Oud 09-06-2002, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:

(heb daar een verhaal van gehoord, ben dr sindsdien doodsbang voor, motiveerd mensen ms toch te gaan: meisje, dacht dat ze gwoon griep had, ging iets beter, wou heel graag uit met jongen, ging uit, kwam toch eerder weer thuis omdat ze zich niet lekker voelde, ging slapen, is nooit meer wakker geworden, hersenvliesontseking dus.. )
iew, nu weet ik ook waar ik voor ga...
ik ging wel, omdat ik anders kans heb om hersenvliesontsteking te krijgen, maar nu weet ik ook waarom ik ga. t kan zo afgelopen zijn....
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 22:24
Anne
Anne is offline
Ik heb mezelf overtuigd dat het toch beter is om wel te gaan. Maar ik heb nog nooit iets zo eng gevonden zeg!
Oud 09-06-2002, 23:45
cmoi
cmoi is offline
ik krijg komende week als het goed m'n oproep thuisgestuurd, alleen bij ons in de buurt gaan ze op 9 juli inenten, terwijl ik dan net gezellig op vakantie ben

maar goed, heeft iemand anders z'n afspraak al verzet ofzow? en doen ze daar niet moeilijk over?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 06:16
Verwijderd
Citaat:
cmoi schreef:

maar goed, heeft iemand anders z'n afspraak al verzet ofzow? en doen ze daar niet moeilijk over?
bij ons doen ze daar heel erg moeilijk over.
mn zus mag wegens medicijnen helemaal geen inentingen, dus ook niet tegen hersenvliesontsteking, en dus wou mn ma de vaccinatie gewoon meenemen van daar waar wij em krijgen, maarja dat kon niet.
en ze moesten maar met de arts overleggen...

nogal vaag dus

en in de oproep stond ook da de afspraak niet verzet kon worden, wegens een heel strak rooster ofzoiets

iig succes met het verplaatsen!!!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 09:49
stella
stella is offline
Citaat:
linda85 schreef:
mag ik ff vragen waarom best wel wat mensen zeggen niet te gaan???

een meisje uit m'n klas is dus besmet met de meningokokken bacterie en 's ochtends liep ze nog vrolijk rond, 's avonds lag ze in het ziekenhuis! Als ze een uur later waren geweest, had ze het waarschijnlijk niet gered, aldus de dokter!
nu, 3 maanden later, is ze nog steeds ziek en niet in staat om naar school te gaan. heel af en toe één uurtje, waarna ze helemaal bek af is!

ik bedoel, is 30 uur geen alcohol drinken (of een andere reden) voor mensen belangrijker als een inenting tegen hersenvliesontsteking?

*snapt het niet, maar wil graag luisteren naar meningen van anderen*

ja mijn vriend wilt ook niet gaan en daar kan ik echt heel boos van worden want ik heb het zelf ook gehad en wil echt niet dat hij het ooit krijgt.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 11:11
notbonefish
notbonefish is offline
een goed artikeltje tegen gekomen bij onze ANW repetitie:

http://home.wish.net/~homeopat/artikel-95.htm
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 22:42
Little Sophie
Little Sophie is offline
Heej, Ik heb hem al helemaal aan het begin gehad. Niet omdat het moest, maar omdat er een meisje uit de buurt aan is gestorven. Ik was ook zenuwachtig, maar echt: het viel reuze mee!!!
Geen pijn van de prik zelf gehad, en totaal geen bijwerkingen!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 03:02
Roxy
Roxy is offline
Ik zit op het moment al 2 weken in spanje en ik hoorde dat ze bij mij in de buurt al wel bericht hadden en dat ze dus aankomende dinsdag moeten...
ikzelf zit er nog ernstig over te twijfelen of dat ik ga proberen een prikje te halen als ik thuis kom of niet... mijne enige reden om wel te gaan is dat ik wel redelijk in het gebied woon waar mensen dood zijn gegaan... redenen om niet te gaan zijn er toch eigenlijk wel veel... hier in spanje is er laatst nog een hele discussie geweest en er zijn hier heel veel doktoren die tegen die inenting zijn... je weet tenslotte absoluut niet de gevolgen van die prik.. en dan bedoel ik niet dat je arm misschien een beetje pijn doet maar serieuze gevolgen op lange termijn... ik denk dat ik de komende dagen maar eens een boel dr over ga lezen en zo een objectieve beslissing te nemen... want ik vind dat mensen er wel heel erg hysterisch over doen en omdat de overheid het aanraad het maar doen... probeer toch zelf een beslissing te nemen...
Oud 14-06-2002, 11:29
PV
PV is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Ik heb mezelf overtuigd dat het toch beter is om wel te gaan. Maar ik heb nog nooit iets zo eng gevonden zeg!
Wat is er nu zo eng aan een prikje als je een ongeluk krijgt doen artsen wel ergere dingen met je hoor...

Ik heb inmiddels mn oproep gekregen, 24 juni tussen 18.15 en 18.30 in het ROC midden brabant.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 12:25
Verwijderd
Nouw mensen..

Kben afgelopen woensdag geweest, liep naar binnen, kon meteen zitten, vourw zei hai, deed prik.. en die prik deed zeg maar nog minder pijn dan wanneer je 5 seconden met je nagel in je huid duwt.. Je voelt gewoon echt even minder dan een seconden een mini prikje dat niet eens pijn doet en that's it.

Verder geen erge bijwerkingen gehad, mn arm was een beetje stijf, en het voelt nu een beetje als spierpijn in combi met blauwe plek.. Maarreuh, geen helse irritante pijnen enzow en de prik valt ook echt REUZE mee.....

so don't worry!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Nouw mensen..

Kben afgelopen woensdag geweest, liep naar binnen, kon meteen zitten, vourw zei hai, deed prik.. en die prik deed zeg maar nog minder pijn dan wanneer je 5 seconden met je nagel in je huid duwt.. Je voelt gewoon echt even minder dan een seconden een mini prikje dat niet eens pijn doet en that's it.

Verder geen erge bijwerkingen gehad, mn arm was een beetje stijf, en het voelt nu een beetje als spierpijn in combi met blauwe plek.. Maarreuh, geen helse irritante pijnen enzow en de prik valt ook echt REUZE mee.....

so don't worry!
hee, dit is dus echt precies wat ik ook wou zeggen
Dat beetje pijn, dat ik voel kwam trouwens pas de volgende ochtend (ja, of 's nachts, maar ben iig nite wakker geworden ven de pijn ofzo...)

Nouja, iedereen die twijfeld, omdat hetr wel eens pijn zou kunnen doen... GAAN!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 19:02
Anne
Anne is offline
Nou, dan ga ik maar (10 juli pas, maar ik wil liever NU)
Oud 14-06-2002, 21:24
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

Nouja, iedereen die twijfeld, omdat hetr wel eens pijn zou kunnen doen... GAAN!!!!!!!!
als mijn reden om niet te gaan toch zo simpel was....
Oud 15-06-2002, 08:32
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
ik voelde hem niet, maar kreeg wel een zware arm, geen spierpijn of iets dergelijks!
Oud 15-06-2002, 12:33
Destiny
Destiny is offline
Als je bent ingeënt mag je dan 30 uur geen alcohol drinken??
Dat is toch helemaal niet zo. Dat staat namelijk niet op de bijsluiter.
Ik heb de prik trouwens al gehad en je voelt er niks van terwijl ik anders (bijna) altijd flauwval met een prik.
De volgende dag heb je wel wat spierpijn, maar dat verschilt bij iedereen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Roxy schreef:

als mijn reden om niet te gaan toch zo simpel was....
Wat is jouw reden dan?

De enige zinnige reden die ik tot nu toe heb gelezen is dat het effect op de lange termijn niet bekend is. Maar heb ik nu teveel vertrouwen in de overheid dat ik denk dat wanneer men echt gevaar vermoedde, men deze actie nooit op peil zou zetten? En waar staat dat dan precies, dat ze niet weten wat het effect op de lange termijn is? Is dit dan bij andere inentingen ook allemaal onbekend? zo ja, heb je die dan ook niet gehad?

Nouw ja, ik vond hierbij gewoon, het wordt je gratis aangeboden, liever dan ff dat prikje halen, dan strax ms meningokokken C krijgen, dan heb ik spijt namelijk! Ik heb dus heel erg zoiets van ja, als het toch kan, waarom niet? De kans is klein dat je het krijgt, maar als je op deze manier die kans weghaalt, waarom zou je dat dan niet doen?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 10:56
Verwijderd
@roxy
tja, ik zei ook, dat diegenen die twijfelden tussen wel en niet gaan, om de pijn, dat die wel moesten gaan, omdat t gewoon geen pijn doet...

maar zoals dusjcrib ook al zei, wat zijn jou redenen om niet te gaan dan?

Citaat:
dusjcrib schreef:
Nouw ja, ik vond hierbij gewoon, het wordt je gratis aangeboden, liever dan ff dat prikje halen, dan strax ms meningokokken C krijgen, dan heb ik spijt namelijk! Ik heb dus heel erg zoiets van ja, als het toch kan, waarom niet? De kans is klein dat je het krijgt, maar als je op deze manier die kans weghaalt, waarom zou je dat dan niet doen?
hier ben ik het helemaal mee eens!!!

Laatst gewijzigd op 16-06-2002 om 10:59.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 11:41
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
ik doe niet aan gewone inentingen. Mijn moeders vriend is dokter en ik hoorde daar dat er al 2 kinderen zijn overleden door die inenting omdat het gewoon een zware inenting is. Maar natuurlijk wordt dat weer ontkend door iedereen.
Ik neem de homeopathische versie die niet alleen tegen neis-C vaccin is, (de standaard meningococcen inenting) maar ook tegen de A (35%)en de B-variant (20%) beschermt. (dat zijn pneumococcen en nog iets)

Dat is i.p.v. dat ze de ziekteverwekker inspuiten een kuur die een stof afgeeft die je lichaam zelf activeert zodat je niet al die troep in je lichaam hebt.
(en ja het is getest en nee het is geen onzin zoals velen denken)
Bij deze intenting ben je dus voor 80% van de ziekteverwekkers ingeënt terwijl het bij de gewone inenting maar 35% is.
Oud 16-06-2002, 21:51
kirsten
kirsten is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
De enige zinnige reden die ik tot nu toe heb gelezen is dat het effect op de lange termijn niet bekend is. Maar heb ik nu teveel vertrouwen in de overheid dat ik denk dat wanneer men echt gevaar vermoedde, men deze actie nooit op peil zou zetten? En waar staat dat dan precies, dat ze niet weten wat het effect op de lange termijn is? Is dit dan bij andere inentingen ook allemaal onbekend? zo ja, heb je die dan ook niet gehad?
Ach zo, jij hebt zoveel vertrouwen in je regering dat je veronderstelt dat zij wel goed genoeg nadenken voor ze zoiets op touw zetten???? Ik hoop voor jou dat ze er inderdaad iets van kennen.
Het is daarom dus dat er in Belgie zo een groot dyoxineschandaal was. (kankerverwekken, gong al door voor een jaar. Minister van Landbouw wist ervan en zijn collega van binnenlands zaken ook en zei een van de twee iets??? nee, ze hielden het geoon voor zichzelf.) En jij denkt dan dat jouw ministers weten wat ze doen. Zoals al de gebouwen met asbestos erin (gebouwd in de jaren 70-80), geweldige isolatie was dat!!! 10 of 20 jaar later ontdenkten ze dat het eigenlijk kankerverwekkend was!! En er werden grote gebouwen met dat spul gebouwd: regeringsgebouwen, ministeriegebouwen, overal!
Misschien dat binnen 20 jaar een verdacht aantal percent van een bepaalde leeftijdsgroep sterft aan ik weet niet wat.

En nog iets: wat heeft het nou zin je in te enten tegen 35%??? Als je een andere vorm van hersenvlies ontsteking krijgt en je merkt het niet meteen, dan ben toch dood.
In plaats van zoveel moeite te doen voor iets waar je niet eens zeker van bent, zou je neter veel lezen over de symptomen van die ziekte, zodat je er op tijd bij bent, moest het je overkomen. Dan kunnen ze je redden.
Oud 16-06-2002, 23:19
PV
PV is offline
Citaat:
*~*DOOR*~* schreef:
ik doe niet aan gewone inentingen. Mijn moeders vriend is dokter en ik hoorde daar dat er al 2 kinderen zijn overleden door die inenting omdat het gewoon een zware inenting is. Maar natuurlijk wordt dat weer ontkend door iedereen.
Waarom hebben ze dat dan nooit naar buiten gebracht? Stap ermee naar de krant, is heus wel interesse in hoor...

Ik dacht trouwens dat er tegen de B variant nog geen vaccin was?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 05:00
Roxy
Roxy is offline
uhm mijn redenen... ik moet erbij zeggen dat ik nog nie helemaal geinformeerd ben maar dat het voor mij zeker redenen zijn om dr serieus over na te denken en te twijfelen...
*inderdaad dat het op lange termijn misschien wel schade kan veroorzaken, nobody knows...
*in mijn ogen is deze landelijke inentingsactie eigenlijk door de media aangepraat... in eerste instantie had de overheid het helemaal nie over landelijk, in die bepaalde gebieden wat prikjes en klaar... daar is de media toen behoorlijk fel boven op gesprongen en het kwam in de ogen van ´het volk´over alsof de overheid onvoorzichtig en vooral gierig was... dus jah ik denk dat mijn eerste reden voor hun zeker belangrijk was in het begin, maar uiteindelijk konden ze nie anders en hebben ze meegedaan in de massahysterie
*ik heb gelezen, geloof hier dat iemand die de ziekte al eens heeft gehad hem best nog een keer zou kunnen krijgen, dus in dat opzicht zie ik nie in wat een inenting met het virus voor mij kan doen
*mijn laatste reden is wat persoonlijker, ik ben over een half jaar 19 en dan zou ik nie meer hoeven... ik ben nooit een kwetsbaar, ziekkig kind met weinig weerstand geweest en het heeft vooral vat op mensen in de puberteit en ik heb nie het idee dat ik me daar nog echt in bevind...

maar goed dit zijn mijn redenen...
in dat homeopatische waar olga het over had ben ik zeer geinteresseerd... ik zal morgen eens wat informatie zoeken...
Oud 17-06-2002, 08:58
C5C5C
C5C5C is offline
Ik moet de prik nog krijgen
en natuurlijk zal ik wel weer last krijgen van bijwerkingen (dat heb ik namelijk altijd ook bij een gewone prik dan wordt mijn arm dik en kan ik hem moeilijker bewegen)
Oud 17-06-2002, 13:56
rabecca
rabecca is offline
ik heb em vorige week al gehad en ik ben panisch voor naalden (en ja ik weleen piercing heel raar)
maar het deed echt geen pijn die naald is ontzettend dun.
het is ook zo gebeurd.
alleen het kan wel fout gaan.
het neefje van mijn vriend had een virus in zijn lichaam maar de dokter wist dat niet en ze hebben hem dieprik gegeven en daardoor deden zijn anti stoffen het niet meer ofzo.
tjah... en nu ligt ie halfdood in het ziekenhuis (jochie van 3 jaar oud!) ze kunnen weinig meer doen voor em.
Zijn nieren zijn er ook door naar de klote...
echt een heel triest verhaal.
zijn moeder wilde natuurlijk dat hij dieprik zo snel mogelijk kreeg maar dat hadden ze beter niet kunnen doen
maar ja hun wisten het ook niet natuurlijk.
Oud 17-06-2002, 13:58
rabecca
rabecca is offline
Citaat:
*~*DOOR*~* schreef:
Bij ons word ie bij kleine kinderen in drieen gedaan omdat kleine kinderen niet in 1 keer de hele dosis aankunnen.
Oud 17-06-2002, 14:27
marleentjuh
marleentjuh is offline
ik krijg hem geloof ik eind juni, ik ga hem wel halen want dan hoop ik dat je toch een beetje safe bent en niet meningokokken krijgt, jeetje wat een naam zeg!!!!

groetjes marleen xxx
Oud 17-06-2002, 15:03
zeep007
zeep007 is offline
heb hem 7 uur geleden gehad... Je voelt er niets van en ik heb tot nu toe nog geen bijwerkingen...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:

A en B kun je altijd nog krijgen...en C ook, omdat het ook wel ff duurt voordat die inenting werkt. De overheid vermoedde van wel meer dingen het gevaar niet en die bleken later ook levensbedreigend te zijn, op die betrouwbaarheid zou ik dus maar niet (alleen) afgaan... Andere inentingen doen ze vaak al langer. En ja, ik heb idd niet al die andere inentingen gehad, maar dat was om een andere reden, toen was ik 12 en had ik daar nog weinig over te zeggen, dus ja.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 16:06
rabecca
rabecca is offline
mijn vriend heeft 2 keer op het randje van de dood gehangen door hersenvlies ontsteking en zijn ma heeft hem dus meteen laten inenten via de dokter waar ze dus 80 euro voor betaalde daardoor heb ik niet eens over die prik getwijfeld.
ik bedoel stel je voor je kind heeft het 2 keer gehad en is bijna dood geweest dan denk je ook niet zo na dan laat je hem ook meteen inenten toch?
waarom zou je nu dan wel er diep over na gaan denken?
het is logisch dat het op grote schaal wordt gedaan.
bij de dokter betaal je woord het middelen en om het in te laten spuiten en als jij 3 kinderen hebt en weinig geld kan je dat niet doen.
dus als dat zo was krijgt de overheid het voor hun poten gegooid dat zij kinderen laten sterven.
dus ze doen het ook wel uit eigenbelang.
naja ik snap dat getwijfel niet ik heb er niet eens over naged8
maja ieder zijn eigen mening
Oud 17-06-2002, 17:05
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Citaat:
PV schreef:

Waarom hebben ze dat dan nooit naar buiten gebracht? Stap ermee naar de krant, is heus wel interesse in hoor...

Ik dacht trouwens dat er tegen de B variant nog geen vaccin was?
Omdat per 1 juni het practisch verboden is homeopathische middelen te gebruiken met dank aan onze lieve ministers.
Bovendien willen veel mensen gewoon de prik krijgen omdat ze aannemen dat dat goed werkt, en dat dat bij homeopatische niet het geval zou zijn.
We (ik werk in homeopathische praktijk) krijgen zelfs undercover mensen die proberen je te betrappen op een fout m.b.t. de homeopatische inentingen. Want het mag niet op eigen houtje gekocht worden ofzo, wat velen denken.

[edit]hier staat er meer over, mocht iemand geïnteresseerd zijn[/edit] :

http://www.tinussmits.nl/ en dan onder het rode stukje "actueel, meningococcen etc....

Laatst gewijzigd op 17-06-2002 om 17:08.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 17:09
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Citaat:
Roxy schreef:
maar goed dit zijn mijn redenen...
in dat homeopatische waar olga het over had ben ik zeer geinteresseerd... ik zal morgen eens wat informatie zoeken...
zie mijn post hierboven voor info
Oud 17-06-2002, 18:37
Finntroll
Finntroll is offline
Ik maak me zorgen , misschien dat iemand vorige week dat stukje gelezen heeft over die 15 jarige jongen uit kerkrade die met meningokokken is opgenomen in het ziekenhuis. Nou, die jongen is een klasgenoot van mij en is er zeer ernstig aan toe!! Het is natuurlijk vreselijk voor hem en zijn familie, maar ik maak me ook zorgen om de leerlingen die bij hem op het gebouw zitten (waaronder ik), over eventuele verdere besmetting. We hebben wel zo'n brief van de GGD etc mee naar huis gekregen, maar toch ben ik er absoluut niet gerust op!!!

Laatst gewijzigd op 17-06-2002 om 18:41.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 18:51
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
*~*DOOR*~* schreef:

zie mijn post hierboven voor info
jah ik ben op weg ik ben eigenlijk wel bijna zeker dat ik iig die echte nie ga halen, mijn moeder heeft er nie echt problemen mee omdat ze weet dat ik nie echt vatbaar ben voor die dingen ze vind alleen dak dan ff de komende tijd iets meer aan vitaminen enzow moet denken en het een beetje in de gaten houden... maar als ik die homeopatische kan krijgen dat kan nooit kwaad lijkt me..
Oud 17-06-2002, 19:10
Janet
Janet is offline
Citaat:
Janet schreef:
ik denk dat ik wel zou gaan,ookal doet t pijn je blijft wel in leven,maar ik geloof s=dat ze bij ons niet zo ver gaan (maassluis)
ja dus,ik moet donderdag AS dus ik bereid me er maar op voor!!!
Oud 18-06-2002, 14:26
Verwijderd
hmm k moet half juli...
ik ga zeker weten,men nichtje is er bijna aan overleden en ik heb veel verhalen gehoord van mensen die het hebben gehad, over mensen die eraan zijn overleden enzow..
het komt echt vaak voor en voor je het weet isset te laat...en wat is nou een prikje vergeleken bij zo'n ernstige ziekte...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:34
Verwijderd
jah ik ga hem wel even halen
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:49
Lindsey
Lindsey is offline
lekker loos. en is onderzoek naar gedaan en daar is uitgekomen dat het aantal ziekte gevallen is toegenomen nadat het opgenomen wat in de vaccinatie in verschillende landen
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 18:04
Verwijderd
De bijwerkingen zijn vrijwel te verwaarlozen .. tenzij je vatbaar bent voor hoge koorts na inentingen (door de reactie op vreemde bacterieen).

Overigens is de werking van de inenting niet levenslang .. maar afdoende voor 3 jaar. Daarna zou eigenlijk een nieuwe inenting nodig zijn .. maar ja, de overheid wil niemand onrustig maken he?

Type-B is trouwens veel meer voorkomend, en daar bestaat geen inenting voor.

10% van de bevolking is dikwijls drager van de bacterie .. maar wordt niet ziek. Mensen die ziek worden zijn statistisch gezien voornamelijk jonge kinderen en mensen met een lage weerstand.

De inenting beschermt dus in feite ongeveer 3 jaar voor type-C.

Ook leuk om te weten: dragers van de bacterie dragen deze meestal in de neusholte en soms ook in de keel. Infectie is altijd mogelijk. Besmetting gaat via ademlucht (druppeltjes).

A) 10% zijn dragers
B) Overdraging bij direct contact
C) Besmetting alleen is niet erg, alleen bij infectie.

Dus om de infectie te krijgen, moet je intiem contact hebben met een drager van de bacterie EN vatbaar ervoor zijn

Die 10% zijn overigens niet stationair. Mensen zijn gemiddeld 3 tot 4 weken drager .. goede kans dus dat de meeste mensen al in aanraking met de bacterie zijn gekomen, maar er gewoon niks gebeurt

Goed eten en goed slapen (betere weerstand), niet iedereen bij het uitgaan op de bek nemen en hopen dat het goed gaat
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Roxy schreef:
*inderdaad dat het op lange termijn misschien wel schade kan veroorzaken, nobody knows...
Je krijgt een dode bacterie ingeent..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:
De inenting zelf is helemaal niet eng en de meeste mensen merken er achteraf haast niets van (misschien een beetje stijfheid in de arm, is normaal en gaat zo weer over).
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:07
Jules
Jules is offline
Ik heb mn prik vrijdagmiddag, en natuurlijk ga ik ehm gewoon 'nemen' .. maar.. opt werk hadden we er tijdens de pauze een discussie over, iemand zei dat je werd ingeënt voor de variant die zelden voorkomt, en niet die variant waarmee 'iedereen' dus int nieuws komt .. en dat het dus een actie is van de overheid om 'het volk' gerust te stellen enzo ..

Maargoed het zal wel allemaal. Ik neem die prik gewoon ..ik ben dr zowiso niet bang voor ofzo thuz!
Oud 18-06-2002, 19:26
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
******** schreef:
Je krijgt een dode bacterie ingeent..
ik zeg niet dat je door de inenting juist wel meningokokken krijgt ik heb het over andere risico´s daar is helemaal niet goed onderzoek naar gedaan...

Citaat:
rabecca schreef:
mijn vriend heeft 2 keer op het randje van de dood gehangen door hersenvlies ontsteking en zijn ma heeft hem dus meteen laten inenten via de dokter waar ze dus 80 euro voor betaalde daardoor heb ik niet eens over die prik getwijfeld.
ik bedoel stel je voor je kind heeft het 2 keer gehad en is bijna dood geweest dan denk je ook niet zo na dan laat je hem ook meteen inenten toch?
waarom zou je nu dan wel er diep over na gaan denken?
het is logisch dat het op grote schaal wordt gedaan.
bij de dokter betaal je woord het middelen en om het in te laten spuiten en als jij 3 kinderen hebt en weinig geld kan je dat niet doen.
dus als dat zo was krijgt de overheid het voor hun poten gegooid dat zij kinderen laten sterven.
dus ze doen het ook wel uit eigenbelang.
naja ik snap dat getwijfel niet ik heb er niet eens over naged8
natuurlijk reageer jij emotioneel omdat je iemand kent die de ziekte heeft gehad, en de logische reactie is dat je dan goed beschermt wilt zijn... dat heeft iedereen! dat ik hem niet haal betekent niet dat ik niet beschermt wil zijn... maar het gaat mij erom dat je juist wel altijd zelf moet nadenken ipv maar te doen wat de overheid wil... dr zijn een heleboel oorlogen begonnen doordat mensen niet zelf meer nadenken en een andere menig overnemen zonder oowk maar enige vraagtekens te zetten bij of dit wel waar is... en in andere landen sterven na de vaccinatie vaak meer kinderen omdat de weerstand verlaagd word en dat is war het juist om gaat! een op de 10 mensen draagt het bij zich maar het is maar net wie een lage weerstand heeft... de 14 dagen nadat je bent ingeent ben heb je altijd een lage weerstand en dan ben je dus super vatbaar... maar goed lees maar dat op die link die olga gaf...
Citaat:
neej je hebt pas een mening nadat je je van alle feiten en meningen hebt geinformeerd en dat heb jij niet jij hebt alleen maar een mening van iemand overgenomen zonder daar zelf oowk maar een beetje over na te denken
Oud 18-06-2002, 19:33
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Citaat:
******** schreef:
De bijwerkingen zijn vrijwel te verwaarlozen .. tenzij je vatbaar bent voor hoge koorts na inentingen (door de reactie op vreemde bacterieen).

merkbare bijwerkingen misschien, maar je weerstand gaat ontzettend naar beneden na de inenting, wat ook niet echt slim is natuurlijk.

Overigens is de werking van de inenting niet levenslang .. maar afdoende voor 3 jaar. Daarna zou eigenlijk een nieuwe inenting nodig zijn .. maar ja, de overheid wil niemand onrustig maken he?

De homeopathische inenting moet je na een jaar nog eens nemen en dan om de 5 jaar , tot 20 jaar na de 1e keer. De gewone inenting is idd. maar eenmalig en de doktoren etc. hopen dan dat degenen die die inenting hebben gehad oud/gezond genoeg zijn om niet meer erg vatbaar voor het virus te zijn.

Type-B is trouwens veel meer voorkomend, en daar bestaat geen inenting voor.
die bestaat er dus wel, zie mijn andere stukje.
10% van de bevolking is dikwijls drager van de bacterie .. maar wordt niet ziek. Mensen die ziek worden zijn statistisch gezien voornamelijk jonge kinderen en mensen met een lage weerstand.

en die tellen niet ofzo?

Ook leuk om te weten: dragers van de bacterie dragen deze meestal in de neusholte en soms ook in de keel. Infectie is altijd mogelijk. Besmetting gaat via ademlucht (druppeltjes).

A) 10% zijn dragers
B) Overdraging bij direct contact
C) Besmetting alleen is niet erg, alleen bij infectie.

Dus om de infectie te krijgen, moet je intiem contact hebben met een drager van de bacterie EN vatbaar ervoor zijn

Die 10% zijn overigens niet stationair. Mensen zijn gemiddeld 3 tot 4 weken drager .. goede kans dus dat de meeste mensen al in aanraking met de bacterie zijn gekomen, maar er gewoon niks gebeurt

Goed eten en goed slapen (betere weerstand), niet iedereen bij het uitgaan op de bek nemen en hopen dat het goed gaat
over het algemeen zijn het vooral jonge kinderen die de inenting krijgen, die gaan volgens mij nog niet echt uit...

Er zijn zat mensen die niet voldoende weerstand hebben, en kinderen zijn al helemaal toegankelijk voor dat virus. Het is natuurlijk zo dat het niet een of andere wereldbedreigende epidemie is, maar het blijft een gevaarlijk virus.
Oud 18-06-2002, 19:35
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
misschien staat het al erges maar...
hoe dan ook, ik heb maar een kort antwoordje nodig.
Ik had gehoord dat je <in ieder geval dan in Drenthe e.o.> een gratis condoom kreeg als je tussen de 16 en 18 bent en je laat inenten... is dit nou waar of niet?

<hoopluk hebbe ze extra large >
Oud 18-06-2002, 20:46
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik moet maandag om een prik
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 22:05
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik haat spuitjes en ik haat die inenting....
Mijn mutti doet alsof et een dit-doe-ik-elke-dag-hoor-routine is, maar ik vind et gewoon eng... op zich niet superpijnlijk ofzo, maar gewoon, zon vieze scherpe naald en je weet nooit precies wanneer die komt
Oud 18-06-2002, 22:30
ampyra
ampyra is offline
IK BEN VEEL TE BANG! en val meteen flauw... see u in dromeland.... *zwaait*
Oud 19-06-2002, 07:44
Roos
Roos is offline
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef:
misschien staat het al erges maar...
hoe dan ook, ik heb maar een kort antwoordje nodig.
Ik had gehoord dat je <in ieder geval dan in Drenthe e.o.> een gratis condoom kreeg als je tussen de 16 en 18 bent en je laat inenten... is dit nou waar of niet?
Haha wat is dat nu weer voor wervingsactie

Citaat:
*~*DOOR*~* schreef:
merkbare bijwerkingen misschien, maar je weerstand gaat ontzettend naar beneden na de inenting, wat ook niet echt slim is natuurlijk.
Is dat echt zo? Ik heb namelijk Pfeiffer, dus mijn weerstand is al miniem..
Oud 19-06-2002, 14:58
softie
softie is offline
Sommige mensen doen echt stoer met der ik haal hem lekker toch niet, kind je moet blij zijn als je hem hebt, en dan durven ze nog te ouwehoere als ze later die ziekte krijgen

naja, ik moet begin juli in de ahoyhal zijn heb ik gehoord, heb nog nix gehoord

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Jesjuhhh
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 16:13
L'Amour
L'Amour is offline
Citaat:
Rosi schreef:
Is dat echt zo? Ik heb namelijk Pfeiffer, dus mijn weerstand is al miniem..
Als je Pfeiffer hebt, kan je gewoon die inenting krijgen hoor, ookal is je weerstand nog zo laag. Ik heb het namelijk ook, dus heb ik de huisarts gebeld, en die zei dat.
Oud 19-06-2002, 19:29
2young2live
2young2live is offline
kweet niet of deze reden om niet te willen al is vermeld, maar ik wil dus absoluut niet gaan omdat ik door en verleden van automutilatie plekken heb (bv: bovenarm) waar nog veel littekens zitten..ik wil dus absoluut niet dat iemand die zie...ok wat boeit mij t nou wat zo'n prikmevrouw van mij denkt, maar t gaat me meer over dat t zo persoonlijk is, en nu ik al die verhalen lees denk ik er steeds meer over om het toch maar niet te doen...
best wel lullig...zonder dielittekens zou het mij geen ene reet schelen als ik zo'n prik moest halen, ben absoluut niet bang voor prikken..

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten