Oud 16-06-2002, 22:15
Verwijderd
Ik wil mijn haren rood gaan verven maar ik wil eerst wat meer info erover..

1.) Moet je je haren speciaal behandelen nadat je geverfd hebt?
2.) Wat voor soorten verf zijn er en wat zijn de eigenschappen er van?
3.) Hoelang blijft t ongeveer zitte?? hallef jaar ofsow??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2002, 22:30
Gaia
Gaia is offline
pfff dit alles verschilt echt bij wat voor soort haar je hebt

Ik gebruik altijd Natea zwart omdat dit het enige merk is wat goed pakt op mijn haar. Na een week of anderhalf, zie je al heel erg uitgroei. Maar ik hoef m'n haar niet anders te behandelen, tenminste dat doe ik nooit.

Maar bij anderen pakt een ander merk weer veel beter.

Henna is trouwens een erg goede verfsoort. Als deze pakt, zit het er gelijk ook heeeeeeeel lang in en krijg je het er niet meer uit! Das ook weer jammer al je het niet mooi vindt. Deze verf kan je het beste bij Toko's kopen. Van Henna plus heppik gehoord dat het niet goed werkt. Daar zit ook allemaal troep bij door, die er bij pure henna niet in zit. Alvast 1 waarschuwing, het ziet eruit als koeievlaai en ruikt heel sterk!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 22:31
Gaia
Gaia is offline
sorry ik weet niet of je daar wat aan had
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 23:38
PV
PV is offline
Citaat:
SE schreef:

zou je die dingen niet beter aan een kapper vragen? die heeft er wat meer verstand van denk ik..
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 23:39
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik weet niet voor kleur rood je wil?...natuurlijk mahonie-rood bv blijft langer zitten dan felrood.
Dan kan je er voor kiezen om uitgroeibaar,kleurshampoo of uitwasbaar na 24 wasbeurten ofzo te nemen..uitgroeibaar blijft lang zitten.
Je moet een lichte kleur haar hebben,hoe lichter jouw kleur haar hoe feller de verf,op zwart en donkerbruin zie je dus weinig tot niks..een rood gloedje is alles.
Dus als je donker haar hebt moet je eerst blonderen.
Felrode verf blijft zeker geen half jaar zitten..je moet zoiezo je haar niet te vaak wassen nadat je het geverft hebt want dan is je kleurtje er binnen een week uit,het blijft er 2 weken goed in zitten en daarna gaat het vervagen.

Ik zou even langs de kapper gaan om uitleg te vragen...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 23:39
acid-star
acid-star is offline
1. Je kan je haren het beste wassen met speciale shampoos voor gekleurd haar, hierin zitten bescherming-en voedingsstoffen en vaak ook een UV filter dat je haar beschermd tegen het uitdrogen Ook is het verstandig om na het wassen creme te gebruiken.

2. Er zijn verschillende soorten haarverf, je hebt echte permanente verf, en je hebt spoelingen. Spoelingen zijn tijdelijk. en verdwijnen gelijdelijk aan weer na een aantal keer wassen.

Het verschil tussen verf en spoeling is dat verf diep in je haar dringt, het zet je haarschubben open en "kruip" naar binnen om daar voor altijd te blijven zitten, spoelingen leggen allees een gekleurd laagje om je haar heen, Dit beschadigd je haar een stuk minder dan verf, omdat er geen waterstofperoxide en ammoniak in zit.

3. verf blijft voor altijd zitten, dit moet eruit groeien of je moet het weer naar je natuurlijke kleur terugkleuren.
Alleen invloeden van buitenaf kunen wel invloed op je kleur hebben, Jij wilt bijvoorbeeld rood, en dit vervaagt altijd snel. De zomer komt er weer aan,m en als jij blond bent, je kleurt het rood en je gaat drie dagen op het strand zitten,, dan is het weer blond, maar dan met een oranje-ige tint..

tot slot: Het beste is om je haar bij een kapper te laten keluren, die hebben er verstand van, en kleuren het ook netjes, zodat je niet achter nog een hoop blonde plukken hebt. Wil je het perse zelf kleuren, vraag dan een vriendin om je te helpen, het is zo goed als bijna onmogelijk om je hele haar zelf te kleuren en ook alles mee te nemen.
Oud 17-06-2002, 00:10
June bug
June bug is offline
nog 1 tipje, als je je haar een tijdje geleden al een keertje hebt gekleurd, en dat is er half aant uitgroeien, blondeer het niet! Want dan is de uitgroei die je al had hartstikke blond, en waar de vorige verf nog half zat, is het ongeveer oranje ofzo, en dan zitten er ook veel kleurverschillen in de kleur die je eroverheen doet. Bij de kapper doen is idd het veiligste. Wel duurder, maar je hebt wel wat

suc6!
Oud 17-06-2002, 08:06
Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik gebruik pure henna (zo'n prutje dus) omdat dat het enige is dat ik langdurig kan gebruiken zonder dat m'n haar er kapot aan gaat...
Oud 17-06-2002, 08:51
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Ik gebruik pure henna (zo'n prutje dus) omdat dat het enige is dat ik langdurig kan gebruiken zonder dat m'n haar er kapot aan gaat...
Oud 17-06-2002, 10:41
Black Sugar
Black Sugar is offline
La Riche Directions. Die moet je gebruiken, zijn doorzichtigge potjes met een wit deksel. Heb ik zelf ook gebruikt, je kunt het gewoon de hele nacht laten intrekken (is niet schadelijk voor je haar heb het zovaak gedaan en heb nogsteeds mooi geond haar) dan word het effect het beste, als je van jezelf geen lichtgekleurd haar hebt zou ik gewoon een lichterre kleur rood nemen dan word het namelijk een tint donkerder. Officieel is het uitwasbaar maar als je het de hele nacht laat intrekken, gaat het er haast niet meer uit.

Dit heb ik gewoon elf uitgeprobeerd en wonder boven wonder werkte het, als je die verf heel lang laat intrekken word het wel hard net als gewoon verf om mee te schilderren zeg maar. De eerste keer uitspoelen met je het nog niet helemaal uitspoelen, je loopt dan wle de eerste dag met wat plakkerig haar rond met hier en daar een hard stukje, maar als je het dan de volgende dag pas helemaal uitspoeld blijft het ook veel langer zitten. Dan heefd de verf namelijk de tijd om tot heel diep in je haar door te dringen net als permanente verf. Het enige nadeel is eigenlijk dat je in feite een hele dag bezig bent met je haar kleuren, doe het dus op een avond voor een dag waarop je toch de deur niet uit hoefd.

Laatst gewijzigd op 17-06-2002 om 10:48.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 10:56
Secreet
Secreet is offline
Ik heb ook en haarverf vraagje: ik wil het een paar dagen/week hooguit blauw hebben...

moek dan een spuitbus hebben of bestaat er een spoeling dat op mijn haarkleur (rood/blond) past...?
want kreeg te horen dak het eerst moest bleken dus...en dat willik niet..
Oud 17-06-2002, 11:27
vixen
vixen is offline
Citaat:
Secreet schreef:
Ik heb ook en haarverf vraagje: ik wil het een paar dagen/week hooguit blauw hebben...

moek dan een spuitbus hebben of bestaat er een spoeling dat op mijn haarkleur (rood/blond) past...?
ik zou dan inderdaad n spuitbus gebruiken, al blijft dat niet zitten als je onder de douche bent geweest en geeft dat ontzettend af.

je hebt wel verf die tijdelijk is, maar dat vervaagd dan langzaam van blauw naar ander blauw naar groen naar ranzig groen naar vage kleur, en je moet je haar daarvoor dan inderdaad ontkleuren, zeker als je haar niet echt blond is.
Oud 17-06-2002, 13:46
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
Secreet schreef:

mjin zusje is van zichzelf blond, en die had d'r haar blauw geverfd, was er na 3x wassen weer uit. Alleen een vage blauwe gloed bleef er nog lang opzitten.

en ze had t geverfd met stargazers, en dus ook niet gebleekt
Oud 17-06-2002, 17:13
Passenger
Passenger is offline
is het ook mogelijk om je haar voor een paar dagen zwart te kleuren? zijn daar spoelinkjes voor ofzow? of geeft dat weer erg af op kleding e.d.?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 17:53
Black Sugar
Black Sugar is offline
De meeste tijdelijke kleuringen laten een vage gloed achter, volgens mij ontkom je daar niet aan. Ontkleuren is meestal niet nodig. (bij mij in ieder geval niet en ik heb gewoon bruin haar, kijk als je het nou zwart hebt...)
Oud 17-06-2002, 20:28
acid-star
acid-star is offline
Je kan voor zwart wel een lichte spoeling nemen,, maar zwart blijft vreselijk hardnekkig.. en echt echt echt helemaal verdwijnd het niet meer... vreselijk maar waar.
Oud 18-06-2002, 08:27
Passenger
Passenger is offline
Citaat:
acid-star schreef:
Je kan voor zwart wel een lichte spoeling nemen,, maar zwart blijft vreselijk hardnekkig.. en echt echt echt helemaal verdwijnd het niet meer... vreselijk maar waar.
Nou ja, als het donker blijft vind ik dat niet zo vreselijk... tenminste, ik neem aan dat het er wel weer uitgroeit Maar met een spoeling, geeft dat niet af? En heb je dat er niet na 2x wassen er weer uit gewassen?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 10:19
acid-star
acid-star is offline
Spoelingen geven wel af.. Niet zozeer drastisch als je in de regen loopt. maar wel als je het net gewassen hebt.. Handdoek op je kussen dus... En de houdbaarheid van de spoeling ligt aan het merk... Maar zoiets van de drogist is er waarschijnlijk wel binnen twee keer uit ja...
Oud 18-06-2002, 10:59
punkyfish
punkyfish is offline
ik heb al heel vaak mijn haar paars proberen te verven, maar die verf wil niet ofzo. heb al veel verschillende merken geprobeerd, ook lang laten zitten, maar ik krijg alleen maar een heeeele vage gloed, of zelfs helemaal niks. en dat terwijl ik niet eens zo heel erg donker haar heb, het is donkerblond... ik ga waarschijnlijk binnenkort even langs de kapper, dan mogen die het doen, hopelijk kun je het dan wel zien
Oud 18-06-2002, 12:48
acid-star
acid-star is offline
Kijk, hoelang je de kleur erin laat zitten maakt niet zoveel uit.. 30 minuten minimum en dan is het goed...

Het punt alleen is dat felle kleuren echt alleen maar op geblondeerd haar pakken (of op jong witblond kinderhaar)

Ookal is het donkerblond,, dat is nog te donker...dan word het dus inderdaad niet paars, je zal het echt eerst moeten blonderen...
Oud 18-06-2002, 14:56
Verwijderd
Citaat:
SE schreef:

1. mneuh.. *doewt tenminste nie*
2. + 3. om rood te verve.. kan je henna gebruike.. maar kdenk nie echt da da de rood wordt die je bedoelt.. jij wil volgens mij felrood.. mjah.. henna is permanent.. blijft zitte en moet dus uitgroeie.. (zwarte henna verfaagt wel.. is bij mij oowk wel te zien ofsow.. maar kweenie of da bij gwone henna oowk is..)

mjah.. je kan oowk rode kleurspoeling doewn ofsow.. blijft (volgens die verpakkingen) 6-8 wasbeurten zitten d8 ik (maar bleef bij mij veel langer zitte..).. of permanente verf ofsow.. da moet eruit groeie..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 00:43
Gaia
Gaia is offline
[QUOTE]CemetarySlut schreef:
]
Je moet een lichte kleur haar hebben,hoe lichter jouw kleur haar hoe feller de verf,op zwart en donkerbruin zie je dus weinig tot niks..een rood gloedje is alles.
Dus als je donker haar hebt moet je eerst blonderen.

Maar, op blond haar pakt ook weer lang niet alles.. bovendien moet je ook uitkijken, want sommige verf mag je pas een week nadat je je haar hebt geblondeerd gebruiken. Soms mag je een verf zelfs helemaal niet gebruiken als je je haar gepermanent of ontkleurd hebt.

Op donker haar kan een kleur zoals rood veel dieper en intenser overkomen...verder heb ik het idee dat verf op donker haar ook langer blijft zitten, maar dat kan er ook aan liggen, dat de uitgroei minder opvalt
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 00:47
Gaia
Gaia is offline
Citaat:
otherside schreef:

ik zou dan inderdaad n spuitbus gebruiken, al blijft dat niet zitten als je onder de douche bent geweest en geeft dat ontzettend af.

je hebt wel verf die tijdelijk is, maar dat vervaagd dan langzaam van blauw naar ander blauw naar groen naar ranzig groen naar vage kleur, en je moet je haar daarvoor dan inderdaad ontkleuren, zeker als je haar niet echt blond is.
Ja, das echt ranzig ik ken het...
Maar als je een donkere kleur zoals blauw of zwart maar voor eventjes wil, lukt dat eigelijk niet.Je hebt wel spoelingen, maar die pakke meestal niezo goed. nou tenminste niet bij mij...maar dat kan aan mn haar liggen> bij mij pakt wel vaker iets niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten