Oud 04-10-2004, 18:44
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik heb ruzie met een vriendin, nou ik zal natuurlijk even vertellen waarom.
Bij tekenen liep ik zo naar m'n stoel en die vriendin zat te praten met een jongen en ik hoorde zo m'n naam en bespottelijk gelach. dus ik vraag aan m'n vriendin ''wat is er met mij?'' en zei zegt zo heel schijnheilig ''niks'', dus ik zeg ''ik hoorde toch m'n naam, zeg nou maar gewoon wat er is, want je hoeft echt niet zo te doen'', zij zegt ''ik kan het toch ook over een andere Ilse hebben''. Nou, ik was/ben dus woedend. Ik denk dan doe niet zo schijnheilig en zeg gewoon wat er is. En andere mensen zeggen nou dat ze het onzin vinden dat ik boos ben en dat ik overdrijf, maar mij doet het gewoon pijn, ze was een vriendin en zo gedraag je je niet tegenover een vriendin en je hoort mensen naar mijn idee gewoon met respect te behandelen en hun gevoelens met respect te behandelen. Ik heb nu besloten dat ik niet meer met haar praat zolang zij niet naar mij toekomt en zegt waar het gesprek over ging en desnoods haar excuses aanbied, want het heeft mij gewoon heel erg gekwetst.

Kan iemand mij zeggen of ik hier goed aandoe en wat ik nou verder moet?!

Laatst gewijzigd op 04-10-2004 om 18:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2004, 18:50
T!ne
T!ne is offline
Ik zou juist dezelfde manier reageren.. Maar als zij haar excuses niet komt aanbieden of het vertikt van nog iets tegen jou te zeggen, dan zou ik haar niet meer zien als vriendin en ik zou haar dan gewoon negeren. Als zij je echt heel graag heeft, dan zal ze wel vanzelf naar je toekomen.
Veel Liefs
Tine
Oud 04-10-2004, 18:55
Love_Fulfilled
Citaat:
Tinekeuh schreef op 04-10-2004 @ 19:50 :
Ik zou juist dezelfde manier reageren.. Maar als zij haar excuses niet komt aanbieden of het vertikt van nog iets tegen jou te zeggen, dan zou ik haar niet meer zien als vriendin en ik zou haar dan gewoon negeren. Als zij je echt heel graag heeft, dan zal ze wel vanzelf naar je toekomen.
Veel Liefs
Tine
Super bedankt .
Oud 04-10-2004, 18:55
Reem
Reem is offline
Je hebt echt helemaal gelijk. Mensen kunnen heel erg achterbaks doen, ook al denk je dat het vriendinnen van je zijn. Je hebt er goed aan gedaan zo. Ik hoop voor je dat ze naar je toekomt om haar excuses aan te bieden. En als dat niet het geval is, moet je daar niet om treuren; dan is ze jou gewoon niet waard.
Komt wel goed.
Oud 04-10-2004, 19:02
Verwijderd
Misschien wil ze helemaal niet aan jou vertellen waar ze het over heeft. Zelfs als je goede vrienden/vriendinnen bent hoeft je niet alles te delen. Maak je niet zo druk want zoiets kan je gewoon je vriendschap kosten.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 19:04
Love_Fulfilled
Ok, ik heb nu wel het idee dat ik er goed aan heb gedaan, omdat er nu al 2 zijn die mij gelijk geven.
Echt bedankt .
Oud 04-10-2004, 19:07
T!ne
T!ne is offline
2 op 3 is geen garantie; dit zijn gewoon persoonlijke meningen. De keuze ligt nog altijd bij jou..
Veel Liefs
Tine
Oud 04-10-2004, 19:07
Love_Fulfilled
Citaat:
Alex schreef op 04-10-2004 @ 20:02 :
Misschien wil ze helemaal niet aan jou vertellen waar ze het over heeft. Zelfs als je goede vrienden/vriendinnen bent hoeft je niet alles te delen. Maak je niet zo druk want zoiets kan je gewoon je vriendschap kosten.
Ja, maar ze maakte me belachelijk, logisch dat ze het dan niet wil zeggen, omdat ze weet dat ik dat niet leuk zou vinden. Het gaat om het feit dat ze me belachelijk maakte en dan zo schijnheilig doet en dat doe je niet tegenover een vriendin vind ik.
Oud 04-10-2004, 19:10
Love_Fulfilled
Citaat:
Tinekeuh schreef op 04-10-2004 @ 20:07 :
2 op 3 is geen garantie; dit zijn gewoon persoonlijke meningen. De keuze ligt nog altijd bij jou..
Veel Liefs
Tine
Ja dat weet ik, maar het geeft me toch wel steun.. hiervoor had ik echt het idee dat ik de enige was die dacht dat ik het goede gedaan had en toen begon ik ook te twijfelen, maar nu door die berichtjes voel ik me toch wel wat zekerder en beter.
Oud 04-10-2004, 22:27
Sithan
Sithan is offline
Is t zo erg om een keertje belachelijk gemaakt te worden? Kom op zeg er zijn worse things in life...om daar nou een hele vriendschap voor op t spel te zetten, vind ik lichtelijk overdreven.
Oud 04-10-2004, 23:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Grow up.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 23:41
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 04-10-2004 @ 20:10 :
Ja dat weet ik, maar het geeft me toch wel steun.. hiervoor had ik echt het idee dat ik de enige was die dacht dat ik het goede gedaan had en toen begon ik ook te twijfelen, maar nu door die berichtjes voel ik me toch wel wat zekerder en beter.
dat is jammer want je gedraagt je echt heel kinderachtig
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 23:44
Verwijderd
Had je maar N&T moeten kiezen, hè.

[serieus]Blijkbaar is zij niet zo'n goede vriendin als jij dacht. Dat is niet zo'n probleem, gewoon negeren en hopelijk heb je nog andere vrienden.[/serieus]
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 08:52
Love_Fulfilled
Citaat:
Sithan schreef op 04-10-2004 @ 23:27 :
Is t zo erg om een keertje belachelijk gemaakt te worden? Kom op zeg er zijn worse things in life...om daar nou een hele vriendschap voor op t spel te zetten, vind ik lichtelijk overdreven.
Het is niet een keertje, het gebeurt wel vaker dat ze zich zo gedraagd of andere dingen doet om mensen (including me) te beledigen. Dit was de druppel, maar ik vroeg zelf om advies en ik respecteer je mening wel.
Oud 05-10-2004, 09:07
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 05-10-2004 @ 09:52 :
Het is niet een keertje, het gebeurt wel vaker dat ze zich zo gedraagd of andere dingen doet om mensen (including me) te beledigen. Dit was de druppel, maar ik vroeg zelf om advies en ik respecteer je mening wel.
Heb je t er weleens met 'r over gehad?
Oud 05-10-2004, 10:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-10-2004 @ 00:39 :
Grow up.
Dit.

En stel je niet zo aan. Je overdrijft gigantisch om daar ruzie om te gaan maken. Maar ja, je bent tenslotte pas 15...
Oud 05-10-2004, 10:46
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
heb ook wel es zo iets gehad
praat sindsdien ook niet meer met die 2 "vriendinnen"
uiteindelijk ben ik er btr van geworden, want zijn zijn van school af en ik heb nu meer vrienden in de klas
Oud 05-10-2004, 16:20
Love_Fulfilled
Citaat:
Sithan schreef op 05-10-2004 @ 10:07 :
Heb je t er weleens met 'r over gehad?
Ja en dan doet ze er heel nonchalant over.
Oud 05-10-2004, 16:47
Verwijderd
Je kunt nog wel met haar omgaan, maar dan moet je haar gewoon op een andere manier zien. Er zijn maar weinig mensen super betrouwbaar, die nooit achter je rug om allerlei dingen over je zullen zeggen. Dus bepaal voor jezelf wat zij voor je is. Misschien niet je beste vriendin, maar meer een oppervlakkige vriendin, iemand met wie je af en toe lol kunt hebben. Als je haar op zo'n manier ziet kun je nog heel lang een leuke tijd met haar hebben.

Ik heb het ook vaak genoeg meegemaakt met "vriendinnen" van me, dat ze erg achterbaks deden. Op het moment zelf werd ik kwaad op hen, maar daarna ging ik gewoon weer met hen om. Dan was het niet zo van "vergeven en vergeten", maar meer van "ik weet nu wat ik aan je heb".
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 19:27
Verwijderd
kvind dat je een beetje overdreven reageert. Het was waarschijnlijk gewoon een grapje, maak je niet druk.. jeez..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 07:47
Verwijderd
Als ik dit allemaal zo lees zou ik ook over je gaan gniffelen als je in de buurt was

anyway, anders maak je je even druk om niets! Als ze nou je dagboek had gejat en het achter het roosterbord had gehangen ofzo, maar ze zal hooguit een grapje hebben gemaakt. Maak jij met iedereen ruzie?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 09:40
filia dei
filia dei is offline
Misschien moet je haar nog eens later gewoon op een 'volwassen' manier onder twee ogen vragen wat er aan de hand is. En anders inderdaad gewoon negeren. Ik bedoel dan ben je maar een 'vriendin' verloren, maar wat voor 'n vriendin... ik zou er geen spijt van hebben.
Oud 07-10-2004, 14:10
Love_Fulfilled
Citaat:
-nurvana- schreef op 06-10-2004 @ 20:27 :
kvind dat je een beetje overdreven reageert. Het was waarschijnlijk gewoon een grapje, maak je niet druk.. jeez..
Dan kan ze dat toch gewoon zeggen en hoeft ze niet zo schijnheilig te doen. Het is toch logisch dat als zij er zo mysterieus over doet en niks zegt dat ik dan zo ga denken, of niet soms?
Oud 07-10-2004, 14:10
Love_Fulfilled
Citaat:
z0pje schreef op 07-10-2004 @ 08:47 :
Als ik dit allemaal zo lees zou ik ook over je gaan gniffelen als je in de buurt was

anyway, anders maak je je even druk om niets! Als ze nou je dagboek had gejat en het achter het roosterbord had gehangen ofzo, maar ze zal hooguit een grapje hebben gemaakt. Maak jij met iedereen ruzie?
Nee.
Oud 08-10-2004, 22:10
saartje 88
saartje 88 is offline
het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze het helemaal niet over jou had....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2004, 10:20
waves
waves is offline
Citaat:
Sithan schreef op 04-10-2004 @ 23:27 :
je kunt haar nog een keer vragen waar het over ging, zeggen dat je het echt niet leuk vind etc.
Oud 09-10-2004, 12:08
Verwijderd
"grow up" "ik vind dat je kinderachtig doet"

ik vind juist van niet. ik vind de TS erg volwassen overkomen in haar openingspost, en in de rest van haar reacties. het is aan haar om te beslissen of ze er zwaar aan tilt of niet, als het geroddel van haar vriendin haar heeft gekwetst dan heeft ze er alle recht toe om ook iets te ondernemen, in dit geval dus geen contact zoeken tot er excuses vallen.

als mijn beste vriendin mij belachelijk maakt zou ik ook gekwetst en verdrietig zijn.
een kinderachtige reactie zou zijn, zelf beginnen lachen met die vriendin, haar terugpesten. dàt zou de vriendschap pas verpesten.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 12:10
Verwijderd
Ik zou het eerst even aankijken, met andere woorden even zeker weten dat ze het echt niet toevallig over een andere Ilse hadden. Het zou natuurlijk wel heel dom zijn om het over iemand te gaan hebben waar die persoon ook bij is, dus misschien hadden ze het wel echt over een ander en in dat geval ben jij natuurlijk een beetje hard van stapen gelopen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 12:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 07-10-2004 @ 15:10 :
Dan kan ze dat toch gewoon zeggen en hoeft ze niet zo schijnheilig te doen. Het is toch logisch dat als zij er zo mysterieus over doet en niks zegt dat ik dan zo ga denken, of niet soms?
misschien vond ze het juist leuk om je een keertje de kast op te krijgen. Gewoon een beetje pesten dat je niet mag weten waar het over gaat, terwijl er totaal niks belangrijks over je is gezegd.
Ik vind dat dat wel moet kunnen hoor. Je kan ook overdrijven.
Oud 09-10-2004, 14:50
ilse
ilse is offline
ik heet ook ilse . nee, zal wel niet over mij gegaan zijn. maar ik zou ook snel denken dan dat het over mij ging. maar als ze blijft ontkennen laat het dan gewoon zitten, als je het vaker merkt kan je wel eens haar ermee confronteren, lekkere vriendin is het dan
Oud 09-10-2004, 17:06
Love_Fulfilled
Citaat:
Balance schreef op 09-10-2004 @ 13:20 :
misschien vond ze het juist leuk om je een keertje de kast op te krijgen. Gewoon een beetje pesten dat je niet mag weten waar het over gaat, terwijl er totaal niks belangrijks over je is gezegd.
Ik vind dat dat wel moet kunnen hoor. Je kan ook overdrijven.
Nou, dan mag ze weleens naar mij toekomen en zeggen dat het een ''geintje'' was zoals jij zegt.. maar het lijkt me niet dat het is wat jij denkt, want ik nergeer haar nu al een week en ze had dan toch allang naar mij toegekomen om het te zeggen?!
Oud 09-10-2004, 17:52
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
wat een raar wijf! negeer haar gewoon tot zij haar excuses aanbiedt of verteld wat er werkelijk aan de hand was! en als ze dat niet doet, is ze het gewoon niet waard.

bij mij was er ook zo'n meisje die achter mijn rug om liep te lullen, dus ik kwam daar achter en ben toen helemaal tegen d'r uitgevallen en dat ze het recht in mijn gezicht moest zeggen! was ze heel de les stil.. en nu wordt ze door iedereen buiten gesloten, omdat ze dit bij andere ook flikt..!
Oud 09-10-2004, 18:37
Cookie
Cookie is offline
Ze heeft wel heel erg lullig tegen je gedaan, maar om haar dan gelijk te negeren vind ik wel een beetje een "kinderachtige" reactie. tuurlijk je moet het zelf weten maar ik denk dat de kans klein is dat ze naar je toekomt aangezien ze dit vaker doet en zich niet druk maakt om haar gedrag, dus waarschijnlijk praat je nooit meer met haarbij wijze van spreken.
kzou gewoon een tijdje kortaf tegen haar gaan doen, beetje chagerijnig doen enzow.
vraag anders eens aan anderen uit je klas of ze dat ook bij hen doet. of aan dat meisje waar ze mee praatte of ze het ook echt over jou hadden.
succes dr mee
Oud 09-10-2004, 21:54
iebke*
iebke* is offline
ik denk dat ik net hetzelfde zou reageren hoor Het kwetst als je twee mensen over jou horen praten, en giechelen...! Zeker als het een vriendin is!
Oud 09-10-2004, 22:01
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik zou haar een mail sturen. En rustig uitleggen waarom je zo reageerde. Maak haar dan ook duidelijk dat je haar niet kwijt wil als vriendin!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 14:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 09-10-2004 @ 18:06 :
Nou, dan mag ze weleens naar mij toekomen en zeggen dat het een ''geintje'' was zoals jij zegt.. maar het lijkt me niet dat het is wat jij denkt, want ik nergeer haar nu al een week en ze had dan toch allang naar mij toegekomen om het te zeggen?!
Misschien is zij verontwaardigd dat jij al zo snel boos bent.
Om zoiets kleins meteen je vriendin een week lang negeren vind ik nou niet echt een normale reactie.
Oud 10-10-2004, 15:20
Gaea
Gaea is offline
Als je om elk zoiets kleins ruzie maakt, zul je niet veel vrienden meer overhouden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten