Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
HOOFDSTUK IV. - Insubordinatie en muiterij.
Art. 28. <Zie NOTA onder TITEL> <W 1923-07-24, art. 1, B.St. 09-08-1923> De militair die weigert aan de bevelen van zijnen overste te gehoorzamen, of er zich met opzet van onthoudt die uit te voeren wanneer hij met een dienst is belast, wordt met afzetting gestraft indien hij officier is; met drie maanden tot drie jaar militaire gevangenis, indien hij onderofficier, korporaal, brigadier of soldaat is. In oorlogstijd en bij het werkdadig leger, wordt de officier gestraft met vijf tot tien jaar hechtenis; de onderofficier, korporaal, brigadier of soldaat, met twee jaar tot vijf jaar gevangenisstraf. Art. 29. <Zie NOTA onder TITEL> Wordt muiterij geheten elke gelijktijdige weerstand aan de bevelen van hun meerderen, door meer dan drie verenigde militairen, wanneer het bevel ter zake van dienst is gegeven. bron Volgens mij is het insubordinatie als het gewoon een persoon is en als het meerdere personen zijn, wordt het muiterij genoemd. HOOFDSTUK VI. - Desertie. Art. 43. <Zie NOTA onder TITEL> Wordt als deserteur beschouwd en zal met afzetting gestraft worden : Ieder officier die, in oorlogstijd, zich gedurende meer dan drie dagen van zijn korps of van zijn verblijfplaats zal verwijderd hebben, of die buiten het koninkrijk zal gegaan zijn zonder machtiging; Ieder officier die, in vredestijd, zich gedurende meer dan vijftien dagen van zijn korps of van zijn verblijfplaats zal verwijderd hebben, of die zonder machtiging buiten het koninkrijk gegaan zijnde, gedurende meer dan acht dagen afwezig zal gebleven zijn. bron En deserteren is gewoon dat je je gezicht niet laat zien. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(Niet dat het nog nodig is, maar toch.) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel # 91: The vampire chronicles Eye of Sauron | 70 | 05-07-2012 19:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wereldarmoede Gatara | 5 | 27-06-2007 10:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Bin Laden offers Europe truce" Not for Sale | 108 | 21-04-2004 11:24 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven: "Evolutie of schepping?" BiL@L | 13 | 03-12-2003 11:02 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 | |
Verhalen & Gedichten |
QuaTro by Q-Wi-Q Q-Wi-Q | 3 | 06-08-2001 22:44 |