op haar, pakt de ene met de snavel bij de nek of liefkoost het hoofd met zachte ‘bijtjes’. Mannetjes pronken wel met hun veren, liefkozen elkaar, maar klimmen niet op elkaar. Wel komt verkrachting voor: een mannetje uit het ene vriendenstel wil wel eens ruw op een mannetje uit een ander vriendenstel klimmen. Tja… Maar goed, we weten het nu dus zeker: dieren zijn ook homo’s, tenminste… een percentage dan. Bij eenden is zo’n 19 procent homo of lesbisch. Net de mensenwereld dus.

(Biological Exuberance, geschreven door Bruce Bagemihl, uitgegeven door St. Martins’s Press. ISBN 0-312-19239-8. Het boek is Engelstalig.)

dus homosexualiteit onder dieren komt wel voor...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 09:53
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ge ziet vaak zat dah die koeien elkaar ook van achteren nemen, maar koeien zijn vrouwkes en dan nog zo'n stanje nemen. Rare koeien.
Oud 13-06-2002, 14:17
notbonefish
notbonefish is offline
ratten doen dat ook. zelfs de vrouwtjes
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 17:35
Verwijderd
Citaat:
bonefish schreef:
ratten doen dat ook. zelfs de vrouwtjes
ja, bij mij alleen toen ze jonger waren. Nu niet meer
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 09:09
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
dat bestaat ja
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 16:33
she_devil
she_devil is offline
waarom wel bij mensen en niet bij dieren? de mens is tenslotte ook een dier!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 16:44
marleentjuh
marleentjuh is offline
ik heb het levende bewijs dat dat wel degelijk kan, mijn hengst is dus denk ik ook homo, hihi.
hij wordt echt niet wild van een merrie, als hij in de wei met een merrie staat doet ie helemaal niks en als hij met een hengst in de wei staat wordt hij helemaal wild en zegt zijn adriaantje goeiedag. 1 keer toen ik erbij was sprongt ie ook bovenop een andere hengst, dat was eerlijk gezegd niet zo'n goed idee want de andere hengst die is namelijk hetero!!!
en dat werd dus bokken en nou ja je snap het wel.
sindsdien doet hij het dus ook niet meer, hij is inmiddels wel een aantal keer vader geworden, aaaahhhhh!!!!

groetjes marleen xxx

Laatst gewijzigd op 16-06-2002 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 16:45
marleentjuh
marleentjuh is offline
Citaat:
rodina schreef:
Maar ons hengstveulentje springt ook boven op z'n moeder Zal 't eens opzoeken als ik tijd heb
dit is heel normaal hoor, alle hengstenveulentjes springen op hun moeder, gewoon omdat ze willen spelen!!! denk ik, ze zijn namelijk nog niet vruchtbaar, dat worden ze pas als ze een jaar zijn.

groetjes marleen xxx
Oud 16-06-2002, 19:21
Verwijderd
De ratten van Kat zij ook homo
heeft ze me net verteld

(stukkie uit ons msn gesprek)
vleermuissie zegt:
nee, ik vind van niet
hoe lag zijn die beesten gemiddeld zwagfert?

Red de pandaberen op de noordpool ! (Gotya) zegt:
8 weken ofzo?

vleermuissie zegt:
zou kunne, maar dan weten we het voer 8 weken

gheghe, neej, 7 bij mij kan ze niet zwanger geworden zijn

vleermuissie zegt:
hihi

mjah, mijn ratten vallen niet op hamsters

vleermuissie zegt:
hihihi, toch niet?

die hebben een homosexuele relatie met elkaar

vleermuissie zegt:
hihi w8 ff, ff iets zoeken voor die raten van je

vleermuissie zegt:
http://www.forum.scholieren.com/show...hreadid=124653

ow, die heb ik ook gezien

vleermuissie zegt:
nie op gereageerd

jah, homosexualiteit tussne dieren

neej, klopt, geen zin

vleermuissie zegt:
jij=saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai

ik ga niet zonder toestemming van mijn ratten openbaar maken dat ze homo zijn.

das gemeen

vleermuissie zegt:
dan doe ik t wel ff

NEEJ!
nouwjah, vooruit

vleermuissie zegt:
okw

vleermuissie zegt:
e

red de pandaberen op de noordpool = kat
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 19:26
Kat
Kat is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
De ratten van Kat zij ook homo
heeft ze me net verteld

(stukkie uit ons msn gesprek)
red de pandaberen op de noordpool = kat
mjah, mijn ratten proberen elkaar regelmatig te verkrachten, heel gemeen.
verder heeft de ene rat de ander z'n staart waarschijnlijk afgebeten, ze hebben een aparte relatie...
en het zijn nog wel broertjes...
Oud 16-06-2002, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:

mjah, mijn ratten proberen elkaar regelmatig te verkrachten, heel gemeen.
verder heeft de ene rat de ander z'n staart waarschijnlijk afgebeten, ze hebben een aparte relatie...
en het zijn nog wel broertjes...
misschien moet je ze elkaar laten aangeven wegens verkrachting. Dan worden ze allbei opgesloten in de gevagenis!

(= 2 hokken kopen, en die beesten er nooit meer uithalen)
weetje, das ook wel weer sielug...
doe maar niet.

Maargoed, nu weer ontopic, nog een voorbeeld dus van homosexualiteit bij dieren
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 19:33
Kat
Kat is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

misschien moet je ze elkaar laten aangeven wegens verkrachting. Dan worden ze allbei opgesloten in de gevagenis!

(= 2 hokken kopen, en die beesten er nooit meer uithalen)
weetje, das ook wel weer sielug...
doe maar niet.

Maargoed, nu weer ontopic, nog een voorbeeld dus van homosexualiteit bij dieren
zo vaak komen die beetsen toch niet buiten hun hok, dus dat hebben ze al bereikt.
maargoed, bij katten komt het trouwens niet zo vaak voor dat ze homo zijn ofwel?
Oud 16-06-2002, 20:43
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Kat schreef:

maargoed, bij katten komt het trouwens niet zo vaak voor dat ze homo zijn ofwel?
Ik weet het niet, ik denk wel eens dat mijn kat homo is. Niet dat ik hem op een andere kater heb zien zitten, maar hij interesseert zich niet voor poezen. (zelfs niet voor krolse) En hij is absoluut niet katerig, hij sproeit niet, hij bijt niet. Het vreemdste van alles is dat hij kopjes geeft aan de radio als de village people er op zijn.
Oud 17-06-2002, 09:00
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik heb ook eens een artikel gelezen van dolfijnen...ik zal eens kijken of ik dat kan vinden.

Citaat:
rodina schreef:
ja nou je het zegt, voornamelijk rammen en stieren doen dat, ik ehb geen idee waarom eigenlijk. Maar ons hengstveulentje springt ook boven op z'n moeder Zal 't eens opzoeken als ik tijd heb
Van die rammen weet ik wel, dat is om te laten zien wie de sterkere van de 2 is. (Vaak naar Discovery gekeken)
Oud 17-06-2002, 17:39
Severus
Severus is offline
Citaat:
lady of the dark schreef:
Misschien is dit topic al eens geweest, maar denken jullie dat dat kan? Ik woon op een boerderij en zie regelmatig koeien boven op elkaar zitten.
Jaah, doen ze bij ons ook! Altijd wel geinig om te zien!

Ach ja, die arme stiertjes zitten allemaal met elkaar opgepropt in zo'n nauw hok en nergens een koe in de buurt waarop ze hun seksuele lusten kunnen loslaten. Dan maar een mede-stier uit de 'kooi' pakken, die hebben toch ook een gat waar ze hun knoet in kunnen stoppen en lekker mee hun gang kunnen gaan om tenslotte tot het hoogtepunt te komen....

Ripper
Oud 23-06-2002, 09:56
Duimelijntje
Duimelijntje is offline
ik weet niet hoe het zit bij die andere dieren, maar bij honden is homoseksualiteit te verklaren. een dominant mannetje springt bovenop een ander om te laten zien dat hij de baas. het is dus een manier van comuniceren. misschien dat dat ook voor andere diersoorten geld? apen (bonobo's) in iedergeval. zij doen het op alle manieren en met iedereen en bepalen zo de rangorde

groetjes,

moi
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 09:38
Gatara
Gatara is offline
Ik denk wel dat het bestaat, maar ik denk ook dat "noodgedwongen" homosexualiteit bestaat. Daarmee bedoel ik: als er geen andere keuze is dan iemand van je eigen geslacht.

Dus als je bv. twee teefjes hebt, die nooit in aanraking komen met een mannetje (op sexueel gebied),.. nou, dan gaan ze het maar bij elkaar doen.

Het kan ook zijn dat het bisexualiteit betreft, maar ik heb zelf twee teefjes gehad en eentje was bang voor andere honden, en een ander vond reutjes duidelijk leuker.

Wat betreft de bonobo's: iedere vorm van sexualiteit mag, behalve van moeder <-> zoon.
En ze lossen dan ook elk geschil op door sex te bedrijven... en leuk dat ze het vinden!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 10:34
Flamer
Flamer is offline
Lekker belangrijk, wat boeit dat nou
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 12:50
Flamma Varga
Flamma Varga is offline
if you got 2 go,You got 2go U know
Oud 28-06-2002, 19:01
arrebar
arrebar is offline
nu snap ik waarom mijn 2 vrouwtjesratten elkaar steeds likken
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 17:08
Verwijderd
Opzekers dat mijn oudste kater homo is. Hij heeft een hele tijd een vriend gehad en ze gingen elkaar de hele tijd likken (verder kan hij niet met katten opschieten) lachen man.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 21:56
Go
Go is offline
Ik denk als het bij mensen kan voorkomen het ook in enige vorm bij dieren kan voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 16:45
Yamyam
Yamyam is offline
Jaaa, ik ken een hondje (v) dat alle mannen met een boog omheen loopt, homomensen aardig vind en achter de vrouwtjes aan gaat en daar dus echt geil van wordt. Het komt misschien niet vaak voor, maar toch wel dus! Moeten ze eens onderzoek naar doen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2002, 20:06
Mabo
Mabo is offline
Een van de katten van mijn tante is ook lesbisch. Ze heeft veel meer intresse voor vrouwtjes katten en ze gaat ook altijd rondneuzen bij een homo-paar aan de overkant van de straat.
En verder vertoont ze voor een vrouwtjeskat erg mannelijk gedrag. Daarnaast is ze een rode poes wat zeer uitzonderlijk is omdat katers eigenlijk altijd mannetjes zijn, ze is een bijzondere uitzondering van 1 op zoveel.
Oud 11-09-2002, 15:13
REIE
REIE is offline
Op f&L was een halfjaar geleden ook zo'n topic hierover. Mujahedeen (sorry gozer, 't is goed bedoeld!) dacht dat dieren niet homo konden zijn omdat vrouw en man voor elkaar geschapen zijn in de Koran (en Bijbel tevens). Nu weet-ie wel beter

REIE
Oud 12-09-2002, 18:48
Vice
Vice is offline
Mijn cavia (Xena) gaat ook vaak brommend achter andere vrouwtjes aan. Misschien is ze wel lesbisch.
Oud 12-09-2002, 19:13
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
Vice schreef:
Mijn cavia (Xena) gaat ook vaak brommend achter andere vrouwtjes aan. Misschien is ze wel lesbisch.
Dat is gewoon om rangorde vast te stellen...sorry
Oud 18-09-2002, 14:27
faan
faan is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:
Dat is gewoon om rangorde vast te stellen...sorry
Wat Vice over Xena zei lijkt me raar..vaak? Ik heb toch wel vaker in een boeken gelezen dat een vrouwtje dat doet als ze bronstig is En dat is toch om de 16/18 dagen ofzo. Mja wat jíj hier zegt klopt dan waarschijnlijk wel
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten