Oud 01-08-2004, 18:05
Goeniegoegoe
Goeniegoegoe is offline
Citaat:
Beftekkel schreef op 01-08-2004 @ 19:02 :
phear & loathing in las vegas
^
ph=f
Oud 01-08-2004, 18:56
Envy
Envy is offline
pulp fiction, voor de zoveelste keer.
hij blijft vet.
Oud 01-08-2004, 19:40
Verwijderd
Gisteravond 2 achter elkaar

Brokedown palace - Prachtig, mooi 'vaag' einde, goed onderwerp
Tea with Mussolini - Lief
Oud 02-08-2004, 09:58
Rioto
bullet in the head - ruig
Oud 02-08-2004, 15:50
Dmnq
Dmnq is offline
twin peaks fire walk with me

zó vaag dat het niet meer cool is.
Oud 02-08-2004, 17:13
snoopy
snoopy is offline
ik weet nu al niet meer hoe ie heet.
t Was die ene met Rowan Atkinson die James Bond nadoet.

Heeeel grappig
Oud 02-08-2004, 17:15
ythguaN
ythguaN is offline
Citaat:
snoopy schreef op 02-08-2004 @ 18:13 :
ik weet nu al niet meer hoe ie heet.
t Was die ene met Rowan Atkinson die James Bond nadoet.

Heeeel grappig
Johnny English
Oud 02-08-2004, 17:16
ythguaN
ythguaN is offline
the Texas Chainsaw Massacre

mwa, hij ging wel, was wel vrij spannend, maar als je een film zo een naam geeft mag die van mij wel wat bloederiger.
Oud 02-08-2004, 19:33
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 01-08-2004 @ 16:55 :
Thelma & Louise, erg erg erg gave film
en..
the butterfly effect: ik had er niks van verwacht eigenlijk, maar het hij viel me toch mee..
best wel een vermakelijke film. eigenlijk
en ook apart om te zien hoe kleine veranderingen grote dingen kunnen aanrichten

the sweetest thing: viel toch wel tegen, maar the penis song maakte het wel een beetje goed..
Oud 02-08-2004, 21:08
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vannacht: LOTR deel 3, maar die had ik al 2 keer gezien, dus dat telt eigenlijk niet.
Maar daarvoor was ik dus naar de bios geweest, naar King Arthur, was wel een mooie film, al had ik er iets meer van verwacht.
Oud 02-08-2004, 21:12
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
gister big trouble in little china.
die was grappig.
Oud 02-08-2004, 22:59
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Cannibal Holocaust

Citaat:
Cannibal Holocaust (1980) (USA)
Runtime: 98 min / France:86 min / Italy:95 min / South Korea:87 min (heavily cut) / West Germany:92 min
Country: Italy / Colombia
Language: English / Spanish
Color: Color
Sound Mix: Mono
Certification: Argentina:16 / Australia:(Banned) / Finland:(Banned) / France:-16 / Italy:VM18 / Norway:(Banned) (2003) / Portugal:M/18 (banned) / South Korea:18 / Spain:18 / UK:18 (heavily cut) / USApen (rating surrendered: 1985) / USA:X (original rating: 1984) / West Germany:(Banned) / West Germany:18 (Banned) / Iceland:(Banned)
Hij is zo vreselijk gruwelijk.
Ik heb die van 98 minuten
Oud 02-08-2004, 23:04
Verwijderd
Twisted - een 5,5/10.
Eigenlijk denk ik nog veeeel lager.
Oud 03-08-2004, 03:07
Verwijderd
Snow White & The Seven Dwarfs net gekeken
Oud 03-08-2004, 10:55
Verwijderd
First Knight, leuke film
Oud 03-08-2004, 11:18
JoshHommeRules
JoshHommeRules is offline
emperors club
echt een super coole film. Emile Hirsch is echt een goede acteur!
Oud 03-08-2004, 13:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Butterfly effects. Ik was er te dom voor want ik snapte er niets van en daardoor vond ik het een ontzettend vage film.
Oud 03-08-2004, 13:15
Cruz
Cruz is offline
Dirty Dancing ..alweer.. Altijd mooi!
Oud 03-08-2004, 23:23
battlestar
battlestar is offline
gisteren:
de 3 musketeers (disney versie)

vandaag:
something's gotta give: ehm wat een klote-einde, en de dialogen vond ik te langdradig en gingen vaak nergens over, en ik ben niet zo'n diane keaton-fan.. de film kwam een beetje zeikerig over.

octane: verhaal sloeg werkelijk nergens op, te surrealistisch, maar er zat wel een apart sfeertje in wat een hoop goedmaakte, en orbital muziek
Oud 03-08-2004, 23:35
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 03-08-2004 @ 00:04 :
Twisted - een 5,5/10.
Eigenlijk denk ik nog veeeel lager.
Een 3.5
Oud 03-08-2004, 23:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
Heh. Van mij kreeg ie een drie.

----------------------------------------------------

Ik had al gehoord van deze film en nu heb ik hem vanavond dan eindlijk kunnen zien in de sneak in Nieuwegein. Op sneakpoint viel nergens af te lezen dat we dezen zouden krijgen, dus het was best een verrassing te noemen. Maar ik moet zeggen dat de beroerde recensies(2% fresh op Rotten Tomatoes), de marginale Boxoffice take en het feit dat de de film een hele poos op de planken heeft gelegen mijn verwachtingen niet bepaald konden verhogen, wat misschien maar beter was ook. Twisted is namelijk een schandelijk middelmatige( en op veel momenten zelfs ronduit slechte) thriller die geen moment weet te verrassen of intrigeren. Als mijn verwachtingen te hoog waren geweest had ik hem wellicht niet eens afgekeken. *Shrug* Dat soort gelazer krijg je nou eenmaal als je als scriptschrijver denkt jezelf te kunnen wagen aan een seriemoordenaarfilm, een subgenre van thriller die nogal wat toewijding en voorzichtigheid vereist om tot een goed resultaat te komen. En dat is iets wat bij Twisted overduidelijk niet gelukt is. Dat zullen toch zelfs de minst kritische kijkers onder ons moeten kunnen beamen?

Het verhaaltje is de zoveelste by the numbers variant op het aloude whodunnit/serial Killer principe: homicidal detective gespeeld door Ashley Judd staat voor raadsel. Raadsel wordt opgelost doormiddel van allerlei ongeloofwaardige plotwendingen. Klaar. Okay, okay, het wel iets meer om het lijf dan dat, maar dat zul je niet zo in de gaten hebben tijdens het kijken. De "twists" zijn zo goed als fantasieloos en neigen, net als het recente Taking lives met Angelina Jolie, de intelligentie van de kijker grondig te onderschatten door het gebruik van repetitieve aanknopingspunten(bijvoorbeeld de nutteloze en gemakzuchtige broodzakjesclip scène in Taking lives)te rechtvaardigen als onderdeel van het verhaal. Big mistake, want dit soort scenariotruukjes zullen alleen maar leiden tot spot en hoon bij de kijkers die wel wat gewend zijn. Degene die het script heeft geschreven had dus wel eens wat meer aandacht mogen besteden aan de dialogen en de personages + hun rol in het grote geheel, want dan was dit wellicht niet nodig geweest. Kijk maar naar films als Seven of Kiss the Girls(ook met Ashley Judd). En ik wil niet opscheppen, maar ik(en met mij blijkbaar velen anderen in de zaal) voelde eigenlijk al veel te snel aankomen wie de dader moest zijn wegens een schrijnend gebrek aan echte suspects. Het lijkt me gewoon sterk dat men dit zelf niet kon bedenken toen de film in productie ging.

De film heeft verder wel weer een aardig uiterlijk met mooie plaatjes en sfeervolle settings. De locatie San Francisco doet prima dienst als volwaardig castmember en knikkert alle menselijke acteurs moeiteloos van het scherm met zijn mooi belichte hoekjes, mistige open velden, schaduwen en decoraties. Kudos, dus, voor de art director, die de film even een klein zetje in de goede richting weet te geven. Maar ja, zoiets mag je tegenwoordig, vind ik, ook wel verwachten van een film die zichzelf serieus neemt, dus eigenlijk zou je het niet als pluspunt moeten aandragen. Maar ja, als ik dat niet doe, dan is het ook weer zo zielig voor de makers enzo. Nee serieus, met het louter visuele aspect van Twisted zit het net als bij zijn soortgenoten best wel goed.

Helaas is dat niet genoeg om een hevig wankelende film weer in balans te brengen. Want wat moet je met mooie beelden als die beelden het verhaal op geen enkele manier assisteren? Inderdaad, niets. Het is misschien commerciële zelfmoord, maar de filmstudio had er wellicht verstandig aan gedaan om Twisted lekker meteen op video en DVD te dumpen. Dan hadden ze zich de massale, vernietigende golf van kritiek kunnen besparen en had de film met een beetje geluk nog uit kunnen groeien tot een videohit. Maar goed, daarvoor is het nu te laat. Ik kan alleen maar zeggen dat ik niet bepaald genoten heb van deze thriller en raad mensen dan ook aan nog eens goed na te denken over of ze deze film wel willen zien. De op zichzelf behoorlijk talentvolle cast lijkt veelbelovend, maar presteert, met uitzondering van de altijd coole Samuel Jackson, vrijwel niets noemenswaardigs. Nog niet de meest basale emoties worden effectief aangesproken, iets wat je in een film als deze toch wel goed kunt gebruiken wil je het publiek entertainen. Jammer maar helaas. Voeg daarbij ook nog eens de slechte montage(de film springt regelmatig van de hak op de tak en veel scènes voelen wel erg afgekapt), de wisselende kwaliteit van de muziek, een paar slappe bijrollen en vage pogingen tot suspense doormiddel van enkel wat stijlvolle shots en je hebt een echte zeperd van een film. Een fraaie look kan daar niets meer aan veranderen.

De film krijgt van mij een schamele 3 . Geen 1, want dat bewaar ik alleen voor de films die echt helemaal niets positiefs te bieden hebben.
Oud 04-08-2004, 10:04
Stevill
Stevill is offline
13 going on 30, wat een verschrikkelijk cheesy film hapklare grappen geen seks blergh.
Oud 04-08-2004, 10:14
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Dreamers gezien, een beetje mixed feeling, ik vond de sex iets te
en het verhaal matig, de sfeer daarintegen
was erg goed
Super size me- Erg van genoten, vond em beter dan 9/11, puur
omdat hij minder bevooroordeeld was en er zat
meer humor in
Oud 04-08-2004, 12:03
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 04-08-2004 @ 00:38 :
Heh. Van mij kreeg ie een drie.

----------------------------------------------------

Ik had al gehoord van deze film en nu heb ik hem vanavond dan eindlijk kunnen zien in de sneak in Nieuwegein. Op sneakpoint viel nergens af te lezen dat we dezen zouden krijgen, dus het was best een verrassing te noemen. Maar ik moet zeggen dat de beroerde recensies(2% fresh op Rotten Tomatoes), de marginale Boxoffice take en het feit dat de de film een hele poos op de planken heeft gelegen mijn verwachtingen niet bepaald konden verhogen, wat misschien maar beter was ook. Twisted is namelijk een schandelijk middelmatige( en op veel momenten zelfs ronduit slechte) thriller die geen moment weet te verrassen of intrigeren. Als mijn verwachtingen te hoog waren geweest had ik hem wellicht niet eens afgekeken. *Shrug* Dat soort gelazer krijg je nou eenmaal als je als scriptschrijver denkt jezelf te kunnen wagen aan een seriemoordenaarfilm, een subgenre van thriller die nogal wat toewijding en voorzichtigheid vereist om tot een goed resultaat te komen. En dat is iets wat bij Twisted overduidelijk niet gelukt is. Dat zullen toch zelfs de minst kritische kijkers onder ons moeten kunnen beamen?

Het verhaaltje is de zoveelste by the numbers variant op het aloude whodunnit/serial Killer principe: homicidal detective gespeeld door Ashley Judd staat voor raadsel. Raadsel wordt opgelost doormiddel van allerlei ongeloofwaardige plotwendingen. Klaar. Okay, okay, het wel iets meer om het lijf dan dat, maar dat zul je niet zo in de gaten hebben tijdens het kijken. De "twists" zijn zo goed als fantasieloos en neigen, net als het recente Taking lives met Angelina Jolie, de intelligentie van de kijker grondig te onderschatten door het gebruik van repetitieve aanknopingspunten(bijvoorbeeld de nutteloze en gemakzuchtige broodzakjesclip scène in Taking lives)te rechtvaardigen als onderdeel van het verhaal. Big mistake, want dit soort scenariotruukjes zullen alleen maar leiden tot spot en hoon bij de kijkers die wel wat gewend zijn. Degene die het script heeft geschreven had dus wel eens wat meer aandacht mogen besteden aan de dialogen en de personages + hun rol in het grote geheel, want dan was dit wellicht niet nodig geweest. Kijk maar naar films als Seven of Kiss the Girls(ook met Ashley Judd). En ik wil niet opscheppen, maar ik(en met mij blijkbaar velen anderen in de zaal) voelde eigenlijk al veel te snel aankomen wie de dader moest zijn wegens een schrijnend gebrek aan echte suspects. Het lijkt me gewoon sterk dat men dit zelf niet kon bedenken toen de film in productie ging.

De film heeft verder wel weer een aardig uiterlijk met mooie plaatjes en sfeervolle settings. De locatie San Francisco doet prima dienst als volwaardig castmember en knikkert alle menselijke acteurs moeiteloos van het scherm met zijn mooi belichte hoekjes, mistige open velden, schaduwen en decoraties. Kudos, dus, voor de art director, die de film even een klein zetje in de goede richting weet te geven. Maar ja, zoiets mag je tegenwoordig, vind ik, ook wel verwachten van een film die zichzelf serieus neemt, dus eigenlijk zou je het niet als pluspunt moeten aandragen. Maar ja, als ik dat niet doe, dan is het ook weer zo zielig voor de makers enzo. Nee serieus, met het louter visuele aspect van Twisted zit het net als bij zijn soortgenoten best wel goed.

Helaas is dat niet genoeg om een hevig wankelende film weer in balans te brengen. Want wat moet je met mooie beelden als die beelden het verhaal op geen enkele manier assisteren? Inderdaad, niets. Het is misschien commerciële zelfmoord, maar de filmstudio had er wellicht verstandig aan gedaan om Twisted lekker meteen op video en DVD te dumpen. Dan hadden ze zich de massale, vernietigende golf van kritiek kunnen besparen en had de film met een beetje geluk nog uit kunnen groeien tot een videohit. Maar goed, daarvoor is het nu te laat. Ik kan alleen maar zeggen dat ik niet bepaald genoten heb van deze thriller en raad mensen dan ook aan nog eens goed na te denken over of ze deze film wel willen zien. De op zichzelf behoorlijk talentvolle cast lijkt veelbelovend, maar presteert, met uitzondering van de altijd coole Samuel Jackson, vrijwel niets noemenswaardigs. Nog niet de meest basale emoties worden effectief aangesproken, iets wat je in een film als deze toch wel goed kunt gebruiken wil je het publiek entertainen. Jammer maar helaas. Voeg daarbij ook nog eens de slechte montage(de film springt regelmatig van de hak op de tak en veel scènes voelen wel erg afgekapt), de wisselende kwaliteit van de muziek, een paar slappe bijrollen en vage pogingen tot suspense doormiddel van enkel wat stijlvolle shots en je hebt een echte zeperd van een film. Een fraaie look kan daar niets meer aan veranderen.

De film krijgt van mij een schamele 3 . Geen 1, want dat bewaar ik alleen voor de films die echt helemaal niets positiefs te bieden hebben.
Dat je nog zoveel energie in die film gooit om dit er allemaal er over te schrijven....
Oud 04-08-2004, 12:07
Apomes
Apomes is offline
Spidy-man 2: vond em cool!
Oud 04-08-2004, 14:16
Aurora
Aurora is offline
Return of the King, nog steeds supergeweldig
Oud 04-08-2004, 14:18
Sirenie
Sirenie is offline
Pirates of the caribean voor de derde keer. Nog steeds leuk
Oud 04-08-2004, 14:43
Freshh~
Freshh~ is offline
kids
Oud 04-08-2004, 14:48
RayMania
RayMania is offline
Fight Club, geweldige film .
Oud 04-08-2004, 15:16
ZerO
ZerO is offline
Chasing Amy is erg
Oud 04-08-2004, 15:16
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 04-08-2004 @ 13:03 :
Dat je nog zoveel energie in die film gooit om dit er allemaal er over te schrijven....
Heh, ook slechte films verdienen een review.
Oud 04-08-2004, 20:21
Dmnq
Dmnq is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 04-08-2004 @ 15:43 :
kids
goede film he?
Oud 04-08-2004, 20:24
Verwijderd
Double Jeopardy en Dumb and Dumber.

Tsjechisch nagesynchroniseerd.

The horror. Vooral bij de laatste.

Oud 04-08-2004, 20:27
Verwijderd
Disney's Sleeping Beauty.

Maleficent (de 'heks') is gaaf. Maar de rest van de film is cheesy.
Oud 04-08-2004, 23:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 04-08-2004 @ 21:27 :
Disney's Sleeping Beauty.

Maleficent (de 'heks') is gaaf. Maar de rest van de film is cheesy.
Dat maakt hem juist leuk.
Flora, Fauna en Mooiweertje
Oud 04-08-2004, 23:58
Briseïs
Briseïs is offline
thirteen

beetje onsamenhangend
Oud 05-08-2004, 06:35
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
confessions of a teenage dramaqueen

echt een highschoolmovie. Wel leuk, als je er van houdt.
Oud 05-08-2004, 11:31
the tourist
the tourist is offline
The Bourne Identity. Wel leuk, maar ik heb een deel gemist omdat ik half sliep, dus ik begrijp hem niet helemaal.
Oud 05-08-2004, 13:20
Gammaray
Gammaray is offline
Ik heb voor het laast King Arthur gezien en vond het een goeie film vooral het verhaal was sterk en de muziek paste er perfect.
Dus het was een erg geslaagde film
Oud 05-08-2004, 22:06
Anonymous John
Anonymous John is offline
The Bourne Supremacy. Waardeloos camerawerk, maar verder wel aardig.
Oud 05-08-2004, 22:08
Verwijderd
As good as it gets.

Gewoon briljant!
Oud 05-08-2004, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 05-08-2004 @ 23:08 :
As good as it gets.

Gewoon briljant!
Oud 06-08-2004, 04:31
McChick__
McChick__ is offline
Grease voor de zoveelste x
Met wat bier erbij wassie wel leuk om nog ns te zien
(btw.. verveelde me ook...)
Oud 06-08-2004, 09:23
Fainne
Fainne is offline
King Arthur,

Hij was beter dan k gedacht had, maar dat het het originele verhaal moet zijn vind ik toch wat overdreven.

Ik hield vooral van het stukje op het ijs, en Guinevere als krijgsvrouw.
Oud 06-08-2004, 11:09
Rioto
3000 miles to graceland - viel me tegen
Oud 06-08-2004, 17:07
YPrue
YPrue is offline
The ring, samen met een vriendin en alle lichten thuis uit. Ik vond het wel een aardige film.
Oud 06-08-2004, 17:17
Azathoth
Azathoth is offline
Apocalypse Now voor de 1000ste keer.
Blijft een topfilm.
Oud 06-08-2004, 17:33
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Sylph schreef op 05-08-2004 @ 23:08 :
As good as it gets.

Gewoon briljant!
Zeker die dialogen waar Jack Nicholson tekeer gaat tegen die verwijfde bruinwerker zijn geniaal!
Oud 06-08-2004, 17:34
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 05-08-2004 @ 12:31 :
The Bourne Identity.
De actiescenes zijn van grote klasse.
Oud 06-08-2004, 17:37
JantjePietje
JantjePietje is offline
The Italian Job- wat is die Charlize Theron een lekker wijf zeg -

Topictools Zoek in deze topic