![]() |
||
![]() |
Citaat:
Voorbeeld is onze regering. Vind mensenrechten ook belangrijk, maar denk je dat al het kantinevoedsel bij de 2e kamer fairtrade is? Nee totaal niet. Hoogstends wat max havelaar koffie.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De biologische koeien hebben het misschien een beetje 'beter'. Ze leven geloof in NL een jaar langer of 2 jaar langer. Krijgen beter en gezonder voer. Mogen vaker buiten zijn. En het kalfje mag langer bij de moeder blijven voordat het weggehaald word voor slacht of gewoon verkoop. Er zijn meer regels mbt tot medicatie toediening e.d. Daarnaast is melk niet echt gezond. Niet goed voor de botten. Schijnt dat bij de verwerking van melk meer calcium weggetrokken word van de botten, dan dat er bij komt. Hier staat meer over kippen: http://www.wereldveganismedag.nl/wvd..._broc_2001.htm Voor de weerstand... eet je genoeg fruit? En groente natuurlijk? Ei & melk kan je makkelijk vervangen. Je kan sojamelk kopen of rijstemelk e.d. Wat zit er precies in ei? Eiwitten en b12. Voor b12 moet je producten kopen waar b12 in zit of dan gaan bijslikken. Eiwitten kan je in enorm veel producten terugvinden. Kijk eens op www.voedingscentrum.nl daar staan tabellen per vitamine of mineraal en waar het in zit. Biologisch is vaak een stukje beter, maar verre van perfect. Voor mij is het pas perfect als de dieren niet meer zo misbruikt worden.
||||||
![]() |
Citaat:
Nou er zijn genoeg producten zonder melk erin hoor. Kost niet meer hoor. Citaat:
HIer staat wat het precies is: http://www.liga.nl/voeding/voedingsstoffen/eiwitten.asp Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik kan het nu alleen niet controleren.
|
Geinig videootje, maar niet heus
Als ik dit soort video's zie, ben ik blij geen vlees te eten. Wat andere mensen doen, maakt mij niet uit. Wat ik alleen wel verantwoordlijk zou vinden, is wanneer mensen nadenken over wat ze eten en zich ook een beetje te interesseren voor vervangers. Wanneer jij voor jezelf echt een keuze maakt over waarom jij wel of geen vlees eet, ben je eerlijk tegenover jezelf. |
![]() |
|
Ik ben ook vegetarier, om verschillende redenen. Ten eerste omdat mijn moeder ook vegetarisch eet en ik dus sowieso al weinig vlees at, maar ook omdat ik vlees (en vis al helemaal) niet naar binnen krijg als ik bedenk dat het eerst een dier was. Het is voor mensen inderdaad eigenlijk 'natuurlijk' om ook vlees te eten, maar de hoeveelheden die (in Nederland althans) normaal zijn, zijn veel meer dan 'natuurlijk'.
Bovendien kan er op de grond die nu gebruikt wordt om koeien op te laten grazen (ja, ik weet het, dat zijn meestal melk- en geen vleeskoeien) én om veevoedsel te verbouwen veel beter gebruikt worden om groente of soja te verbouwen; daarmee is het goedkoper (kost minder land) om meer mensen van voedsel te voorzien. Ten slotte - hoewel dat niet de reden is waarom ik vegetarier ben geworden (maar wel een mooie bijkomstigheid ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|